Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) elvándorlás (2) Elvándorlás (1) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) Pride (1) pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) tüntetés (6) Tüntetés (1) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Another brick in the wall

2013.12.15. 02:46 Y-GEN

Ladies and Gentlemen!

Remek hírünk van! A trafikmutyi, a földmutyi és a kaszinómutyi után most itt a legújabb: nyelvmutyi. A helyzet nagyjából a következő: megjelent a Cinken, hogy mostantól minden nyelviskola és nyelvtanár csak akkor taníthat, ha rendelkezik akkreditációval, meg milliós nagyságrendű kaucióval és napi szinten adminisztrál mindenféléket.

Nagyon romantikus lenne azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány azért építi le szándékosan a nyelvoktatást, hogy minden magyar hülye legyen és még az a lehetősége se legyen meg, hogy elhagyja az országot. Nem is lenne olyan nehéz dolga, hiszen egy viszonylag friss kutatás alapján már most is sereghajtók vagyunk az Unión belül idegennyelv-ismeret tekintetében. És vajon hol vannak már most is sokan azok közül, akik jól beszélnek legalább egy idegennyelvet, de szervilizmus helyett lehetőségekre vágynak?

De mindezt talán hagyjuk meg az összeesküvés-elméletek leleményes kitalálóinak.

Szerintünk az igazság ennél sokkal, de sokkal egyszerűbb és profánabb, amit egyébként - részben - megerősít az NGM Cinkhez írott levele is.

Egyszerűen van a Fideszben ez a mindent szabályozni akaró, felülről megmondó habitus. Ez a mindenkinél mindig mindent jobban tudunk hozzáállás - ami persze blődség. Azt írja az NGM a Cinknek: “nem igaz ugyanis, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium olyan szabályozást kívánna kialakítani, amelyben egy magántanár is csak előre engedélyeztetett képzési program alapján taníthatna, és nem igaz, hogy tőlük is vagyoni biztosíték letételét követelné meg.”

Ezt a Cink, illetve egy szakportál hosszasan és aprólékosan aztán jól megcáfolja. Ebből két dolog következik és mindkettő teljesen hihető.

Ad 1. Az NGM sajtóosztályának fogalma sincs arról, hogy mi van a 2013. évi, felnőttképzésről szóló LXXVII. törvényben. Látva a Fidesz sokszor mérhetetlen szakmaiatlanságát ez maximálisan elképzelhető. Avagy:

Ad 2. Az NGM hazudik.

(Ad 3., hogy a sajtóosztály tudtán kívül hazudik.)

Ha az első feltevés igaz, akkor a Fidesz alkalmatlan bármilyen minisztérium vezetésére. (Ad absurdum az egész országéra is.) Ha pedig a második, vagy a zárójeles harmadik, akkor meg nem méltó rá. Ugyanis ez esetben van valami hátsó szándék a dologban. Ez a hátsó szándék pedig - szerintünk - nagyjából arra a mintára épülhet, amit a korábbi mutyiskolákban már megtanulhattunk. Először szűkítik a piacot, majd feltételhez kötik a működést, végül a saját embereikkel mondatják meg, hogy ki teljesítheti és ki nem teljesítheti azokat. Már látjuk is magunk előtt sok kis fideszes nyelviskolát, ahol angolul, németül, üzbégül és svindliül tanulhatjuk majd a Nemzeti Együttműködés Rendszerének katekizmáit. Mert hiszen amit nem tudsz megszüntetni, annak állj az élére… ugye.

God save the Viktor. 

keep-calm-because-i-dont-speak-english-1.png

 

Címkék: fidesz nyelviskola ngm ütköző simplicity

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr355693143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

high up! 2013.12.15. 15:09:17

@Anselmo:

És miért kell szörnyülködni azon, hogy Libáséket Soros pénzeli? Vagy hogy a fideszt meg Simlicska, a Lyobbikot meg Ahmedinejad?

2013.12.15. 15:09:26

@Anselmo:

Biztosan érdekelte.
Érdekel minket, mit csinálnak vezető politikusaink akkor is, ha egy nagy rakás sz.rként értékelhető.
De ne állj be abba a sorba, amikor tényleg nincs szó semmi másról, hanem kizárólag az abszolút negatív értelemben vett "politizálásról".

Ha a társadalom javára akarsz válni a társadalmi problémákkal foglalkozz. Itt éppen felvetésre került egy.....

Anselmo 2013.12.15. 15:10:04

@tobeor: téged nem etetlek, ha nem tűnt volna fel

tobeor 2013.12.15. 15:10:11

@Anselmo: A keresztények is kiröhögtek?

Anselmo 2013.12.15. 15:12:09

@high up!: "És miért kell szörnyülködni azon, hogy Libáséket Soros pénzeli? Vagy hogy a fideszt meg Simlicska, a Lyobbikot meg Ahmedinejad?"

nem szörnyülködtem, beszéltem róla. mások szörnyülködtek, amiért szóba hoztam az összefüggéseket.

tobeor 2013.12.15. 15:12:15

@Anselmo: Ja, persze, nem is raktad röhög mindenki ugye? :)

A kérdésem még áll, amire természetesen nem fogsz válaszolni:

"Amíg el tudják érni, hogy állandóan gagyi összeesküvéseket láss mindenbe, addig tőled bármennyit lophatnak. Mert őszintén, zavarnak téged egy kicsit is a mutyik? A államvezérelt korrupció? A giga lenyúlások? Ugye hogy nem.... ...na látod, na látod."

2013.12.15. 15:12:30

@Anselmo:

"Utoljára egyébként keresztények között éreztem így magam, mint most. Vigyázni kell a hívekkel... :) "

Látod, itt kezd már kibújni a szög a zsákból.
Te vagy az, aki egyáltalán nem foglalkozik a problémával, de pont olyan állítást teszel, mintha ez a vitapartnereidre lenne igaz.
Ez eléggé abszurd lássuk be.

nu pagagyí 2013.12.15. 15:12:54

E a mutyi is csak egy állomása a maffiállam kiépülésének. A többi részpiac és szakma is sorra kerül, csak idő kell hozzá. A cél, hogy minden állami, piaci, társadalmi pozíciót Orbán-klónok és vazallusaik töltsenek be. Esély itt nem terem majd véletlenül, a tudás már most is gyanús, a teljesítmény nem érdekes, a listákon gyűjtött érdemek és a protektorok véleménye a fontos. Aki önállónak mutatkozik, megy a darálóba. Köpjön fel és álljon alá, aki megszavazta őket.

tobeor 2013.12.15. 15:15:30

@nu pagagyí:

Kéne már kitenni egy ilyen Tipp-Mix játékot, beikszelhető opciókkal:

"Ön szerint melyik szakmát/iparágat fogja legközelebb lenyúlni és gyarmatosítani a maffidesz?"

És értelemszerűen a kérdés alatt egy hosszú lista...

Anselmo 2013.12.15. 15:16:03

@_most_: "írd le a véleményed inkább a blogodban"

elég lusta blogger vagyok, de szívesen hozzászólok ott, ahol ezt amúgy is lehetővé teszik.

""Mások blogját meg inkább ne trollkodd szét"

szerintem diplomatikusan kommenteltem, és ha kérdeztek, válaszoltam. ez nem trollkodás.

_most_ 2013.12.15. 15:16:17

egyébként tényleg nehéz megmondani, hogy a fidesz ennyire hozzá nem értő emberekből áll és azért teszik tönkre az országot, vagy ennyire aljasok, és pusztán a saját hasznuk növelése miatt rombolnak le mindent, ami eddig valamennyire működőképes volt.

high up! 2013.12.15. 15:17:43

@Anselmo: "Ha már független tájékoztatás nem létezik, akkor azt kell tisztázni, hogy akitől a hírek jönnek, annak mi a célja"

Aztán az egyházaidba, az Eke TV-be meg a HírTv-be betelefonáltál-e már, hogy megtudd a választ a kérdésedre?

Anselmo 2013.12.15. 15:19:14

De lassan elköszönök, köszönöm mindenkinek az érdeklődést... benézek szívesen máskor is, van egy olyan gyanúm, hogy holnap is kint lesz az index blogketrecben a következő Együtt-PM írás... bár a munkanapokkal az a baj, hogy akkor dolgozom, nyilván ti is. Mindegy, szóval legközelebb.

Anselmo 2013.12.15. 15:22:50

@high up!: "Aztán az egyházaidba, az Eke TV-be meg a HírTv-be betelefonáltál-e már, hogy megtudd a választ a kérdésedre?"

szerintem egy jobboldali is tisztában kell legyen a jobboldal, illetve egy baloldali a baloldal gyanús ügyeivel. saját érdekében, bár a falkaszellem ezzel pont szembe megy, és a hívek megsértődnek, ha szóba kerül. mindegy...

de most tényleg csá

tobeor 2013.12.15. 15:23:28

@Anselmo: Nem trollkodás amit művelsz? :D
És ha valaki megkérdi tőled, hogy téged Orbán fizet-e, akkor azt te hogy minősítenéd, te szerencsétlen?

2013.12.15. 15:23:47

@_most_:

Nincs itt aljasság, hanem rendszer van.
Orbán ostoba ahhoz, hogy olyan rendszert tartson fel, ami a társadalom szempontjából közép-hosszú távon sikeres legyen a társadalom és nem a politikusai számára. Viszont a politikusok számáéra meg sikeres sajnos.
Mivel a hatalomhoz való lojalitás az abszolút fő kiválasztó tényező, ezért a születendő rendszerekben és alrendszerekben egyre jobban eltűnik a hozzáértés és a felelősség kérdése is.

Így jöhetett létre a KLIK, ami egy agyrém gyakorlatilag.
És ezért vannak a mutyik ilyen látványosan és virágzik a korrupció, stb.

tobeor 2013.12.15. 15:25:32

@Anselmo: Csak nem hagysz itt minket elvtárs? Te, a nagy leleplező? Annyira fogsz hiányozni...

nu pagagyí 2013.12.15. 15:26:11

@tobeor: Ha fordítva kéne listát állítani, melyiket nem nyúlná le a Fidesz, akkor félek, üres maradna a papír. A módszerük egyébként az, hogy a munkát nem akarják kisajátítani, csak a profitot. Nyelvtanárra nyilván szükség van, ezért ők továbbra is dolgozhatnak szerényebb jövedelemért, de munkát csak a megbízható kapcsolatokkal rendelkező, érdemdús seggnyaló elvtárs cégén keresztül végezhetnek, aki egyúttal felügyeli is rabszolgái erkölcseit. Hasonló lesz a nyelvoktatási piac a Közgép által irányított építési piachoz, ahol minden munkát a Közgép és még egy pár lokális klónja oszt szét.

high up! 2013.12.15. 15:30:05

@Anselmo: "a falkaszellem ezzel pont szembe megy, és a hívek megsértődnek, ha szóba kerül."

Igen és ezért vagy te itt megsértődve. Láttam már a blogvilában milliónyi tenyészállomány tagot, tudom milyen a lelki világotok akkor, amikor a tények felborítják a nullás PISA teszteredményre kitenyésztett állomány bioritmusát.

_most_ 2013.12.15. 15:33:30

@MikeBoy: fidesznél a belterjes pártszelekciónak már meg lett eredménye, méghozzá a hozzáértés teljes hiányát bemutató Matolcsy György és Hoffmann Rózsa személyében, ha ez nem elég intő jel a rendszerük rémisztő következményeire, akkor nem tudom mi lenne az.

tobeor 2013.12.15. 15:34:21

@nu pagagyí:
Jól mondod, a profitra utaznak. Ezért létrehoznak egy új szintet, amit a rendszer fölé helyeznek, és azon a ponton szívjál a lóvét.

A saját fideszes nyelviskoláikat egyébként feltornázott állami megrendelésekkel (állami dolgozók taníttatása) fogják még jobban kitömni.

Úgy hívják ezt, hogy belső gyarmatosítás.

Ha már övék lesz az ügyészségen, AB-n, ÁSZ-on, jegybankon, stb., stb., túl a magyar gazdaság is, akkor tulajdonképpen mindegy hogy éppen kormányon vannak-e vagy sem, mert úgyis övék minden.

Egy nemzet behálózását, erőforrásainak folyamatos megcsapolását az olaszok maffiának nevezik, nálunk fidesznek hívják.

2013.12.15. 15:37:37

@_most_:

Ez azért megvolt az MSZP-nél is.

nu pagagyí 2013.12.15. 15:41:42

@Anselmo: Mégis mit kellett volna betennie az Indexnek? Orbán szülinapjának megünneplését, vagy a "jobban" teljesítést? Természetes, hogy azzal foglalkozik egy hírportál, ami most történik és jelentős hatása van. Konkrétan, szétvernek ismét egy működő piacot. Emberek esélyeit veszik el az önálló boldogulásra és csak azért, mert a hatalom körül sündörgő vazallusok egyike éppen erre a területre ácsingózik. Még Te nagyon hülye is pontosan tudod, miről van szó. Nem más ez, mint a nyelvtanulás trafikosítása. Nem kampányol itt senki, csak az igazságot írja le. Kampányt a hatalom folytat, szüntelenü és közpénzből, Te csak tudod, ezért voltál az első kommentelő. Készenléti szolgálat?

2013.12.15. 15:43:38

@_most_:

De tény, hogy két über brutal kóklert hoztál fel példának. :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.15. 15:47:16

@tobeor: "Egy nemzet behálózását, erőforrásainak folyamatos megcsapolását az olaszok maffiának nevezik, nálunk fidesznek hívják."
Akkor feleslegesen ne is menj el már szavazni.

tobeor 2013.12.15. 15:53:33

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Köszi a ingyenes tanácsadást, de ezt majd eldöntöm én.
Mivel hazafi vagyok, erkölcsi és morális kötelességemnek tartom hogy a tőlem telhetőt megtegyem a hazámra törő maffia ellen.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 15:55:28

@kovi1970:
Nem balfaszok, a történet valójában arról szól, hogy a nagyobb nyelviskolák kiszorítják állami segítséggel a kisebbeket. Ezen nagyobb nyelviskolák közül elég sok lehet a Fidesz közeli, különösen annak fényében, hogy a TÁMOP-os nyelvtanfolyamok miatt jött létre egy részük, amit ugye szintén haveri körben osztottak szét és adtak tovább 50%-ért. Szóval ezen a téren nem hülyék, csak szimplán korruptak.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.15. 15:55:30

@tobeor: "Ha már övék lesz az ügyészségen, AB-n, ÁSZ-on, jegybankon, stb., stb., túl a magyar gazdaság is, akkor tulajdonképpen mindegy hogy éppen kormányon vannak-e vagy sem, mert úgyis övék minden."

Ki írta ezt a hülyeséget és akkor kire szavazzunk és minek? :D

2013.12.15. 15:56:55

"Mégis mit kellett volna betennie az Indexnek? Orbán szülinapjának megünneplését, vagy a "jobban" teljesítést?"

Ott kezdődik a dolog, hogy ez már nem Index, mióta elment az Uj Péter, azóta ballib nyalógépek gyülevész hada.

A többi ebből következik!

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 15:57:29

@Anselmo:
Láthatóan a nyílt lopást is szereted.

nincs1itt 2013.12.15. 15:57:57

@high up!: Jujj, ezt ne feszegesd! Mert még kiderül, hogy mindenki Rózsája, BAJNAI Rózsaként látta meg a NER egét!
Abból meg baj is lehet!!

jog-ász 2013.12.15. 15:58:29

gyurcsánynak létezik még a felnőttképzős cége?mert ahogy ismerem a paranoiát, lehet hogy csak ez áll a háttérben..

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 15:59:43

@Anselmo:
Aha, tehát ha valaki az elvtársaid újabb mutyijáról szól, akkor a legfontosabb ugye az, hogy ki áll mögöttük, az egyáltalán nem érdekes, hogy nyíltan loptok.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:01:51

@sorstalan gáz:
Na de itt arról van szó, hogy egy olyan szabályozást hoznak, ami csökkenti a nyelvoktatási piacon a (legális) szereplők számát, ami ugye nyilvánvalóan drágulást fog okozni hosszútávon, tehát rontani fogja ezen a téren a helyzetet. Akkor hogyan jön ide, hogy Bajnai idején is rossz volt?

nu pagagyí 2013.12.15. 16:03:32

@Lindalinda: Egy jobboldali figuráé az Index. Uj Péter, Tóta W és még jónéhányan pont ezért mondtak búcsút. Egyelőre, amolyan Hyde-parkként funkcionál, de bármikor berekeszthetik a kritikus hangot. Gondolom, a választáshoz közeledve, lesz is ennek majd jele. Szerintem csak arra tartja a tulajdonosa, hogy ne erősödjön meg egy másik kritikus portál, de amikor kell, tudni fogja mit vár el tőle kenyéradó gazdája.

Zedder 2013.12.15. 16:07:12

@Anselmo: "van egy olyan gyanúm, hogy holnap is kint lesz az index blogketrecben a következő Együtt-PM írás..."

Az nem zavar, hogy az index tulajdonosi köre régóta jobboldali kötődésű? Nem illik bele a világképedbe, hogy tetszőleges blog kirakható hátszél nélkül is, hiszen te beleszoktál, hogy minden csak urambátyám-mutyi módszerrel működik, ugye?

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:08:24

@nu pagagyí:
"A többi részpiac és szakma is sorra kerül, csak idő kell hozzá."

Én is ezt mondom. Ami a legviccesebb, hogy vannak még olyan emberek, akik a versenyszférában jól keresnek, mert értékes tudásuk vannak, gondolok itt bizonyos speciális területeken dolgozó mérnökökre, na őket például pozitívan érintette az egykulcsos adó (amivel én is egyetértek), na ezek az emberek között vannak olyanok, valószínűleg kisebbségben, de hangosak, akik amiatt folyton védik a Fideszt. Ez valami iszonyat szűk látókörűségre vall, hiszen ők éppen azok, akik pont az ellenkezője miatt élnek jól, mint amit a Fidesz képvisel, ők azok, akik a rátermettségükkel és nem a mutyival tudtak érvényesülni. Nekik kellene, az egykulcsos adó ellenére, amivel rövidtávon jól jártak, leginkább küzdeniük a fideszmutyi ellen, mivel ha így folytatódik tovább, az ő szakmáik is mehetnek a levesbe.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:10:01

@tobeor:
Nyilvánvaló, hogy ha addig nem dob be valamit, akkor a következő a gyógyszerész szakma lesz, már 1 éve tudni lehet, a nyelviskola mutyi sem most jött hirtelen, azt is tudni lehetett évek óta. Inkább az a kérdés, a gyógyszerészek után mi lesz a következő.

Zedder 2013.12.15. 16:10:47

@nu pagagyí: köszi, hogy te is emlékezteted erre az "apróságra" a narancsvakságban szenvedőket. Csak most jutottam a hozzászólások végére, úgy látszik nehéz elfogadni szerencsétlen jobbereknek, hogy az index is az ő táboruk kölyke...

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:11:46

@Anselmo:
Igen, például azzal, hogy a "jobboldali" mutyi esetén első kérdésed, hogy ki áll a cikk mögött, a tartalom meg nem is érdekel, te is fűtöd ezt a birkaszellemet.

Zedder 2013.12.15. 16:13:29

@Narancskommunista: "Ami a legviccesebb, hogy vannak még olyan emberek, akik a versenyszférában jól keresnek, mert értékes tudásuk vannak, gondolok itt bizonyos speciális területeken dolgozó mérnökökre, na őket például pozitívan érintette az egykulcsos adó (amivel én is egyetértek), na ezek az emberek között vannak olyanok, valószínűleg kisebbségben, de hangosak, akik amiatt folyton védik a Fideszt"

Nyilván a saját és baráti körömből nem szabad általánosítani, de amit mondasz, az rám és kb. 5 közeli barátomra ráillik, azt leszámítva, hogy nem hogy nem támogatjuk a rendszert, de az elmúlt két évben mindannyian lepattantunk nyugatra, mert az elejétől látható volt, hogy a vesztébe rohan az ország... Köszi, nem kértünk belőle.

Ugyanakkor a mai napig vannak narancsvakságban szenvedő ex-kollégák, pont a múlt héten látogattam haza, és egy esti sörözésen szóba került. Ez sem fekete-fehér, vegyes a kép.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:14:50

@nu pagagyí:
Szerintem utoljára tudja azokat a területeket lenyúlni, amelyek exportra termelnek. Egyébként éppen ezért vannak még mindig az értelmesebb szakemberek között is hívei a Fidesznek, mert még nem érzik veszélyben a megélhetésüket, a baj ezzel az, hogy amikor már csak ezek a területek maradnak, akkor már hanyatlás lesz ott is, mert az egész ország az ő hátukon fog vegetálni.

nu pagagyí 2013.12.15. 16:20:08

@jog-ász: Gyurcsány 2002-ben eladta a Perfekt Zrt-ben levő érdekeltségét. Gondolom nem akarta, hogy üzleti és politikai tevékenysége összemosódjon. Úgy tűnik, nem akarta pökhendien a szemedbe vágni, hogy csak azért mert politikus, miért ne nyerhetne a cége százmilliós állami pénzeket, vagy azt magyarázni, hogy nem ő nyerte a legtöbbet.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:24:50

@Zedder:
Nekem van olyan mérnök ismerősöm, aki soha nem volt Fideszes, az LMP-re szavazott, viszont a Fidesz-MSZP közül inkább a Fidesz felé hajlott, mikor jött az egykulcsos adó, akkor nagyon örült neki, és a kormánnyal elégedett volt általában is, aztán közben a munkáltatójának egyre kevesebb megrendelése lett, mert az ágazat függött az egyik különadóztatott ágazattól is, így végül a cég legtöbb alkalmazottját, köztük őt is, elküldték. Ekkor szembesült először is azzal, hogy 3 hónapig kap munkanélküli segélyt (nem így hívják, tudom), utána meg semmit, aztán végül nagyon nehezen kapott munkát, de most már inkább hátrányos neki az SZJA változás. Mondanom sem kell, hogy azóta gyökeresen megváltozott a véleménye.

De egyébként inkább blogokon szoktam olyanokat látni, akik állításuk szerint mérnökök vagy informatikusok, és az egykulcsos adóval érvelnek a kormány mellett. Hangsúlyozom, az egykulcsos adó teljesen jó dolog, önmagában, a probléma nem ezzel van...

Egyébként az én ismerőseim közül is átlát a többség a szitán, szóval még véletlenül sem akarok általánosítani, de vannak akik nem.

Zedder 2013.12.15. 16:25:18

@Narancskommunista: " mert még nem érzik veszélyben a megélhetésüket, a baj ezzel az, hogy amikor már csak ezek a területek maradnak, akkor már hanyatlás lesz ott is"

Ez megintcsak terület és szakma függő, mi már 2011-ben erősen megéreztük a belengetett szektor-adókat, mivel a piacból éltünk, és hát a megrendelő nagyvállalatok hirtelen elfogytak, csak a legszükségesebb projektekre költöttek, azokra is teszkó gazdaságos módon. Gondolom sokat elárul, hogy 2011 óta aki elment a cégtől, nem érkezett a helyére senki... Mondjuk itt a szakemberhiány is közrejátszik, de az a téma már messzire vezetne.

paráznabillegető 2013.12.15. 16:25:24

i speak english, ich spreche deutsch, falo portugues, nabazmeg.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 16:26:34

@Zedder:
A kivándorlók meg vegyesen vannak, mert van aki Gyurcsány idején ment el, és a mostani kormányt már meg sem tapasztalta, így csak az előzőt szidja, a mostanit nem, persze ez is általánosítás köztük is van, aki a mostanit is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.15. 16:26:48

nah, csak nem valamelyik haver akkreditációval foglalkozik, vagy olyan cége van?!

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 16:32:07

@doggfather: Az elmúlt időszak kormányzására visszatekintve én ezt kizártnak tartom.

♔bаtyu♔ 2013.12.15. 16:37:03

Ráadásul 40 éves fiatalok "öregeznek".
Cigánymutyi?

tobeor 2013.12.15. 16:37:35

@doggfather:
Á, teljesen kizárt.

Az csak véletlen egybeesés, hogy a Felnőttképző Akkreditáló Testület nyelvi vezetője, Bucskóné Szabari Judit, és hogy az családi érdekeltségi körébe tartozik a:
- New York Nyelviskola
- Top Tanoda

Az is véletlen, hogy ez a két nyelviskola kapta a legnagyobb felnőttképzési támogatást, 576 millió Ft-ot.

Van már pár ilyen véletlen, de hát a lottón is nyernek emberek, szóval ilyen szerencsés véletlenek márpedig vannak.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.15. 16:38:37

Az E14-es szimpatizánsoktól kérdezem, ha nyerne az E14-PM a 14'-es választásokon, akkor mit csinálnának egy hihetetlenül erős ellenzékkel? Ebbe belegondolt már valaki?

ursus artos 2013.12.15. 16:45:30

@MikeBoy: "Úgy hívják, hogy KLIK.
Tájékozódj, sajnos az oktatás romokban van. "
Mivel tájékozódom ezért azt kell, hogy mondjam, hogy nem a KLIK miatt van romokban az oktatás, hanem a korábbi liberális oktatás irányítás miatt. Az egy városi legenda, hogy 2010. április 5-ig minden rendben volt.
A KLIK-kel kapcsolatban csak egy megjegyzés: Amerikában vajon a városok fizetik a tanárokat? Nem. Az államok. A tankerületeken keresztül. (Nahát, megint egy "nyugatos" modell.)

ursus artos 2013.12.15. 16:49:58

@high up!: "Hoffmanrózsa elvtársnőd pár hete PISA teszt fronton Mohácsi vereséget szenvedett."
Ez egy városi legenda, akár tetszik, akár nem.
Tény: a 2012-ben 15 évesek, még a régi Nat és kerettanterv alapján tanultak.
Tény: az új kerettanterv 2013. szeptember 1-től érvényes.
Így tehát: a legutóbbi PISA eredmények nem ennek az oktatás irányításnak a sara.
Sajnos ezt a békát le kell nyelni...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.15. 16:51:55

@Vombatus Ursinus: "Az Együtt-PM fiataljainak nem hivatalos blogja."
Akkor hol kérdezzem meg?

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 16:52:35

@ursus artos: "A KLIK-kel kapcsolatban csak egy megjegyzés: Amerikában vajon a városok fizetik a tanárokat? Nem. Az államok. A tankerületeken keresztül. (Nahát, megint egy "nyugatos" modell.)"

Erre azért nem mernék mérget venni, és nem is Nem ez a legnagyobb baj a KLIK-kel. Ha csak ennyi lenne, akkor senki sem foglalkozna vele. De ez teljesen offtopik.

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 16:54:41

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Nem azt mondtam, hogy hol kérdezd meg, hanem azt, hogy nem ez a topik témája.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.15. 16:58:59

@Vombatus Ursinus: Attól még megkérdezhetem? Vagy te vagy itt a gondolatrendőr? Esetleg túl kényes a kérdés?

2013.12.15. 17:05:45

@ursus artos:

Hol állítottam azt, hogy 2010-ig minden rendben volt???
És mi a tököm az a liberális oktatásirányítás?
A KLIK pedig egy katasztrófa. Teljesen mindegy, hol milyen rendszerek vannak.
Nem véletlen, hogy a teljesen összezáró Fideszben már a Pokorni is bírálja az oktatási rendszert.
Nyilván, mivel tájékozódsz, ezért tudod, hogy olyan törvények és rendeletek szabályozzák az oktatást többek közt, amik önmagukkal is ellenmondásban vannak néha. És ez pl. abból a primitív dologból következik, hogy mivel H Rózsa gimnáziumi igazgató volt, azért amiket kitalált(ak) nem alkalmazható szakközépiskolában.

Csak egy-két tök primitív példán szemléltetném ezt a szart:
A helyettesítéseknél azt kell beosztani, akinek kevés órája van azzal szemben, aki szakmai tanár????

Vagy van olyan szabály, hogy valaki egy nap adott esetben csak két órát helyettesíthet, ami nem tűnik elsőre extrának, no de egy 4-8 órás gyakorlaton egy szakközépben darabokra kell vágni a miatt a helyettesítéseket.
Kóklerek találták ki az egészet...

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 17:14:08

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Én ugyanolyan mezei kommentelő vagyok itt, mint te, csak miután az egyik eszmetársad már a legelején szétoffolta a topikot, arra gondoltam, hogy megkérlek, hogy húzz innen a faszba az idióta álkérdéseiddel és az álértetlenkedéseddel.

sas70 2013.12.15. 17:15:34

Annak idején nekem oroszt tanítottak, az volt az államilag kötelező. Lószart se tudtunk. Amit oroszul tudok, azt az orosz katonák gyerekeitől tanultam, akikkel együtt játszottunk. Viszont legalább tudok pár káromkodást is. Amúgy meg: igyina huj!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.12.15. 17:20:08

@sas70: Az oroszt már én is fel akartam hozni példának. Nem nagyon ismerek senkit, aki az iskolai 8 év orosz tanulás után tudott volna oroszul... Aki nyelvvizsgára készül az most is magántanárhoz jár.

feketeesfeher 2013.12.15. 17:20:31

Nyelvoktatás mutyi az szimplán lófasz a tervezői tevékenység államosításához képest.

"a 2014–2020-as programozási időszakban az uniós források felhasználásához kapcsolódó
feladatok ellátása során felszámolja a korábban kiszervezett tevékenységeket. Ezen feladatokat a jövőben az állam, a meglévő
belső erőforrásaira építve, azokat kibővítve kívánja megvalósítani"

"A nagy infrastrukturális projektek, valamint az állami tulajdonhoz kapcsolódó ingatlan beruházások esetében, a tervdokumentáció összeállítása állami szolgáltatásként, állami
kapacitással történik meg"
(1731/2013.(X. 11.) kormányhatározat)
Orbán Viktor sk.

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 17:25:31

@feketeesfeher: Már csak arra lennék kíváncsi, hogy az "állam" mennyi feladatot szervez ki a mostani államapparátusból és állami vállalatoktól, és hogy a jövőben ki fogja ezeket, milyen szakértelemmel, milyen anyagi háttérrel és milyen erőforrással megoldani állami berkeken belül.

P. dictus Magister 2013.12.15. 17:26:24

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, szerintem csak a vérnyomásom ment volna fel amúgy is tekintve, hogy politikai oldalaktól független sötétség uralkodik sok fejben.

A nyelvoktatás kulcsfontosságú ez vitán felül áll. Nem csak azért mert munkaerőpiac így meg úgy, hanem azért mert ha valaki teszem azt minimális szinten beszél angolul azelőtt kulturálisan és fizikai valójában is kinyílik a világ. Szar dolgo a kivándorlás, a legszarabb azoknak akiknek el kellett menni innen. Maradjunk annyiban, hogy sokan az ún. "elmúlt nyolc év" miatt húztak el, Viktoréknak meg az róható fel, hogy nem tudták megállítani a folyamatot. Amúgy sokan mentek ki zéró nyelvtudással, és úgy is meg tudnak élni. Mégpedig azért mert a szar kulimunkára kell a nyugatnak a magyar, vezető posztokba olyanokat tesznek akik itt sem a létminimum alatt éltek. Szóval ez a "Fidesz nem oktat nekünk nyelvet, hogy itt pusztuljunk" frázis nettó faszság.

A nyelv és úgy általában az oktatás két ok miatt szar. Egyrészt az oktatási rendszer szar és elavult. A libsi Magyar Bálinték bevezették, hogy nincs alsóba buktatás, meg nem kapnak a gyerekek jegyet, csak virágnyelven közlik a szüleikkel (akik sok esetben pont a legrosszabb helyzetből induló gyerekek esetén funkcionális analfabéták), hogy a gyerek hogy teljesít. Tehát az a gyerek akinek a legalapvetőbb ismeretei is hiányosak, aki nem érti az elolvasott magyar szöveget, az idegen nyelven sem tud megtanulni.

Az oktatási rendszer kapcsán a tanárokra is ki kell térni, mert nagyon sok múlik a személyükön, különösen a nyelvtanárok esetén. Egy motivált, hozzáértő, elhivatott tanár segítségével még egy olyan rossz nyelvérzékű és nem különösebben szorgalmas ember is meg tudott elpötyögni angolul mint én. A gáz azokkal a tanárokkal van akik tök motiválatlanok, nincs pedagógiai érzékük és utálják a munkájukat. Annyi embert ismerek, sokukat még középiskolásként ismertem meg, akik "a nem vettek fel sehova elmentem hát tanárnak, tanítónak, óvónőnek" kategóriába esik. Ezt kéne elfelejteni, hogy a tanári szakma a középszerűség esetén is biztos talajt ad.Mert lehet, hogy egy motiválatlan középszar nyelvtanár megél, de egy csomó gyerek nem tanul semmit tőle, vagy egy életre elmegy a kedve a tanulástól.

Utolsó észrevételem, hogy a felsőoktatás helyzeténél is aggasztóbb a szakképzés helyzete. Be kéne látni, hogy egy ország nem attól lesz sikeres, hogy mindenki diplomás. Így is van jó sok diplomás, egymás kezébe adják a kilincset a munkaügyi központban és a haza meg szarban van. Az viszont, hogy ez így alakult nem csak a Fidesz hibája

feketeesfeher 2013.12.15. 17:29:13

@Vombatus Ursinus:

A válasz egyszerű:
Simicska Lajos.

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 17:31:59

@P. dictus Magister: Túl azon, hogy a szokásos lózungokon kívül (Magyar Bálint, szar tanárok, így is túl sok a diplomás) a mostani tervezet mennyiben fog előrelépést hozni? Miben lesz ez jobb úgy összességében?

sorstalan gáz 2013.12.15. 17:43:50

@Narancskommunista:
"Akkor hogyan jön ide, hogy Bajnai idején is rossz volt?"

Az egyetemisták nyelvi felkészültsége csapnivaló volt eddig, és nem emléxem mit tett Bajnai hogy javítson rajta

Hogy a jövőben miként alakul majd? Orbánék alatt ugyanúgy tönkre fog ez is menni, ahogy becsődölt a forint, összeomlott a magyar gazdaság, eladósodott az ország, a nyílt utcán verik agyba-főbe a demokráciát és Kanadába menekülnek a legjobbjaink

P.Freddy 2013.12.15. 18:09:59

@feketeesfeher:

Kósa Lajos van a háttérben. Mivel polgármester már nem lesz (nemigen lehetne, mert a sok köcsögsége miatt már tutira bukó, ráadásul köztörvényes is lehet a többszázmilliárd forintos kár elkúrása miatt, amit az aljas, tetves hazudozásával okozott az ország népének Szijjártóval együtt), újfajta "gazdasági" pályafutásba kezdett.

Trafikot mégse nyithatott, ezért most ezt a területet találták ki Orbán Viktorék, hogy lerombolják neki, hadd szedje meg magát és a pereputtyát.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 18:32:30

@MikeBoy:
"És mi a tököm az a liberális oktatásirányítás?"

A liberális egy szitokszó az agymosottak körében, amúgy fogalmuk sincs mit jelent, viszont mindenre tudják használni.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 18:36:12

@P. dictus Magister:
Viszont a cikk pont nem arról szólt, hogy jó volt-e az oktatás Orbánék színre lépése előtt, hanem most konkrétan a magánnyelvoktatást tönkreteszik csak azért, hogy a haveri zsebeket tömni lehessen. Az nem kicsit beteges, hogy neked erről az elmúlt 8 év jut eszedbe.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 18:38:03

@sorstalan gáz:
"Az egyetemisták nyelvi felkészültsége csapnivaló volt eddig, és nem emléxem mit tett Bajnai hogy javítson rajta"

Ha Bajnai nem tett semmit, az már önmagában nagyon sok ahhoz képest, hogy Orbánék a magán nyelvoktatást is szét akarják verni, hogy az eddigi katasztrofális állami nyelvoktatás mellett az is szar legyen.

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 18:45:53

@Narancskommunista: Ha elolvasod a kommentjeit és a blogját, mindjárt megvilágosodsz...

high up! 2013.12.15. 18:46:52

@ursus artos: "a 2012-ben 15 évesek, még a régi Nat és kerettanterv alapján tanultak.
Tény: az új kerettanterv 2013. szeptember 1-től érvényes. Így tehát: a legutóbbi PISA eredmények nem ennek az oktatás irányításnak a sara.
Sajnos ezt a békát le kell nyelni..."

Tudom trollocska, hogy ezt a brossúrát kapod, amit rendre felmondasz. Sajna a tények egészen mások és a Nemzeti Elkúrás Rendszerének a békáját neked kell lenyelned:

2003-ban (ez ugye színtisztán Orbanescu számlájára megy) a PISA eredmény szar volt.
2006-ban javulás, majd 2009-ben további javulás (ebből ugye már 7 év volt a ballibsiké!!)
2012-ben aztán a fidesz Mohácsi vereséget szenvedett PISA fronton.

Barátom, hogy van az, hogy:
- a ballibsik nyócéve alatt egyre javult a PISA eredmény
- miközben 2012 bezuhant mint az állat, miközben szerinted ez is 3 éve nem létező ballibsik számlájára írható?

Na ne gondolkodj barátom, nem ez a feladatod, hanem segítek:
1. A PISA nem tananygot vizsgál, hanem szellemi képességet. Tehát a NAT adud itt teljesen elvetélt érvrendszer, valóságban a mindennapi pedagógusi munka lerohadásáról beszélünk (ezt meg teccik tudni máról-holnapra gyökeresen meg lehet változtatni)
2. A 15 évesek pont olyan szellemi lepusztult birkák lettek 3 Nemzeti Év alatt, mint a Birkamenetelő anyjuk-apjuk.

Hát akkor nem ünnepelni kéne a fidióta tábornak, hogy a NER-siker már a kapun belül van?
(és ha még azt is tudnád barátom, hogy mennnyire utálom a nyócév bagázsát!)

high up! 2013.12.15. 18:56:07

@P. dictus Magister:"A libsi Magyar Bálinték bevezették, hogy nincs alsóba buktatás, meg nem kapnak a gyerekek jegyet"

De a nincs buktatás csak az 1. évre szól, a szóbeli értékelés meg az alsoó osztályokra. 11 kortól már élesben megy a verseny - ha jól tudom.

Nem ez a Mohácsi vereség oka PISA fronton, hanem az, hogy az oktatási tanananyag, az oktatási metodika minden, csak nem "felhasználó barát".
Mondja már meg valaki, hogy meg lehet-e tanulni egy nyelvet társalgási szinten iskolai tankönyvből? -Nem.

A kritikai gondolkodásra, a gondolat fejlesztésre a magyar oktatás nem épít szinte semmit, csak a bebiflázásra. Az MSZMP-s komcsi Hoffmannrózsika új NAT-ja még a jelenlegi helyzeten is ront. 2018-ban már kieső helyen lesznek a NER-birka 15 évesek.

jogalany 2013.12.15. 19:21:46

A nyelvtanítás eddig is mutyi volt. Mint a fordítás.
De van ettől nagyságrendel nagyobb mutyi a lottó háza táján: zártan kezelik az adatbázist, nem teszik ki a netre, nehogy a játékosok lássák az Ő szelvényük játszik-e a húzáskor, vagy a nyertes szelvény bent volt-e A JÁTÉKBAN A HÚZÁS ELőTT.
A zárt rendszer lehetővé teszi, mint a letartóztatott vezetői USA cégeknél, hogy külön programmal manipulálják a nyilvántartást, hogy halmozódhasson a nyeremény és az nyerjen akit Ők akarnak. dE ÍGY HETENTE TÖBB MILLIÓ JÁTÉKOST CSAPNAK BE. !!!!!

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 19:23:53

@high up!:
"2003-ban (ez ugye színtisztán Orbanescu számlájára megy) a PISA eredmény szar volt.
2006-ban javulás, majd 2009-ben további javulás (ebből ugye már 7 év volt a ballibsiké!!)
2012-ben aztán a fidesz Mohácsi vereséget szenvedett PISA fronton."

Igazából ez ennyire nem egyszerű. 2003-ban a fő oka a rossz eredményeknek az volt, hogy a PISA tesztben előtérbe kerültek az olyan feladatok, amelyekre a kompetencia alapú oktatással lehet felkészülni, a magyar oktatás meg ugye örökölte azt a poroszos hagyományt, ami ezzel szembemegy, ahol a lexikális tudás az elsődleges. A korábbi tesztekben jobbak voltak a magyarok, mint a 2003-asban, mert akkor még többet számított a lexikális tudás. Az első Orbán kormánynak ezért ilyen téren nincs összevetési alapja, egyébként már Pokorni idején már elkezdődött a kompetencia alapú oktatásra való átállás, amit aztán a szocik folytattak, vicces hogy ezt nagyon sok kritika érte, pedig egyértelműen szükséges dolog volt, és még viccesebb, hogy erről ma magukat jobboldalinak nevezők úgy beszélnek, hogy Magyar Bálint liberális oktatáspolitikája.

Ami szégyenletes, az nem is a mostani eredmény, hanem a mostani irány, ami ezt az utat szeretné lebontani. Szvsz a mostani eredmény az átszervezés miatt lett rosszabb, mert iszonyat fejetlenség volt az iskolákban az elmúlt években, ami igencsak számít a mostani 15 éveseknél, hiszen ők 12 évesek voltak 2010-ben. Ami ezután lesz, az ennél még sokkal rosszabb lesz, mert sikerült 20 évet visszalépni az oktatásban.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 19:27:03

@jogalany:
Én ebben kételkedem, ez ugyanis nem érdekük. Ha megtudsz egy lottó 5-öst a környezetedben, annak hatalmas reklámértéke van, a lottó haszonrése meg meglehetősen magas, sokat lehet lopni belőle, azt meg köztudottan szponzoráláson keresztül teszik úgy, hogy a támogatás kétszereséről kell számlát hozni a támogatottaknak.

P. dictus Magister 2013.12.15. 19:29:05

@high up!: Nem akarom elemezni a PISA mohács okát, de abban szerintem egyetérthetünk, hogy a kormányok a tanárok és a diákok együttes munkájának köszönhető a szerzett pontszám. (Ez a mondat gyönyörű nesze semmi fogd meg jól típusú odamondás volt, ennek ellenére remlem, hogy érthető volt a mondanivalóm.)

A buktatás hiánya meg a szóbeli értékelés pont azért veszélyes, mert a legelején kerül hátrányba a gyerkőc. Nem vagyok pedagógus, nem értek a gyerekekhez sem, de azt hiszem, ha egy egészséges gyerek első év végre nem sajátítja el azokat a minimális kompetenciákat amiket el kell sajátítani az elsősorban a szülői és a tanítói nevelés hiányosságaira mutat, ezt meg ugye nehéz lekommunikálni, tehát inkább ne is legyen buktatás, gondolták az akkori fejesek.

Sajnos a NAT-ot sem ismerem, nem kifejezetten a kormányt akartam megvédeni, szóval el tudom képzelni, hogy ennek a fajta oktatásnak is megvannak a hibái. Ami pozitív, hogy a lumpen, alulszocializált környezetből megpróbálják már hamar kiemelni a kölköket, hogy amit a szülőktől nem kapnak meg azt megkaphassák az iskolában.

@Narancskommunista: Nektek jut eszetekbe mindenről a fideszmutyi, miközben ti is nagyon jól tudjátok, hogy a dzsentri Magyarországon a kormány színétől függetlenül mindig a fejesek magánérdeke az első.

@Vombatus Ursinus: Mondom nem vagyok pedagógus, nem tudom mit hoz a jövő csak leírtam néhány gondolatom. Ha én határozhatnám meg az oktatáspolitikát szakítanék a jelenlegi hagyományokkal. Simán bevezetném a szegregált oktatást, mert a cigány gyerekekkel csak őgy lehet sikert elérni, ha a tanárok figyelembe veszik a sajátos igényeiket. Nagy hangsúlyt fektetnék a funkcionális tudásra, a biflázás helyett és a nyelvtanároknak nagyon komoly szakmai kompetenciáknak kéne megfelelni. Azt hiszem ezzel egy kicsit el is távolodtam az alaptémától, kérlek bocsássátok ezt meg nekem.

P.Freddy 2013.12.15. 19:46:11

@P. dictus Magister:

" Nektek jut eszetekbe mindenről a fideszmutyi"

Nem eszünkbe jut, hanem itt csináljátok előttünk a fideszmutyit, szétkúrva mindent, ami érték volt, azért, hogy Orbán Viktor hatalma nehogy szétessen (legalábbis szeretnétek, mert különben bukovári a zsebbe szóló trafikmutyitok, a munka nélkül szerzett jövedelem, mint régen az kommunisták).

Pedig szét fog, hidd el, mert hazudozásra ritkán lehet hosszútávon építeni:)

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 19:51:11

@P. dictus Magister:
"Nektek jut eszetekbe mindenről a fideszmutyi, miközben ti is nagyon jól tudjátok, hogy a dzsentri Magyarországon a kormány színétől függetlenül mindig a fejesek magánérdeke az első."

És akkor innentől kezdve minden rendben van? Itt konkrét ügyről volt szó, erre te jöttél, hogy az elmúlt 8 év.

Egyébként nem, nem ugyanaz az állami megrendelések haveri kézbe adása (amit minden eddigi kormány is művelt, ahogy a mostani is), mint versenyszférában működő területeket haveri kézbe adni. Ugyanis amíg csak elsőt csinálja nagyrészt egy kormány, addig az ember többé-kevésbé függetleníteni tudja magát a politikától, így viszont függetlenül attól, hogy mi a munkád, mi az üzleted, bármikor jöhet Rákosi, akarom mondani Orbán, hogy mostantól ez a biznisz az én haveromé. Meg azért sem, mert a piaci versenynél sokkal kevésbé hatékony a mutyirendszer, azaz ennek köszönhetően nyilván romlani fog a magán nyelvoktatás színvonala az országban.

tobeor 2013.12.15. 19:54:08

@ursus artos: Te itt is jössz ugyanazzal a hazugsággal, amit egy másik blogban már cáfoltam neked ? :)) Vastagbőr az van...
Továbbra sem sikerült megmagyaráznod, hogy miért romlott 2009-hez képest a színvonal?

És állandóan kurva nagy hallgatással "válaszolsz" valahányszor rákérdek neked, hogy van-e kedved szembesülni hány milliárdot vont ki Orbán a magyar nemzeti oktatásból az elmúlt 3 év fél évben...

Az aktuális nyelviskola-mutyihoz ugye szavad sincs? Hát persze hogy nincs, kurva nagy fidesz-vakfolt van a szemeden...

Narancskommunista (törölt) 2013.12.15. 19:54:54

@P.Freddy:
"Pedig szét fog, hidd el, mert hazudozásra ritkán lehet hosszútávon építeni:) "

Hát én azért nem vagyok ennyire naiv. Egyedül az a szerencsénk, hogy az EU-ban vagyunk, meg Európa közepén, és nyitott gazdaság vagyunk, mert belülről a jó hazudozót senki nem tudja megdönteni jó ideig. Jó pár példát lehetne hozni, a legjobb jelenkori példa akkor is a Kim dinasztia.

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 20:04:19

@jogalany: Hát ez meg hogy a faszomba jön ide? Te hülye vagy?

tobeor 2013.12.15. 20:07:04

Friss hír, épül tovább a fidesz-kommunizmus:

hvg.hu/itthon/20131215_Atveszi_az_allam_az_uralmat_a_teljes_tank

"Átveszi az állam az uralmat a teljes tankönyvpiacon
Vasárnap este nyújtotta be a parlamentnek Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a tankönyvpiac teljes államosításáról szóló törvényjavaslatát, amit kedden már el is fogadhat az országgyűlés."

"Január elsejétől ennek értelmében a tankönyvek teljes ellátása, így a terjesztés, előállítás állami kézbe kerül."

Aki nem fideszes, megdögölhet:
"egy ilyen központosított gyártás teljes mértékben ellehetetleníti annak a 20-25 nyomdának a működését – köztük például a 450 éves múlttal rendelkező Alföldi Nyomdáét, vagy éppen Dabasi Nyomdáét, Dürer Nyomdáét, Kaposvári Nyomdáét stb. –, amelyek meghatározó tevékenysége a tankönyvgyártás."

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 20:08:29

@P. dictus Magister: De nem érted, hogy a poszt nem az oktatásról egészében, hanem a nyelvoktatás szétcseszéséről és elmutyizásáról szól?

2013.12.15. 20:18:36

@P. dictus Magister:

"Nem vagyok pedagógus, nem értek a gyerekekhez sem, de azt hiszem, ha egy egészséges gyerek első év végre nem sajátítja el azokat a minimális kompetenciákat amiket el kell sajátítani az elsősorban a szülői és a tanítói nevelés hiányosságaira mutat, ezt meg ugye nehéz lekommunikálni, tehát inkább ne is legyen buktatás, gondolták az akkori fejesek."

Nem vagy pedagógus és nem értesz hozzá, de azért meredeken feltételezel dolgokat, ugye?
Nem ez a gond, hanem amikor ezzel a tudással valaki például konkrétan azt hiszi, hogy ért hozzá és még irányít is....

high up! 2013.12.15. 20:24:00

@P. dictus Magister:

Most őszintén: hány első osztályos gyerek bukott meg a MB-i új törvény előtt?
Vagy hány gyerek kap most alsó osztályban hármas jegy helyett "jó" véleményt?

Nem ezen múlik a dolog, hanem a tananyagon és azon, hogy a tanár át tudja/akarja-e adni azt. Illetve hogy hány tanulónak.

És most jöhetnének a személyesen hallot példáim is, hogy a tanár ismerősön megmondta, hogy a köcsög gazdag gyerekét leszarja, azzal nem foglalkozik (mert a gyerek is bunkó). Ha meg kimerül a többiek hülyeségétől is, akkor meg azokat is leszarja. A kötelező oktatást leadja, de nem érdekli, hogy energiát rakjon mindenkinek a fejlesztésébe. Pár dísztanulót felmutat, ezzel bizonyítani tudja a munkája sikerét, aztán ennyi.

PISA fronton csak az történt, ami a magyar társadalomban az elmúlt években: a 10%-os elit exponenciálisan gazdagodott (lásd egykulcsos szja), a 80%-os proletár osztály meg süllyedhet, a NER le se szarja. Hát a PISA teszt pont erről a tömeges leszakadásról ad papirost.

Kim Jong Un 2013.12.15. 21:01:52

Lehet, hogy meg egy tegla, de a kurcsany vezeretek meg felhuzta a kinai falat, szoval a fidesznek meg sok dobasa van. :D

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.15. 21:58:22

@Anselmo: Nem értem, hogy mi a bajod. Bajnait a Soros pénzeli. A fideszt meg Simicska, a te, meg az én adómból jutó "csurranóból". Hát akkor már inkább a Soros...

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2013.12.15. 22:12:25

Ha már bármi szar, ami ezen a fostalicska pártblogon megjelenik, automatikusan főoldalas az indexen, akkor rakják már ki legalább a fizetett reklámokat jelző (x)-et.

martineden 2013.12.15. 22:42:27

@Anselmo: Vagy esetleg mindkettőtöket Soros? ...Ezt nem tudom,de a csuti ciganyt a Soros penzelte...

Vombatus Ursinus 2013.12.15. 22:49:20

@Attitude Adjuster:
Unalmas, ásít...
Miért ne rakhatnák ki? Te Észak-Koreából kommentelsz? Vagy nem lehet kritikát megfogalmazni? Vagy most mi a bajod? Lehet olvasni itt mindenféle faszságokat a blogketrecben, épp' úgy, mint ezt. Vagy kritika nem lehet, mer' báncsák a Viktort? A NER-társad azonnal szétverte ugyanezzel a baromkodással a topikot, szerintem ne kezdd újra, mert elküldelek a picsába, aztán mehetsz sírni Orbán szoknyája mellé!

martineden 2013.12.15. 22:49:21

@Anselmo: Természetesen nekik is joguk van kampányolni kedvenc pártjuk mellett, szinte mindenki azt csinálja. (Viszont etikus lenne ha ezt beismernék.).....Persze emese.A tv 1 is a kedvenc partja a fidesz es a csuti cigany mellett kampanyol ejjel-nappal,megsem ismeri be nyiltan,Pedig nem magan ceg hivatalosan ,ha jol tudom.Hehe

martineden 2013.12.15. 22:56:19

@Anselmo:Ez még akkor volt mikor a Fidesz a baloldalhoz tartozott...... Szoval elismered hogy a csuti cigany egy hazudozo szelkakas?Amugy akkor liberalis volt fidesz csicska.Jelen pillanatban tert vissz a gyokerekhez,az apai orokseghez es budos komcsi,Te meg benyalsz neki a meleg szarig.Megeri ket trafikert ?

jogalany 2013.12.16. 13:53:07

@Vombatus Ursinus:
Minden mindennel összefüg. Ez is lehetne egy magyarázat, de sokkal áttéteb is van.
Az ugye nem kérdés, hogy mutyi létezik. A fordításokban levő mutyiról nemrég írtak a lapok.
És a Lottónál lévő mutyiról meg alig találsz cikkeket, hiszen a lottócég szinte mindenkinél hírdet és így egy hirdető sem írja le a gyanút.
Pedig mint az USA-ban tudósok fedték fel a matematikai analizisük alapján a csalást, (ott 7 lottó cég igazgatóját tartóztatta le az FBI) úgy ez a matematikai modell nálunk is megállja a helyét.
Vagyis bűzlik a Lottó háza tája, ami azért zavar, mert hetente sok millió játékos játszik hiába a nyerés esélye nélkül, ha az adatbázisba beavatkoznak, mint az most lehetséges. Nyílt adatbázisnál láthatnád, hogy a Te szelvényed bent van-e, vagy a nyertes valóban bent volt-e a húzás előtt.
süti beállítások módosítása