Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Gáz van Ukrajnában?

2013.12.01. 18:46 Y-GEN

Nem csupán Magyarországon jelent problémát az euroszkepticizmus. Keleti szomszédunk, Ukrajna még rosszabb helyzetben van mint mi: ott még az EU csatlakozás előtt döntött úgy Janukovics elnök, hogy inkább a keleti nyitás mellett teszi le a voksát. Csakhogy ez ugyanúgy, mint hazánk esetében, nagy árat követel az országtól. Azonban nekünk is van mit tanulni az ukrán fiatalságtól; ők rendületlenül kiállnak európaiságuk mellett, és tömegesen tüntetnek a kormány döntésével szemben. 

ukrán.jpg

A két ország kormánya sok szempontból nagyon hasonló: vezetőik korruptak és autoriterek, akik képtelenek megfelelni az EU demokratikus elvárásainak, ezért inkább kelet felé veszik az irányt, hátha ott megértőbbek lesznek velük szemben. Miután Orbánt már nemigen fogadják európai kollégái, ezért inkább olyan zsebdiktátorokkal ápolja a kapcsolatokat kedvenc csinovnyikja, Szijjártó Péter által, akiktől maximum a választások elcsalását tudja eltanulni, de sok gazdasági előnyt nem várhat. Nem azzal van a gond, ha egy miniszterelnök megpróbál minden országgal jó politikai kapcsolatot fenntartani, és gazdasági együttműködést kialakítani, hanem azzal, hogyha olyan egysíkúan, és bután értelmezi a világot, hogy nem tud egyszerre elkötelezett lenni a hagyományos szövetségesei felé, és emellett újakat találni. Magyarország szempontjából nagyon jelentős, hogy az újjáépülő orosz érdekszféra (akár formálódó Eurázsiai Unió) helyett egyszer már az alapjogok, szabad versenyes piacgazdaság mellett döntöttünk, és ezt a döntést ebben a kiéleződő helyzetben épp, hogy megerősítenünk kéne, nem az oligarchák által szegénysorban tartott, demokráciára egyre kevésbé hasonlító oroszok felé kacsintgatni. A puszta Putyinját akarjuk miniszterelnöknek, vagy egy elkötelezetten európai politikust? 

Ukrajnában úgy tűnik, hogy tudják az emberek a választ, és meg is tesznek mindent azért, hogy országuk ne távolodjon a fejlett világtól, hanem közeledjen ahhoz. Persze ez nem tetszik a kormányzatnak, úgyhogy törekednek arra, hogy elnyomják a tüntetők hangját, és nem csak politikai hazugságokkal, mint a Fidesz, hanem durva rendőri fellépéssel. A pro-európai tüntetések azonban folytatódnak, és egyre nagyobb a nyomás a kormányon, hogy valóban az emberek érdekeinek megfelelő döntést hozzon, és ne csak a saját érdekeit és túlélési esélyeit vegye figyelembe.

ukrajna.png

Magyarországon azért jobb a helyzet, hiszen mi már az Unió kötelékén belül vagyunk, Orbán “csak” azon dolgozik, hogy kijjebb kerüljünk, még ha nem is a teljes kilépés a cél. (Az pénzügyi öngyilkosság lenne, ugyanis ebben a ciklusban semmilyen fejlesztés nem történt az országban, amit ne a “gyarmatosító EU” pénzéből finanszíroztak volna.) Azonban nap-mint-nap egyre szegényebb lesz az ország, és már nem Ausztriát, hanem Szlovákiát és Lengyelországot szeretnénk utolérni.

Ukrajna után nekünk is ideje lenne felébredni, és ráeszmélni, hogy a jólét és demokrácia nem valami adomány, ami az ölünkbe hullik, hanem minden nap meg kell küzdenünk érte. Hazugság a Brüsszelt Moszkvához, Tavarest a tovarisihez hasonlító retorika, nyugat és kelet között egészen alapvető különbségek vannak, és számunkra világos, hogy hova akarunk tartozni. Putyin működéséből egészen jól látható, hogy hova vezethet ez az EU-ellenesség. Mi ebből nem kérünk, mi már döntöttünk, Európát választjuk. 

márdöntött.jpg

 

 

Címkék: ukrajna tüntetés unió gáz ütköző

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr235670285

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.03. 14:39:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vider 2013.12.02. 12:46:21

Nagy hiba párhuzamot vonni Ukrajna és Mo. közé.. és nagy hiba az elmúlt 10 év tanulságai után kijelenteni, hogy egy rossz állapotban lévő gazdasággal csak jót tehet az unió..
Az ukránok európaiságáról ódákat zengeni azért több mint vicc.. egyszer látogass el kijevbe vagy az ország vadabb vidékeire és nézz körül mennyire európai ott az élet.. és itt nem az anyagi, hanem a kultúrális különbségekre gondolok (vallás, életfelfogás, stb.).. attól, hogy fehér a bőröd és coca cola-t iszol még nem vagy európai..

Ukránya 2013.12.02. 13:07:15

Szerintem a futbalhuligánok balhéznak jó pénzért.
Vagy mi is volt itt a komcsi kórus mikor a magyar fiatalok álltak ki az elnyomás ellen?

Egy dolognak drukkolok csak, hogy minél több rendőrt verjenek agyon.

Aztán ha belépnek ebbe a nagyszerű euba, majd megtanulják, hogy az igazi holodomor még csak eztán jön...

Gyingizik 2013.12.02. 14:15:28

Y-Gen bizonyára a galamus ifjúsági tagozata és az utó-szdsz egy személyben. Ukrajnában szegénység van, nagyobb, mint itt. A legidiótább ügy miatt is robbanhat az időzített bomba. És ez lett az. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy az ukránoknak jobb lesz EU-tagként? Ha lesznek szép főterek/játszótere/autópályák EUs (befizetett, majd visszakapott tagdíjas pénzből) de amúgy a fizuk, és az életszínvonal ugyanilyen marad? persze a ruszkikkal se jobb vonulni, abban az esetben is marad a szegénység, csak mondjuk 5%-al olcsóbb a gáz, ennyi. Ezek közül lehet választani. Szóval mindkettő röhejes, de nehogy már kiderüljön hogy az EU-val jobb lenne nekik. Az EU utoljára 30 évvel ezelőtt pumpált pénzt a fogyasztás felpörgetése, valamint a Szovjetuniótól való félelem miatt az elmaradott térségekben (mediterrán országok) lakók életszínvonalába! Helmuth Kohl idején. Azóta mindent visszaszednek, még a centrum országokban is! Majd nyilván az ukránokba fogják tölteni a pénzt, röhögök! Ezt még Y-Gen sem hiheti el.

Dr. Valentin Narcisse 2013.12.02. 14:15:30

Az EU egy elbaszott intézményrendszer. Az európaiságom mellett kiállok, de az EU-t a történelem süllyesztőjébe kívánom. Elhibázott, rossz koncepció, és a legvéresszájúbb EU-pártiak is tudják, hogy menthetetlen. Nem integrál, hanem szétszakít, nem fejlődik, hanem recesszióba ragad, fenntarthatatlan, szar.

Macelek 2013.12.02. 14:45:49

Pár okostojás máris összejött itt kérem, szép kis színvonal!

@vider: valószínűleg nem voltál még Kijevben, legalábbis nem mostanában.

@Gyingizik: persze, hogy jobb lenne az ukránoknak az EU-ben, nem viccből ment ki pár százezer ember az utcára. 50 milliós piacról van szó nem pénzpumpálásról. Kicsit hosszabb távon kéne gondolkozni, bár elismerem, hogy ez nem jellemző a mai magyar gondolkodásra.

@Dr. Valentin: ezek csak dühös kijelentések, valószínűleg fogalmad sincs a koncepcióról illetve már agyonbefolyásolták az elmédet.

Yo! Maaan! 2013.12.02. 15:10:41

Kijev kurvajó hely. Csak ki kell látogatni. Wizz-el ~30-ból megvan oda-vissza, ha ügyes vagy. 1,5 óra út. Puff. :) 1 kijevi hétvége meg nem a világ... érdemes kimenni!

Ukrajna gazdag nyersanyagban, élelmiszerben.
Ott még szabad élet van, mégis rend; bár tombol a korrupció, mégis mindenki tudja a dolgát és a helyét. Aki akar, az tud boldogulni. Külföldön is.
Az EU nagytőkései se perc alatt kirabolnák azt az országot is. Vinnének mindent, ami értékes és szállítanák vissza a sok hulladékot. Úgy mint itt, nálunk. De ezt ott azok akik változást akarnak, nem fogadják el, nem értik meg. És nem a felpaprikázott "birka nép", hanem az értelmiség sem. Ez a baj.

vider 2013.12.02. 15:12:04

@Macelek: erre a következtetésre miből jutottál?
ha a "mostanában" meghatározás nem fedi az elmúlt 3 évet akkor valóban nem..
Egyébként meg írtam: "nem az anyagi, hanem a kultúrális különbségekre gondolok (vallás, életfelfogás, stb.)" - ezek nem szoktak egyik napról a másikra változni.. és ezeken nem változtat az, hogy kicsit jobban néz ki a belváros..

Ha már a magyar gondolkodást és idióta hozzáállást felhoztad.. nos, arra te vagy itt a mintapéldány:
- 1. válaszod: te biztos nem tudod.
- 2. válaszod: hülye a gondolkodásmódod
- 3. válaszod: nem értesz hozzá.

Remélem kielégültél ezután a roppant tanulságos, témába vágó hozzászólás után..

abababbabbab 2013.12.02. 15:22:35

Szerintem az ukránoknak jobb az EU-n kívül... 300 évig Oroszországhoz tartoztak, ezzel csak a rend áll helyre.

Egyébiránt a fejlődőképes, de jelenleg gyenge ukrán gazdaságnak (ne felejtsük el, hogy jelentős acélipar, hadiipar van ott, sőt, repülőt is gyártanak, és a mezőgazdaság is igen nagy)sokkal jobb az orosz piacra termelnie, mint versenyeznie az erős német, francia, brit stb. iparral.

A nagy EU tagok erős iparával való verseny a még meglevő ukrán ipart is tönkretenné, és Ukrajna még szegényebb lenne. A végén még előállna az az áldatlan helyet, hogy az élelmiszeriparukat is agyonnyomja a német import, éppen úgy, mint nálunk. Ellenben az orosz piacon nagyjából egyenrangú félként vehetnének részt az ukrán cégek és az orosz-fehérorosz-kazah piac is igen jelentős perspektívát kínál (nem véletlenül igyekszenek pl. a németek is betörni oda).

Valójában az orosz kapcsolatok megerősítése geopolitikailag is az egyetlen járható út Ukrajna számára, annál is inkább, mert Oroszország nem tűrné hosszú távon, hogy a "Nyugat" ennyire közel kerüljön Oroszország határaihoz.

Bálint Anna 2013.12.02. 15:49:44

Azért korrupt politikusokból tőlünk nyugatabbra is bőven akad.....

citrix 2013.12.02. 15:55:52

Orbán harcos elvtársi csókja a képen,az gyönyörű.A brezsnyevi pangás legszebb napjait idézi fel :-)

szonár 2013.12.02. 16:08:14

Baromsággyűjtemény, ráadásul még egy eredeti, kreatív plakátötletre sem futotta.

Az őszinte pillanat az, amikor a poszt szerzője "felismeri", hogy hoppá, az ukránok most írnák alá a társulási szerződést, amit a magyarok már 1991-ben (!) megtettek.

Az ukránok nem is lehetnek euroszkeptikusok, mert annak előfeltétele lenne az EU-tagság, arról pedig szó sincs, és még a társulási egyezmény sem jelentené azt, hogy erre a közeljövőben sor kerülhetne (pl. Törökországnak 1964 óta van társulási szerződése, belépésre esélye sincs).

Az meg, hogy ez a választás a "diktatórikus" "sötét" kelet és a "napfényes", "demokratikus" "szabad" nyugat között zajlik, olyan szintű blődség, hogy arra nehéz értlemes szavakat találni. Most, amikor egymás érik nyugat-európában a rasszista, kisebbségellenes megnyilvánulások (lsd. még Olaszország, Franciaország, és most az Egyesült Királyság, ahol a honfitársaink ennek elszenvedői), amikor már annyiszor láttuk a nyugatiak önzését, kíméletlen önérdek-érvényesítését, akkor kicsit röhejes ez az ellentétpár, hogyismondjam csak: hiteltelen. Nem vagyok nyugatellenes, de primitív és röhejes délibábok kergetése helyett inkább reálisan kellene ítélkezni - ebben az ügyben is (pl. a posztolónak szemlátomást fingja sincs arról, miért is táncolt vissza Ukrajna az utolsó pillanatban: ti. a csőd szélén állnak, és a Nyugat csak egy nagyon fájdalmas terápia mellett adna segítséget; + nem akarnak fagyoskodni télen...).

Muad\\\'Dib 2013.12.02. 16:16:05

A britek jelentős része meg kilépni az EU-ból. Na, és? Most akkor jöjjön róluk is egy ódákat zengő cikk, hogy milyen jó is az euroszkepticizmus?
Talán saját magunkkal és a saját tapasztalatainkkal kellene törődni, másokkal való példálózás helyett.

borzimorzi 2013.12.02. 16:19:48

@Yo! Maaan!: Látom, az még nem jutott el az agyadig, hogy azt a sok "szemetet" is felvehetné az 50 milliós ukrán piac, amit mi gyártunk... Gyakorlatilag a magyar mezőgazdaságnak úgy kéne az ukrán csatlakozás, mint egy falat kenyér. Szó szerint.
Meg a magyar turizmusnak. Meg a Magyarországon is gyártó német autógyáraknak. Meg...
Arról nem is beszélve, hogy ha 5 év múlva már csak a legelitebb budapesti körzeti orvosi rendelőkben lesz magyar orvos, mert a többi már mind Angliában és Németországban lesz, akkor ugyan, honnét fogunk orvost importálni? Fekete-Afrikából jönnek majd a nyamnyam törzsi varázslók a főzeteikkel? Vagy inkább Kijevből jöjjenek olyanok, akik legalább az anatómiát megtanulták?

Áh, fidiótáknak beszélni rációról...

Üdv:
b

Kim Jong Un 2013.12.02. 16:28:00

@borzimorzi: de baszki, ti tenyleg elhiszitek ezt a bullshitet amit nyomattok?

gmower (törölt) 2013.12.02. 16:31:56

Ez a mai magyar ballib értelmi színvonala. Csak abban bízhatunk, hogy ennél már nincs lejebb. Persze tudom, hogy van, és az újabb választási vereség után el is fogják érni. :)

laci_52 2013.12.02. 16:35:16

Nézzünk a térképre: Ukrajna sokkal közelebb van Oroszországhoz, mint az EU központjához, valaha egy ország voltak, komoly a gazdasági egymásrautaltság.

A reálpolitika azt diktálja, hogy nem haragíthatja magára Oroszországot az EU-hoz való közeledéssel: előfordulhat ugyanis, hogy az oroszok elzárják a gázcsapot(ha ez a Déli Áramlat elkészülte előtt történik, mi is bajban leszünk!) és télen megfagynak.

Szelid sunmalac 2013.12.02. 16:42:56

@vider: Volt szerencsem. Nem allnak tavolabb a nyugattol kulturaban, sem felfogasban, mint a magyarok. Sot!
Jo lenne, ha te is szetneznel egy kicsit!

kvadrillio 2013.12.02. 16:43:31

azután...ha már jól eladósodtak az EU-banb és pampognak a sok megszorítás ellen, majd odA dörgölik az orruk alá: MINEK SZAVAZTÁTOK MEG A BELÉPÉST A ZEUBA ??? :o)))))

Szelid sunmalac 2013.12.02. 16:45:00

@borzimorzi: Az orvosos kerdesbe ne menjunk bele. Mar ma is sok helyen csak elvetve talalni magyar orvost.

Szelid sunmalac 2013.12.02. 16:46:38

@laci_52: Magyarorszag meg sokkal kozelebb Ukrajnahoz, mint Nemetorszaghoz. Na ezt rakd ossze!

szamarhegy 2013.12.02. 16:46:45

@Yo! Maaan!: Hát nem tudom, hogy áll az a nagy gazdagság..., már vagy 7-8 éve táncolnak az államcsődszélén, volt, hogy nem tudtak nyugdíjat, állami béreket fizetni.
Ukrajnának valahová muszáj csapódnia, ott vannak az oroszok, megjelentek a kínaiak, akik 50 évre 'kibéreltek' 3 millió hektár termőföldet egy kis hitelért cserébe.
Ehhez képest az EU lényegesen kedvezőbb alternatívának tűnik, bár az EU-nak nincs pénze Ukrajnát 'megmenteni'.

borzimorzi 2013.12.02. 16:47:01

@Kim Jong Un: Nézd, te lehet, hogy hatökör vagy, esetleg az is lehetséges, hogy a többi fidiótával azonos kottából énekelsz, ezért esetedben minden ok meglehet a többes számra. Esetemben erre nincs ok.

Ellenben állítom, ha csak azt elérjük, hogy a német távközlési óriásvállalat, amelynek hazánkban is van leányvállalata, az a magyarországi szakembereinek munkáját és tapasztalatát felhasználva lát neki forradalmasítani Ukrajna távközlését, akkor azon sokat kereshetnek magyar emberek is.

Az ukránok a német, francia sajtot stb.-t nem fogják tudni megvenni, mert az árszínvonaluk miatt ezek a termékek elérhetetlenek lesznek számukra. Viszont a magyart meg fogják tudni venni. A magyarok éppenséggel azon kereshetnek, hogy megtanultak marketingelni az EU-s versenytársaktól. És szép csomagolással, jó marketinggel el tudják adni drágábban azt a sajtot, konzervet, befőttet, kolbászt, ami amúgy beltartalmi értékét tekintve nem biztos, hogy sokkal jobb, mint az ukrán. Csak szebben van csomagolva és jobb helyre kerül a polcon. A magyar sertésállomány visszaállhatna akár a '90-es évek elejének megfelelő szintre is, ha lenne egy akkora exportpiaca.

A magyar boroknak úgy kéne egy 50 milliós piac, hogy arra nincsen szó. Persze, ott lesznek az alsó kategóriás olasz meg francia borok is, csak azokra sokkal több szállítási költség fog rárakódni, mint a tokajira meg az egrire.

És így tovább.

Kérlek, majd akkor írj nekem legközelebb, ha már messzebb látsz, mint Orbán vastagbele. Köszi.

Pá.
b

szamarhegy 2013.12.02. 16:53:11

@borzimorzi: A magyar mezőgazdaságnak inkább konkurense mint piaca lenne Ukrajna.

„Az idei gabonakivitel rekordmennyiségű. Ukrajna arra törekszik, hogy az Egyesült Államok után a világon a második legnagyobb gabonaexportőr legyen és a világ teljes gabonaexportjának tíz százalékát adja."

Ukrán gabonaexport: 20-28 millió tonna
Magyar gabonaexport: 4,5-7 millió tonna

borzimorzi 2013.12.02. 16:54:56

@szamarhegy: Maradjunk annyiban, hogy az EU-nak arra van pénze, amire igazán akarja, hogy legyen...
Plusz, ha már meg kell őket "menteni", akkor arra az EU-nak sokkal inkább van pénze, mint az oroszoknak.

Ami meg azt illeti, hogy az ukránok mivel járnak jobban, ha az EU-hoz, vagy ha az oroszokhoz csapódnak, az nem kérdés. Anno az oroszoknak ellentmondani merő Janukovicsot úgy megmérgezték "ismeretlen tettesek", hogy isteni csoda volt a túlélése. Vajon kik lehettek? Jelenleg az orosz érdekekkel szemben az ukrán nemzeti érdekeket előnyben részesítő Julija Tyimosenko konkrétan börtönben van (esetleg néha háziőrizet?).

Na, te kihez akarnál inkább csatlakozni? Ahhoz, aki megmérgeztet vagy bebörtönöztet, ha olyat szólsz, ami nem tetszik neki? Vagy inkább ahhoz, aki rezzenéstelen arccal, leginkább szóvivőjén keresztül közli, hogy még nem szándékozik lemondani (Olli Rehn), amikor egy hangyaizényi tagország futóbolond Kuszaszem elvtársa felszólítja lemondásra?

Üdv:
b

szamarhegy 2013.12.02. 16:55:37

Ha ez az ukrán válság eldurvul, akkor az oroszok/ukránok elkezdhetnek játszani a gázcsapok nyitásával, zárásával.

szamarhegy 2013.12.02. 16:57:16

@borzimorzi: "Ehhez képest az EU lényegesen kedvezőbb alternatívának tűnik"
Ez EU ellenes véleménynek tűnik?

Muad\\\'Dib 2013.12.02. 16:59:49

@borzimorzi:
Azért aranyos, amikor még most, a sok ilyen-olyan kiszivárogtatás után is van olyan ember, aki elhiszi, hogy a "fejlett" nyugat nem tapos el, nyír ki, lehetetlenít el embereket, országokat, stb., ha épp olyanok a gazdasági és imperialista érdekei.
Bár abban egyetértek, hogy kétség kívül elegánsabban teszi, és jóval kifinomultabb módszerekkel, tehát valóban előfordulhat, hogy kellemesebb társaság, mint az egyebek.

borzimorzi 2013.12.02. 17:00:57

@szamarhegy: Viszont nem is kizárólag gabonatermelésből áll a mezőgazdaság, ugye?

Plusz a magyar disznó is takarmányt eszik, és nagyon nem mindegy, hogy azt Ukrajnában olcsóbban termelték meg, vagy jóval drágábban itthon ill. az EU bármely más tagállamában ...

Amúgy meg tökéletesen rávilágítottál, hogy miért érdeke az EU-nak Ukrajnát bevenni. A búzamezőkért. Ugyanis az előrejelzések szerint az EU-ban 2-3-szoros ára lesz az energiának az orosz vagy az amcsi fogyasztói árakhoz képest még nagyon sokáig. Ha pedig a családok költségvetésébe be kell segíteni, akkor azt úgy lehet, ha olcsóbban kapható élelmiszerekhez juttatjuk őket. Ez lenne az igazi rezsicsöki.
És ez az, amit az ukránok hozhatnának az EU-ba, különösen gabona tekintetében. Ami a zöldség-gyümölcs-tejtermék-bor kérdéskört illeti, lenne mit exportálnunk. Nemcsak termékeket, gyártástechnológiát, marketingismereteket is.

Üdv:
b

szamarhegy 2013.12.02. 17:01:28

@borzimorzi: Az ukránok nagy szarban vannak gazdaságilag, az EU mellett tüntető, átlag,képzett ukrán állampolgár elsősorban azt várja, hogy elhúzhat dolgozni nyugatra...
A többiek meg a csodában bíznak, amit az EU nem fog elhozni, de ettől még nagyon távol vagyunk.

benoke77 2013.12.02. 17:02:55

Ez a cikk a legjobb példa rá, hogy ha valaki elköteleződik egy politikai oldal vagy eszme mellett, még a gondolkodás látszatát is elkerüli. Ukrajnának rövid és hosszú távon életveszélyes lenne lenne az EU-val tartania. Pont. Akik meg tüntetnek ott, kb. annyira ostobák mint nálunk akik elhitték a hülye kis jelszavakat az EU-ról. Meg is van az eredménye. Persze az ellentábor nem kapott szót.

UI: És az, hogy az EU Timosenko szabadlábra helyezését követeli...:-) Kb. mindent elmond erről a tákolmányról.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.02. 17:03:51

Bocs, de nagyon izzadtságszagú cikk, szánalmas ez a párhuzam, mely valójában nincs.

A valóság Ukrajnában egyébként sem ez. Ott van 2 ellenkező szemlélet. Egy álmodozó és egy realista.

Az álmodozó szemlélet szerint: rontsuk el viszonyunkat Oroszországgal, cserébe a Brüsszelből kapott semmiért. Igen, semmiért, ugyanis Brüsszel semmit sem ad, csak egy valószínűleg sose véget érő tagsági tárgyalást, melynek még a megkezdését sem ígértek meg valójában.

A realista szemlélet szerint pedig: ne tegyük tönkre az országot Brüsszel miatt, legyünk jó viszonyban azzal az országgal, mely biztos kereskedelmi partnerünk, Oroszországgal.

Az arány a két tábor között 20:80. Senkit ne tévesszen meg a százezres tömeg, ez magyar viszonyokra lefordítva kb. 20 ezer embert jelent. Azaz nagy tüntetés, de korántsem a "nép" tüntet a "gonosz kormány" ellen.

Kim Jong Un 2013.12.02. 17:05:31

@borzimorzi: elfelejtetted odairni, hogy a csatlakozas az ukranok nyithatnak becsben kavezot!

Felelmetes, hogy van aki meg elbol igy beszopja az EU-s maszlagot, mint ahogy te.

szamarhegy 2013.12.02. 17:07:54

@borzimorzi: Ahol gabona van ilyen mennyiségben ott állatállomány, egyéb agrártermékek is vannak, csak gondoltam ez evidens.
A kínaiak 3 millió hektáros 'beruházása' azt jelzi nekem, hogy mi ehhez kispályásak vagyunk, amennyire tudom nagyon elmaradott jelenleg a magyar mezőgazdaság technológiai, feldolgozóipari szintje. A lengyelek, dánok, németek, franciák, olaszok sokkal nagyobb potenciállal rendelkeznek ez ügyben. Ukrajna nagy ország, nagy probléma, én nem hiszem, hogy az oroszok 'elengedik'őket , Kína meg bevásárolja magát, oszt jónapot...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.02. 17:08:02

@Gyingizik:

Az ukrán átlagember mit lát? Azt, hogy a nyugati intergráció nyomort hoz. S ez abszolút tény a volt SZU-ban. Belaruszban az életszínvonal az ukrajnai 3-4-szerese! Oroszországban, Jelcin utolsó éveiben a szegénység aránya ázsiai mértékű volt, kb. 40-45 %-os. Amióta viszont Oroszország szakított a nyugati modellel, a Putyin-kor alatt ez lement 15 %-ra, ami kb. a szegényebb EU-tagállamok - pl. Magyarország - aránya. Ezek után lehet-e csodálkozni, hogy az átlag ukrán inkább a szemének hisz és nem az ígéreteknek?

szamarhegy 2013.12.02. 17:09:51

@benoke77: És mi nem lenne Ukrajnának életveszélyes így féllépéssel az államcsőd előtt?

szamarhegy 2013.12.02. 17:12:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Nekem járnak ki alföldi gazdálkodó ismerőseim Ukrajnába, egyszerű parasztemberek, de ott úgy fogadják őket, úgy néznek rájuk, hogy megjöttek a gazdag nagyságosok...

borzimorzi 2013.12.02. 17:12:45

@szamarhegy: Egyetértünk benne, hogy az ukránok egyedül nem tudnak megállni a két nagy tömb között. És ha már muszáj csatlakozni, akkor inkább az EU.

Mellesleg, a gázcsapzárogatós játékot játszották már korábban is, végül mindig megegyeznek.

Arról nem is beszélve, hogy ha az EU végre rendesen méltóztatna magát megszervezni, akár azon az áron is, hogy a leghisztisebb és legindividualistább ország kilép (UK), akkor képes lehet olyan vonzó lehetőséggé válni, hogy az oroszok 20 vagy 30 év múlva nem a szembenállás módozatairól fognak elmélkedni. Hanem a csatlakozás módozatairól...

Nem mellesleg, ha meg akarjuk őrizni Európát európainak, és nem akarjuk, hogy Franciaország és Spanyolország földjén tovább folyjon az elmaghrebesedés, Angliában meg az elpakisztánosodás, akkor nagy szükségünk van európai munkavállalókra, akik nem segélyekért mennek ezekbe az országokba, hanem dolgozni.

mert csakis ebben az esetben lehet azt mondani a tisztelt dzsihádista bevándorlóknak, hogy coki. Van nálatok jobb is, aki nem becsületgyilkolászni megy Németországba, nem kiskorú leányokat erőszakolni megy Birminghambe (utóbbit egy muszlim galeri csinálta), és nem újságírókra meg zsidó kisiskolásokra vadászni megy Franciaországba. Hanem dolgozni, adót fizetni, integrálódni. Az oroszok és ukránok erre jóval nagyobb arányban képesek, mint a Közel-Keletről és a korábbi gyarmatbirodalmak bugyraiból Európára szabadított, dzsihádista csőcselék. Tisztelet a szikh, hindu kopt keresztény és egyéb kivételeknek!

Üdv:
b

randomuser1 2013.12.02. 17:13:01

monnyuk arrafele több évszázados hagyománya van a kelet-nyugatos törésvonalnak, aki eztet nem tuggya, nem vágom minek hablatyol egy olyan ország ürügyán kis hazánk nyomoráról, mikor ez két kurvanagy differenecia.

Stabilo 2013.12.02. 17:17:28

Leszámítva azt, hogy a poszt írója örült nagy baromságokat hordott itt össze (gyakorlatilag 30 perc az internet előtt elég arra, hogy minden szavát nevetségessé tegye) még homofóbiában is szenved...
De ő az európai....
Y-Gen nagyon hüüüüüülye vaaaaagy...

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.02. 17:18:47

Ez vár ránk is?

65 millióért végzi a munkáját Hoppál Péter Pécs országgyűlési képviselője, a Fidesz szóvívője!

A Fidesz pécsi elnöke Hoppál Péter parlamenti képviselő alig több mint fél éve kapta Fidesz szóvívői kinevezését, ezalatt igazi botrányhős lett, sokak szemében az egyik legnegatívabb Fideszes politikus. Ellene mostanában több bírósági pert is indítottak, sőt már bírósági ítélet is van arról, hogy hadilábon áll az igazsággal.
De vajon mennyit kap ezért a képviselői munkáért Hoppál? Ennek néztünk utána, kiderült, Hoppál nem kevés pénzt keres a 4 éves parlamenti ciklus alatt, annyit, amennyit egy átlagember egész élete alatt sem keres meg. Vagyonbevallása szerint Hoppál Péter havonta bruttó 1 millió 356 ezer 432 forinot tesz zsebre, azaz a 4 év parlamenti ciklus alatt összesen bruttó 65 millió 108 ezer 736 forintot. (Forrás: PecsiStop.hu: Baranyai képviselők vagyonnyilatkozata). Hoppál Péter amúgy 41 éves, foglalkozását tekintve ének-zene tanár. zenekarmester, pécsi református presbiter korábban a Pécsi Református Gimnázium tanára, később igazgatója volt. Érdekes pályakép rajzolódik ki.Vajon a pécsiek nem azért választották meg, hogy őket képviselve a város fejlődését, lakóinak biztos megélhetését segítse elő? Sajnos ebben nem jeleskedik Hoppál Péter. Nézzünk utána, hogy 2009 májusa óta mit ért el Pécsett Hoppál Péter és a pécsi Fidesz. A Dunántúli Naplóban 2013. november 26-án megjelent cikk szerint Baranya megye a pécsi Fidesz alatt szinte katasztrofális állapotba került, a megye népessége egyre gyorsabb ütemben csökken, a gazdaság teljesítménye katasztrofális, szinte minden mérhető dologban az utolsók között kullog Baranya.

szamarhegy 2013.12.02. 17:22:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Az ukrán-orosz kapcsolatok az elég bonyolultak lehetnek, az orosz kisebbség uralja a gazdaságot, ha erősödik az orosz befolyás, akkor Ukrajnából, az ukránokból másodlagos orosz érdekeltség lesz.

gigabursch 2013.12.02. 17:27:06

Szörnyű dolog, hogy az emberek többsége nem akar az Ojjópalyi Jujjdejó rész lenni egy országban.

Nem baj, majd jönnek és elmagyarázzák, mi a demokrácia.
Bár az a kutyát sem érdekli.

10 év fórjuk van.
Amióta megszűntek kis-Hazánk érdemi vámbevételei, azóta teljesen tönkre lett téve a hazai minőségi élelmiszer t termelés, -gyártás és -feldolgozás.
Hála az EU-nak.
Nem beszélve a pénzügyi függőségről.

Jeeeee...

borzimorzi 2013.12.02. 17:39:27

@gigabursch: Honnét szeded ezt a tömény baromságot? Soha a Kádár-korban nem volt hazánkban olyan minőségű biotermelés, mint most, hogy eladhatók ezek a termékek az EU-ban, tehát már rentábilis csinálni. Mondjuk, most, hogy a FideSS szétverte Kishantost, jócskán romlott az ökogazdálkodás helyzete hazánkban, de ezért a FideSS a felelős, nem az EU. AZ EU-ból többen írtak levelet, hogy ne tegye tönkre.

10 év előtt alig pár szürkemarha lézengett az országban, most meg több komplett gulya van! A mangalica szintén. Egy csomó kisebb vállalkozó olyan szalonnákat csinál és árul, amilyenekről a Kádár-korban álmodni sem mertünk. De bemehetsz bármelyik Lipóti pékségbe és láthatod, mennyiféle tönköly, purpur, kukoricás és egyéb mindenféle kenyér van. Teljes kiőrlésűek is.

Tojásból a "mocskos EU" szabályozásainak hála, most már vehetek olyat is, amelyik vagy ökológiai gazdálkodásból származik, vagy legalább nem ketreces, hanem szabad tartásból. És most nincs minőségi élelemtermelés? És az EU miatt?

Nagyon fiatal lehetsz, ha beszopod ezt a sok fidióta marhaságot.

Üdv:
b

randomuser1 2013.12.02. 17:54:00

@borzimorzi: mennyiségit akart írni, csak nem merte..
és arra tökre igaz
ukrajna most oroszország éléskamrája, ha belép az euba, a kutya se fogja venni a szarjait

borzimorzi 2013.12.02. 18:04:59

@Emmanuel Goldstein: Attól, hogy Ukrajna belép az EU-ba, nem fogja elveszteni az orosz piacát. Nem lesznek olyan hülyék, mint mi voltunk a rendszerváltáskor, meg eleve is jobban tudnak oroszul. :-)

Csak annyi különbség lesz, hogy az EU-s minőségi szabályozások ott is érvénybe lépnek, ennek az orosz fogyasztók is élvezhetik majd az előnyeit.

Üdv:
b

borzimorzi 2013.12.02. 18:12:54

@Emmanuel Goldstein: Ami azt illeti, hogy az ukrán gabona és az erre mint nyersanyagra alapuló feldolgozott termékek sorsa mi lesz, szerintem tévedsz. Ugyanis olcsón állítják elő még mindig az EU-s előállítási árakhoz képest. És az EU olyan nyugati országaiban, ahol saját gabonatermesztés nincsen, kifejezetten jól fog jönni, ha olcsóbb lesz a kenyér.

Tudod, a gáz meg az olaj árát nem határozhatja meg az EU, mert neki ezekből alig van. Az európai családok az elkövetkező 20-30 évben végig a költségvetésük egyre növekvő hányadát fogják kifizetni gázra meg villanyra. Ezt jó lenne legalább részben ellensúlyozni azzal, hogy viszont a kenyér olcsóbb lesz. Ukrajna legalább annyira kell az EU-nak, mint amennyire Ukrajnának kell az EU.

A megújuló energiaforrások kihasználásának fejlesztésére kéne összpontosítani, amíg nem késő. Remélem, nem sok van már hátra a napelemek-napkollektorok drasztikus áreséséig. Remélem, lassan oda jutunk, mint anno a mobiltelefonoknál, hogy előbb csak az überelitnek volt, aztán lett a közepesen elitkéknek stb. Egyszer csak robbant, és ott lett minden kisgimnazista kezében.

Üdv:
b

magyarparaszt 2013.12.02. 18:47:11

Európai jólétet együtt említeni az ázsiai nyomorral? Az EU-val szemben alternatívaként felállítani egy Oroszországot? Normálisak vagytok ti, droidok? Az EU a kizsákmányoló, amikor pénzt ad, és az oroszok a megmentők, amikor ők még csak vittek innen, de a történelem folyamán még soha nem hoztak semmit szenvedésen és nyomoron keresztül? Ilyen hálátlan veszettkutyák közé tartozzanak a szőrőötalpú bozgorok! Úgy vagytok ti magyarok, ahogyan a tatárok meg a Sztálin volt magyar, ti a legrosszabb szőkecigányok vagytok, a kurva anyátokat!

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.12.02. 19:16:32

Szerintem a poszt hibázik, mikor Magyarország helyzetét Ukrajnáéval veti össze. Túl sok a különbség, történelmileg, gazdaságilag és kulturálisan is. A mostani tüntetések sem csak az Eu-ról szólnak. Az ország keleti és nyugati fele között alapból is óriási ellentétek vannak, kb. mintha Magyarország lakosságának egyharmada mondjuk román lenne.

Az euroszkepticizmus pedig nem speciálisan magyar jelenség, a sokat emlegetett Angliában még nagyobb mint nálunk. És szerintem is jogos bizonyosfajta távolságtartással és óvatossággal tekinteni az EU-ra. Ez is csak egy hatalmi rendszer, ezt is emberek rakták össze és vezetik, bőven vannak benne hibák és ellentétek. Nem kell kritikátlanul elfogadni, ami onnan jön.

randomuser1 2013.12.02. 19:48:52

@borzimorzi: az előállítási költség pillanatyi állapot, ha piaci alapon kapják az olajgázt a fiatalabb testvértől, belépnek az eus ár és minőség szabályozások, az árak is elindulnak felfele...
piacot veszítenek, komoly nehéz- és könnyűiparuk is van ami másod meg haramdvonalbeli termékekkel árasztja el a fák piacot... azzal mi lesz, ki tudja?

borzimorzi 2013.12.02. 19:57:45

@magyarparaszt: Hűha! Ez keményen lett megmondva, de legalább igaz volt. Köszönet érte!
Üdv:
b

borzimorzi 2013.12.02. 20:14:20

@Emmanuel Goldstein: Meg fogják oldani. A környezetvédelemre egyre finnyásabb nyugatiak szívesen szerveznék ki a nehéziparukat oda, afelől nem sok kétségem van. Nagy társadalmi feszkót már nem tud okozni, mert az automatizálás miatt nem dolgoznak már olyan sokan az autóiparban. Emlékszer még Margaret Thatcher esetére a bányaiparral? Hát, ilyesmi lesz, csak jóval kevesebb elbocsátással. Minél többet termelnek a kínaiak oltári környezetszennyezés mellett, annál kelendőbbek lesznek a jó levegőjű európai turistacélpontok az ázsiaiak szemében...

Pusztán attól, hogy Ukrajna társulási szerződést köt, miért kellene magasabb árat fizetnie a gázért az oroszoknak?

Arról nem is beszélve, hogy reményeim szerint egy divergens fejlődést fogunk látni. Az EU a szervezetlen katyvasz állapotát maga mögött fogja hagyni, és el fog kezdődni 20 éven belül az a folyamat, amelynek a végén egy föderatív államszövetséghez érkezünk. Az egy dolog, hogy Jacques Delors megelőzte korát és nem volt erre fogadókészség. 30 év múlva lesz. Sőt, akár előbb is, ahogyan kialakul a predominánsan európai identitás kontinensünk lakónak többségében. A mai 20-as és 30-as generációk már legalább annyira európainak érzik magukat, mint amennyire görögnek, magyarnak, franciának stb. A közös nyelv adott: angol. Az utánunk jövők identitásában erősödik az Európához mint kontinenshez való kötődés, és általában az európai kultúrkörhöz való tartozás tudata. Ettől még fontos marad a saját országhoz és nemzethez való kötődés is. Hamarosan ez olyan lesz, mint az, hogy valaki magyar és mellesleg kötődik ahhoz a városhoz vagy megyéhez is, ahol él. Épp csak a megye szerepét az ország fogja átvenni, az országét meg az EU. Az emberiség a történelme során mindig egyre összetettebb szerveződéseket hozott létre, a faluközösségtől a városállamon keresztül a birodalomig, a családtól a klánon és törzsön keresztül a nemzetig. Ez egy természetes folyamat. Regresszióját csak az adott szerveződés gazdasági-társadalmi alapjainak összeomlása okozhatja, mint ahogy a Római Birodalommal is történt.

Üdv:
b

borzimorzi 2013.12.02. 20:15:59

@borzimorzi: Hülye vagyok már. Egy KONvergens fejlődést fogunk látni. Az oroszok jogtudatosabbá, az emberi jogok mellett elkötelezettebbekké fognak válni, ez EU pedig egyre szervezettebbé, egyre inkább egy föderatív állammá.

Üdv:
b

randomuser1 2013.12.02. 20:23:17

@borzimorzi: monnyuk, lehet, dögnagy ország, úgy is fejlődhet mint románia, eleve kevesebb hátránnyal indul, érdekérvényesítő képessége jóval több mint a mienk.
ha minden jól megy, ezentúl odesszában fogok nyaralni, úgyis unom a fellengzős horvátokat.

randomuser1 2013.12.02. 20:42:57

meg persze nem feltétlen fizet sokkal többet az olajért, épp csak mint idehaza, az tökjó, ha a mol olcsón kap ruszki olajat, de nekem a brent árfolyama plusz állami adók szerint adja a benzint...
oszt viszlát, tízhrivnyás benzin :)

borzimorzi 2013.12.02. 21:25:45

@Emmanuel Goldstein: Vigasztaljon, hogy Ogyesszából majd teli tankkal és marmonkannákkal jössz haza... :-)

Üdv:
b

Yo! Maaan! 2013.12.03. 10:56:42

Érdekes, hogy ha valaki megírja a véleményét, vagy gondolatait, egyből plolitikai irányzattal bombázzák le a polidióták.
1. Nem, nem kellene a magyar szemetet Ukrajnába eladni.
2. Az itthon előállított jó minőségű terméket itthon kéne értékesíteni, nem kihordani a németeknek.
3. Több ország túlélte valahogy a "nacionalizmusát", lásd pl. csehek és lengyelek.
4. A telekom szolgáltatókat azonnal bevonni a megfejtésekbe nagy hiba. Nagy biznisz, az tény. De egy ország életszínvonalát nem befolyásolja. Másrészt meg rengeteg pénzt lehet vele külföldre pumpálni. Ez simán lopás.
5. Ukrajnának mindene megvan ahhoz, hogy ésszel talpra álljon.

Yo! Maaan! 2013.12.03. 15:43:14

@szamarhegy: Az EU soha senkit nem is akart megmenteni. Aki hagyta magát, azt meg aljas módon átverték, korrumpálták. Nagy tévedés az egész...

Yo! Maaan! 2013.12.03. 16:06:14

@borzimorzi: Válaszolok, mert illik.
Az itthon gyártott "szemetet" nem a szomszédainknak kellene eladni. Itthon is van rá piac, ez nap mint nap látszik. Nincs is prémium termék, mert ami itt (árban legalábbis) annak minősül, az tőlünk nyugatra az akciós polcon is épp hogy csak billegne. Csak az élelmiszert tekintve, itthon nem szemetet gyártanak. A rendszerváltás után nagy lelkesen, külföldi tulajdonba adott cégek exportálják innét a minőségi termékeket, alapanyagokat. A hulladékot itt hagyják és kintről a saját szarjukat is idehordják. Csak szólok, hogy 1-2 nagy élelmiszeripari cég van csak 100% magyar tulajdonban ma Magyarországon. Szerinted ez helyes?
Egy szakmabeli ismerősöm például azt tanácsolta, hogy az idén szaloncukrot semmiképpen ne vegyek... no comment. Ez helyes?
A magyar mezőgazdaság köszönné szépen, de igencsak jól lenne, ha nem cseszték volna szét a segítőkész EU-s államok hülye cégei. Meg az ehhez asszisztáló, magyar "üzletemberek" és politikusok.
Mondd, miben tudna konkrétan segíteni mo-nak az ukrán mezőgazdaság? Így, mint fogalom? Azért ez egy elég széles paletta.
Magyarországot bőségesen látogatják odavalósiak. Az ország keleti oldalát meg kell csak nézni, rogyásig van orosz és ukrán turistákkal.
A német gyártson autót otthon! Mindene megvan hozzá. Ne ide "vesse le" a másod-, harmadvonalbeli technikát! Vannak helyi vállalkozások, cégek, akik kiváló minőségű beszállítóik. Ha pl. csak az egyre fontosabb járműelektronikát nézzük.
Ezt az orvos kérdést nem is értem, ez inkább belpolitikai-közgazdasági-egészségügyi kérdés.

Azzal nem tudok mit kezdeni, hogy akkor most szerinted ilyen, vagy olyan vagyok. Szó nincsen fidiotizmusról. Mellesleg ha engem kérdezel, utálom őket, mint a szart. Gondolkodásról van csak szó, tudod? Csak azért, mert másképp gondolkodunk, nem fogom én se azt mondani, hogy a liberálbolsevikzsidócionistaseggnyaló mindenedet, hát ember vagy-e? Nem. Te úgy gondolod, én meg így. És ez így van rendjén, nem vagyunk egyformák.

Amok 2013.12.03. 17:21:18

@magyarparaszt: azt kéne megvizsgálni, hogy Ukrajna mit nyer és mit veszít rövid és hosszú távon azzal, ha valamelyik fél (az EU vagy Oroszország) mellett teszi le a voksát. Mert ezek a realitások, Oroszország ott van a szomszédukban.

1/ Rövid távon: nem hiszem, hogy Janukovics jó kedvében döntött Oroszország mellett az utolsó pillanatban, mint ahogy a cikk sugallja: Oroszországnak olyan zsarolási potenciálja van (leállítja a gázszállítást, megnöveli a gáz árát, leállítja az ukrán importot), amivel 2 hét alatt térdre tudja kényszeríteni Ukrajnát. Az EU pedig mit tud felajánlani rövid távon? Szép szavakat, IMF hiteleket (amiket vissza kell fizetni) és olyan emberi jogokat, amelyekre nem mutatkozik nagy kereslet a világnak ebben a részében. Az EU egyszerűen ebben a játszmában sem erőt nem tudott felmutatni Oroszországgal szembern, dem elég vonzó nem volt Ukrajna számára. Vagyis, ebben a helyzetben az ukrán elnök rövif távon valószínűleg bölcsen, a kockázat minimalizálása irányába döntött.

2/Hosszú távon: ha lesz olyan pillanat, amikor az EU erősebb lesz mint Oroszország, Ukrajna meg tuja változtatni az irányultságát.

És nem értem, a szőkecigányozás mit ad ehhez a témához hozzá?

xsasha2 2013.12.03. 20:07:24

Szerencsére a fiatalok fogékonyabbak a valóság keresésére, mint az ilyen gagyi politikai üzenetekre.
Aki gondolkozik, és kicsit tájékozódik, akkor az rájön, hogy az ukránok azt szerették volna elérni, hogy az EU a görögökhöz hasonlóan csökkentse a terheiket, ugyanis az ukránok is hatalmas IMF hitelt vettek fel a válság leküzdésére, és marhára nem fizették vissza, mint a magyar kormány. Az ukránok hatalmas bajban vannak, és ezt az EU integrációs tárgyalássorozatot arra használták, hogy vagy egyik féltől vagy a másik féltől kedvezményeket kapjanak. Az oroszok legalább a gáz árában engedtek, de az EU pont úgy le akarja húzni Ukrajnát, ahogy hazánkat is legombolták egy kis pénzzel a válság kapcsán.

xsasha2 2013.12.03. 20:10:03

És ehhez még csak annyit, hogy Ukrajna harmada orosz kettős állampolgár, és a fél Ukrajna oroszul is beszél, és orosz párti. Ha a kormány kijelentené, hogy megszakítja a tárgyalásokat az orosz féllel, legalább ennyi ember jelenne meg tüntetni, mint ahogy tették is, amikor az aktuális ukrán kormány a kettős állampolgárságot kezdte el büntetni különböző módokon.

borzimorzi 2013.12.03. 22:02:09

@Yo! Maaan!: A prémium termékeket jellemzően soha nem a nagy cégek gyártják tonnaszám, hanem a kicsik, kis mennyiségben. Legyen szó designer ruháról, mangalicakolbászról vagy prémium borokról.

Ismidet nincsen szerencsém ismerni, azt tudom, hogy a szaloncukor rohadtul hízlal. Plusz a kommersz szaloncukrokba minden hülye műcsokit beletesznek, azért egy fillért nem sazbad adni. Egy kevés Szamos szaloncukrot nyugodtan vehetsz, de azt is inkább csak a vendégeknek. Persze, ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz. :-)

Megbocsáss, de attól, hogy "gyártson a német autót inkább otthon", vagy hogy fogalmaztad, attól ledobta az agyam az ékszíjat. Barátom, hát a magyar DGP tetemes részét adja az a 3 német autógyár! Ha holnap hazamennének, tavaszra megfeküdne az állam, és csőd.

Üdv:
b

Yo! Maaan! 2013.12.03. 22:50:15

@borzimorzi: Igen, viszont a nagy magyar cégek gyártottak is és mily meglepő, ma is gyártanak prémium termékeket. Csakhogy ezek a ma már külföldi tulajdonú cégek, ezeket a termékeket exportálják. Itthon marad a kis- közepes kézműves cégek és vállalkozások kínálata. Már amennyire a lobbi boldogulni hagyja őket. Ugyanis a szemetet is el kell tudni adni, konkurencia mellett pedig nehéz.

Komolyan azt akarod mondani, hogy 3 német autógyár fióktelepének bezárása megfektetné a magyar gazdaságot?! Akkor már nagyon régen és nagyon nagy a baj! Ez nemzetbiztonsági szempontból is megengedhetetlen. Legalábbis egy normális országban. De tudod mit? Én még el is hiszem amit írsz. Van olyan balfasz a magyar elit(?), hogy ezt sikeresen elérte.
Nézted te az EU direktívákat?
Csak 1 dolog. Vasat kizárólag Kínából. ... Hülye. Itt meg felvásárolták és bezárták az összes vasgyárat. Mert megtehették. A jeles üzletembereink és politikusaink meg még asszisztáltak is hozzá. A munkaerő meg reménykedett, hogy majd most sokkal jobb lesz. Jobb körülmények, új technológia, jobb fizetés, kerítés kolbászból az újítás és tőke miatt. Erre mi lett? Eladás után leépítés, bezárás, ebek harmincadjára kerítés, egyszóval: rombolás. Munkanélküliség, rabszolgatelepek létesítése válságkezelés címén. Nooormális?!
Vetítsük ezt Ukrajnára. Buknak minden orosz piacot. A jelentőseket és stabilakat biztosan. Az EU-val mit lehet bizniszelni? A nagy ló..szt, azt. Az összes gyárukat eladják, leépítik. Majd a hadsereg, az élelmiszeripar következik. Válság lesz, ipari parkok létesülnek... bla bla. Csakúgy, mint itthon. De nagy ország az, meg az ostoba francia és ichbin német úgyse tud cirillül, meg azért ott nem szaroznak a granyóval és kalasnyikkovval az ajtóban, ha valami nem tetszik. :) Szóval nehéz terep lenne, de előbb-utóbb nem bevehetetlen. Én szurkolok, hogy ezek soha ne csatlakozzanak. Töröljék el a vízumkényszert és kész.

borzimorzi 2013.12.04. 15:46:06

Nem kéne zöldeket beszélni, Villányban magyar családok tulajdonában van az összes olyan pince és szőlőbirtok, ahonnét a csúcsborok kikerülnek. A Szamos marcipán sem külföldi. Az igazán osztályon felülit mindig relatíve kicsi cégben gyártják, kis mennyiségben. Ha bor, ha marcipán, ha versenyautó.

A 3 autógyár elvesztése megfektetné a gazdaságot csont nélkül.

Amúgy a kohászat baromi szennyező ipar, és nekünk se vasércünk, se szenünk. Nincs nyersanyag-oldalról alapja. És nem is jelent igazán nagy profitot.

Az igazán nagy profitot, amit nem lehet innét elvinni sem, a turizmus jelenti. Akármilyen gyártó céget idehozol, bármikor megzsarolhatja a kormányt, hogy ha nem lesz neki kedvezőbb az adórendszer vagy vele elnézőbb az adóhatóság, akkor áttelepíti a termelést Kínába. A Balatont meg a Halászbástyát nem lehet áttelepíteni Kínába, se a termálvizeket. Ez csak itt van és világszínvonalra kell(ett volna a 25 év alatt) fejleszteni.

Nem azért kell sírni, ami tucatmunka, és úgyis viszi tovább a gyártó a termelést Bangladesig vagy Szudánig, csak filléres legyen a munkaerő.

Azt kell jól csinálni, amiből sokat lehet keresni, és nem vihető el innét. A turizmus ilyen. A nagy hozzáadott értékű (pl. ökológiai gazdálkodással működő) agrártermelés ilyen.

Az ukránok nem veszítenék el az orosz piacot, több eszük van annál.

A csatlakozásukkal sokat nyerhetnénk, mert nem lesz mindig béke, ne felejtsd el. Már túl hosszú ideje van béke, az emberiség agresszívebb állatfaj, mintsem, hogy ezt még sokáig bírja. Dél felől hatalmas a túlnépesedés, őrült migrációs nyomás van Európán. Még pár évtizede a fehér emberek az emberiség 12-14%-át tették ki, ma már jó, ha 8%-ot. Ha jön pár rossz év az agráriumra, akkor Egyiptom felől nem csónakokkal, de akár lavórokkal is jönni fognak, milliószám. A biztos éhen halásnál minden jobb. Aztán meg majd sereggel jönnek. Nincsen nekünk olyan szerencsénk, hogy itt még 50 évig béke legyen. Ami az ukránokat illeti, dolgos emberek és jó katonák. És ami a legfontosabb: még nem felejtettek el szaporodni. Eltérően a kontinens középső és nyugati felétől.

Üdv:
b
süti beállítások módosítása