Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Hiánylista

2013.12.16. 13:36 Y-GEN

Németországban várhatóan a 14 fős kormányból 6 nő lesz, ugyanannyi, mint a 106 fős Fidesz listán. Ez a hír már önmagában is sokat elárul a nemi esélyegyenlőség megvalósulásának különbségeiről a két országban. Talán nem is kéne semmi mást hozzátenni, mégis, gondolkozzunk kicsit tovább a dolgon.

Van ez a feminizmus nevű, sokrétű és rengeteg véleményt felölelő – mozgalom? Világnézet? Életérzés? – aminek alapelve, hogy a nők és a férfiak lehetőség szerint legyenek minél egyenlőbbek. Bár sokak már a szótól – ah, feminizmus! – heveny sírógörcsöt kapnak, azért csak lett a női választójog, sőt manapság már az EU-s irányelvek is az egyenlő bérezés, egyenlő esélyek, egyenlő mindenegyéb felé terelik tagállamaikat. Ennek az egyenlő mindenegyébnek pedig bizony része a politikai részvétel, és nem ám csak passzív szavazóként, hanem aktív politikusként is megjelentek a nők.

feminism.jpg

Mint ahogy a mai hír is mutatja, ez országonként azért igen eltérő mértékben zajlik.

Mert mi van nálunk? Jelenleg a női képviselők számával a megnyerő 117. helyen futunk be a világranglistán, és ahogy a mostani kormánypárt listája kinéz, valószínűleg nem nézünk elébe hatalmas ugrásnak e téren.

Mi ebben a probléma?

Sokan, és köztük mi is, úgy gondolkozunk, hogy a nők nem alapvetően apolitikus, gyöngéd kicsi lények akik azért nem kerülnek a tűz közelébe mert nem is akarnak. Hanem azért, mert alapvető hátrányokat szenvednek egy patriarchális társadalomban. Ez ma már nem,  vagy ritkán mutatkozik meg direkt, közvetett diszkriminációban, inkább a sunyi, de annál hatékonyabb mindennapi hozzáállásban, szimbolikus kis jelzésekben. 

Vannak persze kivételek, cikkeket írogatnak, netalántán nyílt leveleket, és azt is tudjuk, hogy a női politikusok nagyszámú kitermelése egy lassú folyamat, ami jól láthatóan elkezdődött kis hazánkban is.

De azért ma megállapíthatjuk Németország kapcsán – van még hova fejlődni!

Addig is itt egy vidám videó, ajánljuk sok szeretettel: 

Címkék: flash németország feminizmus ütköző

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr165695001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vulpes Inculta 2013.12.16. 23:13:24

"Ez a hír már önmagában is sokat elárul a nemi esélyegyenlőség megvalósulásának különbségeiről a két országban."
---
Tudtommal nem tilos nőknek politizálni itt se. Az, hogy egy párt a saját listáján hány nőneműt indít, valószínűleg aszerint dönti el mennyire tartja az adott személyt lojálisnak,alkalmasnak, stb..

Ha egy nő alkalmas politikusnak, felverekedi magát az élvonalba (Jobbik - Morvai Krisztina, PM - Szabó Tímea, FIDESZ - Szalai Annamária (RIP), MSZP - Lendvai Ildikó) csak úgy, mint egy férfi.

Én kifejezetten azt tartanám a nők megalázásának, hogy ha egy "kvóta" eredményeképp kerülnének be, csak a nemük miatt, nem pedig az alkalmasságuk folytán.

Végeredményképp tehát kijelenthető, hogy az
"Együtt-PM fiataljainak nem hivatalos blogja" egy totál felesleg témán lovagol.

De lelketek rajta, skacok.

Larry Silverstein 2013.12.16. 23:23:55

Pont leszarom de az én nőm ne politizáljon hanem nevelje a pulyát és vigye a háztartást különben baj lesz. A gójok asszonyainak meg minek a gyerek amúgyis.

Larry Silverstein 2013.12.16. 23:27:46

@Vulpes Inculta: ''Végeredményképp tehát kijelenthető, hogy az
"Együtt-PM fiataljainak nem hivatalos blogja" egy totál felesleg témán lovagol.''

Naés, az SZDSZ is elvolt kamutémákkal elég sokáig, és még lopni is tudtak nem keveset. Antiszemita vagy, vagy mi van?

tobeor 2013.12.16. 23:44:30

@Vulpes Inculta: Tetszik, ahogy magától értetődő tényként kezeld, hogy az és csak az az igazság amit te leírsz. Lelked rajta, skac.

Mondjuk most, hogy mondod, elnézve a népes kormánypárti frakció szellemi géniuszait és pótolhatatlan, öntörvényű, dupla vastag gerincű egyéniségeit, tényleg nehezen feltételezhető hogy kivételes zsenijüket és teljesítményüket egy nő is el tudná látni. Hisz kevés nő képes 4 éven át kurva szó nélkül nyomni a gombot amit mondanak neki, és csak seggnyalás végett száját kinyitni. Ehhez a rendkívüli teljesítményhez kivételes fideszes férfiak kellenek.

Vulpes Inculta 2013.12.17. 00:04:26

@tobeor:

Oké.

De szerinted egy nő azért kerüljön a parlamentbe,
mert :

A : olyan politikai tevékenységet nyújt
(Morvai,Lendvai,Szabó, stb rá a példa, nem kell szeretni őket de mindegyik karakter, ezt el kell ismerni)

B : Alanyi jogon, mert "nő".

Vulpes Inculta 2013.12.17. 00:06:19

@Larry Silverstein:

Amúgy tényleg, nem akartam felhozni de az SZDSZ vekengett ilyen témákon amikor már kimúlóban volt.

Szegény Bajnai ide jutott röpke 1 év alatt...

meszena 2013.12.17. 00:10:43

Nagyjából ott tartunk ebben a témában, mint amikor a szocializmus idején figyelték a munkás-paraszt származásúak arányát a vezetésben, vagy akárhol. De, ha lehet, annak még kevesebb értelme van, hogy a nők jelenlétét erőszakoljuk a politikában. A következő lépés bizonyára a homoszexuális kvóta lesz :(
Nevetségesnek tartom azt fejlődésnek nevezni, hogy több nő van a politikai vezetésben.

meszena 2013.12.17. 00:12:51

@Vulpes Inculta:
Teljesen egyetértek!
Kifejezetten piaci alapon kerüljenek be a nők, mármint, hogy mi előnyösebb, eladhatóbb egy párt számára. Ez természetes változás, nem erőszakolt.
Ha egy párt úgy érzi, hogy a konyhára a több női képviselő, akkor majd több képviselő lesz.

meszena 2013.12.17. 00:16:28

@tobeor: Ja, és a baloldali-liberális teljesítményhez meg női kvóta kell :)
Szerintem senki sem akadályoz eme "haladó" :) pártokat abban, hogy kvótás női politikusok küldjenek a vezetésbe, - a saját soraikban.

meszena 2013.12.17. 00:20:41

A török származású muzulmán vallású női politikusok kvótázása pedig még haladóbb. De honnan szerezzünk legalább egy ilyet, hogy le ne maradjunk a fejlődésben?
:)

tobeor 2013.12.17. 00:31:17

@Vulpes Inculta: Szerintem hülyeséget írtál, mert a poszt a fidesz frakcióról szól, amibe nem politikai teljesítmény, hanem seggnyalási teljesítmény alapján nyalják be magukat. Minél puhányabb akaratlanabb, gerinctelenebb, alamuszibb, annál jobb fideszes.

És minden karakteres nőre jut két tucat arctalan névtelen szürke férfi. Ezzel meg is dőlt a kis elméleted.
Ebben az országban a politika az utolsó hely ahol a a teljesítmény számít. Sőt a teljesítőképesség inkább hátrány a vegytisztán kiszolgáltatott és önállótlan biorobotokat irányítani akaró pártvezetés szemében. Lásd pl. Schmitt Pált és az ő fantasztikus politikai teljesítményét, de sorolhatnám a több barmot.

tobeor 2013.12.17. 00:31:50

@meszena: És ki mondta hogy akadályozva vannak?

besztercei 2013.12.17. 00:46:56

Az is lehet, hogy nálunk a politikai élet hangneme taszítja a nőket, ami azért olyan, mert kevés nő hallatja a hangját.
Komolyra fordítva a szót: a férfiak és nők közötti különbségekről ebből az irányból sem szabad elfeledkezni. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek kardos menyecskék és pletykás férfiak ;), de ha megnézem a környezetemben lévő különböző neműek alkotta csoportokat, nagyon másként működnek.
A női kvótával abban a formában, ahogy itthon fölvetődött nem értek egyet. Nem tenne jót az önbecsülésemnek, ha valahova csak azért kerülnék be, mert nő vagyok (a szülészet kivétel).

A feminizmus szótól valószínű, hogy néhányan azért kapnak sírógörcsöt, mert ilyen témában a szélsőséges (és sok esetben férfiasan harcias :P) nők hallatják a leghangosabban a hangjukat és sokan ezzel a társasággal azonosítják ma a szót. Alapvetően jó ötlet a női egyenjogúság, de ugyanolyanok remélhetőleg sohasem leszünk. Egy nő hadd menjen mérnöknek, ha szeretne, de ne kötelezzék az egyenlőség jegyében állva pisilésre.

monddazigazatmar 2013.12.17. 00:53:19

A feketék aránya is botrányosan alacsony a parlamentben. Az együtt mutasson példát, és vegye fel soraiba Pákót

meszena 2013.12.17. 00:56:54

@tobeor: Úgy értem, hogy ne állítsák mások elé ezt követelménynek, vagy olyan mércének, amelyen demokratikusságukat, vagy valamiféle európaiságukat akarnák lemérni. Bátran legyenek toleránsak azokkal, akik nem akarnak kvótázni :)

Larry Silverstein 2013.12.17. 01:00:56

Csak annyi zsidó legyen a parlamentben, kereskedelemben, az orvosi és ügyvédi szakmákban és a lobbiszervezetekben valamint a sajtómunkások között mint amennyi a lakossági részarányuk.

Ja ehhez persze listázni kell őket, mint a nőket.

Ez milyen haladó már vazze.

tobeor 2013.12.17. 01:02:32

@meszena: Hát de ők meg mégis felvállalják a véleményüket, most szólj hozzá mik vannak...

Baloldali érték 2013.12.17. 01:09:19

Nagyon helyes ez a női kvóta dolog, szerintem hozni kéne egy törvényt rendezni az ilyen egyenlősdit. Mondjuk NUMERUS CLAUSUS néven, a liberálisok biztos támogatnák.

Azt ugye tudjuk hogy egy ország sikerét alapvetően meghatározza hogy a parlamentben ülő nők száma. De miért ne lehetne ezt a sikerreceptet kivetíteni az élet többi területére? A nők mikromenedzsmenttel sokkal több mindent meg tudnak oldani mint a férfiak.

Modern baloldaliként nem hagyhatjuk hogy a női kvóta azt a látszatot keltse hogy a nők csak kényelmesen be akarnak masírozni a parlamentbe, különösebb munka nélkül, mert ugye itt a VALÓDI társadalmi munkavállalásról van szó, aminek csak egyik színtere a parlament.

Ott van például a pénzügy gondokkal küszködő Dunaferr, szerintem a női kvóta bevezetése sokat lendítene a cégen. Csakis elvakult hímsoviniszták mondják, hogy a nők nem képesek OLVASZTÁROK lenni. Sokan, és köztük mi is, úgy gondolkozunk, hogy a nők alapvetően szeretik a nehézipart, és nem azért nem kerülnek a tűz közelébe mert nem is akarnak. Hanem azért, mert alapvető hátrányokat szenvednek egy patriarchális társadalomban.

Ahogy a női politikusok száma egyenesen arányos a törvényhozás hatékonyságával, úgy fogja a női munkaerő nyereségessé tenni a Dunaferrt!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.17. 07:11:10

A választóknak is vannak előítéleteik, és a pártok leginkább csak hozzájuk alkalmazkodnak.

Ezen téren is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.17. 08:33:15

nézzük meg az Önkormányzati képviselők arányait is, és rögtön árnyaltabb lesz a kép.

csepke 2013.12.17. 08:34:10

Nálunk az a szakma nőiesedik el amelyiket alulfizetik. E tény, és az, hogy a parlamentben sokkal sokkal több férfi van mint nő, annyit jelent hogy ma Mo-n anyagilag parlamenti képviselőnek lenni éri meg a legjobban.

Nzoltan 2013.12.17. 08:40:19

@tobeor: Mondj egy pártot, ahova nem seggnyalással lehet bejutni.

Nzoltan 2013.12.17. 08:43:20

Szerintem is azért szar itt a helyzet, mert kevesebb a retikülből evő politikus a parlamentbe. :-)
Ugyan már gyerekek! Hagyjuk már ezt a hülyeséget. Eddig az ellenzék semmit olyat nem villantott, ami elgondolkodtatná a választókat. Ez is egy ilyen téma. Ezzel nem fogtok nyerni semmit. Még egy fél banánt sem a seggetekbe.

Nzoltan 2013.12.17. 08:46:44

@csepke: A nők sokkal ritkábban választanak olyan munkahelyet, ahol felelősséget is kell vállani. Aki dolgozott velük, az tudja. Ahol meg túl sok a nő ott mindigy egymást basztatják.

csepke 2013.12.17. 09:11:38

@Nzoltan: Ezzel nem értek egyet. De mondd egyébként, a parlamentben ki és milyen felelősséget kell hogy vállaljon? Az lenne a jó ha így lenne.

Vulpes Inculta 2013.12.17. 11:12:07

@tobeor:

"És minden karakteres nőre jut két tucat arctalan névtelen szürke férfi"
---
Ezt mire alapozod? Ha annyi karakteres, kiváló női politikusa lenne a Fidesznek, akkor logikus lenne őket indítani "a sok haszontalan férfi" helyett, mivel akkor a támogatottságuk értelemszerűen magasabb lenne. Vagy te Fidesz tag vagy, és aggódsz a pártért vagy mi? :D

Mellesleg mi köze van az
Az Együtt-PM-nek (és ennek a blognak, mivel ehhez a párthoz kötődik) ahhoz, hogy a Fidesz, Mszp, Jobbik, a saját listáját hogy állítja össze? Mert tudtommal általános női Kvótát akarnak. Milyen alapon akarja egy 4%-os párt megmondani hogy a többiek listáján ki szerepelhet? Bajnai állítja majd össze a listákat? :DDD

Viccet félretéve, hogy ha az Együtt fontosnak tart egy kvótát akkor mutasson példát és, akkor alkalmazza magára bátran, senkinek semmi köze hozzá.Ha van valami értelme akkor majd látva az eredményességüket a többi párt is elkezdi követni őket. Azonban SEMMI joguk nincs rá hogy más pártoknak a dolgaiba beleszóljanak.

Ez a kvótázás ellentétes a Liberalizmussal (mert ellene van a teljesítmény-elvnek), és kifejezetten az SZDSZ-féle álliberális PC-terrorra emlékeztet engem, amikor is ők mondták meg a "liberalizmus" nevében hogy ki mit gondolhat, ki mit tehet.
(És igen, ezért lett szitokszó a Liberális Magyarországon és ezért tudja Viktor a visszaéléseit ellenállás nélkül végrehajtani)

Szóval ezen kéne elgondolkodni.

tobeor 2013.12.17. 11:52:24

@Vulpes Inculta:
"Ezt mire alapozod? Ha annyi karakteres, kiváló női politikusa lenne a Fidesznek, akkor logikus lenne őket indítani "a sok haszontalan férfi" helyett, mivel akkor a támogatottságuk értelemszerűen magasabb lenne."

Úgy látszik semmit se értettél meg abból amit írtam. Ha Orbán Viktor emberek helyett disznókat vagy aranyhörcsögöket indítana a választásokon, akkor is pont ugyanannyi szavazatot kapna, mint most. Semmiféle karakternek, személyiségnek, teljesítőképességnek semmi jelentősége. Vezérelvű párt, vezérelvű szavazók, senkit nem érdekel semmi más csak Orbán.

Sőt, Orbán szívesebben indítana hörcsögöket, mert azok között pláne biztosan nem akadna még véletlenül sem egy Ángyán vagy egy Pokorni aki néha szintén kiszól.

Pedig hogy igyekezett, személyesen válogatott, hogy még véletlenül se kerüljön be önálló tudatú és akaratú ember, és tessék, még így is mi lett...

Szóval hagyjuk a süket dumát, se teljesítmény se karakter se semmi nem kell, sőt az ilyenek hátrányok.

"Mellesleg mi köze.."
egy, mindenkinek lehet véleménye, és joga van elmondani is. kettő, olvasd el a posztot.

"Milyen alapon akarja egy 4%-os párt megmondani hogy a többiek listáján ki szerepelhet?"
Nem látom hogy neveket javasoltak volna...
De a kérdésed jó: miért akarja egy 0%-os párt visszakényszeríteni az országot a teokráciába? Egyáltalán hogy képzelik hogy kormánytagokat meg miniszterelnök-helyettest állítanak és egyáltalán kinyitják a szájukat meg szavaznak, meg fizetést vesznek fel, miközben egy kurva nagy nulla már soksok éve támogatottságuk?

tobeor 2013.12.17. 11:55:54

@Vulpes Inculta:
" Azonban SEMMI joguk nincs rá hogy más pártoknak a dolgaiba beleszóljanak. "

Te kurvára el vagy tévedve. Szólásszabadság van, abba szólnak bele amibe akarnak. Amúgy ki ne találd már hogy a Fidesz soha nem szólt bele más pártok listájába

"Ez a kvótázás ellentétes a Liberalizmussal (mert ellene van a teljesítmény-elvnek)"
Eddig hányszor írtam le kereken, és hányszor nem bírtad felfogni hogy semmiféle teljesítmény nem kell a segnnyalást leszámítva a fideszképviselőséghez? Magadat hülyíted vagy kit?

"és kifejezetten az SZDSZ-féle álliberális PC-terrorra emlékeztet engem, amikor is ők mondták meg a "liberalizmus" nevében hogy ki mit gondolhat, ki mit tehet."
Ha így nézzük akkor a Fidesz-KDNP-féle véleményterrorra kéne hogy emlékeztessen téged.

Kicsit gondolkodj el a dolgokon.

Vulpes Inculta 2013.12.17. 12:32:12

@tobeor:

"Te kurvára el vagy tévedve. Szólásszabadság van, abba szólnak bele amibe akarnak. "
---
A liberalizmus, a szabadság határa addig terjed, amíg a másik ember szabadságát,jogát nem sértjük vele. Ez alapelv,amit épeszű ember elfogad. Ezért nincs joga rákényszeríteni a meggyőződését senkinek se a másikra. Tehát az Együtt csináljon csak magának kvótát.

"Eddig hányszor írtam le kereken, és hányszor nem bírtad felfogni hogy semmiféle teljesítmény nem kell a segnnyalást leszámítva a fideszképviselőséghez? Magadat hülyíted vagy kit?"
---
Ez a te magánvéleményed, pajti :DD Attól még hogy ostoba közhelyeket puffogtatsz még nem nem lesz igazad. Rengeteg szempont szerint választja ki MINDEN párt az adott jelöltjét, ami között természetesen a lojalitás is megtalálható.

"Ha így nézzük akkor a Fidesz-KDNP-féle véleményterrorra kéne hogy emlékeztessen téged"
---
A Fidesz Liberális párt? Tudtommal nem (esetleg az volt) Mellesleg az ő visszaéléseikhez se tapsikolok, de speciel ITT most a Kvótázásról van szó, 1001 blog van ahol a fidesz disznóságai vannak tárgyalva.

tobeor 2013.12.17. 13:38:37

@Vulpes Inculta:
"A liberalizmus, a szabadság határa addig terjed, amíg a másik ember szabadságát,jogát nem sértjük vele."

Ahogy mondod, ámen.

"Ezért nincs joga rákényszeríteni a meggyőződését senkinek se a másikra."

Stimmel.

"Tehát az Együtt csináljon csak magának kvótát."
ööö... hogy mi? Az Együtt le merészelte írni a véleményét, ad abszurdum még javaslatai is vannak, és ez szerinted "kényszer"? Meg a másik szabadságának sértése? Eszednél vagy drága barátom? Ennyi erővel le is nácizhatnád vagy komcsizhatnád őket, hasonló vaslogikával ez is működne :)

"Ez a te magánvéleményed, pajti :DD"
Nem, ez közismert tény.

"Attól még hogy ostoba közhelyeket puffogtatsz még nem nem lesz igazad."
Ostoba az te vagy, ha azt hiszed valamiféle érdem, teljesítmény, képesség alapján választják a gombnyomkodó biorobotokat.

"A Fidesz Liberális párt?"
Nem, antiliberális, pl. pénzbüntetéssel büntetik a parlamentben molinókat mutogatókat, noha ők is csináltak ilyet korábban. Büntetik amikor más él a szólásszabadságával. Tényleg, az ellen nem panaszkodsz? És attól még hogy antiliberálisok, véleményterrort működtetnek.

Vulpes Inculta 2013.12.17. 15:20:21

@tobeor:

"öö... hogy mi? Az Együtt le merészelte írni a véleményét, ad abszurdum még javaslatai is vannak, és ez szerinted "kényszer"? Meg a másik szabadságának sértése? Eszednél vagy drága barátom?"
---
Igen, mivel mint mondtam az Együtt általánosan akar kvótát. Ehhez pedig nincs joga.

hvg.hu/itthon/20131110_30_szazalekos_noi_kvotat_akar_az_EgyuttP

"Ostoba az te vagy, ha azt hiszed valamiféle érdem, teljesítmény, képesség alapján választják a gombnyomkodó biorobotokat."
---
Még ha igazad is lenne (nincs)de akkor is mért megoldás az szerinted hogy felülről kikényszerítik hogy legyen XY számú nő? Mi a garancia arra hogy ezeket a nőket nem az addigi módszerek szerint válogatják össze? Végeredményben ott vagyunk, ahol indultunk, és adtunk a szarnak egy pofont. Ezért mondom hogy ez az egész egy álprobléma.

"Tényleg, az ellen nem panaszkodsz? És attól még hogy antiliberálisok, véleményterrort működtetnek"
---
Jóember, mondtam már hogy nem értek egyet ezzel se, Kövér László pedig kifejezetten ellenszenves amiért despotaként puffog a parlamenti emelvényről, azonban ÚJRA felhívom a figyelmed, hogy ebben a blogban most a Női kvótáról és az ehhez kapcsolódó Együtt-Pm-nek az álságos hozzáállásáról van szó, nem pedig a Fideszről.
A Fidesz tevékenységéről 1001 helyen lehet (kell) vitázni, beszélni, de most nem kéne idekeverni,mert egyszerűen nem ez a téma.

tobeor 2013.12.17. 17:00:23

@Vulpes Inculta:
Drága barátom. Kurvára nem értek valamit, kérlek magyarázd már meg nekem. Ugyan miért "nincs joga" az Együttnek vagy bárkinek arra, hogy női kvótát akarjon, ad abszurdum még hivatalosan javasoljon is? :D

Ki ne találd már hogy akarat-szabályozás van Magyarországon... vagy javasolni sem lehet...

Nem mellesleg ez egy remek javaslat, mert ugyan formálisan már sikerült felszámolni a nők diszkriminációját Mo-n, de informálisan még nem. Igenis ma Mo-n hátrány nőnek lenni, egy halom kimutatás szerint ugyanazért a melóért pl. a nők kevesebbet kapnak mint egy ffi.

A politikának jog, sőt feladata a nők bármiféle diszkriminációja ellen küzdeni. Ezt már nálunk fejlettebb (pl. Skandináv) országok is, felismerték és bevezették a női kvótát, sőt nálunk fejletlenebbek is, pl. Ukrajna....

Nesze egy két hír:
hvg.hu/karrier/20131118_Kemeny_intezkedessel_segitik_a_noi_vezeto

"Németországban női kvóta bevezetéséről állapodtak meg a koalíciós tárgyalásokon, a konzervatív CDU/CDU és a szociáldemokrata SPD elképzelése szerint a tőzsdén jegyzett vállalatok felügyelőbizottságában legkevesebb 30 százalékra kell emelni a nők arányát."

hvg.hu/kkv/20131014_Bizottsagi_igen_a_noi_kvotara_a_nagyvalla
"Bizottsági igen a női kvótára a nagyvállalatok felügyelő bizottságaiban"

hvg.hu/gazdasag/20130829_ekb_noi_vezetok
"Női kvótát vezetnek be az Európai Központi Bankban, ahol megkétszereződik ezzel a nők aránya a vezető állásokban."

"ÚJRA felhívom a figyelmed, hogy ebben a blogban most a Női kvótáról és az ehhez kapcsolódó Együtt-Pm-nek az álságos hozzáállásáról van szó, nem pedig a Fideszről."
ÚJRA felhívom a figyelmed, hogy csak akkor tudok egy álláspontot hitelesnek, sőt egyáltalán vitára érdemesnek elfogadni, ha az, illetve szerzője nem alkalmaz kettős mércét. Az nem megy hogy egy vélt probléma miatt hisztizünk, miközben ahol tényleg van véleményterror, ott hallgatunk.

Továbbra is nagyon kíváncsian várom miért ne lehetne akarata, véleménye, javaslata egy politikai pártnak Mo-n... pláne ha ilyen remek és megalapozott célja van mint ennek.

Vulpes Inculta 2013.12.17. 18:26:22

@tobeor:

"Ugyan miért "nincs joga" az Együttnek vagy bárkinek arra, hogy női kvótát akarjon, ad abszurdum még hivatalosan javasoljon is? :D"
---
Többször leírtam már. Azért nincs joga rá, mert az Együttnek semmi köze ahhoz, hogy a többi párt miszerint állítja össze a saját listáit.
Az hogy az Együtt fontosnak tartja ezt az elvet, az egy dolog.Alkalmazza magára, és ha majd az Együtt megkapja a Mandátumok 70%-át mondjuk, akkor feltöltheti nőkkel a parlamentet ha úgy akarják. De másnak nem kötelező így gondolnia, és nem írhatják elő hogy más az ő gondolatukat magukévá tegyék. Ezért hoztam fel hogy ez szembe megy a liberalizmussal is. /Szabadság határa addig tart, ameddig másikat nem sértjük vele/

"Nem mellesleg ez egy remek javaslat, mert ugyan formálisan már sikerült felszámolni a nők diszkriminációját Mo-n, de informálisan még nem. Igenis ma Mo-n hátrány nőnek lenni, egy halom kimutatás szerint ugyanazért a melóért pl. a nők kevesebbet kapnak mint egy férfi"
---
Én elhiszem hogy diszkriminálják a nőket, és elítélek mindenfajta diszkriminációt, támogatom azt hogy senkit ne érhessen hátrány neme/bőrszíne/szexuális orientáltsága/kinézete miatt.

De konkrétan a parlamenti női kvótának ehhez SEMMI köze.Mért? Mert az alkalmasságnak kell a fő szempontnak lennie, és ebben a kérdésben /kit küldjenek a parlamentbe/ az adott párt dönti el, hogy kit tart alkalmasnak.

Mondok egy példát :
Adott mondjuk a Zuglói Választókerület. A Fidesz helyi szervezete 3 jelölte tesz javaslatot az elnökségnek :
A, Kovács Béla alkoholista munkanélküli,helyi lakos,aki igen szervillis természetű.
B, Szabó Árpád vállalkozó, aki nem is a kerületben lakik, nem érti a helyiek problémáit, és politikai hatalmat szeretne gazdasági érdekeltségei folytán.
C, Hódosi Júlia, XY helyi Általános iskola tanárnője, köztiszteletben álló személy, szabadidejében karitatív munkákban is részt vesz, segítőkész természete, és tudása miatt a került lakosai körében nagyon népszerű.

No, alkalmassági szempontból TE kit választanál? A párt sikere múlik rajta, szóval egyértelmű hogy C jelölt lesz a befutó, különben nincs mandátum a kerületbe, és lehet Viktor széke múlik majd rajta.
Ha pusztán nők lenézése okán A vagy B jelöltet választjuk, a párt felsül, és végső soron saját magával baszik ki. Logikus nem? Kb így működik ez az ÖSSZES pártnál.

Ezért ostobaság kvótát hozni, mert az adott pártnak a siker a legfontosabb, és nyilván valóan azt a jelöltet fogja kiválasztani akit a legalkamasabbnak vél erre.

Tehát : Általánosságban is igaz szerintem, hogy diszkrimináció ellen nem minden féle felülről oktrojált marhasággal kell küzdeni, hanem kellő felvilágosítással, jobb belátásra bírással és
- bírsággal, HA valóban bebiznyosodik az, hogy az adott Nő mondjuk azért nem kapta meg a munkát,azért kap alacsonyabb fizetést, mert Nő (holott ráadásul ő a legjobb).
- De az se működik hogy valakit kötelező legyen felvennem mondjuk mérnök-tervező állásra, mert van egy Kvóta, és hiába nincs alkalmas személy rá, MUSZÁLY, mert a törvény engem erre kötelez.

Remélem érted mit akartam kifejezni.

"sőt egyáltalán vitára érdemesnek elfogadni, ha az, illetve szerzője nem alkalmaz kettős mércét"

Igazad van, de nem alkalmazok kettős mércét, utálom a kettős mércét.Mondtam hogy a Fidesz erőszakoskodásait és önkényeskedéseit is elítélem, pusztán nem ez a téma most és nem kívánom hogy erre terelődjék át. ^-^

Wolfram 2013.12.17. 19:07:01

már a cím önmagában is diszkriminatív és szexista! milyen dolog az, hogy a szexualitásuk, a másodlagos nemi jelleg alapján különböztetünk meg embereket? az egyik nő, a másik férfi? itt kezdődik, ez minden diszkrimináció alapja! odafigyelünk rá, ez alapján osztályozunk, ebből annyi, abból annyi? hát nem! miért nem lehet mindenki egyenlő? láttam erről egy filmet is, ott igenis megszavazták a férfiak jogát a szüléshez. megtették az első lépést, de még mindig megkülönböztettek férfit és nőt, tehát ANNYIRA fejlettek azért nem voltak. nem olvastam el a többi kommentet, meg a cikket sem, igaz, de ha ez alapján bárki negatívan szól be, hát az is diszkrimináció, mert szerintem azok is kommentelhessenek, akiknek lövésük sincs a témáról!
.
én beszéltem (igaz, ezzel kizártam másokat...:(

Wolfram 2013.12.17. 19:08:56

ja, a legdurvábbat el is felejtettem. bepróbálkoztam a szomszédasszonynál, de elhajtott azzal az ürüggyel, hogy csak a férjével hajlandó, mert azt szereti. engem meg nem. ez nem diszkrimináció??? az egyik igen, a másik meg nem, mi?

tobeor 2013.12.17. 20:56:38

@Vulpes Inculta:
"Többször leírtam már. Azért nincs joga rá, mert az Együttnek semmi köze ahhoz, hogy a többi párt miszerint állítja össze a saját listáit."
Nem a fideszhez van köze, hanem ahhoz hogy legyen-e női kvóta, azaz női antidiszkrimináció a parlamentben.

A te logikád alapján pl. a Fidesz nyugodtan adhatna fel ilyen hirdetést: "Képviselők mellé titkárnőt keresünk. Cigány, idős, kövér kizárva."
Belügye a Fidesznek hogy kit vesz fel? Belügye. Megteheti hogy cigányt-kövért diszkriminál? Nem teheti meg.

Látod, ez ilyen egyszerű.

"De másnak nem kötelező így gondolnia, és nem írhatják elő hogy más az ő gondolatukat magukévá tegyék."
Mint látod az ország törvényeit még a Fidesznek is be kell(ene..) tartania. Más kérdés hogy leszarják, meg bármikor gátlástalanul saját érdekeiket foglalják törvénybe, személyre-szabottan.

" Ezért hoztam fel hogy ez szembe megy a liberalizmussal is. /Szabadság határa addig tart, ameddig másikat nem sértjük vele/"
Nem hogy nem megy vele szembe, de kifejezetten liberális. Ha a Fidesz diszkriminál nőket vagy cigányokat vagy kövéreket, akkor az tipikusan antiliberális, ugye ezt nem kell már kifejtenem...

" támogatom azt hogy senkit ne érhessen hátrány neme/bőrszíne/szexuális orientáltsága/kinézete miatt."
lol... pedig pont az ellenkezője mellett érvelsz.

"De konkrétan a parlamenti női kvótának ehhez SEMMI köze.Mért? Mert az alkalmasságnak kell a fő szempontnak lennie, és ebben a kérdésben /kit küldjenek a parlamentbe/ az adott párt dönti el, hogy kit tart alkalmasnak."
De, köze van. Sőt, nem csap alapból van köze, de még szimbolikusan is. Óriási tömeglélektani, társadalomfejlődési szerepe van annak, hogy a népek mit látnak a parlamentben.

Az alkalmasságról meg már vagy 10x leírtam a véleményem, hagyjuk már. Linkeljek neked egy fideses képviselővel készült interjút? A rezsiharcos szerencsétlen paraszt-bábúra gondolok. Csoda hogy képes levegőt venni egyedül. Bármelyik nőismerősöm kisujjában több IQ és alkalmasság van mint benne. Szóval hagyjuk már a sódert, köszi.

A példád komolytalan, mert azt feltételezi, hogy csak egy pártra vonatkozik a javaslat, nem az összesre. Semmiféle versenyhátránya nem származik ebből egy pártnak sem (hacsak nem nőellenes párt...), mivel az a szabály mindre egyformán vonatkozna.

De a példád azért is ostoba, mert hiába vágtam a szemedbe, továbbra is tojsz rá, hogy a valóság nem az amit te akarsz sulykolni, hanem az, hogy az emberek nem jelöltekre, hanem pártokra szavaznak, a fidesznél meg konkrétan a fideszes élő istenre. Egy hörcsögöt is megszavaznának, leszarják ki a jelölt.

Minden pártank egyformán az ország adta szabályok között kell(ene) megfelelnie a választásokon. Hiába lenne pl. nagyon népszerű jelölt valamelyik pártnál egy ember, aki mondjuk 5 éve elítéltek valami kisebb ügyben, ha még tart a bírósági ítélet, hogy közügyektől el van tiltva, akkor nem indulhat. Ez van. Bármi más dolog miatt összeférhetetlen? Nem indulhat. A pártok dolga olyan jelölteket találni, amelyek megfelelnek a törvényi szabályozásnak. Ilyen kemény az élet. Cserébe egyforma szabályok vonatkoznak az összes pártra. És egy tízmilliós országban van bőven alkalmas nő is.

Vulpes Inculta 2013.12.17. 21:48:30

@tobeor:

"A te logikád alapján pl. a Fidesz nyugodtan adhatna fel ilyen hirdetést: "Képviselők mellé titkárnőt keresünk. Cigány, idős, kövér kizárva."
Belügye a Fidesznek hogy kit vesz fel? Belügye. Megteheti hogy cigányt-kövért diszkriminál? Nem teheti meg. "
---
Látod, saját magad rúgod tökön. Ha elfogadjuk a női kvótát, akkor ugyanez a logika alapján kell már cigány/kövér/idős kvóta, sőt kékszemű, fekete hajú, magasság, meg tököm tudja milyen kvóta.
Vagy ezt is akarod?

A klasszikus liberalizmus alapja az, hogy alkalmasság szerint töltünk be pozíciókat,érdem szerint szerzünk javakat, stb. Azonban biztosítjuk mindenkinek (legalábbis amennyire ez lehetséges,mert nem lehet mondjuk ugyanolyan mértékű "eszet" szétosztani az emberek között) hogy azonos alapról indulhasson.
Én a Klasszikus liberalizmus talaján állok, ami az ÉSZ alapján működik.

Amit te akarsz...Az erősen szélsőségbe hajló (Anarchia irányába tett erőteljes lépés), az általam említett példából is kitűnően józan ész ellen ható intézkedés lenne. És ne gyere most Németországgal meg a Skandináv államokkal, mert igenis ott is kezdik már többek között az idióta kvótázás miatt bevezetni hogy pl a férfiaknak kötelező legyen ülve huggyozni,hogy kötelező legyen egy filmben XY mennyiségű nőt szerepeltetni, és egyéb agymenéseket.

"De a példád azért is ostoba, mert hiába vágtam a szemedbe, továbbra is tojsz rá, hogy a valóság nem az amit te akarsz sulykolni, hanem az, hogy az emberek nem jelöltekre, hanem pártokra szavaznak, a fidesznél meg konkrétan a fideszes élő istenre. Egy hörcsögöt is megszavaznának, leszarják ki a jelölt"
---
No ez speciel rohadtul nem igaz. Van a pártoknak egy adott törzsszavazó rétege, aki valóban leszavaz még egy rozsdás rákollóra is, azonban a bizonytalan szavazók megszólításának szempontjából korántsem mindegy ki a jelölt.
//Ha igazad lenne, nem lenne differencia a pártlistára és az egyéni listákra leadott szavazatokban//

Megmondom én drága barátom mért lett nyugaton kitalálva ez a kvótázás: A nyugati államokban a feminizmus gyakorlatilag kiteljesedett. Felszámolták a nőket érő valódi diszkriminációkat, (munkahelyen,fizetés terén,stb) és egyes szélsőséges feministák újabb, és újabb célokat fogalmaznak meg hogy bizonygassák saját maguk létjogosultságát.
Ugye mert dolgozni még is csak szarabb mint ostobaságokon való agyalásért és "harcolásért" pénzhez jutni.

Én csak azt nem értem, hogy az Együtt-pm mért ilyen totál ostoba, jelentéktelen, semmire való dolgokon agyal. Bajnai tavaly még miniszterelnöknek készült, most meg az SZDSZ leghülyébb hagyományait kezdi el követni.
Ha így halad, nem fog bejutni se.

Ja, és ahelyett hogy érzelemből (ebből kifolyólag elfogultan, indulattal) nézed a kérdést, próbálj meg egy picit racionálisan átgondolni az egészet. Ez nem egy "utasítás" csak egy javaslat hogy egyről a kettőre jussunk végre. ^-^

Sadist 2013.12.17. 23:01:40

Baszki, már minden napra jut valami feminista sipítozás? Lassan már nem lehet úgy végigolvasni egy hírportál főoldalát, hogy ne legyen legalább egy nyervogós cikk vagy blogbejegyzés arról, hogy ma Magyarországon milyen szar nőnek lenni.

Sadist 2013.12.17. 23:07:21

@tobeor: "Igenis ma Mo-n hátrány nőnek lenni, egy halom kimutatás szerint ugyanazért a melóért pl. a nők kevesebbet kapnak mint egy ffi."

Ez már egy 6x10^23-szor megcáfolt hazugság. Már rég kiszorították volna az összes férfit a munkahelyekről, ha ugyanazt olcsóbban megcsinálják.

tobeor 2013.12.18. 00:30:14

@Vulpes Inculta:
"Látod, saját magad rúgod tökön. Ha elfogadjuk a női kvótát, akkor ugyanez a logika alapján kell már cigány/kövér/idős kvóta, sőt kékszemű, fekete hajú, magasság, meg tököm tudja milyen kvóta.
Vagy ezt is akarod?"

:DD
Ember!
Amit írtam, az létezik! NEM teheted meg, hogy faji vagy nemi alapon diszkriminálsz. Értem én hogy ki akarod forgatni a példám, de hát nem hagyom, bocs haver :) Az állításod az volt, hogy pártbelügy, nem lehet beavatkozni, és ne is tegyék. A példáimmal ez cáfoltam. Pont. Akár tetszik neked akár nem. A hajszínes marhaságaid meg te sem gondolod komolyan, ez már vergődés.

"A klasszikus liberalizmus alapja..."
A klasszikus liberalizmusnak sok alapja van, és az hogy kiállsz szónokolni az leadsz egy önkényes értelmezést, az nem visz sehova. A klasszikus liberailzmus éppen hogy a nők diszkriminációja ellen van.
Különben is, mi a túróért beszélünk most a klasszikus vagy akár progresszív liberalizmusról? Kit érdekel? Emlékszel még mi alapján próbáltál belém kötni? Nem? Akkor segítek: Kerek perec közölted hogy nincs ilyen javaslatra joga az Együttnek. Ettől már kicsit messze járunk, merthogy időközben vitán felül világossá vált, hogy van joga, sőt, ahogy elnézem egy csokor európai példát is felmutattam neked :) A liberalizmusról szóló eszmefuttatások nem érdekelnek, a vita nem a liberalizmusról szólt. Ha nagyon akarod arról is vitatkozhatunk, de haladjunk csak szép sorban, ne csapongjunk mindenfelé érdemi eredmények nélkül, előbb zárjuk le az eredeti vitát, aztán jöhet a következő :)

"Amit te akarsz...Az erősen szélsőségbe hajló (Anarchia irányába tett erőteljes lépés"
1. Én nem foglaltam állás ebben a női ügyben, amiket írtam csak a vita kedvéért írtam.
2. Kérlek ne nevettesd ki azzal, hogy pl. Németországot vagy a svédeket anarchisztikus országoknak nevezed. Pláne nem egy vacak kvóta miatt... és az ülve hugyozós példádat sem tudom komolyan venni, először is ilyen nincs, másodszor ha lenne sem cáfolna bármi mást amit önkényesen hozzákapcsolsz.

"a bizonytalan szavazók megszólításának szempontjából korántsem mindegy ki a jelölt."
A legtöbb ember azt se tudja hogy kire szavaz. Kérdezd már meg a piacon vagy a akárhol, hogy ki a képviselőjük, és netán tudja a nevét, akkor mondjon három politikai álláspontot vagy célt vagy eredményt amit kötni tud hozzá (nem a párthoz, hanem a személyhez).
Hagyjuk ezt. A bizonytalan szavazókat ép úgy a pártok vezérei és marketingesei cserkészik be ahogy minden más komoly dolgot is ők csinálnak. A jelölteknek annyi a dolga, hogy a fejükkel kitöltsék a plakátokat, mert egy zacskó banánhéjat mégse lehet kiplakátolni.

"//Ha igazad lenne, nem lenne differencia a pártlistára és az egyéni listákra leadott szavazatokban//"
Oké, ez jó érv, de mikor is van ez? Ha pl. országosan ismert politikus a jelölt, vagy polgármester. De pont jövőre polgármeseterek már nem indulhatnak már nem indulhatnak. A maradék esetekben, ahol tényleg nem egy majmot indítanak, ott ez minimális különbség akár pro akár kontra. Nem ezeken múlik a választás, nem véletlen hogy országosan a pártok népszerűségét mérik, mert a mérvadó, és ezt szokta visszaigazolni a választási eredmény is. Ez van, ez a gyakorlat. Ezt nem tudod felülírni.
És továbbra is: tök mindegy ez az egész érvelésed, mert női jelölteket is ugyanúgy fel lehet építeni, már miért ne lehetne?

És azzal se gyere kérlek, hogy ne felülről reformáljuk az országot, ebben az országban kb. két ember reformált érdemben, Szent István meg Széchenyi, mindkettő felülről, szóval alulról várhatnánk ítéletnapig, alulról senki nem akar reformálni (vagy ha akar nem tud, mert rohadtul leszarja mindenki, pár idealista őrültet leszámítva mindenki jól elvan a meleg fosban és csak idegesítik a mitugrálszok), ez csak felülről ment eddig is.

"Megmondom én drága barátom mért lett nyugaton kitalálva ez a kvótázás"
Drága barátom: tévedsz. Amit ebbe a bekezdésbe írtál, az a te önkényes értelmezésed, ami alapján egyébként még rád is ráférne egy kis feminizmus. Az, hogy nincs ennyi nő nálunk a parlamentben, és máshol sem, hogy kevesebb pénzt kapnak azonos melóért, az mind azt bizonyítja, hogy van még teendő.

Ismétlem: engem ez az egész amúgy annyira mélyen nem izgat, nem vagyok harcos feminista. De hogy te elvitatod még a jogát is annak egy pártnak, hogy akár ebben az ügyben akár másban kezdeményezzen valamit, hát ez abszurd.

Teljesen fölösleges is belemenni a kérdés részleteibe, az ugyanis vitathatatlan, hogy bármelyik pártnak van joga ilyen kezdeményezéshez.

"Én csak azt nem értem, hogy az Együtt-pm mért ilyen totál ostoba, jelentéktelen, semmire való dolgokon agyal."
Én sejteni vélem, de ez már szintén nem a vita tárgya.

"Ja, és ahelyett hogy érzelemből (ebből kifolyólag elfogultan, indulattal) nézed a kérdést, próbálj meg egy picit racionálisan átgondolni az egészet. Ez nem egy "utasítás" csak egy javaslat hogy egyről a kettőre jussunk végre. ^-^"

Most ez másoljam be neked szó szerint? Áh... :(

Wolfram 2013.12.18. 08:40:21

@Vulpes Inculta: még szerencse, hogy ezek a szerencsétlenek folyamatosan a parlamenti küszöb alatt vergődnek... remélem sosem megy el a többség józan esze!

Lovag Mihály 2013.12.18. 13:07:22

A Korán 2.223 szerint a feleség egy szántóföld, akit a férj akkor és úgy „szánthat fel”, ahogyan akar. A gyengébbek (y-generáció) kedvéért ez azt jelenti, hogy nem kell a feleség beleegyezése a szexhez. A Korán 3.43 szerint a feleség feladata az engedelmesség mind a férjnek, mind Allahnak. Azokat a nőket, akik lázadoznak, először megfeddéssel, majd az ágyból való kivetéssel, végül – ha még mindig makacskodnak – veréssel kell a helyes irányba állítani. A Korán 2.282 szerint két női tanú egyenlő egy férfi tanúval. Ezt egészíti ki Bukhari 1.6.301, mely szerint Mohamed próféta azt mondta nők egy csoportjának, hogy adakozzanak, különben a pokol tüzére kerülnek. Amikor a nők megkérdezték, hogy miért, a próféta azt felelte, hogy azért, mert a nők szellemileg fogyatékosak (ostobák), hiszen csak két nő vallomása egyenlő egy férfi vallomásával; vallásilag pedig azért fogyatékosak, mert egy nő se nem imádkozhat, se nem böjtölhet menzesz idején.

Manyi Béci 2013.12.22. 08:13:58

Én nemtom, honnan szedte ezt a videót a poszt nyilván fiatalka és feminista szerzője, de mekkora igazságok vannak már benne! Hát melyik nő nem szereti az aranyos kis szőrös állatokat? Az allergiásokat leszámítva, természetesen. Mondjuk, érdemes lenne megvizsgálni, hogy az allergiások halmaza hogy korrelál a feministákévaL.
süti beállítások módosítása