Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Hova haza?

2013.11.30. 18:58 Y-GEN

Megéri-e betegnek lenni?

Íme a rovat második írása. Az elsőt itt olvashatjátok. 

Már kiutazás előtt felmerül a biztosítások kényes kérdése, és annak apropóján, hogy épp ma voltam kénytelen orvoshoz menni, úgy goldoltam érdemes lenne írni az EUs egészségügyről, meg hogy mikét kaphat az ember egy jó kis migrént már attól, ha átolvassa az iratait.

Mielőtt Belgiumba jöttem Európai Egészségbiztosítást kötöttem, még egy ilyen praktikus kis kártyát is igényeltem, mert sokkal egyszerűbb az embernek magával cipelnie mindenhová, márpedig „sohse lehessen tudni” mikor lesz rá épp szükség. Na már most, ez remek kis biztosítás garantálja nekem, hogy az EU tagállamaiban (valamint Izlandon, Lichtensteinben, Norvégiában és Svájcban) igénybe vehetem az állami egészségügyi ellátást, ugyanazon feltételekkel, mint az adott országban biztosítással rendelkező személyek. Szuper nem?

Dehogynem! Tehát képzeljétek a meglepetésemet, mikor az Európai Unió “szívében” egy ember se tudja nekem megmondani, hogy a belga egészségügyi ellátás mely pontján élvezek én akkor kedvezményt. Az orvos nagyon rendes volt, még az elején figyelmeztettem, hogy csak többé-kevésbé beszélek franciául, ő pedig miután felírt nekem vagy 3 féle gyógyszert (úgy, teszem hozzá, hogy közölte, nem vagyok beteg, csupán fáradt és stresszes nyilván az új környezet miatt), mondta, hogy a biztosításom majd a gyógyszerekre fog vonatkozni, nem arra a 25 euróra, amit neki kellett kifizetnem (Belgiumban az ellátás költségének 3/4-e visszaigényelhető). Én ezt tudomásul véve a meglehetősen türelmetlen patikusnak mutogattam a kártyát, ami őt teljesen hidegen hagyta, mondván, hogy neki most csak a belga személyim kell. Ezt oda is adtam, ő meg a kezembe nyomott egy papírfecnit, amit ha otthon Magyarországon (hogy hol, azt megint nem tudta nekem elmagyarázni) bemutatok, akkor majd valaki valamennyit esetleg visszaad a 44 euróból, amit a nem-betegségemre kaptam.

doc.jpg

Mindezen zavarodottságok ellenére nekem még mindig jobb a helyzetem. Egy újabb törvénytervezet ugyanis többek között megtiltaná, hogy a külföldön élőknek jelenlegi és magyar lakhelyükön is legyen egészségügyi ellátásra feljogosító biztosításuk. A külföldön munkát vállalók 15 napon belül kikerülnek a magyar rendszerből, ezek után a hazai egészségügy számára külföldinek minősülnek.

Ezek után kérdem én: a hasonló törvények írásakor van bárki is aki figyelembe veszi, milyen hatással lesz azokra a fiatalokra, akiket minden egyes hasonló jogi húzással egyre inkább arra késztetnek, hogy egyáltalán haza se jöjjenek? Tényleg európai mentalitású ország maradhatuk-e ha a törvényeink ilyen szinten korlátozzák a szabad munkaerő áramlását?

Tovább fokozódik a mész vagy maradsz dilemma... Sajnos. =(

Címkék: külföld eu egészségügy ütköző hovahaza

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr875669037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.12.01. 08:15:40

Nem ertem.Ha Belga "szemelyid van(Canadaban Pr card,Usa Greencard,csak ugye az Eu ban nem kell Eu nak tartozkodasi csakbejelentkezesi kotelezetseg,)szoval ott dolgozol,elsz fizetsz mindent...hogy a fenebe jon kepbe magyarorszag??

dr Smittpálelnökúr 2013.12.01. 08:29:55

A posztoló buta.

Az EU-s szabályok szerint csak 1 országban lehet társadalombiztosításod.
Ez jellemzően az, ahol dolgozol.
Nem kötöttél te semmilyen biztosítást az utazás előtt. Egy meglevő magyar tb jogviszonyod alapján kiváltottál egy igazolványt.
Egyébként hogyan gondolnád, x országban dolgozol, ott,adózol ott fizeted a tb-t, de az orvosi ellátást fizesse y ország?

Mondom én, buta vagy.

Egyébként belga személyihez nem kell kint élni? Ha kint élsz, miért mi fizessük az orvosi költségeidet?

Moin Moin 2013.12.01. 08:31:01

Azért majd legközelebb írd meg, miről szólt ez a poszt!:-)

Kérdések:
- Van-e állásod Belgiumban?
- Fizetsz-e ott egészségbiztosítást?
- Az említett 44 eurós gyógyszerár a gyógyszerek teljes ára volt-e, vagy az egészségbiztosításod melletti "önrész"? (Egyébként 3 gyógyszer kiváltásával Magyarországon is simán fizethetsz 13.000 Ft-os önrészt!)

...Szóval: miről is akart szólni a posztod? Vagy netán azt a "fáradtságodra" felírt-szedett antipszichotikumok hatása alatt pötyögted? Ha így van, akkor lobb lett volna megvárnod a hatás elmúltát!:-)

Laciii 2013.12.01. 08:32:15

Jó, hogy most már azt is tudjuk még a belga balgaságokért is a Magyarország a hibás.

Sírköves Slomó 2013.12.01. 09:15:32

Csomó államközi szerződés is van. A Felvidékiek pl. a szőnyi, esztergomi kórházakat használják a szlovák TB kártyákkal.

És az qrvaélet hogy ha itt így van akkor nyugatabbra sokkal innkább.

gabardin 2013.12.01. 09:22:43

@dr Smittpálelnökúr: csak megerősíteni tudom, amit te is írtál.

posztoló ügyeskedne, de azok a fránya törvények nem engedik, áááá!

Ahol dolgozik, ott biztosított. Az EU kártya, csak az orvos által indokoltnak nyilvánított esetben jogosít a helyiekkel azonos ellátásra.
Ha a helyiek fizetnek "vizitdíjat", akkor a posztoló is fizet stb.

Mária 2013.12.01. 10:12:22

" A külföldön munkát vállalók 15 napon belül kikerülnek a magyar rendszerből, ezek után a hazai egészségügy számára külföldinek minősülnek."

Mivel az ottani rendszerbe meg már most bekerülnek, tehát nem maradnak biztosítás nélkül.

Mit nem értesz, hüylegyerek?

vundergraf (törölt) 2013.12.01. 10:37:37

Nem értem...

Két eset lehetséges.

1.
Belgiumban DOLGOZIK!!!! és ezért OTT fizet TB-t is.
Ez esetben a magyar TB alól KI KELLETT JELENTKEZNIE és nem kell neki EU kártya itthonról.
Belgiumban a belga TB-j alapján látják el
Máshol pedig (Magyarosrszágon is) külföldiként a belga EU kártyája alapján!

2.
NEM!!!! jelentkezett be Belgiumban az ottani TB alá, mert feketén dolgozik kint vagy nem is dolgzik ott kint, csak ott él ...

Ez esetben itthon fizeti a TB-t és kap a külföldi tatózkodás idejére maygar EU kártyát...
Ami alapján Belgiumban (és Magyrországon kívűl bárhol) ellátják KÜLFÖLDIKÉNT!!!!
Azaz kifizet mindent amit a helyiek is kifizetnek...
Aztán itthon a magyar!!! TB-nek benyújtja a kapot számlákat és a magyar TB kifizeti neki azokat
amik itthon INGYEN LETTEK VOLNA.
Amik itthon sem ingyen letetk volna, azokat meg nem.

----
Szóval rendszer egyszerű és világos!

Így aztán...

1.
A posztoló meg erősen sötét, ha nem látja át.
És nem érti, hogy a TB alá ott kell bejelntkeznie ahol DOLGOZIK!!!! máshol pedig KI KELL jelentkezni alóla, ennyi.

2.
Sunyít és fekete melós külföldön!
Ezért a magyar TB-je (6540/hó) alapján
próbál ügyeskedni Belgiumban...
Csakhoyg ezzel ot tő KÜLFÖLDI és így értelmeszerűen nem a belga TB adja neki a támogatást, hanem a magyar... ha éppen jár.

----

Szóval vagy okosodni kéne vagy a sunyítást abab hagyni. Ennyi...

otapi 2013.12.01. 10:43:14

Ti vagytok buták. A posztoló nem ügyeskedni akar, csak európai polgárnak gondolja magát. Az EU egyik alapelve a szabad munkaerőáramlás lenne, ebbe mondjuk beletartozna az is hogy a társadalombiztosításnak érvényesnek kellene lennie az EU összes tagállamában független attól, hogy a delikvens melyikben fizeti épp.
Tehát a megfogalmazás így lenne helyes: aki az EU-ban dolgozik (és adózik), az legyen biztosított is az EU-ban - tagállamtól függetlenül.

LallyPop 2013.12.01. 10:52:46

'EU egyik alapelve a szabad munkaerőáramlás lenne, ebbe mondjuk beletartozna az is hogy a társadalombiztosításnak érvényesnek kellene lennie az EU összes tagállamában független attól, hogy a delikvens melyikben fizeti épp.'

A TB érvényes is mindenhol, bármelyik EU tagállamban fizeted. Csak van belföldi meg külföldi státusz tekintve hogy az EU az nem egy állam.

otapi 2013.12.01. 10:53:08

Ehhez hozzátenném, hogy van egy ismerősöm aki magyar állampolgár, Rómában él és egy angliai cégnek dolgozik online. Egy év alatt sem tudta kideríteni hogy melyik államnak kellene adóznia.

Olaszországban (ahol él ugye) problémás az orvosi ellátása, Mo-n azért pluszba kifizeti a havi TB-t - de ez az egész azért nonszensz és gondolom nincs egyedül.

otapi 2013.12.01. 10:54:12

@LallyPop: Papíron lehet hogy igen, de próbáltál már elmenni egy háziorvoshoz külföldön? Lásd a posztot.

LallyPop 2013.12.01. 10:59:07

@otapi: Igen. Nem volt semmi gondom, külföldi TBvel Mo-n.

vundergraf (törölt) 2013.12.01. 11:05:21

@otapi:

...és pontosan így is van.

Ha valahol van TB-je, akkor bárhol ellátják!

- pont úgy mint a helyiket és pont azt kell kifizetnie mint a helyieknek.

- azonban, ha az ellátást nem ugyanott kérte, ahol a TB-t fizeti, akkor vissza kérheti a (felemrült) költség többletét ott ahol TB-t fizet....

----

Azért van ez így mert a támogatások nem egységesek!

pl.
Belgiumban van vizitdíj
Magyarországon nincsvizitdíj

Ezért a lehetséges esetek... vizitnél:

1.
magyar TB-vel Magyarországon: ingyen van

2.
magyar TB-vel Belgiumban: 25 EUR
Mert a belgával azonos ellátási szintet kap.
DE!!! a kapott belga számlát hazahozva
azt a magyar TB hivatal KIFIZETI!!! neki.
Így teljesül a magyar TB-je alapján járó INGYENESSÉG!
A 25 EUR feletti részt pedig, ha van olyan is a belga TB beszedi a magyar TB-től.

3.

belga TB-vel Belgiumban: 25 EUR

4.
belga TB-vel Magyarországon: ingyen van
De a magyar TB hivatal kérni fogja a belgától
a 25 EUR-ját és azt a belga TB majd behajtja Belgiumban.

---------

Vagyis mindenki mindenhol megkapja az aktuális TB-je (ahol dolgozik/bizosított) szerinti ellátást és háttér eljárások egyenlítik ki támogatási különbségeket.

vundergraf (törölt) 2013.12.01. 11:13:05

@otapi:

A TB alapvetőn a MUNKA JOGVISZONY HELYÉNEK a függvénye.

Ez esetben, ha angol a munkaszerződése
akkor csak az angol TB kell neki, szerintem.
Amivel az UK-ban járó ellátást kapja meg
KÜLFÖLDI-ként Olaszországban is és Magyarosrzágon is.

Ugyankkor Olaszországban adózik, mert ott TARTÓZKODIK évi 183-nál többet!

Magyarországon pedig csak állampolgár.
Itthon ki kelljeletkeznie a TB alól
És itthon nem fizet adót.
(legalábis az angol melo okán nem)

M. Péter 2013.12.01. 11:45:20

@otapi: Alaposan el kell olvasni a szabályokat. Ha Olaszországban dolgozik, akkor valószínűleg ott jogosult tb-re is, még ha külföldi cégnek dolgozik is. Magyar tb járulékot nemcsak hogy nem kell, hanem egyenesen tilos fizetnie.

otapi 2013.12.01. 11:54:38

@vundergraf: @M. Péter: Látjátok, most ketten kétfélét mondtatok. Hasonló volt az "összhang" amikor érdeklődött a hivatalokban.
Végül az tűnt a legbiztosabbnak, hogy fizeti a magyar TB-t külön, a fizetése után meg nem adózik, eddig senki nem szólt érte :)
Viszont, nem volt ingyenes neki az orvosi Olaszországban magyar TB ide vagy oda.

otapi 2013.12.01. 11:57:45

@LallyPop: Úgy vettem észre, hogy bármily meglepő, de ezek az uniós kötelező dolgok jobban működnek itt Mo-n, mint egy nyugati államban egy kelet európai állampolgár számára.

M. Péter 2013.12.01. 12:14:09

@otapi: Ezért mondtam, hogy alaposan el kell olvasni a szabályokat.

ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=851&langId=hu
szerint:
"Önre alapvetően annak az országnak a jogszabályai vonatkoznak, amelyben munkavállalóként vagy önálló vállalkozóként ténylegesen munkát végez. Ilyen szempontból nincs jelentősége annak, hogy Ön hol él vagy hogy hol van a munkaadójának a székhelye."

Mercel 2013.12.01. 12:54:52

@Mária:

A posztoló esetleg (de nem csak a posztoló, hanem az a fél-egymillió hazánkfia aki megunta az itthoni nihilt a lehúzást, a kilátástalanságot és elmegy inkább máshova, nem feltétlenül "élni" hanem csak dolgozni, esetleg már több millió forintot befizetett a híresen szar magyar egészségügyi rendszerbe.
A már befizetett pénz ebben az esetben a szokásos módon lenyúlásra kerül, és dögölj meg te szemét ha máshol próbálsz szerencsét.

Ez semmi másról nem szól mint az adminisztratív keresztbe tevésről az elvándorlókkal szemben.
Nem mellesleg nem lesz nekünk ennél rosszabb itt élőknek attól, hogy pár ezren, neadjisten esetleg tízezren évente pár alkalommal amikor itthon vannak megpróbálják megoldani az egészségügyi problémáikat. Ha van érvényes TB akkor nincs miről beszélni.
A magyar egészségügy nem ezért szar és pénztelen.
A posztoló egy teljesen valós és embertelen hozzáállásra világított rá.

Mit nem értesz hülyegyerek?!

"Frigyes"

Mercel 2013.12.01. 12:58:13

Egyébként csatlakozom a posztoló kérdéséhez, ha a jóságos magyar állam ott próbál szemétkedni a szerintük átmenetileg máshol élőkkel ahol csak tud, akkor miért is várja azt, hogy majd ezek az emberek egyszer hazajöjjenek?

Minden egyes szarakodás csak gyengíti a kötődést.
Aztán majd lehet sipákolni, hogy upsz már csak 8,7,6 milliónyian vagyunk...

Az másik kérdés, hogy tipikusan a jelenlegi kormány általános viselkedését tükrözi a tervezet.

"Frigyes"

gabardin 2013.12.01. 13:11:39

@Mercel: Szeretném jelezni, hogy ez nem hazai sajátosság, az EU-ban jellemzően ez megy.
Ha dolgozol - persze hivatalosan - akkor biztosítottá válsz és amíg biztosított vagy, addig használhatod az ellátó rendszert. Úgy, ahogy a helyiek. Aztán ha közben hazautazol Magyarországra, akkor hozod magaddal az ottani igazolást, EU kártyát, ami igazolja a biztosítotti létet és ezért cserébe itthon is ellátnak.
A lényeg, hogy valahol fizetni kell. Az senkit nem érdekel, hogy eddig mennyit fizettél be bármelyik ország egészségügyi kasszájába, ha épp nem vagy biztosított, akkor csak sürgős esetben látnak el és azt is kiszámlázzák.
Jellemzően az sem érdekel senki, hogy amíg fiatal vagy, addig jószerivel csak befizetsz, de nem "használod" a rendszert, mivel ez egy biztosítási rendszer. Ezért azt sem vizsgálják hogy ha - és ezt nem kívánom senkinek - az első munkaviszony első hetében helikopteres mentés, szívműtét stb. válik szükségessé, hogy na vajon menyit tettél be a közös kasszába.
És ezek a dolgok nem csak az "átmenetileg" máshol élőkre vonatkoznak, hanem ha itthon élsz és elveszíted a munkád, a munkanélküli ellátás lejárta után nem leszel biztosított, fizetned kell egyénileg a havi díját az eg.bizt.-nek.
Ha munkaviszonyban vagy és kiveszel egy hét fizetés nélküli szabadságot, akkor is fizetned kell.
Kicsit hosszú lett, bocsi.

M. Péter 2013.12.01. 15:17:33

@Mercel: Kivételesen nem a magyar kormány szemétkedik, és az EU-ban már régóta van arról direktíva, hogy egy ember egyszerre csak egy országban fizethet a tb-be, több helyre mén önként, dalolva sem lehet.

vundergraf (törölt) 2013.12.01. 17:05:59

@M. Péter:

HA a bérét ANGLIÁBÓL fizetik!!! hivatalosan,
AKKOR angliában köteles a TB alá bejelenktezni.

De, mivel távmunkásként melózik
és olaszban él ezért, a 183 napos szabály
miatt Olaszországban adórezidens...
Olaszban kel bevallania a külföldről származó
(angliai) jövedelmét.

Magyarországgal semmi dolga nincs.

----

Ha az angol melót NEM BÉR-ként kapja,
hanem számla alapján érkezik vállalkozási díj

Akkor attól függ, hol-mi statusza, hogy
az adószámot melyik kország adta ki.
Ha az olaszok, akkor sima ügy...
olasz TB olasz adózás

Ha magyarok , akkor
Olasz TT, magyar adózás

--------

Mivel van (ha jól számolom) 32 féle lehetőség
a PONTOS infótól függően így, biztosat csak akkor
lehet mondani, ha biztosak az alap infok is.

Fizetést kapó esetén a döntési sorrend adózásnál az, hogy

1.
HOL adórezidens?
Azaz melyik országot tekinti az OTTHONÁNAK ahová HAZA jár, akkor, ha nem ott dolgozik/tanul/él éppen, mint amit az OTTHONÁNAK tekint

1/A.
Ha 1 nél több országban rezidens, akkor
melyik az ahol leginkább lakik?

2.
HONNAN kapja a bérét?

A TB-nél viszont CSAK AZ, hogy melyik országból kapja a bérét!

-----

Ezért adot esetben, az ilyen 3 országot érintő estekben, előfordulhat, hogy
máshol adózik és máshol TB-zik

vundergraf (törölt) 2013.12.01. 17:14:43

@Mercel:

"A már befizetett pénz ebben az esetben a szokásos módon lenyúlásra kerül, és dögölj meg te szemét ha máshol próbálsz szerencsét."

Butus vagy... kár durrognod!

Amit járulékként befizetsz az két felé oszlik!

- nyugdíjjárulék rész
ezt MAJD megkapod egyszer, nyugdíjasként
az itthon levont nyugdíjjárulékod alapján
akkor is, ha egy ideig enm itthon dolgozol
és ezért ADDIG nem itthon fizetsz járulékot
Azaz majdan TÖBB országból egyszrre fogsz RÉSZ nyugdíjakat kapni. Mindenhonan anynit, amennyi az ott fizetett járulék alapján jár...

- EGÉSZSÉG BIZTOSÍTÁS!!! rész
ez viszont pont úg y működik mnt pl. lakás biztosítás is....
addig él amíg fizted!!!!!!!!!!!!!
azaz, ha másik országban fizeted
(tehát BIZTOSÍTÓT VÁLTASZ!!!), akkor
az itteni biztosításosd értelmszerűen megszűnik
és másik biztósítóé lép életbe, azé ahová a biztosítási díjat (TB járulékot) fizeted.

----

Szóval egyszerű és világos ez, nem igényel észt a megértése.

M. Péter 2013.12.01. 18:43:20

@vundergraf: Nem az számít, hogy honnan kapja a fizetését, hanem hogy hol dolgozik.

Ezt íraj a brit adóhivatal (www.hmrc.gov.uk/nic/work/new-rules.htm#5 ):

"The basic rule in EU Regulations

The basic rule in the old and the new Regulations is that people are subject to the social security legislation of the Member State where they carry on their work. They pay their contributions only to that Member State.

Here in the UK that means that just like under the old rules, employees coming to the UK from other Member States and their employers have to pay National Insurance contributions as soon as the employee starts work here.

Similarly, when people go abroad to work in the other Member States they generally have to pay social security contributions in that country and stop paying here in the UK."

vundergraf (törölt) 2013.12.01. 23:05:26

Nade... ott dolgozik,
ahonnét a fizetést kifizetik :-)

Ez esetben angliában.
Az csak egy dolog, hogy
nem tényszerűen nem ott lakik, mert távmunkás.
Ezért nem kell az angol irodája közelében élnie is.

M. Péter 2013.12.01. 23:28:41

@vundergraf: Ott dolgozik, ahol ténylegesen tartózkodik. Távmunkásként egyeszerűbben költözhet máshova, de ettől még ugyanolyan a helyzete, mintha mondjuk üzletkötő lenne, aki Olaszországban árulja az angol cég termékeit.

vundergraf (törölt) 2013.12.02. 00:01:58

üzletkötő lenne, aki Olaszországban árulja az angol cég termékeit.

Ez esetben IS angol TB-s lesz... mert angol dolgozó.

(akit, ha sarkítunk ma kiküldtek olaszba, holnap meg spanyolban lesz, csakhát most éppen sok napot van olaszban egyfolytában)

Ha, az angol cég bejeletkezik Olaszországba, nyit ott egy irodát és az olasz irodája alkalmazza, majd akkor lesz olasz TB köteles az embere...

vundergraf (törölt) 2013.12.02. 00:06:26

@M. Péter:

Nem ott dolgozik (értd: áll alkalmazásban) jogilag!
Hisz nem egy olaszországban regisztrált cég embere.
Csak ott tevékenykedik...

Ha, én kiküldök a magyar!!! építő cégemből egy csákot, mert éppen elvállaltam Bécsben egy melót, attól, a cégem nem elsz ostrák cég és nem kell az emberem után osztrák TB-t fizetnem.
Hanem a magyart..

A távmunkás ugyanez az eset.
Csak őt küldeni sem kell... ott van eleve.

M. Péter 2013.12.02. 00:31:43

@vundergraf: Max 24 hónapos kiküldetésig a tb szempontjából marad a munkavállaló ott, ahol addig volt.
süti beállítások módosítása