Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Századvég, ez a vég

2013.12.13. 10:00 Y-GEN

"Ha ez itt a vég, nekem tetszik

Ha ez itt a vég, hát az nagyon derék"

 

A Századvég elhatárolódott saját tudományos munkatársától. Vasárnap a Századvég Gazdaságkutató vezetője is elmondta, hogy az egykulcsos adóval a kiskeresetűek rosszabbul jártak eddig és 2014 végére lesz az intézkedésnek több haszonélvezője,mint kárvallottja. Egyébként ez egy jó interjú volt, tényleg minden irónia nélkül, még akkor is, ha a mondat első része nyilvánvalóan ellentétben van azzal, amit a kormány mond. Mellesleg az NGM is bőszen kommentálta az eseményt, annak ellenére, hogy az  "adófizetők nem azért fizetik a minisztériumi stábokat, hogy Virovácz Péter és Tóth G. Csaba munkaidő után, önszorgalomból összerakott cikkét kritizálják…"

Aki nem sokat tud a Századvégről, annak ez meglepő lehet. Aki csak annyit tud, hogy ebben a műhelyben stratégiai igazgató lehet az a G. Fodor Gábor, aki ezt a blogot vezeti, annak már kevésbé az. Ha valaki nincs képben, akkor nézze meg ezt az egész friss HVG-interjút (Ez nem szervilizmus, ez nem seggnyalás).

Természetesen szervilizmusról és seggnyalásról van szó (vulgárfilozófiai köntösben).

fodorgabor.jpg

Ha nem az lenne, akkor nem írna ilyeneket "A rezsiharc tehát egyfelől erőtérfoglalás, másfelől a volt kommunisták elleni vívott végső ütközet, aminek a terepe a választás." Máshol, a Férfiasság nevű posztban "Aki erre képes, azt a politika nyelvén úgy hívják: az első ember." 

A legfélelmetesebb, hogy a dolog őszintének tűnik, hogy tényleg rajong ezért az egészért. Illetve az, hogy a munkatársaknak ez vállalható, hogy nem szólnak rá, hogy haver, ezt kicsit túltolod.

Persze ez nem lehet ez könnyű, mivel túl sok a kognitív disszonancia.

Ha nagyon szeretnénk, akkor pozitív jelzőket is találhatunk az Orbán-kormány tevékenységére. De ha valamit biztosan nem, akkor az a nagyvonalú. Tíz oldalt írhatnák a földrajzi nevekről szóló bizottság tagjainak kirúgásától az alkotánymódosításokig, ami a lehető legtávolabb esik a nagyvonalúságtól. Ez a kormány maga a nagyvonalúság tökéletes hiánya. Ezt nem lehet nem látni. Ezt ő is látja, sőt, valószínű rendesen frusztrálja. Ezért, amikor talál ezerből egy esetet, amit nagyvonalúnak lehet láttatni, akkor gyorsan ír egy bejegyzést A nagyvonalúságról címen. Így könnyebb neki, így elhiszi, hogy itt tényleg akad nagyvonalúság is, miközben a lehető legnagyobb hiánycikk.

Ugyanez az oldószer van akkor is, mikor a rezsiharcot beállítja a kommunisták elleni végső küzdelemként. Böki a szemét, hogy ő lázadna a Sas-kabaré, a kádárizmus ellen, de az elvtársai rezsiharccal meg békemenettel jönnek (ezeket dobta a gép). Ezért kitalálja, hogy a jobboldalnak egyszerre kell baloldalnak is lenni (igen, ezt írja), és helyreáll a lelki béke. Tudja pontosan, hogy ez a rezsicsökkentés egy ad hoc ötlet volt, egy 1.0-ás kampányfogás, hogy pár éve még nem erről filozofáltak jobbközép politika címen egy sör mellett a Tranzit fesztiválon. Annyira kompenzál, hogy nála már nem pusztán rezsiharc, hanem egyenesen a kommunisták elleni rezsiharc van.

Azt is pontosan tudja, hogy ügynökkérdésben nem sokat tett ez a rezsim, hogy Bajnai miniszterelnökként is együttműködött a kutatókkal és a nyilvánosság előtt rendezné a kérdést. Tudja, hogy Hoffmann Rózsa és Matolcsy is MSZMP tag volt, ezért posztkommunistázza még azokat is, akik 90 után születtek.

Tudja, hogy a Fidesz oktatáspolitikája totális csődtömeg. Tudja, hogy Pokorninak van igaza, amikor kritizálja a túlzott államosítást, tudja, hogy a hallgatóknak volt igaza, akik tüntettek a felsőoktatás átalakítása ellen. Tudta, hogy a hallgatók voltak a konstruktívak és a rezsim a koncepciótlan demagók. Tudja, hogy a "forráskivonás, a képességkülönbségekből fakadó egyéni igényeket egyre intoleránsabban kezelő alapfokú oktatási rendszer, az iskolaköteles korhatár leszállítása, a nyelvtanulásra ösztönzés gyengítése mind-mind egészen riasztó tendencia."

Azt talán nem tudja, de sejti, hogy Matolcsy kis ábrája mennyire gázos. Hogy összevet egy exponenciális és egy hatványfüggvényt egy ábrán, ahol ő se tudja mik a tengelyek. Hogy ez egy olyan hiba, ami után Matolcsynak csak úgy lehet igaza, mint amikor valaki becsukott szemmel véletlenül betalál az ajtón. Tudja, hogy a gazdaságpolitika kiszámíthatatlansága miatt jelentős az üzleti környezet romlása, hogy éppen ezért csak közmunkával lesznek új munkahelyek. Tudja, hogy a Matolcsy által legutóbb mantrázott  strukturális reformok vagy nem léteznek (lásd MÁV állapota) vagy kifjezetten károsak (lásd egyetemi szénszünetek a tudásalapú társadalomban).

Tudja, hogy többségében vállalhatatlan amit gyárt. Tudja, hogy Acemoglunak és Robinsonnak van igaza abban, hogy miért buknak vagy emelkednek fel a nemzetek, és nem neki. Tudja, hogy azokat érdeklődve olvassák a világon bárhol, miközben őt csak pár fanatikus vagy mazochista. Tudja, hogy ebből jól kijönni már nem lehet, hogy őt komolyan ezen a rezsimen kívül már soha nem veszi senki.

Címkék: vég szervilizmus századvég ütköző

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr1005689361

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.14. 17:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás Csacsicska 2013.12.13. 18:42:56

Amióta a hülyék kiszabadultak az OPNI-ból, ez a pali viszi a prímet. Egy gondolattalan Fidesz nyalonc.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 18:50:00

Az egykulcsos mögé minden épeszű ember beállt.

Amadeus62 2013.12.13. 19:11:20

Ennek a fodor gábornak olyan az oldal profilja mint vona gabikának.

Reggie 2013.12.13. 19:15:22

Az egykulcsos ado az egyik legjobb dolog ami tortent ebben a ciklusban. A masik a dohanyzas kitiltasa a szorakozohelyekrol. (Tobbet nem tudok.)

csak egy néző 2013.12.13. 19:23:24

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · maxval.co.nr 2013.12.13. 18:50:00
"Az egykulcsos mögé minden épeszű ember beállt."
Te pláne érzed ennek a hatását ott az egzotikus Bulgáriában, okos tojás.

zsebatya 2013.12.13. 19:27:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Az egykulcsos adót minden tisztességes ember elutasítja.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 19:28:46

@zsebatya:

Mi köze a tisztességnek egy gazdaságpolitikai kérdéshez?

tobeor 2013.12.13. 19:34:00

Szép látni, hogy a magukat nemzetinek hazudó fideszesek ha pénzről van szó hirtelen a világ legönzőbb kapitalistáivá válnak és bőszen támogatják az szdsz egykulcsos adóját.

zsebatya 2013.12.13. 19:38:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Mi a köze a gazdaságpolitikának a mindennapi tisztességhez? Miért adózik ugyanannyit arányaiban egy 110 ezer forintos segédmunkás, mint - mondjuk - egy nála alig okosabb, de jó seggű szőke "marketinges" picsa? Hogy a tőkejövedelmekről már ne is beszéljünk. De kérlek, ne válaszolj, elolvastam jó pár hozzászólásodat, te hívő vagy, én meg gondolkodom is. Így nehéz. Bátran kommunistázz le, bolsizz, vagy mittomén, amit szoktatok. Egyikhez sincs semmi közöm, de én a nagyon napi valóságban élek és abból az jön ki. El sem tudnád képzelni, mennyire.

csak egy néző 2013.12.13. 19:40:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Nem is érvelni akartam, csak megjegyeztem, hogy téged valóban nagyon érint az egykulcsos adózás és gondolom a rezsicsökkentés is Bulgáriában. Tudod komám ez a más f...val való csalánverés.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.13. 19:46:16

Bóvli kormány, bóvli ország...maradtunk! "Köszönjük" O. Viktor és takarodj!

hümhüm 2013.12.13. 19:47:35

@y-gen:
"Vasárnap a Századvég Gazdaságkutató vezetője is elmondta, hogy az egykulcsos adóval a kiskeresetűek rosszabbul jártak eddig és 2014 végére lesz az intézkedésnek több haszonélvezője,mint kárvallottja. "

Enyje, kiskomám, vagy nem tudsz magyarul, vagy szándékosan hazudsz. Heim Péter egyáltalán nem mondott ilyet, a "rosszabbul jártak" kifejezést csak a műsorvezető mondta. Heim Péter azt sem mondta, hogy 2014 végére az intézkedésnek több haszonélvezője lesz, mint kárvallottja, hanem azt, hogy több haszonélvezője lesz, mint akik nem jártak jól. A "kárvallottja" éa a "nem jártak jól" nem ugyanazt jelenti. De ezt te is tudod, ha tudsz jól magyarul....
Most már vagy harmadszor írom le, hogy nem igaz az, hogy akinek az új adórendszerben megnövekedett az adóterhelése (a befizetendő adó), az automatikusan rosszabbul járt, azaz kevesebb nettó pénzt kapott, mint 2010-ben. Ugyanis a különféle kompenzációs lépések miatt (minimálbér emelés, közszféra bérkompenzáció, cégektől elvárt béremelés, családi kedvezmények) jóval kevesebb azoknak kiskeresetűeknek a száma, akiknek az új adórendszer valóban nettó jövedelemcsökkenést hozott. Főleg családi szinten.
Ezt nem veszi tudomásul az intejúban a műsorvezető, és nyomja a hülye szöveget az egykulcsos adónak a kiskeresetűekre gyakorolot negatív hatásáról. Különben sem az egyetlen adókulcs okozza a csökkenést egyeseknek (hiszen a mostani 16% alacsonyabb, mint a Bajnai alatti 21,59%), hanem az adójóváírás eltörlése.

tobeor 2013.12.13. 19:49:12

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Szerinted Nyugat-Európában kommunizmus van?

Egyáltalán miért torllkodsz szét napi 5 blogot? Isten hangját hallod a fejedben, hogy menj, birca, ma is verj szét 5 blogot?

zsebatya 2013.12.13. 19:51:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Uccso neked: borzalmasan primitív vagy. A világ már régen fekete, vagy fehér. A kemény adózás utáni jóléti újraosztás, vagy ha úgy tetszik, a szocializmus lényege először Svédországban mutatkozott meg. A keveseknek kiváltságos helyzetet teremtő elvonásoké, egy speciális államkapitalizmusé meg a keleti blokkban. Az emlegetett fogalmak értelmüket vesztették, mert nincs tartalmuk ma már. Egyébként pont a kérdésed ("Kapitalizmust akarsz vagy kommunizmust?")
volt az, ami meggyőzött arról, veled szóba állni sem érdemes. Szeva, tanulj még egy kicsit, engem felejts el.

zsebatya 2013.12.13. 19:54:55

@zsebatya: Bocs: A világ már régen NEM fekete, vagy fehér. Stb.

csak egy néző 2013.12.13. 19:59:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Hát ecsém, lassan te leszel a blogok 2-es számú Lencsés Pistikéje. Pedig az nem semmi teljesítmény. Hajrá!

tobeor 2013.12.13. 20:04:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: És én azt kérdeztem tőled, hogy "Szerinted Magyarország Nyugat-Európában van?", vagy azt hogy "Szerinted Nyugat-Európában kommunizmus van?"

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:05:21

@csak egy néző:

Leszarom, hogy az egybites fanatikusok mit gondolnak rólam.

tobeor 2013.12.13. 20:09:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Valóban, pl. Nyugat-Európában a minimálbér nem kisebb, mint a megélhetési minimum. Nálunk kisebb.

tobeor 2013.12.13. 20:09:51

@csak egy néző: Könnyen lehet hogy Lencsés Pistike a kettes számú birca...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:11:45

@tobeor:

Igazad van, erre akartam utalni, azok nagyon gazdag államok, míg Mo. csak közepesen jómódú. Azaz más a helyzet.

csak egy néző 2013.12.13. 20:14:01

@tobeor:
Szerintem ez az egy bites fanatikus, kretén, megérdemli a 2. Helyet.

tobeor 2013.12.13. 20:15:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Igen, más, nálunk még durvább dolog, kifejezetten szegényellenes megtagadni a társadalmi, nemzeti szolidaritást a szegényektől.

Jézus nagyon ellenezné az egykulcsos adót.

tobeor 2013.12.13. 20:16:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: épp trollokat hasonlítunk egymáshoz játékosan, de nem csodálkozom hogy nem érted.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:17:18

@tobeor:

Marxista adórendszerrel nem lesz fejlődés Mo-n.

Jézus nem foglalkozott politikával.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:19:39

@tobeor:

Troll = aki pártoktól függetlenül gondolkodik. Ez a szó jelentése a magyar blogokban.

Amikor a Fidesznek mondok ellent, a fideszesek neveznek trollnak és az ellenzékiek meg éljeneznek. Amikor meg az ellenzéknek mondok ellent, az ellenzékiek neveznek trollnak és a fideszesek meg éljeneznek.

tobeor 2013.12.13. 20:24:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
3 éve egykulcsos adó van és nincs fejlődés. Közgazdasághoz nem értesz.
Jézus a szegényekkel foglalkozott, és szolidaritást vállalt velük. Ő sose tagadta volna meg a szolidaritást a szegényektől.

tobeor 2013.12.13. 20:25:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Troll az aki szétveri a mások beszélgetéseit az agresszív hülyeségeivel, ahogy te is csinálod.

2013.12.13. 20:25:28

Haha, Jézus és az egykulcsos adó.
Aki nem irigy annak nincs baja az egykulcsossal. Többet, vagy mást kell dolgozni, ha nem elég a pénz. Van egy adott kereslet meg egy kínálat. Ha az ember jól akar járni, akkor törekszik arra az oldalra állni ahol ezek aránya jobban megfelel a számára. Verseny van... sajnos vagy nem, de pénz nem jön a semmiből.

Kim Jong Un 2013.12.13. 20:25:59

@Pécs szégyene a seggszájú fideszes Hoppál!: aztan ha megsem mennek sehova es maradnak akkor mi lesz? Nem jon a libas messiasod, nem jon a boszme, nem jonnek a ballibsik. Nyugodj ebbe bele!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:26:36

@tobeor:

"3 éve egykulcsos adó van és nincs fejlődés."

Mert rossz a kormány gazdaságpolitikája. Önmagában egy helyes lépés nem elég, ha mellette tucatnyi negatív lépés van.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:27:15

@tobeor:

"Jézus a szegényekkel foglalkozott, és szolidaritást vállalt velük. Ő sose tagadta volna meg a szolidaritást a szegényektől."

Így igaz. De ennek módja nem a marxista adópolitika.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:28:04

@tobeor:

Ez nem jellemző rám. Éntőlem kezdjétek meg egymás orbánozását/gyurcsányozását, semmi gond.

nyuggernyúzó 2013.12.13. 20:29:31

Az egykulcsos adó a fidesz egyik ritka jó húzása. A sok nyafogó semmirekellő tanuljon, dolgozzon többet és akkor lesz több pénze.

tobeor 2013.12.13. 20:29:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Az, hogy a Nyugat-európai országokat lemarxistázod, nem érv, ellenben hatalmas baromság, amivel magadból csinálsz hülyét.

Jézus pont a szegények melletti szolidaritás miatt áll volna a többkulcsos adó mellé.

tobeor 2013.12.13. 20:31:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Már az első itteni mondatod egy vegytiszta troll húzás volt.

Lovag Mihály 2013.12.13. 20:31:04

@tobeor: Jézus azt mondja, hogy adjátok meg a császárnak ami a császáré és Istennek ami az Istené. Nem említi, hogy turkálni kell mások zsebében.

tobeor 2013.12.13. 20:33:59

@Lovag Mihály: Akkor gondolom te sem akarsz turkálni a szegények zsebében?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:37:15

@tobeor:

"a Nyugat-európai országokat lemarxistázod"

Jajj, de barom vagy te. Remélem legalább megfizetnek érte.

tobeor 2013.12.13. 20:39:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Te írtad épp az előbb, 10 perce, te idióta:

"maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · maxval.co.nr 2013.12.13. 20:27:15:

"marxista adópolitika"

Lovag Mihály 2013.12.13. 20:39:20

@tobeor: Attól függ, hogyan érted. Tenni bele szoktam, elvenni nem. Nem hiszek ebbe a vegyünk el a gazdagoktól és adjuk oda a szegényeknek elvben, mert aki ezt kitalálja sose esik bele a gazdagok kalapjába; nincs társadalmi megegyezés a gazdag-gazdagság fogalmáról. Nekem jut naponta minimum egyszer meleg étel, ezért gazdagnak érzem magam (nem csak anyagi, lelki értelemben is), más meg lesajnál, h mekkora csóró vagyok mert nem étterembe járok kajálni (ez egy példa volt, analógia).

kentauri 2013.12.13. 20:40:38

Nálam W nagyonszèphosszúhajamvan Miki a befutó....szerintem Maxi birka nem is fideszes csak jól járt.....egyèbkènt kicsit èn is......csak hogy had dicsekedjek......

Sírköves Slomó 2013.12.13. 20:41:38

Szarunk a maszopra tökmind1 mit hazudik adóügyben.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:42:06

@tobeor:

Nem az én problémám, hogy nálad minden fekete vagy fehér és képtelen vagy ennél bonyolultabban gondolkodni. Bocs, de nincs időm óvodásokat oktatni.

tobeor 2013.12.13. 20:43:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Látom az, hogy szembesítenek a saját hülyeségeddel, hisztériás rohamot vált ki nálad.

tobeor 2013.12.13. 20:45:21

@Lovag Mihály: A kérdés az, hogy mit szólsz ahhoz, hogy becsületesen, főállásban dolgozó emberek millió számra a létminimum alatt keresnek ebben az országban.

Lovag Mihály 2013.12.13. 20:47:54

@tobeor: ez mindig így volt. az egy kulcsos előtt az működött, h a többet keresőktől több pénzt vettek el és adták oda a kevesebbet keresőknek, mégse szűnt meg ez a helyzet. idejének tartom, h végre azokkal legyen szolidáris az állam akik fenntartják.

Sírköves Slomó 2013.12.13. 20:50:12

@tobeor: Még ilyet. Akkor is szarunk a maszopra, akármit csinál vagy hazudja hogy csinálná. És a nemSZP-kre is szarunk.

kentauri 2013.12.13. 20:50:20

Állandóan jönnek ezzel, hogy így tanulás meg úgy szorgalom.....kíváncsi lennèk egy hiteles tanulmányra, hogy azok akik igazán jól jártak azoknak hány százalèka volt szorgalmas ès mennyi a seggnyaló, apuci kisfia, a fõnököt idõnkènt leszopó....volna egy tippem.....

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.13. 20:51:12

@tobeor:

Évente átlag 2-szer leszek mérges, nálam nyugodtabb embert nehéz találni. Bocs, de nem vagy azon a szinten, hogy képes lennél engem felmérgesíteni.

tobeor 2013.12.13. 20:55:29

@Lovag Mihály: És az hogy így volt az ok arra, hogy így is maradjon? Hogy ne küzdjünk ellene? Te nyíltan lemondtál a szegényekről? Több millió magyarról? Akkor nekem nincs mit beszélnem veled.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Tojok rád és a trollkodásaidra is.

Lovag Mihály 2013.12.13. 21:02:12

@tobeor: nem mondtam le senkiről, magamra mondok igent. nem vállalhatok minden emberért felelősséget, csak a környezetemben élőkért és a szeretteimért. a szegénység az emberiséggel egyidős. egy biztos, az a módszer ami eddig volt (a gazdagok rovására pumpálni) nem működik. nincs globális megoldás. egy létező megoldás van szerintem: mindenki a saját zsebéhez képest önszántából támogassa a nehéz sorsban élő embereket. de ez nem azt jelenti, h állami eszközökkel vegyék ki a pénzt a zsebemből.

tobeor 2013.12.13. 21:05:51

@Lovag Mihály: Mióta egykulcsos, azaz szegényellenes adó van, csökkent a nettó minimálbér reálértéke. A szegények rovására nőtt a gazdagok bére. A szegények pedig méltatlan, a létminimumot sem elérő bérből kénytelen vegetálni. Te pedig ezt támogatod. Nincs miről beszélnünk.

agyamputáltak 2013.12.13. 21:06:55

@Lovag Mihály: te egy szélsőliberális féreg vagy sajnos. pont a nagy liberális, kapitalista módszerek ellen ágál a viktorod. akkor most ezt így hogy? :D persze ezt sose fogod (f)elismerni, mert a kognitív disszonancia megakadályozza. az hogy valami nem jól működik az nem jelenti azt, hogy ami most van az jó.

www.miniszterelnok.hu/cikk/tobbkulcsos_adorendszerre_van_szukseg

agyamputáltak 2013.12.13. 21:10:13

@tobeor: aki az aljas fideszes tempóval azonosul annak ezt hiába akarod megvilágítani :-)

zobod 2013.12.13. 21:18:06

A nettó bér kb. fele a bérköltségnek még mindig. Nincsen itt semmiféle mozgástér az szja emelésére. Az egykulcsos remek kezdeményezés, és nagy siker. A társadalom leginkább teljesítőképes rétegeit ösztöni jövedelme teljes kifehérítésére.

@tobeor: Nem a szegények rovására, hanem visszakapták ami az övék, amit eddig úgy bitoroltak el tőlük, hogy semmi hasznot nem hajtott számukra. Ha valaki szegénynek születik, arról nem tehet. A szegénység egyébként is relatív. Akinek van munkája, van mit ennie, és van fedél a feje felett, az már nem szegény. Ha meg saját erejéből többre nem futja, akkor ne is vágyakozzon többre, főleg ne a mások pénzén.

Lovag Mihály 2013.12.13. 21:18:14

@tobeor: én onnan közelítem meg a kérdést, h azok gyarapodnak most, akik munkájuk, lehetőségük révén eltartják az országot. eddig ezt a réteget szipolyozták, ráadásul értelmetlenül és aránytalanul.

@agyamputáltak: ha bármi távol áll tőlem, akkor az a liberalizmus (legalábbis az amit Magyarországon annak tartanak). nincs bennem k. disszonancia. a zsebem diktál. semmire nem megyek se én se az állam ha kiszipolyoz. ajánlom neked is, h a lehetőségeidhez mérten önszántadból segítsd a környezetedben élő szegény embereket. sokkal jobban fogod érezni maga. ne tegyél mosoly jelet a hsz-eid után, olyan saskabarés. nem vagy jópofa.

kvadrillio 2013.12.13. 21:19:29

"Kövér László köszöntőjében arról beszélt, hogy Antall József végigélte azt a négy évtizedet, amikor a kommunisták elnyomtak mindent, ami nemzeti és keresztény."

HÁÁÁÁT EZ AZ EMBER NEM NORMÁLIS !!! EGY DEGENERÁLT FASZKALAP !
MINDENKI VÉGIGÉLTE A KÁDÁR RENDSZER BIZONYOS RÉSZÉT. OLYAN BOLDOGAN SENKI NEM ÜNNEPELT KOKÁRDÁVAL ÉS NEMZETI ÉRZÉSSEL , MINT AKKORIBAN ÜNNEPELTEK A ZEMBEREK !
OLYAN KÖRMENETEK SEM VOLTAK AZÓTA SEM, MINT AKKORIBAN !!!!
EZ A FASZKALAP A TÖBBIVEL EGYÜTT CSAK HAZUDOZNI TUD ???!
MENJEN MÁR A PICSÁBA A HAZUGSÁGAIVAL EGYETEMBEN !!!!!

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.13. 21:21:14

A 3 milliárd állami forintért cserébe, amelyet a pécsi vízműfoglalás jogi romeltakarítására kapott Pécs, ugyanennyi részvényt kér a belügy a Tettye Forrásházból. Ez volt az eredeti terv is?

Szögezzük le: aki azt hitte, hogy a kormány csak úgy odadob Pécsnek 3 milliárd forintot, hogy az elrendezze belőle a Suezzel való jogi csörtét, az hülye.

Mint az már unalomig ismert: a pécsi önkormányzat megbízásából egy ügyvéd, egy leendő cégvezető és húsz biztonsági ember elfoglalta a francia Suez Environnement és a városi önkormányzat közös tulajdonát, a Pécsi Vízművet. A kérdés csak az volt: a balkáni módszert követően mennyibe fog mindez fájni Pécsnek.
Semmibe - sóhajt fel egy emberként a város nem gondolkodó fele, hiszen az állam kifizeti a 3 milliárdot, a fennmaradó egyetlen eurót pedig Páva Zsolt maga csengette be az önkormányzat kasszájába.

Csütörtökön el is fogadta a pécsi közgyűlés a franciák 3 milliárdos fájdalomdíjáról szóló előterjesztést. Igen ám, de ebben két, egymásnak gyökeresen ellentmondó tételmondatot is találunk.

1: "A helyzet e módon történő megoldása Pécs városának rendkívül előnyös, mivel az egyik legfontosabb, a nemzeti vagyon részét képező stratégiai erőforrás feletti teljes körű rendelkezési és ellenőrzési jogunkat nyertük vissza ezáltal".

2: "A támogatás ellenében a Tettye Forrásház Zrt. részvényeiből legfeljebb 3 milliárd forint, azaz hárommilliárd forint értékű részvénycsomag külön, később megkötendő szerződésben meghatározott részletes feltételek szerint a Magyar Állam tulajdonába kerül".

Akkor ki nyert vissza mit? Már hosszú hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a Pécs és Suez közötti, a bécsi bíróságon folyó tárgyalásokkal párhuzamosan folyó háttértárgyalásokban az állam is részt vett. Nm kizárt, hogy ez a gyakorlatilag visszaszerzésbe burkolt államosítás már akkor szóba került. Hiszen nem történt más, minthogy a város megszabadult a francia partnertől, létrehozott egy saját céget, amit most bekebelez az állam. A "legfeljebb" 3 milliárd forintig megtévesztő: a Tettyét 5 millió forinttal alapították, és ismereteink szerint a törzstőke ma sem éri el a 3 milliárdot.

Közben a Suez egy pályázat nyerteseként Pécsett önkormányzati és egyetemi épületeket láthat el földgázzal, azaz valamelyest kompenzálták a veszteségért a 3 milliárdon felül is.

Ilyen sunyi, aljas a ti kormányotok!

tobeor 2013.12.13. 21:25:13

@Lovag Mihály: Na mesélj, miért is nem járulnak hozzá az ország eltartásához, gyarapításához, szellemi és minden más fejlődéséhez a pedagógusok, ápolónők, fizikai munkások és még ezer más munkakört betöltők?
Ők talán nem dolgoznak?
Ők talán nem állítanak értéket elő?
Ők talán nem akarnak emberhez méltóan élni?
Vagy aki szegény annyit is ér?
Őket miért kell szipolyozni és te miért támogatod ezt?
Vagy téged más nem érdekel csak a saját anyagi javad?

És miért hogy te egyszerűen kizárod a megközelítésedből azt, ami ellentmondana neked?
"bármi távol áll tőlem, akkor az a liberalizmus"
Ehhez képest itt kampányolsz az szdsz egykulcsos adója mellett. Hogy ízlik a meghasonlás?

@zobod: Mondom a szegények rovására. CSÖKKENT a szegények reálbére. Ami eleve alacsony volt, méltatlanul alacsony, és most még csökkent is.
"Ha meg saját erejéből többre nem futja, akkor ne is vágyakozzon többre, főleg ne a mások pénzén."
Akkor a gazdagok miért vágyakoznak még többre? Mert nem futja saját erejükből többre?

tobeor 2013.12.13. 21:29:01

Így csökkent a nettó minimálbér értéke:

m.cdn.blog.hu/te/tenytar/image/brutto%20netto%20minimalber.png

Ez csak azt zavarja, akit saját magán túl érdekelnek mások is.

kvadrillio 2013.12.13. 21:31:36

INKÁBB ARRÓL BESZÉLNE KÖVÉRKE ÚR, HOGY A RENCERVÁLTOZÁS ÓTA HÁNY EMBERREL CSÖKKENT DRASZTIKUSAN MAGYARORSZÁG LÉLEKSZÁMA, HÁNYAN LETTEK ÖNGYILKOSOK A RENCERVÁLTÓK ERŐSZAKOS TÁRSADALMI "STRUKTÚRA-VÁLTOZTATÁSA" MIATT !!! MELY ÚJ STRUKTÚRA EREDMÉNYE A 20 % FELSŐTÍZEZER AZ AGYONNYOMOTT ÁLLAMI MILLIÁRDOS TÁMOGATÁSOKKAL, JUTTATÁSOKKAL ÉS AZ 50-60 %-OS LÉTMINIMUMON ÉLŐK, MUNKANÉLKÜLIEK SEREGE, AMELYET SZINTÉN ŐK HOZTAK LÉTRE !!!
AKIK ERRE BÜSZKÉK, AZOK SÚLYOS ELMEBAJBAN SZENVEDNEK !!!

tobeor 2013.12.13. 21:34:11

Amúgy különösen annak fényében durva, hogy a magyar jól keresők (na nem mind, tisztelet a kivételnek) megtagadják a nemzeti szolidaritást a szegény magyaroktól, hogy ilyet a még a sokkal gazdagabb nyugati országokban sem csinálnak az ottani, nyugati jól keresők, pedig az ottani szegények nem a létminimum alatt keresnek, szóval ott messze nincs ekkora tétje a dolognak, ott messze nincs ilyen durva, húsba vágó helyzet a társadalom alsó rétegeiben... és mégis... úgy látszik a nyugati jól keresőkben van nemzeti elkötelezettség... na meg szolidaritás...

agyamputáltak 2013.12.13. 21:37:52

@Lovag Mihály: látod? fel sem ismered, hogy amit képviselsz az micsoda. ez a kognitív disszonancia. a kabaré az amit te írsz. a mosolyjelnek semmi köze a kabaréhoz viszont. és jó hogy nem engedélyt kell kérnem. na ne röhögtess. :DD

@zobod: hát persze :D www.miniszterelnok.hu/cikk/tobbkulcsos_adorendszerre_van_szukseg

kvadrillio 2013.12.13. 21:38:04

Index - Belföld - Milliárdos megbízást kapott a Századvég
index.hu/belfold/2012/02/.../milliardos_megbizast_kapott_a_szazadveg/‎
2012.02.28. - Milliárdos megbízást kapott a Századvég - A fejlesztési ... és az európai uniós támogatások elosztásával kapcsolatban, valamint tanulmányokat ...
Index - Belföld - Rejtélyes milliomos támogatja adójából a Fidesz ...
index.hu/.../rejtelyes_milliomos_tamogatja_adojabol_a_fidesz-kozeli_sza...‎
2013.09.17. - Egyetlen ember támogatta adója egy százalékával a Fidesz-közeli Századvég Politikai Iskola Alapítványt, de ez is közel egymillió forintot ...
Párttrógerek - a Századvég lenyelné a nép évi 500 milliárdját ...
http://www.alsoorsi-hirhatar.hu/.../parttrogerek-a-szazadveg-lenyelne-a-nep-ev...‎
2013.11.23. - Párttrógerek - a Századvég lenyelné a nép évi 500 milliárdját! ... évi 444 milliárd Ft-ba kerül, hogy Orbán a leggazdagabbakat támogatja.
Századvég Gazdaságkutató Zrt. - HVG.hu
hvg.hu/cimke/Századvég%2BGazdaságkutató%2BZrt%252E‎
2013.11.20. - Századvég-sztori: milliárdos birodalmat épít Orbán háttérembere ... csoport nemcsak a kormány támogatását élvezi, a Fidesz-frakciónak és az ...
.......FÁRASZTÓ EZ MÁR.....A NÉP-NEK......

Lovag Mihály 2013.12.13. 21:38:49

@tobeor: egy szóval se mondtam, h nem járulnak hozzá. de nem ők keresik meg a húsra valót. a te általad felsorolt munkakörökben kormányoktól függetlenül pofátlanul alacsony a bér. én nem kampányolok. mindössze kifejeztem azt, h ez nekem most jó. a kampány értelmezésem szerint sokkal vehemensebb érvelés, meggyőzésre tett kísérlet. ha a homárlobbiról lenne szó akkor kampányolnék, ellene.

agyamputáltak 2013.12.13. 21:40:20

@tobeor: kognitív disszonancia. nagyon szar dolog ám. ne is várd, hogy felfogja amit el akarsz magyarázni.

kvadrillio 2013.12.13. 21:40:24

Nőtt ugyan a bűncselekmények száma, de Pintér Sándor szerint Európa egyik legbiztonságosabb országa vagyunk. A statisztika jó, ha a brutális gyilkosságokba torkolló családi drámákat nem vesszük figyelembe. A belügyminiszter szerint nem baj, hogy a rendőrség jelentősen eltúlozta a gyorshajtási adatokat, hogy megalapozza a 12 milliárdos radarbeszerzést, az 525 új traffipax így is, úgy is növelni fogja a szabálykövető magatartást.

....ez meg egy mÁsik milliárdos állat......tele van Magyarország most ilyen ÁLLATOKKAL !

agyamputáltak 2013.12.13. 21:43:17

@Lovag Mihály: itt nem arról van szó, hogy adott feltételek mellett ezt nem lehetne bevezetni, sőt! a probléma azzal van, hogy a kieső összeget olyan áttételeken keresztül vasalják be, ami ismét a kiskeresetűeken csattan. NINCS keret erre az osztogatásra. hitelből van és még csak nem is szolgálja az ország érdekét jelenleg.

tobeor 2013.12.13. 21:46:34

@Lovag Mihály:
"nem ők keresik meg a húsra valót."
Ez igaz, mivel a fizetésükből csak meleg vizet tudnak venni, nem húst. Te most a szegényeket okolod azért maiért éhbéren vannak tartva? Vagy ezt hogy kellene érteni?

"mindössze kifejeztem azt, h ez nekem most jó."
Értem. És ebben eddig is biztos voltam. Neked jó. És téged csak ez érdekel. Más sorsa nem érdekel. Nincs is ezzel semmi baj, csak te saját magadra gondolsz, én meg a nagy többségre. Téged nem bánt hogy milliók élnek becsületes kemény munkából létminimum alatt, nem csak anyagilag, de erkölcsileg is megalázóan kevés elismerésért, engem meg bánt.

tobeor 2013.12.13. 21:50:06

Na jól van, tényleg elég a falnak beszélni, léptem.
Aki akarja, úgyis érti, akit meg érdekel, az úgyse akarja érteni.

J.László 2013.12.13. 21:52:02

Az egykulcsos adóval pár éve az SZDSZ is kampányolt. Más kérdés, hogy nem lett belőle semmi.

Lovag Mihály 2013.12.13. 21:53:31

@agyamputáltak: rendben van. nem engedélyre gondoltam, csak két elvetemült dolog van a netes csevelyeknél, az egyik a nyelvtannáciskodás, a másik meg a smile használata saját hsz-re.

@tobeor: úgy értettem, h a közösbe nem ők teszik azt, amiből az állam visszaoszt. érdekel más sorsa, ezért a lehetőségeimhez mérten ad hoc jelleggel segítek (általában hajléktalanoknak és / vagy beteg gyermekekkel foglalkozó alapítványoknak). figyi, süllyed a hajó, ketten vagytok de csak egy mellény. téged sem érdekelne, h mi lesz a másikkal. maximum segítenél neki evickélni, de a mellényt magadnak akarnád.

zobod 2013.12.13. 22:04:39

@tobeor: Nekem NEM azért van, mert az állam elveszi mástól, és nekem adja. Piaci viszonyok közt, a munkám jellege és minősége miatt keresek annyit, amennyit - már lassan egy évtizede (igen, a szocik alatt is). Tegye meg más is, hidd el, van hely a szakmámban Magyarországon is.

Nem szégyen szegénynek születni, vagy annak lenni. A szegénység egy állapot, amiből vagy képes a polgár a maga erejéből kilépni, vagy ha nem, akkor fogadja el, hogy mennyit ér. Ne a nála sikeresebbek javait akarja.

vitéž munkášőr 2013.12.13. 22:26:11

@tobeor: köszi szépen, ittam minden szavad

max respect!

tarsolya 2013.12.13. 22:50:06

@zobod: Úgysem fogja megérteni és mennyi ilyen van. Általában csak szimplán irigyek, de van olyan is aki tényleg full szoci, meggyőződésből: az állam feladata, hogy a "szegényt" pénzelje, meg segélyezzen.

Az, amit írsz, hogy a "maga erejéből", az az ilyeneknél ismeretlen, felfoghatatlan. Azt sem fogja fel, hogy neki vagy akit segélyezni akar, így is úgy is szar lesz, legy egy- vagy többkulcsos adó.

Akkor lesz jobb, ha a "szegény" rájön, hogy a saját sorsáért ő maga felel és nem az állam. Persze aztán sok sikert megmagyarázni ezt egy olyan rétegnek, aki ahhoz van szokva, hogy az állam a seggét is kitörli saját maga helyett :)

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.12.14. 00:08:46

Az egykulcsos adó okozta a adókiesést egyenlően osztják szét a lakosságon, tehát még a nyugdíjasok is buknak rajta az alacsony keresetűeken kívül. A többletterhek a gazdagabbakat kevéssé sújtja, míg az egykulcsos adó amúgy is kedvezőbb számukra.

Röviden: 100.000 Ft jövedelem esetén 16.000 Ft az adó, marad 84.000 Ft. A létminimum 75.000, marad 9.000 Ft, amivel azt csinál amit akar.
Ugyanez gazdagéknál: 500.000 Ft fizu után adózik 80.000 Ft-ot. Marad 420.000 Ft - a 75.000 minimális költségek a létezéshez és marad neki 345.000 Ft.
Azaz 38-szor annyi pénze marad, mint az ötödannyit keresőnek, a létminimum felett. Vannak akik szerint ez igazságtalan.

tobeor 2013.12.14. 00:24:00

@Madnezz:
Kicsit pontosítok, ha nem bánod: A létminimum 2012-ben 85.960, azaz 86 ezer Ft volt:
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin12.pdf

Idén várhatóan 92-93 ezer Ft lesz (függ pl. az élelmiszeráraktól).

Nettó minimálbér idén, 2013-ban: 64.190 Ft.

A minimálbér tehát idén kb. 28-29 ezer Ft-tal kevesebb, mint a létminimum.

Tehát minden minimálbért kereső honfitársunk, minden hónapban mínusz 28-29.000 Ft-tal kezdi az életét.

Peterpapo 2013.12.14. 00:42:30

Emberek!

Arról vitatkozni, hogy melyik adózás jobb, tök felesleges, amíg mindenki azon agyal és ügyködik, hogy hogyan lophatna és csalhatna ki pénzt a befizetendő összegből.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.12.14. 00:48:31

A választások közeledtével ne felejtse el senki, hogy mi történt az ügynökkérdéssel és a pártfinanszírozás átláthatóvá tételével! Remélem időben szóltam!

trisel 2013.12.14. 10:58:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: A történelmi Jézus szélsőségesen baloldali anarchista volt. De még a spirituális Jézus is kihajigálta a templomból a kufárokat.
Tudsz te valamit is, vagy csak mindenhova odarajzolgatod a hülyeségeidet?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.14. 11:09:13

@trisel:

Tévedsz. Átvetted a marxista hamis Jézus-képet.

nandras01 2013.12.14. 22:18:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"Kapitalizmust akarsz vagy kommunizmust?"

mert a kommunizmusban/szocializmusban progresszív adózás volt, míg a kapitalizmusban -úgy globalice- egykulcsos az adó.
anyám borogass!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.15. 09:26:07

@nandras01:

A kommunizmusban - az esetek 95 %-ában - nincs semmilyen adózás, mivel szükségtelen.

Lovag Mihály 2013.12.15. 15:13:56

@trisel: nem azért hajigálta ki, mert zavarták az árusok tevékenysége hanem mert nem a templomhoz illően viselkedtek. nem akarta, h a templom piachellyé változzon. az, h Jézus baloldali lett volna csak egy marxista hülyeség.
süti beállítások módosítása