Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) elvándorlás (2) Elvándorlás (1) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) Pride (1) pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Verseny helyett vasököl, avagy a fideszes innováció és az Uber

2016.07.15. 07:34 ygenszerkeszto

Az Uber volt az első cég, amely ilyen erősen berobbant a köztudatba, a fogyasztók szerették, 1200 sofőr keresett pénzt vele. Bizonyos szempontból a szürke zónában működött ugyan, de nem lehetett úgy tenni, mintha nem létezne. Most hazudott egy nagyot a Fidesz, és azt hiszik, ezzel vége. Tévednek: jön majd új okostelefonos alkalmazás, az élet nem áll meg. A kérdésekre válaszok kellenek, a kihívásokra megoldások. A Fidesz SEM tud megálljt parancsolni a fejlődésnek, az internetet SEM lehet megállítani egy kerítéssel.

Az Uber végül kivonul Budapestről. Elkergetése Budapest utcáiról sokkal többről szól, mint hogy lehet-e nem hivatalos sofőrrel személyszállítást végezni. Pontosan megmutatja, hogy mit gondol a magyar törvényhozás és a Fidesz-kormány innovációról, vállalatokról, versenyről. Ha valaki olyat tesz, ami nem illik bele a Fidesz által elképzelt világképbe, akkor tűzzel-vassal mennek ellenünk. Tegnap az Uber, de holnap bárki más cége terítékre kerülhet.

Az Uber egy olyan cég, amely azon az ötleten alapul, hogy ha valakinek van autója, van szabadideje és szeretne egy kis extra pénzt keresni, akkor miért ne fuvarozhatna más embereket, akik pedig éppen A-ból B-be akarnak eljutni. Elég hozzá egy okostelefon és egy alkalmazás, amin keresztül az egész lekövethető, értékelhető, biztonságos és rugalmas. Ez a modell a sharing economy vagyis közösségi gazdaság modelljére alapul, amiben az Uber csak a platformot adja egy kis részesedésért, annak érdekében, hogy jobban kihasználjuk a meglévő forrásokat (az autót).

Új jelenség ez, és mint ilyen, sok kérdést vet föl. Hogyan adóznak utána a sofőrök vagy a cégek? Mi lesz az adóparadicsomokba átvitt nyereség után? Ha a cég külföldön van bejegyezve, hogyan lehet felelősségre vonni? Ki biztosítja a fogyasztók védelmét és biztonságát? Elégséges egy piaci cég szűrője és a többi felhasználó visszajelzése, ahhoz hogy bátran beüljünk egy idegen kocsiba? Hasonló szolgáltatásért miért kell más lécet megugrani az eszközök, vizsgák és adminisztráció esetében a normál taxisoknak? Munkáltatói és munkavállalói jogok gyakorlatilag feloldódnak, hiszen nem alkalmazottak a sofőrök, de mégis ki vannak szolgáltatva az üzemeltetőnek. Ha a munkavállaló kirúgásának vannak jogi követelményei, akkor itt milyen biztosítékai vannak a sofőröknek az Uber döntéseivel szemben? Ezek nehéz kérdések, néhányat nem is lehet csak Magyarországról megoldani, más ügyekben is lesznek, akik jobban vagy rosszabbul járnak. De a válaszokat elkerülni - amit a kormány éppen megpróbál-, nem érdemes. Kicsit olyan ez, amikor az orosz cárizmusban sokan ellenezték a vasút építését, mert a nagy ide-oda utazgatásban még kitörne egy forradalom.

Az Uber az első cég, amely ilyen erősen berobbant a köztudatba, a fogyasztók szerették, 1200 sofőr keresett pénzt vele. Bizonyos szempontból valóban a szürke zónában működött, de nem lehetett úgy tenni, mintha nem létezne. Most suhintott egyet-kettőt a parlament, hazudott egy nagyot a kormány, és azt hiszik, ezzel kész, vége. De ne legyenek kétségeink, jön még hamar újabb és újabb okostelefonos alkalmazáson futó cég, nem egy vagy kettő, hanem sokkal több. Ezért ezekre a kérdésekre előbb-utóbb muszáj lenne válaszolni. Ehelyett a magyar állam úgy döntött, hogy inkább megálljt parancsol a fejlődésnek, újításnak, és úgy tesz, mintha az internetet meg lehetne állítani egy kerítéssel.

A taxisok nemrég megállapodtak abban a fővárossal, hogy szépen kizárják a piacot, fix tarifával pedig nem is olyan lényeges, hogy milyen szolgáltatást nyújtanak, hiszen taxira mindig lesz szükség. A túl kevés szereplős és korlátozott versenyben a fogyasztók többet fizetnek, mint éles versenyben, a szolgáltató nem fejleszt, nem használja ki a lehetőségeit. Ezzel pedig az állam is rosszul jár, hiszen drága és rosszul szervezett taxival kevesebben utaznak, így kevesebb lesz az adó is. Az új taxis szabályokkal a korábbi probléma, a hiénataxisok, átverések és adóelkerülés viszont nem oldódott meg. A hatósági árszabással az állam így is milliárdoktól esett el, és az utasok átverése továbbra sem szűnt meg. Jött az Uber, beköszöntött a piac a Fideszes kontrollált valóságba. Mostantól a fogyasztóért meg kellett küzdeni. A taxisok lobbija miatt viszont a főváros és az állam ugrott, hogy megvédje a monopolhelyzetben lévő nagyobb taxis társaságokat. A Fidesz pedig alapvetően össze akarta mosni a különböző szolgáltatásokat és azonos szabályozásnak akarta megfeleltetni.

Szerencsésebb (Fidesz nélküli) országokban, például Észtországban, az állam a fogyasztók, a cégek és természetesen saját érdekét egyaránt nézve megpróbál kompromisszumra jutni, alkalmazkodni a változó környezethez. Az újításokat örömmel kéne fogadni. Az innováció nem valami vudu, aminek Orbán apó tartja hanem  az, ami Magyarországot versenyképes helyzetbe hozhatja a világban, csak ez hozhat fejlődést. A törvényi szabályozás, a fogyasztók védelme fontos feladata az államnak, de ezt ésszerű szabályok létrehozásával lehet elérni. Egy szolgáltatás nem lesz jobb vagy biztonságosabb attól, hogy 1000 értelmetlen szabálynak meg tud felelni. Átlátható, logikus szabályok, és ésszerű ellenőrzés kellene egy vállalkozóbarát országhoz: kiút a dzsungelből.

A magyar állam és a fénysebességű törvénygyár viszont inkább átláthatatlan és megugorhatatlan szabályokat hoz. Tudták pontosan, hogy az Uber nem fog telefonos diszpécsert üzemeltetni. A sarki talponállóban és a Michelin-csillagos étteremben is esznek a vendégek, az államnak ellenőriznie kell a helyeket egészségügyi és higéniás szempontból, de az állam ne írja elő, hogy legyen kristálypohár ott, ahol vendégek ebédelnek. Mert különböző szolgáltatásokat más emberek máskor vesznek igénybe, és ez mást is nyújthat. Nem igaz, hogy mindenhez azonos feltételeknek kell megfelelni.

Az állam így nemcsak nem támogatta a fejlesztést és a budapesti közlekedők jobb helyzetbe hozását, hanem egyenesen akadályozta is. Teljesen érthetetlen módon úgy döntött, hogy hadat üzen egy cégnek, ami az árkartellel működő piacon versenyt hozott volna. Azt persze tudtuk, hogy vannak neki kedves cégek, és Orbán hatalmat szeretne, de most a piac alapját is támadják.

Ez pedig jóval túlmutat azon, hogy hogyan és mennyiért tudunk hazajutni a bulikából péntek éjjel. Ez a helyzet megmutatta, hogy ott, ahol az állam feladata mindössze a tisztességes verseny biztosítása lenne, a Fidesz direkt bizonyos cégek ellen hoz szabályokat. Nekik jó lesz a mostani helyzet, nem kell ide semmi újítás. Ezek után bármelyik cég fölkészülhet: ha egy olyan újítást alkalmazna, ami bizonyos fogyasztóknak jobb vagy olcsóbb, de így hátrányt okozna a kormánynak kedves csoportoknak, akkor addig ütik a céget, amíg föl nem adja a nagy terveit. Ennyi. Nesze neked innováció. Nesze neked verseny.

Papp Roland

Címkék: fidesz verseny kapitalizmus über uber

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr168890702

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán jövőképébe nem fér bele az UBER 2016.07.15. 11:58:26

Áprilisban a miniszterelnök az ironikusan Modern Városok Program néven meghirdetett szavazatvásárló körút keretében Békéscsabán járt. Ott hangoztak el tőle az alábbi mondatok:  ...jók az új ötletek, az innováció is egy remek dolog, meg a start-upok ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.15. 08:02:53

Az Uber nem vállalta a versenyt, s elment. Ez a valóság.

YOSHI 2016.07.15. 09:54:01

Az Uber maradhatott volna, csak be kellett volna tartani a magyarországi szabályokat. Osztottak, szoroztak és a törvények betartásával már nem tudták volna tartani a vonzó áraikat. Én úgy számoltam, hogy legálisan, a törvények betartásával is tudtak volna 240-250 forintért fuvarozni, ami 10-15 százalékkal olcsóbb mint a taxi. Igaz az meg már elhanyagolható különbség. Elmentek, ez van. Viszlát :)

Netuddki. 2016.07.15. 10:22:44

"amiben az Uber csak a platformot adja egy kis részesedésért"

A 20%-ot nem nevezném kis részesedésnek. Még adóból is sok. Főleg, hogy a hardvert teljes egészében a szolgáltatást igénybe vevők finanszírozták.

Netuddki. 2016.07.15. 10:24:22

@YOSHI: Minden taxiba online kasszát! Olyat amivel nem lehet csalni. Miért nincs még bevezetve?

Netuddki. 2016.07.15. 10:27:19

A tolvaj orbán banda meg elmehet a csába!
Még ki sem hűltek a francia áldozatok, már korán reggel a kvótás népszavazásos kampányukhoz használták fel őket. Gusztustalan, rabló banda!

Az überrel sem az a gond, hogy kirakták az országból. A gond az ahogyan kirakták! Lesz még ebből újabb kötelességszegési eljárás...

dadddd 2016.07.15. 10:29:08

"Bizonyos szempontból a szürke zónában működött"

Van még kérdés?

tibor és klára 2016.07.15. 10:32:41

@YOSHI: "Az Uber maradhatott volna, csak be kellett volna tartani a magyarországi szabályokat."

jaja, csinálhattak volna telefonos diszpécserközpontot... :-D
sőt, lovaskocsit is...

Magentax 2016.07.15. 10:40:00

@dadddd: Igen van! Az elvileg szabályosan működő sárga taxinál hogy fordulhat elő, hogy külföldi ismerőseimet a reptérről a Deákra 25 ezerért akarta volna behozni?
Szerencsére, előre fel lettek készítve ezekre a rohadék hiénákra.
... és tényleg...miért is nincs online pénztárgép a taxikban?
Ezek pont úgy lopnak, csalnak, hazudnak, ahogy épp kedvük tartja.

dadddd 2016.07.15. 10:42:06

@Magentax: Ha a szomszédom kirabolt egy bankot, akkor nekem is szabad?

Magentax 2016.07.15. 10:43:06

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: te nagyon el vagy tévedve!
Az Über vállalta volna a versenyt, a taxisok hisztériáztak és kedves kormányunk beijedt tőlük (vagy valakik érdekeltségi köreit sértette volna), ezért egyeztetés helyett inkább a középkorba való nettó baromságokat írt volna elő.

dadddd 2016.07.15. 10:43:45

@Magentax: "Ezek pont úgy lopnak, csalnak, hazudnak, ahogy épp kedvük tartja."
Feljelentést tettetek?

Magentax 2016.07.15. 10:50:07

@dadddd: Azért ne csúsztass! Amúgy te is taxis vagy, esetleg valami begyöpösödött öregúr, aki szerint az internet ördögtől való, be kell tiltani az emaillel együtt (szegény posta! :D )?
A fejlődésnek nem lehet gátat szabni, hiába szeretnék. Ott a baj, hogy "fiatal" politikusaink ezt nem értik és nem is akartak megoldást találni, csak a tilcsukbe!
Amihez nem értenek, azt be kell tiltani. Ezen azért gondolkozz el.
Én rengetegszer utaztam az Überrel, mindig kaptam számlát a sofőrtől, oda vitt, ahová kértem és sokkal olcsóbb volt.

Netuddki. 2016.07.15. 10:51:43

@dadddd: Ez a csaló überrel való propaganda eléggé öngól a taxisok és az állam részéről.

Lehet, hogy induláskor a szürke zónában indultak, de utána minden adózási feltételt teljesítettek. A rendszerrel meg adót csalni nem lehetett volna. Nem is lett volna érdekük, első ellenőrzéskor kiderült volna.
Ami nem mondható el a taxisokról. Ismertek az adócsalási trükkök, az online kassza bevezetését is sikeresen megfúrhatták. Ez is kérdés vajon hogy sikerülhetett? Megkentek pár pozícióban lévő döntéshozót? Nem elképzelhetetlen.

Szóval az adócsaló überrel agitációs propagandát folytatni nettó hazugság.

Ettől függetlenül én is azt állítom, hogy pofátlanul magas részesedést kértek a szolgáltatásukat igénybe vevőktől.

Netuddki. 2016.07.15. 10:53:47

@Magentax: Ez egy balfasz fidesztroll. De az is lehet, hogy egy balfasz taxis fidesztroll...

room_101 2016.07.15. 10:54:48

Kíváncsi leszek, mi lesz az online csomagkézbesítő cégekkel, ahol opcióként a csomag tulajdonosa a csomagjával maradhat a kézbesítés során.

Szputya 2016.07.15. 11:11:59

Nem az Uber volt az első, akit így kinyírtak... a Mozaik Kiadót előbb tették parkolópályára...

nemecsekerno_007 2016.07.15. 11:26:08

@Szputya: A Mozaik köszöni jól van, külföldre dolgoznak. Na azt nem veszi el se Orbán, se Gyurcsány. Ennyi. Mindenkinek arra kéne orientálódni.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.15. 11:29:08

@Magentax:

Nem vállalta a versenyt. Mint ahogy máshol se. Az Uber lényege a tisztességtelen verseny.

nemecsekerno_007 2016.07.15. 11:29:21

Ez az Über is a globális piac, adóparadicsomok, állami feladatok szentháromságában értelmezhető. Erre majd ki kell valami normális rendszert találni, mert az nem járja, hogy minden piacról kimazsolázzák a javát, utána ha gáz van akkor lelépnek mert mobilak. Aztán a szociális feszültségek meg a munkanélküliség marad az állam nyakában. Ezt elég érdekes lenne versenyként értelmezni.

A taxis hiénák amúgy elmehetnek a p****ba, de az Über előtt se kéne szélesre tárni a farpofánkat.

Szputya 2016.07.15. 12:02:33

@nemecsekerno_007: Az Uber is köszöni jól van, külföldön...:) csak itt nem jó az innováció... (így értettem a kicsinálást, tudom, hogy a Mozaik külföldre orientálódott, és nagyon sajnálom, hogy itt nem rúghat labdába)...

citrix 2016.07.15. 12:35:19

Varga Mihály szerint az Uber nem volt versenyképes ezért vonul ki az országból. Ha ha ha, ez a hét vicce: a versenyképesség a pártállamban... Tiszta szerencse hogy a felcsúti kisvasút (30 fő/nap), a stadionok és a fociakadémia versenyképes. Jobb ha a fidesz a versenyképességről mélyen kussol.

nemecsekerno_007 2016.07.15. 12:36:14

@Szputya: Azér' nem fekete-fehér a történet:

index.hu/gazdasag/2016/07/13/vilaghaboru_az_uber_ellen_igy_harcolnak_vilagszerte_a_taxisok/

"csak itt nem jó az innováció..."

valóban kellene innováció, de nem biztos, hogy az az Über.

Szputya 2016.07.15. 12:49:47

@nemecsekerno_007: Tudom, hogy nem fehér bárány, itt most nem is ez a fő szempont... hanem az, hogy az egyezkedés, egyeztetés helyett hoznak egy olyan törvényt, amivel kicsinálnak valakit... erőből... ahogy a Mozaikot... vagy a magánnyugdíjpénztárakat... valami rossz - szüntessük meg - ahelyett, hogy megjavítanánk...

nemecsekerno_007 2016.07.15. 15:46:11

@Szputya: Majd kialakul ez is, most nyilván kiöntötték a gyereket a fürdővízzel. De később majd lesz honnan engedni. Aztán meglátjuk. De azét itt egy érdekes történet a világból, az Über-el kapcsolatban:

"a hobbiból saját kocsival taxizás jellemzően középosztálybeli hóbortnak tűnik..."

másoknak viszont a túlélést jelenti.

Szputya 2016.07.15. 15:51:36

@nemecsekerno_007: Hát, azért már elég sok gyerek ment a fürdővízzel az utóbbi időben... nem csoda, ha fogy a magyar...:P
Meglátásom szerint az Über olyan, mint a stoppolás - van akinek brahi, van, akinek kényszer... és egyik sem elítélendő... (az adóelkerülés igen, de abban a mi nemzetünk szinte élen jár - ha nézed a NAV-szégyenlistákat... nem az Über volt az egyetlen adóoptimalizáló... :P)

nemecsekerno_007 2016.07.15. 16:37:09

@Szputya: Az Über nem olyan mint a stoppolás, az inkább az oszkar v. bla-bla.

Hát mindenki igyekszik adót optimalizálni :) Csak nem egy formák a lehetőségek. Kérdés, hogy az államnak feladata-e, hogy kiegyenlítse az erőviszonyokat? Szerintem igen. Ha az is feladata, hogy nyugdíjat fizessen. Persze ez társadalmi megegyezés kérdése normális helyen, nálunk "így alakult"
De ebbe nem menjünk bele, ez elég off.

Rémbódess 2016.07.15. 17:19:11

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: Mikor kezdett feljönni, az élen haladó versenyző lábon lőtte, majd a célban fennen hirdette, hogy "egyesek azért szálltak ki menet közben, mert nem vállalták a versenyt"

Neked sem a szomszédod a marha...

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.07.15. 18:31:22

@Rémbódess:

Ezen az alapon részt veszek egy futóversenyen, de én taxival teszme meg a táv 90 %-át, majd amikor szólnak, hogy rendesen versenyezzek, szabályosan, te megjegyeznéd "éppen kezdtem de az élen haladó versenyző lábon lőtt".
süti beállítások módosítása