Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) tüntetés (6) Tüntetés (1) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Álljunk ki az erőszak ellen!

2016.04.07. 08:28 Y-generáció

Függetlenül minden társadalmi, vallási, politikai meggyőződéstől mindannyiunk közös ügyének kell tekintenünk az erőszak elleni küzdelmet. E szerint kell tenni azért, hogy azokat, akiket józanész, erkölcs és gerinc nem tart vissza, a hosszas börtönbüntetés és a társadalmi páriává válás kilátása rettentse el.

László Barbara írása

Aki a napokban értesült Kiss László úszóedző – saját köreiben ismert és elfogadott – dicső múltjáról, egy percre talán átengedte magát az esetet megillető elborzadásnak (gyengébb gyomrú olvasók talán némi émelygést is érezhettek). Adott egy férfi, egy sportoló, aki a rábízott tanítványt a rosszullétig segített lefogni az őt erőszakoló állatoknak, majd mikor a lány már nem volt eszméleténél, maga is közösült vele. Ezt követően mi sem lett volna természetesebb a számára, mint hogy következmények nélkül folytassa pályáját, a véletlen azonban úgy hozta, hogy a lány családja nem hagyta annyiban a történteteket. Kiss László az erőszaktevők azon egy százalékához (!) tartozik, akiket bíróságon elítélnek. Helyzetéből fakadóan ennek ugyan csak töredékét ülte le (36 helyett 20 hónapot), majd minden mehetett tovább: kollégái, sporttársai elnézték „botlását”. Ahogyan tömött BKV-járatokon az utasok a szarszagot, egyesek talán fintorogtak kicsit, de azért a busz haladt tovább, előbb-utóbb a szag az utazás részévé vált, a felszálló kisebb bűzforrások pedig egy idő után már meg sem kottyantak.

Kiss László úszóedző és Gyárfás Tamás uszodasejk (forrás)

55 év telt el. Hogy ma Magyarországon nagyon rosszul állunk az erőszak megítélése és büntetése kapcsán, talán felesleges kifejteni, elég végigtekinteni az elmúlt pár év termését. A gólyatábori erőszakok eltusolása, a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság áldozathibáztató videói, feleségverő képviselők (vak komondorok) – majd a hangosabb eseteket elvétve kísérő látszatgesztusok, jelentősebb hányadban a probléma elkenése, az erőszakot a férfi alaptermészetének betudó (és a nő által éppen ezért megelőzhetőnek tartó) sajnálkozó karszéttárás.

Ahogy mindig, most is megjelennek majd az adott esetet elemző cikkek, felszólítások, hogy Kiss László mondjon le: hullámok egy nagyobbat csobbanó kavics után. A Magyar Úszó Szövetség ugyanakkor kiáll Kiss László mellett, a férfi jogához, hogy ne kelljen megbélyegezve élnie egy ilyen mérhetetlenül kegyetlen bűn után, ami a másik (a vétlen) fél életében örökre nyomot hagyott.

Valódi változást csak az hozhat, ha a teljes társadalom (vagy legalábbis nagyobb részének) megítélése változik az ilyen ügyekben. Ha iskolás koruktól megtanítjuk a gyerekeinknek, hogy hogyan ne váljanak elkövetővé, és milyen jogi eszközök és mentálhigiénés segítségek állnak a rendelkezésükre, ha áldozattá válnak. Ha időben megtanulják, hogy az erőszakra nincs ok, nincs mentő körülmény, semmilyen esetben nem lehet válasz. Ha eljutunk a társadalmi fejlettség azon fokára, ahol az intézkedő rendőr nem mosolyog össze az elkövetővel a nő feje felett. Ahol a tanúk nem néznek félre és keresnek mentő körülményeket. Ahol a kórházban nem kap megrovó tekinteteket az éppen élete legnagyobb traumáján átesett áldozat. Ha majd az erőszak nagyon is valós problémáját nem csak egy szűk réteg érzi a sajátjának.

Minthogy egy másik ember ellen elkövethető egyik legsúlyosabb vétség, függetlenül minden társadalmi, vallási, politikai meggyőződéstől mindannyiunk közös ügyének kell tekintenünk az erőszak elleni küzdelmet. E szerint kell tenni azért, hogy azokat, akiket józanész, erkölcs és gerinc nem tart vissza, a hosszas börtönbüntetés és a társadalmi páriává válás kilátása rettentse el.

László Barbara, az Y-GEN tagja

Címkék: sport erőszak feminizmus nők kiss lászló

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr998575382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2016.04.07. 20:19:03

Ez a sokadik blog, ami a lemondását követeli, de egyik se magyarázta még el érthetően, hogy mi közen van a jelenleg betöltött posztjához annak a bűncselekménynek, amit elkövetett. Én hallgatok az érvekre, magam is hazaáruló libsi vagyok, szóval valaki tényleg magyarázza már el nekem.

Köszönöm.

kvadrillio 2016.04.07. 20:19:51

a brit fővárosban elkezdődött a „ramadáni roham”, azaz az arab világ legdrágább és legfeltűnőbb autóinak éves felvonulása.

Turki bin Abdullah Londonba vitte aranyozott kocsijait
Forrás: Instagram

Miközben Budapesten már egy Ferrari vagy egy Bentley is hatalmas feltűnést kelt, a londoniak egy része már csak a vállát vonogatja, ha az utcákon aranyozott, tízmilliókat érő sportkocsik rendeznek gyorsulási versenyt, bőgetik a motorokat, vagy éppen a tilosban parkolnak.
Arannyal nyitják a szezont

Vannak persze olyanok is, akiket egyre jobban idegesítenek a dubaji, szaúdi, vagy éppen bahreini milliárdos fiatalok játékszerei, arról nem beszélve, hogy a londoni közlekedés sincs tőlük biztonságban.

Kezdjük azonban az elején: aki egy ideje nem járt a brit fővárosban, az meg fog lepődni, ha néhány nyári napot eltölt a fekete taxikról és a piros emeletes buszokról ismert metropoliszban. Persze ezeket is meg lehet még találni, de néhány éve a brit nyári szezon kezdetét már nem a parkokba piknikkosárral kitelepedő családok, hanem az arab aranyifjak megjelenése jelzi.
Milliárdos csemeték játéka...

nu......AHONNAN EZEK AZ ARANYIFJAK JÖNNEK, ODA KELL IRÁNYÍTANI A MENEKÜLTEKET !!!

bocinet 2016.04.07. 20:33:29

@Életunt Cápa:

Én is erre lennék kíváncsi.

Adott egy ember, elkövet valamit 20 évesen, ezért megkapja bűntetését, aztán elkezd dolgozni, beilleszkedik újra a társadalomba, és kemény munkával, profizmussal a munkája csúcsára jut sok év után, majd ez nem tetszik valakinek és felhozza az 50 évvel ezelőtt történteket.

Ha jól tudom, van olyan dolog, hogy elévülés, ezen kívül a priuszát is törlik x idő múlva az elítélteknek, pont azért, hogy a jövőben emiatt ne érhesse hátrány.

De nézzük csak, szóval, ha adott egy suhanc el lop mondjuk egy autót, elkapják, börtön, kiengedik. Utána ezek szerint nem dolgozhat soha többet egy autókereskedésben mondjuk? vagy esetleg autószerelőként.

De tényleg, van egy férfi aki mondjuk fiatalon a buli hevében közösül egy lánnyal, aki mondjuk ebbe nem egyezett bele. Kiderül börtön, ezek után ezek szerint, ennek a férfinek soha többet nem szabad egy nő 10 méteres körzetébe sem kerülni? Pl nem lehet bolti eladó egy ruhaboltban, mert biztos meg fog erőszakolni valakit, vagy mi?

Mintha arról szólna a dolog, hogy a bűnt elkövető belássa a hibáját, és többet ne kövessen el ilyen bűnt, de be tudjon illeszkedni a társadalomba, aminek hasznos tagjává válhat.

Ez a szerencsétlen nyugdíjas ember, aki 50 éve megbotlott, majd bűntetését megkapta, most mégegyszer meg kell bűnhődjön?

Nem értelek benneteket emberek. Nem azért került erre a posztra, mert nőket erőszakolt meg, hanem azért mert azóta annyit tett a magyar úszásért.

Gondolkodjatok már egy kicsit.

Viszont, ha az a válasz, hogy egy botlást nem lehet megbocsájtani soha, és nem az számít amit valaki letesz az asztalra, hanem a multja, akkor azt hiszem nem ebben az országban kell élnem...

Girhes Joe 2016.04.07. 20:49:31

@bocinet:

Egyrészt, visítja mindezt ugyanaz a kórus, amelyik a sorozatosan visszaeső, különös kegyetlenséggel rabló-gyilkoló, megbánás csíráját sem tanúsító, javíthatatlan elkövetők esetében sokallja a tényleges életfogytot, mondván, hogy jajj szerencsétlennek meg kell adni az újrakezdés esélyét. Na itt egy ember, aki megkapta az esélyt, és le is tett valamit az asztalra. Erre kicsinálják azok, akik szerint senkit nem lehet egy életre büntetni.

Másrészt már lassan az is kezd a visszájára sülni, hogy mindenhol azt sulykolják, hogy a nemi erőszak a lehetséges legsúlyosabb elkövethető bűntett. Kérdem én, az érintett hölgy vajon szívesebben lett volna inkább különös kegyetlenséggel elkövetett rablógyilkosság áldozatává?

Harmadrészt, ennyi idő után előrángatni egy ilyen ügyet annyira átlátszó, hogy teljesen nyilvánvalóan valaki ki akarta golyózni Kisst a pozíciójából. Olyan egyszerűen nem létezik, hogy valakinek most jut eszébe erkölcsről papolni az esetében, miközben eddig lapított, mint sz.r a fűben, pedig az ügy teljesen nyilvános volt, amikor megtörtént 55 éve.

Negyedrészt, érdekes módon a most máglyát követelő sáskahad valahogy nem volt ilyen hangos Polanski vagy Cohn-Bendit esetében, hogy Biszkut már ne is emlegessem, pedig utóbbinak vér tapadt a kezéhez, nem sperma...

panteon 2016.04.07. 20:50:00

@bocinet: Sajnos nem jól látod.
Ha valaki elkövetett egy (itt elég nagy) bűnt, leülte, megbánta,ez még nem azt jelenti, hogy el van felejtve.
Ne legyen megbélygezve, illeszkedjen be újra a társadalomba, de mivel a bűneinkért vállalnunk kell a felelősséget, ezért nem vállalhat akármilyen munkát! PL: Bankrabló, autótolvaj, elvégez később egy jogi egyetemet ne lehessen már a bíróságon Bíró! Pedofíliáért elítélt ne lehessen már később Tanár! Van úgy, hogy az ember egy hibával el tudja k@rni az egész életét, ezt el kell vállalnia.
(Szerintem ha valaki elveszi egy másik ember életét,elveszi egy másik embertől az élethez való jogát, akkor onnantól a gyilkosnak se legyen semmihez joga.)
Ez az ember olyat csinált amivel nem lehet példaképe senkinek.
Nagyon nagy teljesítmény volt amit eddig felmutatott az úszás területén,ezt senki nem vitatja, de ennyi volt.
Szerintem ha a megerőszakolt lány a Te gyereked lett volna, nem lennél ennyire engedékeny.

bölcsuhu 2016.04.07. 20:50:52

Nem véletlen, ahogy Schmitt Pál levadászása sem volt az! Ugyanazok a körök s lehet, hogy a megrendelők is azok.
A mostani figurák itt vannak, nem is titkolják:
www.borsonline.hu/20160407_kisslaszlo

Neduddgi 2016.04.07. 20:53:29

@bocinet: Gondolkodtam. És arra jutottam, hogy meglehetősen cinikus dolog egy kocsilopással egyenértékűnek tekinteni azt, ha valaki lefogja a nőt, amíg két társa megerőszakolja, majd utána még ő is kiveszi a részét a "buliból". És még 50 évvel később is ki tudja ejteni a száján azt, hogy "a lány mindenre kapható volt"... Ez azért jócskán több, mint egy botlás, erőteljes jellembeli probléma inkább. És igen, akinek ez morálisan belefér, az utána ne dolgozzon fürdőruhás fiatal lányok között hatalmi pozícióban, ahogy egy pedofil se legyen általános vagy középiskolai tanár. 50 éve az akkori vezetés cinkosan szemet hunyt az ügy felett, ez őket minősíti. Most napvilágot láttak olyan részletek is, amelyekből kiderül, hogy nem valami nőügye volt, hanem komoly bűncselekményt követett el. Azzal, hogy a jelen vezetés teljes támogatásáról biztosította őt, azt üzenték a társadalomnak, az áldozat családjának és minden, még eddig rejtve maradt érintettnek, hogy szerintük ez így rendben van. Sokak szerint pedig egyáltalán nincs rendben. Nem újabb jogi elégtételt kívántak azok, akik a lemondását szorgalmazták, hanem morálisat, ha már az az elmúlt 50 évben elmaradt.

Muad\\\'Dib 2016.04.07. 21:06:32

"... azokat, akiket józanész, erkölcs és gerinc nem tart vissza, a hosszas börtönbüntetés és a társadalmi páriává válás kilátása rettentse el."
OMFG!
Nehezen tudom eldönteni, hogy a nemi erőszak, mint bűncselekmény, vagy az undorítóbb, hogy egy 21. századi európai jogállamban valaki le mer írni egy ilyet. Társadalmi pária élete végéig, esély nélkül. Isten hozott mindenkit balkánisztánban. 50% a visszaesők aranya. A rehabilitáción dolgozó Norvégiában 20%. Igaz ott nem válnak életük végéig páriává a bűnelkövetők...

Muad\\\'Dib 2016.04.07. 21:11:35

@Neduddgi:
Valamint azt is üzenik a lemondását követelők minden büntetett előéletű embernek, hogy ne is próbálj elérni valamit az életben. Ne igyekezz becsülettel dolgozni és előrejutni saját erőből. Ha kell 50 évvel később is eltaposunk. Inkább maradj bűnöző, mindenkinek egyszerűbb...

VadMacs 2016.04.07. 21:19:26

@bölcsuhu:
Skiccpali (Plagibá'), a legmagyarabb "álamfő", meg báncsák a gyíkemberek...? Már megbocsáss, de azt a jómunkásembert max az egybites fideszbirkák siratják. Hol volt az Áderhez képest, pedig őt is a pártból ültették oda.

Hívő hitetlen 2016.04.07. 21:22:25

A posztoló hazudik. Nem tudom, mi szüksége volt arra, hogy Kiss László "rábízott tanítványának" állítsa be az áldozatot. Mert úgy még szörnyűbb? Anélkül nem elég? A lehető legizzóbbra kell korbácsolni a gyűlöletet?

Ez itt Európa, itt nem szokás egy életre kiközösíteni embereket a jogsezrű büntetés után. És igen, létezik elévülés, létezik jogkövetkezmények alóli mentesülés egy idő után.

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2016.04.07. 21:27:47

Felőlem életfogytot is kaphatott volna. És azzal se lenne bajom, ha eltiltják az edzősködéstől, HA egy eddzettjét erőszakolja meg visszaélve hatalmával.

De tudtommal nem ez történt, és ezért nem értem mi köze van az erőszaknak a mostani beosztásához.

Legjobban szegény nőt és a családját sajnálom, akiknek most újra át kell élni az egészet.

Nancsibacsi 2016.04.07. 21:28:14

Sajna az Y generációnak fogalma sincs a 60-as évekről. Ma sem biztos, hogy elkövetted azt, amiért leültetnek, de a 60-as években ez hatványozottan igaz volt. 2 apró tény:
1. A leányzó apja magas rangú rendőrtiszt volt.
2. A lány 3 héttel az eset után tett feljelentést, amikor nem jött meg neki. Előtte valamiféle házi módszerrel próbálta elhajtani a magzatot, emiatt kórházba került - így szerzett tudomást az esetről a családja.

Innen kezdve világos, hogy csak a lány vallomására lehetett támaszkodni (3 hét meg egy házi abortusz próbálkozás után senki nem fog értékelhető látleletet felvenni). Aki meg a 60-as éveket ismerte, az tisztában lehet azzal, hogy a bűnös akkor beismerte amit be kellett ismernie, mert ha nem, akkor sokkal rosszabbul járt. Lehet hogy itt is az történt, hogy 20 év Recsk ha nem ismered be, vagy 5 év szanatórium ha beismered.

Szóval persze, ítéljük el aki bűnös - de ne hanyagoljuk már a bizonyítást se, csak azért, mert az nyűgös, és nem izgalmas.

Gino 2016.04.07. 21:33:20

@bocinet: Igazad lehet. Nem számít, hogy erőszakolt. Vegyünk a rokonságodból egy 8 éves kislányt. (lányod, unokatesód, bármi...) Beíratjátok úszni. Van egy 10 éves kisfiú, aki nagyon tehetségesnek látszik, az edzőbá kedvence. Csak hát a kisköcsög egyfolytában a kislány bugyiját húzgálja. A kislány néha sírdogál, de az edzőbá megnyugtat, hogy az edzés kemény dolog, néha bizony eltörik a mécses. A kisfiú meg egy istenáldotta tehetség, vegyen róla példát a kislány.
Hinnél az edzőbának, bíznál az edzőbában, ha tudnád, hogy harmadmagával fogott le egy nőt, a száját befogták, h ne tudjon ellenkezni, majd elájultan se jutott eszébe, hogy túltolták a "bulit" és még rámászott ő is.
Komolyan: legyen gyári szalagmunkás, vagy benzinkutas, de ne szövetségi kapitány, alpolgármester, díszpolgár...
Nem az a kérdés, hogy most ki akarja lemondatni, hanem az, hogy hogy lehetett 50 éven át ott. Ennek az embernek nem volt keresnivalója azokban a pozíciókban, ahonnan CSAK most távozott.
Az a kérdés kik a felelősök azért, hogy csak most derült ki.

bocinet 2016.04.07. 21:39:16

Gino: de nem ez történt...

sivatagi n. 2016.04.07. 21:41:23

@Gino:

Hiába maszatolsz libernyák. Pontosan az a lényeg, hogy ki akarja lemondatni Kiss Lászlót. Egészen véletlenül pont az olimpia előtt.

Fekete Pestis 2016.04.07. 21:48:27

@bocinet:

Ha az ügyvéd p.l. csal, akkor törölhetik az ügyvédi nyilvántartásból.

Ha a trader csal, többet bankba mint ügyfél sem mehet [L. Kerviel.]

Ha az úszóedzö eröszakol, akkor ne lehessen már úszóedzö.

bocinet 2016.04.07. 21:52:24

Fekete Pestis: miért is? Azt megértem, ha az úszóeddző mondjuk megnyomorít egy tanítványt a módszereivel, mert túlhajszolja pl, akkor ok, tiltsák el. De ezt a bűncselekményt nem eddzői mivoltában követte el, hanem idióta suhancként a szabadidejében, az önként velük tartó lány kárára. És ezért a tettükért szépen le is csukták őket, és nem a mai három csillagos hotelekben ülték le, azért a 60as években nem egy kéjutazás volt 3 évet lehúzni a sitten.
Azt is hozzátenném, hogy manapság lehet, hogy 1.5 év felfüggesztettet kapna ugyanezért ...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 21:57:11

Na és akkor mi van, ha megerőszakolta? Másokat megerőszakolt? Rossz edző volt? Mi köze van annak, hogy mit dolgozott azóta ahhoz, hogy mit csinált.

Ha kiderülne, hogy a postásom harminc évvel ezelőtt kitekerte a felesége nyakát, majd megfőzte és feltálalta a családjának engem az sem érdekelne, ha most már szabadon dolgozhat és nincs vele baj. Engem az érdekel, hogy a levelem pontosan megérkezzen.

Ez az egész a legostobább, legszánalmasabb őrjöngés amit pár agyhalott álszent minden lében kanál senki tudott rendezni egy jó ideje.

Ha 55 évig, sokan nem is élnek el addig, ez majdnem egy teljes emberélet, jól végezte a dolgát, akkor minden rendben van. Az, hogy mennyit ült, az az igazságszolgáltatás kompetenciája.

Ha valakinek ez nem tetszik, vagy nem akarja, hogy erőszakodkodók lehessenek edzők, akkor érdemi szakmai vita után hozzanak ilyen TÖRVÉNYT.

Én ellene lennék, mert szerintem az edzőség nem bizalmi állás. Nem iskolai tanárnak, orvosnak vagy fegyveres testületek tagjának ment, hanem edzőnek. És ebben az esetben szó sincs visszaesésről, vagy bármilyen folytatólagos problémáról, ez pedig éppen elég.

Ez egy szánalmas, aljas és gátlástalan boszorkányüldözés. A volt bűnözőnek is élnie kell, hacsak nem végzik ki, nem ért (szerencsére) egyikük élete sem akkoz, sem az elkövetőé, sem az áldozaté. A bűnözőket el kell tiltani bizonyos pozícióktól, de az edzőség szerintem nem kellene, hogy ilyen legyen.

Ettől függetlenül, ha valakinek nem tetszikaz, hogy erkölcsi bizonyítványt kaphat és dolgozhat, akkor küzdjön azért, hogy legyen szabály és törvény ez ellen. Ne pedig a sarat dobálja és a saját kis érzelmi reakciója alapján akarján más emberek életéről dönteni.

Kiss László jogilag és erkölcsileg is teljesen tiszta és ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy erőszakoskodott, sikkasztott vagy embert ölt.

A büntetését, amit a társadalom akkori törvényi rendszere előírt a számára letöltötte és azóta SEMMI ROSSZAT NEM TETT.

Valakit eltiltani a szakmájától csak azért, mert a múltban tett valamit a legostobább döntések egyike lenne amúgy is, értelmetlenné tenné az elkövető további életét és nem az önjavítás és fejlődés irányába terelné, ráadásul nagy kárt okozna a társadalomnak is.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 21:58:44

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: * nem ért véget (szerencsére) egyikük élete sem akkor

Gino 2016.04.07. 22:00:45

@bocinet: Hanem mi történt? Te tűzbe teszed a kezed, hogy még csak hasonló sem történhetett az elmúlt 50 évben. Akár az életed is feltennéd, hiszen maximálisan megbízol egy kedves öregúrral, aki CSAK egyszer volt kicsit "heves"-ebb a megengedettnél, de egyrészt megbűnhődött(?), másrészt azóta a becsület élő példája...

@sivatagi n.: Én libernyák, te degenerált. Én elítélem a bűnelkövetőt, te mellé állsz.

Nagyon egyszerű: néhány gyors szavazás alapján kb az emberek 80-90%-a. Szinte mindenki, aki beleolvasott az ügy részleteibe...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 22:03:16

@Fekete Pestis: mert?

Az ügyvéd és a trader is bizalmi állás. Mások szabadon rájuk hagynak bizonyos dolgokat, megbíznak bennük és ezzel visszaélhetnek.

Ha az ügyvéd megpróbálja átverni a bíróságokat, vagy neadjisten a saját ügyfeleit, ők nehezen jönnek rá. Ha az orvos, ápoló gyilkol akkor azt sokszor nehéz kideríteni és az emberek kiszolgáltatott helyzetben vannak vele szemben.

Az edzőnek nincs köze az erőszakoskodáshoz, felnőtt, öntudatos emberekkel foglalkozott akik nagyon is könnyen észrevehették ha véletlenül elkezdte volna megdugni őket.

Ha edzőként, a pozícióját kihasználva tett volna, megérteném. De nem erről van szó. Semmi köze nincs az erőszakoskodásnak az edzőségéhez. Különösen a mostani 55 évvel későbbi edzőségéhez, amiből kigolyózták.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 22:07:41

@Gino: te nem libernyák vagy, hanem egy vérszomjas kis vérpistike, akinek semmi sem drága ha mások életéről van szó.

Ha tényleg ilyen nagy Isten és ember elleni bűntett ez, akkor miért nincs róla törvény, miért nincs edzői kamara, amiből kitilthatnák?

Szerinted ez az ember alsóbbrendű nálad, mert megerőszakolt valakit és ezért nincs joga ahhoz, hogy a saját választott szakmájában sikeres és megbecsült tagja legyen a társadalomnak, mert te, a morálisan felsőbbrendű ember ezt nem tartod helyénvalónak.

Pedig valójában az egész társadalom kárát látja az ostoba bigottságnak.

bocinet 2016.04.07. 22:09:37

Gino: És te feltennéd az életed, hogy tett valamit?

Gino 2016.04.07. 22:13:20

@bocinet: Bírósági ítélet van róla. Ja hogy azóta? Ne vicceljünk már! Az első nem ér? Azt is csak azért nem lehetett eltusolni mert rendőr volt a csaj apja.

Gino 2016.04.07. 22:16:04

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Te beteg vagy. Magadról beszélsz? Sikerült új életet kezdened?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 22:17:49

@Gino: vagyis nincs semmid, csak a "sztereotípiáid".

Nem is kell adni a hozzád hasonló emberi hulladék véleményére, most is csak azért csaholsz gyáván, mert a lincselő tömegből nem lehet téged egyedül kivenni, nincsenek érveid se, csak az ostoba gyűlöleted.

Alick 2016.04.07. 22:17:54

@Gino: "néhány gyors szavazás alapján kb az emberek 80-90%-a. Szinte mindenki, aki beleolvasott az ügy részleteibe..."

Együnk szart, több millió légy nem tévedhet... különösen ha azt írja a zújság.

Netuddki. 2016.04.07. 22:23:15

Én már csak egyvalamit szeretnék megjegyezni.
A sok közismert, és kevésbé közismert, tolvajmentegető fidesztroll ez ügyben is kitesz magáért. Most az erőszaktevőt mentegetik. Nincs min csodálkozni, "ezeknek" ez az erkölcsi mércéjük. Azon sem kell csodálkozni, hogy nem értik. Ha megértenék akkor nem mentegetnék a tolvajokat és erőszaktevőket. Ennyi.
Ma a fidesz Magyarország közepe, minden szemetet ott fúj össze a szél.

Netuddki. 2016.04.07. 22:24:33

@Alick: "Együnk szart, több millió légy nem tévedhet..."

Egyél! Aztán meséld el milyen volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.07. 22:24:56

@Neduddgi:

Nehéz dolog itt véleményt mondani, de pár dolgot érdemes figyelembe venni:

1) Leülte a büntetését. Ez még nem teszi meg nem történtté az erőszakot, de ha a bíróságon az időmúlás enyhítő körülmény - én nem tekinteném annak, de ettől még az -, akkor elévülési idő többszörösét kitevő 50 év hadd legyen már az.

2) Azóta sem követett el semmilyen szexuális bűncselekményt - sőt másmilyet sem -, vagyis nála a büntetés elérte célját, az ember beilleszkedett a társadalomba és többet nem bűnözött. NEM EZ AZ IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS EGYIK LEGFONTOSABB CÉLJA?

3) Nem vagyok járatos a sportban, nem tudom értékelni Kiss munkásságát. A hozzáértők szerint elég sokat tett az úszósportért. Az ember megítélésekor ezt is érdemes lenne figyelembe venni: nemcsak a rosszat, hanem a jót is - ha úgy tetszik, ő ily módon is próbálta jóvátenni a bűnét.

Ki lehet mondani, hogy a huszonéves Kiss egy szemétláda szexuális bűnöző, erőszaktevő volt. De azóta megváltozott, és sok jót tett az országnak és a rábízott sportolólányoknak, és soha többé nem követett el semmilyen bűncselekményt.

Kár lenne, ha egy összességében nem olyan rossz pályafutás egy mégoly súlyos fiatalkori bűn miatt így érne dicstelen véget.

bocinet 2016.04.07. 22:27:52

Tibi !:
Légy oly kedves és ne sértegess. Lehetőleg egyik mai párttal sem...

Valamelyik nap láttam egy videót, amint elkapott a tömeg egy tolvajt, jól összeverték, de ugy véresre. Ezek után jött egy emberke és a földön fekvő szarrá vert BŰNÖST lelocsolta benzinnel, majd felgyújtotta.

Szerintem is jó lenne, ha a bírók helyett mi magunk tennénk IGAZSÁGOT. Mert mi tévedhetetlenek vagyunk, a bírókkal szemben.

Netuddki. 2016.04.07. 22:28:29

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Mért nem csodálkozom, hogy az aktivitásod alapján fideszérzelmű lehetsz?

Mellesleg, a kubatov kiadta, hogy körmötök szakadtáig védeni kell a kisst? Vagy mijafszomvan? Úgy nyüzsögnek a fidesztrollok ezeken a kisses blogokon mint a tetvek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.07. 22:31:30

@libbant:

"A libsi patkánysajtó és a nem kevésbé patkány híveik lincshangulata akkor lenne hiteles, ha a német városokban tömegesen nőket erőszakoló migránsokkal szemben is ilyen gyűlölettel fröcsögtek volna. Az elnéző mélyen kussolás helyett."

Nagyon jól beszélsz.

lifecracker 2016.04.07. 22:34:13

@bocinet: Egy no megeroszakolasa nem vetheto ossze mas, kisebb sulyu buncselekmenyekkel. Ez buncselekmeny a liberalizmus terjedeseig mindenhol halalbuntetest vont maga utan, a gyilkossaggal volt egy szinten, mivel aki ilyenre vetemedik, az egy elkepesztoen aljas allat, egy embertarsat gyakorlatilag targykent felhasznalo pszichopata. Egy ilyen ember nem tud megbunhodni, mert olyan sulyosan defektes, olyan merteku empatiahiannyal rendelkezik, hogy szemelyisegfejlodest tole elvarni ostobasag.

Egy ilyen embernek semmi keresnivaloja nincs a kozeletben, orokre el kell tunjon a sullyesztoben. Arrol nem is beszelve, hogy zsarolhato. Vajon mit kertek tole a kommunistak? Hany ezer oldal jelentest keszitett mar eddig?

Maas tema, de azert nem nyilvanosak meg az ugynokaktak, mert a kozelet tele van ezekkel a komcsi fergekkel, akiket a titkosszolgalat a mai napig felhasznal.

lifecracker 2016.04.07. 22:36:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez igy van, de azt se felejtsuk el ugyanakkor, hogy nekunk is konzekvensnek kell maradnunk. Ez oda-vissza dolog.

Netuddki. 2016.04.07. 22:42:12

@bocinet: Kinek nem inge...

Milyen igazságról hadoválsz? Van egy jogerős bírói ítélet az ügyben, ismertek a részletek, a sértett sajnos már elhunyt. A "bűnbánó" kisst lecsukták érte, de valamiért előbb kiengedték. Miért? A fidesz máig akadályozza az ügynöklisták megismerhetőségét. Ezt magyarázd meg ha tudod.
Azt én nem tudom, hogy a 36 helyett leült 20 hónap mennyiben vigasztalta a sértettet, de nehogymár ilyenek neveljék a lányomat! De ami a legfontosabb, itt nem csak a kissről van szó az úszószövetséggel kapcsolatban, ez, hogy úgy mondjam csak hab a tortán.

Pukka Pad 2016.04.07. 22:44:33

Azért érdemes lenne mendemondák alapján történő ítélkezés helyett egy kicsit várni, hátha kiderül, hogy nem osztogattak, hanem fosztogattak és így tovább. Nem biztos, de lehet.
"Kijelentem, hogy az ítéletben foglalt cselekményt soha, semmilyen körülmények között nem követtem el” – hangsúlyozta a közleményben Kiss, aki leszögezte: „idő előtti szabadulásomat nem bármiféle beszervezésnek, hanem az 1963-as amnesztiarendeletnek köszönhettem, mely igaztalan büntetésemet enyhítette".

www.origo.hu/itthon/20160407-kiss-laszlo-uszoszovetseg-kapitany-nemi-eroszak.html

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 22:48:57

@lifecracker: ez így is lenne ha tényleg közszereplő lenne, nem pedig egy edző. Nem politikus, nem választott képviselő, ha tiszteletbeli pozíciókról lemondatják az rendben van, de kár egy jó szakembert egy múltbeli botlásáért tönkretenni, bármekkora is legyen az.

A büntetés legyen arányos és következetes. Ne akarjunk csak azért kétszer szíjat hasítani valaki hátából mert évek alatt jó munkát végzett és tiszteletet vívott ki magának szakmai körökben. Ez mit sugallna? Hogy ne is próbáljon meg javítani az életén, ne is próbáljon már börtönviselt ember minőségi munkát végezni és a társadalom igazán hasznos tagjának lenni?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.07. 22:50:05

@Tibi !: soha nem szavaztam a Fideszre. De a patkány fajtádra se.

Pukka Pad 2016.04.07. 22:52:24

@Tibi !: semmi akadályozás nincs. Bárki bemehet, kikérheti az aktáit és mindent közölhet. Te is. Csak bíztatni tudlak, én megtettem és megkaptam mindent, amit lehett. Nem volt kellemes olvasmány. Csakhogy az a helyzet, nagyon sok ügynököt megzsaroltak ezzel-azzal a családjával, gyerekei továbbtanulásával, felesége-férje munkájával, pozicióval, stb. Ebben a történetben a három legnagyobb görény: 1. Privátkopó, 2. az úszóedző, aki évekkel ezelőtt hallotta a történetet, de most borította ki a bilit (Hornyák Viktor) és 3. az a még háttérben lévő valaki/valakik, akiknek érdeke az olimpia előtti szarkeverés. 24.hu/belfold/2016/04/07/kiss-laszlo-ugy-terhes-lehetett-a-megeroszakolt-lany/

Ad Dio 2016.04.07. 22:54:23

Bűn-megbánás-büntetés-feloldozás. Ez az európai út. Aki végigjárja a kálváriát, megérdemli az új esélyt. Erre alapul az európai jogrend. Aki ma nettó pillanatnyi politikai haszonszerzésből nekimegy Kiss Lászlónak, az valójában az európai kultúrának megy neki.

A ballib sajtó a politikai céljához civil öregembereket karaktergyilkol. Ritkán ragadtatom magam el ennyire, de ez _hányinger_.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.07. 22:56:35

@lifecracker:

"a gyilkossaggal volt egy szinten"

Ezt nem tudom, nem vagyok krimináltörténész (sem).

Nehéz megítélni a dolgot, hiszen több mint 50 éve történt. Lehet, hogy a sportolói tevékenysége miatt enyhébb ítéletet kapott (és a három évből ezért kellett csak 20 hónapot leülnie), de az is lehet, hogy a rendőr apa (mármint a lányé) miatt "szigorúbban" hallgatták ki, s ezért többet vallott be a valóságnál. Nem tudhatjuk ezért, vajon a valódi bűne az ismertnél enyhébb vagy súlyosabb. Annyit azért lássunk, hogy már jó ideje a gyilkosságért sem jár mindig halálbüntetés.

Annyi biztos, hogy ha annak idején nekem kellett volna döntenem arról, ilyen előélettel edzhessen-e fiatal lányokat, én elleneztem volna. Viszont így utólag nézve az idő NEM engem igazolt volna - persze utólag könnyű okosnak lenni.

"Arrol nem is beszelve, hogy zsarolhato."

OK, hogy kisebb bombaként robbant az ügy, de tudomásom szerint nem volt titkos sem a bűne, sem az ítélet, hiszen külföldi lapok is állítólag beszámoltak róla. Tehát a zsarolhatóságot nem látom Kiss esetében.

"nekunk is konzekvensnek kell maradnunk. Ez oda-vissza dolog."

Egyetértek! Az erőszakoló migránsokkal való összevetést persze kissé árnyalja, hogy Kiss esetében a bűnt egy hasznos és tartalmas, bűn nélküli élet követte.

Hidd el, ha még élek 50 év múlva, és a kölni erőszakoló migránsokról kiderül, hogy időközben tisztességes, hasznos és dolgos német állampolgárokká váltak, akik azóta semmilyen bűnt nem követtek el, akkor utólag őket is úgy fogom megítélni, mint ma Kisst.

@Nancsibacsi:

"világos, hogy csak a lány vallomására lehetett támaszkodni (3 hét meg egy házi abortusz próbálkozás után senki nem fog értékelhető látleletet felvenni)"

Így igaz, DE ettől még messze nem biztos, hogy az eset nem úgy történt, ahogy a lány elmondta. A nemi erőszak súlyos trauma egy nőnek, szégyenként éli meg, még ha ennek nem kellene is így lennie. Talán apai tiltás ellenére találkozott azzal, akinek a lakására felment. Ez megmagyarázná, miért csak hetekkel később tett feljelentést.

Aztán persze az is lehet, hogy valóban ártatlan volt, bár nem valószínű: nyilván szembesítették a lánnyal, és az biztos azonosította.

Alick 2016.04.07. 22:57:51

@Tibi !: Azok a szarevők, akik a média közleményei alapján szeretnek mindenről végletes, leegyszerűsítő véleményt alkotni.

Alick 2016.04.07. 23:05:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Annyi biztos, hogy ha annak idején nekem kellett volna döntenem arról, ilyen előélettel edzhessen-e fiatal lányokat, én elleneztem volna. Viszont így utólag nézve az idő NEM engem igazolt volna - persze utólag könnyű okosnak lenni."

Teljesen jogos. Ha kiderül, hogy a bünti után újabb szexuális visszaéléseket követett el, az botrány... de ha nem, akkor utólag már felesleges az ügyön rugózni, az edzői sikereit a fiatalkori bűne (ha tényleg elkövette) nem fogja csorbítani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.07. 23:07:03

@Ad Dio:

Ritkán szoktam nem egyetérteni veled, és ez a véleményed sem kivétel.

A ballib oldal a migránsok kapcsán oly gyakran emlegeti/tte fel a jobboldalnak a keresztény értékeket, a felebaráti szeretetet, a megbocsájtást, az együttérzést, szóval a keresztény erkölcsiséget. Jó lenne, ha ugyanezen keresztény erkölcsöt most saját magukra alkalmaznák. :)

A Kiss elleni hadjárat engem erősen emlékeztet a László Petra elleni karaktergyilkosságra. Ahogy a szelíd, békés, toleráns ballibák szinte a helyszínen fellógatták volna László Petrát, most ugyanúgy járnak el Kiss-sel.

Liberalis velemenyTERROR 2016.04.07. 23:08:35

SZÁNALMAS UNDORITÓ CSŐCSELÉK AKIKET GÉPPUSKÁVAL KÉNE HALOMRA LŐNI, AMIÉRT ÉLVEZKEDNEK EGY A HAZÁJÁT FÉL ÉVSZÁZADA KIEMEKEDŐEN SZOLGÁLÓ EMBER MEGHUCORLÁSÁN.

A KURVA ANYJÁT BASSSZASZÁJBA, AKI EGY ROSSZ SZÓT MERÉSZEL KIS LÁSZLÓRÓL SZÓLNI.

Legszabadabb kommentelo 2016.04.07. 23:17:34

Foglaljuk össze, az mszp 55 évvel ezelőtt igen nagy valószínűséggel koncepciós perben elitélte Kis Lászlót.
Majd 55 évvel később ugyan az az mszp az akkori, ALJAS körülmények között született itélettel akarja lejáratni Kis Lászlót.
NEM KENE HAGYNI, MSZP-t MOSTMAR TENYLEG FELKENE SZAMOLNI.

Eudocimus Ruber 2016.04.07. 23:20:29

Van-e értelme úgy bármilyen büntetésnek, ha a bűnhődésre kiszabott idő után bármikor újból előszedhetnek? Ha nem tiltották el az edző szakmától annak idején, akkor most emiatt nem bánthatják. A másik véglet szerint még akkor ki kellett volna herélni mind a három elkövetőt, vagy nem?

Netuddki. 2016.04.07. 23:23:12

@Pukka Pad: "1961-ben koholt vádak alapján, koncepciós perben született meg az a döntés, amelyet utóbb ártó és lejárató szándékkal tettek közzé rólam"

Persze, hogy ezt mondja. A shitpali is tagadott orrba szájba, ahogy a bűnösök szoktak. Talán akkor kellett volna jogorvoslattal élni amikor még lehetett. Amíg még élt az áldozat mondjuk. Sunnyogott amíg élt mint hal a vízben.
Aztán az úszószövetség körüli balhék se éppen őt igazolják. Nem az 50 évvel előbbiek, hanem a legújabbak.

Netuddki. 2016.04.07. 23:30:23

@Legszabadabb kommentelo: Koncepciós perben mi? te se álltál sorban amikor az észt osztották. Aztán akkora koncepciós per volt, hogy pár év múlva már a seggét kinyalták azok akik koncepciós perben elítélték.

"Legszabadabb kommentelo 0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2016.02.11. óta tag."

A kubatov mondta az eligazításon, hogy védenetek kell ezt az erőszakolót? Megint egy jó téma a fidesznek összeugrasztani az embereket? Mondjuk engem csak annyiban érdekel amit itt a legelső hozzászólásomban is kifejtettem, a fideszesek újra leszerepeltek a szememben, így válik el a szar a víztől.

Tizenötmillió Magyarok 2016.04.07. 23:35:42

Ez az egész nemierőszakolosdi, amugy is komolytalan marhaság, mert bármikor bárkit bizonyítékok nélkül meglehet vádolni vele. De egy 55 évvel ezelötti itélet, egy olyan korszakból, amikor a balodal ezer számra gyártotta a koncepciós itéleteket, tényleg egy RAKÁS SZART SEM ÉR.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.08. 00:03:41

@Tizenötmillió Magyarok:

Állítólag Japánban (vagy Dél-Koreában?) a férfiak felemelt kézzel állnak a liftben, ha nő is jelen van, nehogy fogdosással vádolhassák meg őket. Az USA-ban pár éve azt ajánlották a fiúknak, hogy SMS-ben kérjék a lány beleegyezését a szexhez, mielőtt lefekszenek vele, nehogy a lány utána erőszakot kiálthasson.

Szóval akár az is lehet, hogy a lány belement a többes szexbe, aztán amikor látta, hogy terhes lett, kitalálta az erőszakot, és a rendőr papa révén sikerült kicsikarni a vallomást a fiúkból. Persze szerintem valószínűbb, hogy tényleg történt erőszak, de az igazságot vsz. már soha nem tudjuk meg.

Romantikus filmekből ismerős a jelenet, amikor a nő hevesen, majd egyre gyengébben tiltakozik a férfi határozott közeledése ellen. Nem is nézné sokra azt a férfit, aki az első NEM után tényleg abbahagyná a szexuális közeledést. :) Ám ha a dolog után feljelentést tesz erőszak miatt, "joggal" mondhatja, hogy ő tiltakozott, és őt bizony megerőszakolták.

Ennyi év után lehetetlen kideríteni az igazságot, és szerintem már értelme sincs, hiszen Kiss ezután soha semmilyen bűncselekményt nem követett el, példamutató életet élt. A mostani újbóli megbüntetésétől - pontosabban meghurcolásától - erkölcsi haszon nem várható, hiszen a sértett már nem él (valaki itt ezt írta), viszont Kissnek jogtalanul okoz kárt (karaktergyilkosság), ami akkor különösen kegyetlen dolog, ha netán tényleg ártatlan volt.

Kiss a börtön után 50 évnyi hasznos és eredményes munkával, bűntelen élettel vezekelt a bűnéért. Tessék már békén hagyni.

Tizenötmillió Magyarok 2016.04.08. 00:35:31

Az az elképesztő, hogy az elmult 60 évben háborus bűnösök, hazaárulók, kínvallatok, tömegbelövetők, és egyébb gyilkosok, az országot ezerszeressen kifosztó, megnyomorító aljas bünözök EZREI usztak meg mindent, bármiféle felelőségre vonás NÉLKÜL.
SENKINEK EGY HAJASZÁLA NEM GÖRBÜLT AZ EZER SZÁMRA ELKÖVETETT EMBERISÉG ELLENI BŰNTETTEKÉRT, hanem élveztek a millios nyugdijaikat halálukig.
De a 10 olipiai aranyérmes Kis Lászlot azt sárba kell döngölni, valamiért amiért már 55 évvel ezelött megbünhödött, és lehet hogy eleve ártatlan volt.

HÁT KOMOLYAN HA LESZ BÉKEMENET EL KELL MENNI HÁZÁHOZ ÉS BOCSÁNATOT KELL KÉRNI TŐLLE A NEMZET NEVÉBEN !!!!

Ad Dio 2016.04.08. 09:20:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

A László Petra üyg kissé más volt, mert ott azért egy felfokozott pillanatban lépett nagyon ostoba dolgot egy médiamunkás. Erre nincs igazán mentség. Bár valóban túl lett reagálva jócskán.

A mostani Kiss ügy viszont az alja legalja.

Az üzenete:

1. bárkit bármikor elő lehet venni korábbi - letöltött büntetése dacára. Röviden: egy bűnöző ne várjon irgalmat a társadalomtól.
2. BÁRKIT, BÁRMIKOR tönkre lehet tenni egy nemi erőszak vádjával. Már Magyarországon is. Akár úgy is, hogy hetekkel később, bemondásra elítélünk 3 embert.

Sebaj! Majd idehaza is bejön a rendszer, hogy négyszemközt nem maradunk idegen nővel. Soha, semmilyen körülmények közt. Akkor inkább nincs találka/orvosi vizsgálat/korrepetálás/edzés/nem léphet be egyedül boltba/autószerelőtől nem viheti el egyedül az autóját stb. Ez az USA-ban gyönyörűen "működik" már vagy 10 éve. Brávó.

lifecracker 2016.04.08. 12:29:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hat en sajnos nem tudok ilyen megbocsajto lenni egy ilyen ugyben. Aki noket eroszakol, embereket gyilkol, az az en szememben orokre elasta magat.

Es az o esetet meg az is tetezi, hogy meg ma is teljesen gatlastalan. Szerintem nem sok embernek lenne bor a pofajan, hogy egy nemi eroszakkal a hata mogott reprezentativ poziciot vallaljon(vilagversenyekre jarni edzokent), alpolgarmesteri cimet tartson(kozszereplo) valamint uszodat nevezzenek el rola.

Raadasul, amit persze nem tudok bizonyitani, de eleg valoszinu, hogy annak idejen a Part kert tole valamit ezert a szivessegert...

lifecracker 2016.04.08. 12:32:30

@Ad Dio: Azt mindenkinek ajanlom, hogy nemi aktust csak a sajat lakasaban vegezzen, es legyen minden bekamerazva, ha olyan not sikerul osszeszedni, akit meg nem ismerunk elegge.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.08. 13:51:04

@lifecracker:

Akkor meg az lesz a bűne, hogy illegális pornóvideót készít a nő szereplésével - persze ha nem készül videó, akkor meg utólag meg lehet vádolni erőszakkal. :D

Hidd el, nem szeretnék férfi lenni, egyre szarabb lesz az életetek. A svédeknél pl. olyannyira kitágították a nemi erőszak fogalmát, hogy hovatovább már az is szexuális bűnözőnek számít, aki megdicséri egy nő frizuráját.

"Hat en sajnos nem tudok ilyen megbocsajto lenni egy ilyen ugyben."

Ha elfogadjuk, hogy jogállamban egy bűnért a törvény meghatározta büntetés jár - amihez természetesen hozzátartoznak a büntetett előélettel járó következmények is, pl. a közügyektől való eltiltás vagy az erkölcsi bizonyítványhoz kötött állásoktól való eltiltás -, akkor azt is el kell fogadnunk, hogy a bíróság által kiszabott büntetésen FELÜL nem büntethető a bűnös további büntetéssel. Márpedig a bűnt követő 50+ bűntelen év eredményeinek lenullázása, a Kiss elleni karaktergyilkosság nem más, mint további büntetés.

Egyébként ne gondold, hogy nő létemre enyhén ítélném meg a nemi erőszakot elkövetőket. Persze nem lennék olyan kegyetlen, hogy kiheréléssel sújtsam a bűnösöket, megelégednék a bűn elkövetésére használt szerszám elkobzásával is, ami szerintem eleve jogos igény. :) Ez ugyanis garantálná, hogy soha többet ne követhessen el az illető hasonló bűnt. Egyben azonban azt is tudom, hogy éppen nő lévén elfogult vagyok ezzel a véleményemmel, és ezért sokkal jobb, ha a bűnök szankcionálását a törvényhozásra, az ítélkezést pedig a bíróságra hagyjuk. Az áldozatok vagy potenciális áldozatok általában sokkal súlyosabb büntetéseket szabnának ki, és ez baromi nagy túlkapásokhoz vezetne.

Ad Dio 2016.04.08. 18:59:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Lányos apa vagyok, nem tudom mit tennék ha. Lehet a végén én kerülnék börtönbe, az elkövető meg temetőbe. De ha elvonatkoztatok ettől a személyes helyzettől és tárgyilagosan tekintek az ügyre, akkor azért azt meg kell állapítani, hogy sajnos ez a bűncselekmény-típus elég nehezen bizonyítható. Egyértelmű esetekben persze ok - zúzódások mindkét félen, szakadt ruha stb. De azért van egy vaskos határsáv, ami azért. Pl. eleinte akarta, aztán meggondolta magát... kissé ittasak voltak mind a ketten... esetleg kábítószer hatása alatt álltak... ki fizette az italt?... ki itatott kit?... és akkor még nem beszéltünk arról hogy milyen egyszerűen lehet csapdát állítani ha kitervelt a dolog.

Félre ne érts: az egyik legocsmányabb bűncselekményről beszélünk, de azért érdemes az érem másik oldalára is rápillantani, esetleg az érme "élét" is megvízonálni. Egyértelmű esetben persze a kiherélést sem tartanám túl soknak, de mi van ha tévedés van? Mi van ha a helyzet nem pont úgy zajlott ahogy? Visszavarratod? Mit csinálsz a női elkövetőkkel? Bevarrod? :-)

Ad Dio 2016.04.08. 19:11:46

index.hu/belfold/2016/04/08/hogy_kap_valaki_csoportos_nemi_eroszak_utan_erkolcsi_bizonyitvanyt/

Nicsak! Nyomokban tényeket tartalmazó cikk az indexen.
Vajon miért nem pár napja jelent meg?

Költői volt a kérdés. Hányinger a balliberális sajtó pillanatnyi működése.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.09. 20:33:33

@Ad Dio:

"de azért érdemes az érem másik oldalára is rápillantani, esetleg az érme "élét" is megvízonálni. Egyértelmű esetben persze a kiherélést sem tartanám túl soknak, de mi van ha tévedés van? Mi van ha a helyzet nem pont úgy zajlott ahogy? Visszavarratod? Mit csinálsz a női elkövetőkkel? Bevarrod? :-)"

Ha elolvasod a korábbi kommentemet ( @Kovacs Nocraft Jozsefne: ), akkor láthatod, hogy néztem az érem másik oldalát is. Szerintem eléggé egyetértünk a dologban.

A nemi erőszak mindenképpen zűrös dolog, több okból is. Egyrészt ugye az emberek általában nem nyilvánosan művelik, sőt már az oda vezető lépéseket sem, így nehezen bizonyítható. De épp ezért az erőszakkal vádolt személy is ugyanilyen nehezen tudja bizonyítani az ártatlanságát, hiszen a szokásos koreográfia szerint elfogadható, egyesek szerint elvárt, hogy a nő némi ellenkezést tanúsítson. Meddig lehet ezt figyelmen kívül hagyni és mikor kell leállni? Ez a nő személyiségétől is függ, amit ugye pl. egy one night stand során nemigen van lehetőség alaposan elemezni.

Másrészt utólag is kiálthat a nő erőszakot, a férfi meg ott áll megfürödve, ártatlanul megvádolva. Gondolj pl. Julian Assange-ra, akit két - vélhetően CIA-alkalmazott - nő vádolt meg nemi erőszakkal. Komolyan elhiszi valaki is? A cél nyilvánvalóan a CIA próbálkozása volt, hogy elérje Assange kiadatását.

' "We understand that both complainants admit to having initiated consensual sexual relations with Mr Assange. They do not complain of any physical injury. The first complainant did not make a complaint for six days (in which she hosted the respondent in her flat [actually her bed] and spoke in the warmest terms about him to her friends) until she discovered he had spent the night with the other complainant.

"The second complainant, too, failed to complain for several days until she found out about the first complainant: she claimed that after several acts of consensual sexual intercourse, she fell half asleep and thinks that he ejaculated without using a condom – a possibility about which she says they joked afterwards.

"Both complainants say they did not report him to the police for prosecution but only to require him to have an STD test. However, his Swedish lawyer has been shown evidence of their text messages which indicate that they were concerned to obtain money by going to a tabloid newspaper and were motivated by other matters including a desire for revenge." '

www.theguardian.com/media/2010/dec/17/julian-assange-sweden

Ezt is érdemes elolvasni, kiderül belőle, hog ya svédek más alkalmakkor szívesen mentek külföldre gyanúsítottakat kihallgatni, ám Assange esetében sokszor és következetesen elutasították Assange ilyen értelmű ajánlatait. és ragaszkodtak Assange személyes megjelenéséhez Svédországban. Az ok nyilván csak egyvalami lehetett: Assange kiadatása.

www.crikey.com.au/2015/11/30/the-strange-case-of-julian-assange/

Mindezzel csak azt akartam szemlélteni, milyen könnyen lehet valakit ellen nemi erőszakkal megvádolni, és milyen nehéz védekezni a vád ellen.

Ad Dio 2016.04.09. 22:28:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Pontosan. Nem akartam előhozni, de az Assange-ügy kapcsán lehetett látni a dolog kettős élét.
süti beállítások módosítása