Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) elvándorlás (2) Elvándorlás (1) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) Pride (1) pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) tüntetés (6) Tüntetés (1) uber (1) über (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Mit csinálna egy kompetens kormány egy jól működő EU-ban?

2015.09.16. 14:27 plumsworld

A menekült- vagy migrációs válság Európában eszkalálódott.

Pontosan milyen kihívással is szembesül ma Európa? Kezdjük először a számokkal: augusztusig idén kb. 500 ezer ember érkezett különböző válságövezetekből az Európai Unióba, ami az EU lakosságának (508 millió fő) az egyezreléke. Nem százaléka, hanem ezreléke. Európában (Magyarországon különösen) egy teljesen más időskálán egy másik válság, egy demográfiai válság is ugyanúgy jelen van. Európának bizonyos mértékben mindenképpen szüksége van (gazdasági) bevándorlókra

Ez nem jelenti azt, hogy Európa (egységnyi idő alatt) végtelen bevándorló letelepedését lenne képes menedzselni. De ez a cikk komolyan eljátszik a gondolattal, hogy ha majd tízmilliókról is beszélünk, akkor Európának egy új Hongkongot kellene alapítania, ami viszont már egy fenntartható megoldás lenne. Hosszú távon megoldhatónak tűnik a feladat.

Egyelőre azonban nem tízmilliókról, hanem csak az EU lakosságának legfeljebb kétezrelékéről van szó (még ha egész évre 1 millió menekülttel is számolunk). Az integráció erősítésében és a munkaerő-piaci reformokban van mit csinálnia az EU-nak, de hosszú távon úgyis a piac dönti el, hogy ki hol és milyen munkához tud jutni. Ugyanakkor a migrációs fluxus nagy részét valóban menekültek teszik ki, innentől ez a történet alapvetően nem gazdaságpolitikai, hanem moral issue. Rövid távon az államnak kell megoldania ezeknek az embereknek az emberhez méltó ellátását, lakhatását (úgy, hogy ez lehetőleg minél kevésbé terhelje meg az itt élőket). 

A fentiek fényében logikus egy olyan kvótarendszert bevezetni, ami tekintettel van az EU egyes részeinek különböző gazdasági erejére. Ez így is történt az EU részéről, miután az eredeti elképzelések szerint a fele annyi lakosú, de gazdaságilag erősebb Szlovákiának több menekültet kellett volna befogadnia, mint a Magyarországra jutó 1,53 százalékos szelet (míg Magyarország lakossága 2 százaléka az Európai Unióénak).

A befogadandó menedékkérők számát időarányosan becsültük. Aktuális EU-s javaslatként a kvótarendszert és a német kormány szíriai menekültek befogadására vonatkozó vállalását (800 ezer fő 2015-ben, további 500 ezer 2016-ban) vettük figyelembe.

Összességében egy olyan, azonnal megoldandó feladattal találta szembe magát Európa, amivel a második világháború óta soha. Egy igazi éles teszttel, amin elbukni látszik. Elbukni azért, mert nemzetállami szinten próbál egy globális kihívást megoldani. A belső EU-s határok ellenőrzésének (akárcsak átmeneti) visszaállítása a kudarc nyilvánvaló tünete. Pedig a munkaerő szabad áramlásának elvével nem lenne ellentmondásban az, hogy a menekültek ne választhassák meg szabadon, hogy hol kapják meg az első (életmentő) szállásukat. Abszurd például az a történet, ahogyan egy Berlinbe tartó vonatról út közben 179 menekült a vészfék meghúzásával egyszerűen leszállt, mert Németország helyett éppen Skandináviában szerettek volna regisztrálva lenni.

A regisztrációt praktikusan az EU határországaiban kellene véghezvinni. De nem a határországoknak, hanem EU-s intézményeknek, ahogy Arizona és Texas államok sem egyenként kezelték az Egyesült Államokat érintő tavalyi migrációs krízist. Ha az uniós tagországok így folytatják, a belső határok újraépülése csak a legkisebb negatív következménye lesz a migránshelyzet hibás kezelésének.

Itt jön a képbe Magyarország mint schengeni határország. Orbán Viktor büszke arra, hogy elérte célját hétfőn Brüsszelben: Magyarország nem lett frontország, és az EU-s hotspotokból sem kér. Inkább egyedül küzdene meg a problémával, egyedül védené az EU határát, fizikai kerítés után jogi kerítést is húzva, a menedékkérőket magyarul tájékoztatva, az elutasítottakat az EU-ból - ahol egyébként fellebezni tudnának -, egy évre kitiltva (a helyzet abszurditását bővebben lásd itt).

A varázslat az egészben az, hogy Orbán úgy próbál egy új, cselekvő, honvédő Hunyadi János lenni, és teszi ezért hiúsága áldozatává a magyar rendőröket, hivatalnokokat, hogy közben egy Magyarországot hosszú távon legfejlebb a rajta átvonulók 2 százalékában érintő problémáról van szó. Ugyanis a határt átlépők 98 százaléka akkor is csak átmenni óhajtana Magyarországon, ha egy ultraliberális-kvótaszerelmes kormány lenne hatalmon.

Egy kompetens kormány azt ismerné fel, hogy az EU mi magunk is vagyunk. Nem nemzeti büdzséből építene drága kerítést, nem (csak) a magyar rendőröket, hivatalnokokat, egészségügyi személyzetet, civil segítőket fárasztaná a menekülthullám kezelésével. És persze nem küldené Magyarország imidzsét totálisan padlóra azzal, hogy a röszkei "etetéshez" hasonló helyzeteket teremt, amelyről videók járják be a világsajtót.

Helyette küzdene a dublini rendszer átalakításáért, élne a valódi EU-s segítséggel, azaz felállítaná az EU-s hotspotokat, és nem magyarul, hanem angolul és arabul tájékoztatná a belépni kívánó menekülteket. Nem tolerálná az illegális határátlépést, illetve a regisztráció megtagadását, de mindezt jogszerűen és a civil szervezetekkel együttműködve akadályozná vagy szankcionálná. Továbbá a finn példához hasonlóan próbálná ittmaradásra csábítani a legképzettebbeket.

Illúzió azt gondolni, hogy egy kemény EU-s határvédelem, egy kontrollált EU-s menekültregisztráció konfliktusmentes lenne. De a konfliktusok esetén nem a mi becsületünk csorbulna, nem a mi rendőreink és hivatalnokainak vállán lenne egy olyan felelősség, ami alapvetően az EU vállán kellene, hogy legyen.

 

Ha tetszett a bejegyzés:

1. Gyere el valamelyik következő eseményünkre!

2. csatlakozz a csapatunkhoz! Klikk ide!

3. Szeress minket Facebookon!

 

Címkék: orbán eu unió bevándorlók menekültek migránsok

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr337790602

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kés, villa, olló – mérgekkel játszani nem jó! 2015.09.17. 09:54:56

Van-e alapja a terjedő híreknek? Mérgezett-e a talaj, talaj- és rétegvíz a kertjeinkben, szellőztethetünk-e szabadon?  Az ügy sajnálatos aktualitását adja, hogy Ferencváros polgármestere a saját mérési adatait nem volt hajlandó nyilvánosságra hozni, m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.16. 14:32:07

"MIT CSINÁLNA EGY KOMPETENS KORMÁNY EGY JÓL MŰKÖDŐ EU-BAN?"

Ugyanezt.

conchita wurst 2015.09.16. 20:55:04

1. valóban kell gazdasági bevándorló

2. az USA és Kanada/Ausztrália évtizedek óta LIMITÁLT számú munkavállalási engedélyt oszt évente külföldieknek, gyakorlatilag olyan kaphat ilyet akinek már van állása, amikor érkezik. Menekült, migráns és illegális nem kap állást legálisan.

3. Az hogy illegálisan kapjanak állást az EUban a gazdasági elit egy részének lehet érdeke esetleg, a középosztálynak nem.

4. Ergo olyan nincs hogy BEMENNEK az EU területére számolatlanul, anélkül hogy tudnánk milyen nyelven beszélnek, mihez értenek és ott VÁRJÁK, hogy adjanak nekik ÁLLÁST. Mert ugyi vagy segély vagy állás az jár, mert emberi jog. LÓFASZT

paráznabillegető 2015.09.16. 20:55:50

fika, fika.
szóval, válaszolj, blogger: MIT CSINÁLNA???
mert kurvára verred a taknyot, a kérdésed meg csak lóg a semmibe!

"...és persze nem küldené Magyarország imidzsét totálisan padlóra azzal, hogy a röszkei "etetéshez" hasonló helyzeteket teremt, amelyről videók járják be a világsajtót..." - híjjnye, az apád faszát! ugyan idézzed már azokat is, akik a videót megnézték és hozzászóltak, mégis mifélét! csak megy az angol alapfokon, vagy guglifordítóval.

faszkalap.

Agysebész migráns 2015.09.16. 20:56:53

Látom, keményen dolgoztok azon, hogy a "liberális" jelző becsületsértés legyen Magyarországon :)

Szalay Miklós 2015.09.16. 21:20:16

Egy módszeres, körültekintő és kiegyensúlyozott összefoglaló a menekültkérdésről + az is benne van, hasonló szellemben, hogy mit kellene csinálni:

egyvilag.blog.hu/2015/09/09/egyeb_a_menekultkerdesrol

Mészáros Laci 2015.09.16. 21:30:14

De szerintem egyáltalán nem jó ötlet százezerszám befogadni olyan muzulmán bevándorlókat, akik még Szaudi Arábiának is büdösek.

Proud Mary 2015.09.16. 21:31:28

hogy akarsz befogadni a házadba olyanokat akik nem érzik magukra nézve kötelezőnek a házirendet?

dukeekud 2015.09.16. 22:23:32

"Ugyanakkor a migrációs fluxus nagy részét valóban menekültek teszik ki "

Felejtsuk mar el, ezt a hazug kepmutatast, hogy meg mindig menekultekrol beszelunk.
EZEK NEM MENEKULTEK, hanem Europa elmebeteg liberalizmusat, a nemetek holokauszt miatti eltorzult lelkiismeretet kihasznalo eroszakos gazdasagi bevandorolok.
Mifele menekult az, akik mobiltelefonnnal, bankkartyaval jarja vegig egesz Europat, es kedvere valogat, az orszagok kozott ??? Mifele menekult az aki gyilkos eroszakkal akar betorni egy orszagba ???
Onmagaban az, hogy valaki bankkartyaval tobb ezer eurot vesz ki valamelyik orszag bankautomatajabol, cafolja, hogy neki onan menekulnie kell. Mert egy olyan orszagbol ahonan, komolyan menekulni kell, mar reg nincsenek automatak, vagy mobiltelefon szolgaltas, amivel ok ilyen kenyelmesen intezik egesz europan at a LUXUS bevandorlasukat.

Realista vagyok 2015.09.16. 22:26:47

Akinek van egy csepp esze az nem akar iszlám vallásuakkal együtt élni.
Nem lehet integrálni őket a kulturális különbségek miatt.
Érdemes elgondolkodni h van-e akár egy iszlam demokratikus állam?Nincs. Mert az iszlám vallás es politika egyben aminek semmi köze a demokraciahoz.
Fel nem foghatom h a menekultek ekkora tömegét látva az együttérzőkben fel sem merül a terrorizmustol es vallási/kulturális különbségek lehetetlen kezelésétől való félelem?!?

Spiritmonger 2015.09.16. 22:36:31

figyelj poszter, nagyon hülye vagy, húzd ki végre a fejed Soros seggéből!
Egy tökös EU vezetés azt csinálná, hogy már a görög vagy az olasz tengerpartnál nem engedné be a bevándorlókat. Való igaz, hogy kell a friss munkaerő, tehát jöjjön, aki képzett, tanult, és nem jelent biztonsági kockázatot. De az, hogy a migránsok 90+ százaléka csupán birka és/vagy tevebaszáshoz ért, a gyilkosságon és bűnözésen kívül, az tény, és ezért az sem jogosítja fel őket a dokumentumok nélküli illegális határátlépsre, hogy azt mondják, háborús övezetből jöttek. Érdekes módon Ukrajnából nem jönnek a menekültek, pedig ott háború van...

dukeekud 2015.09.16. 22:37:47

Egyik riporter tegnap beszelt nehany, az egyik magyar vonaton menekulo "menekulttel".

Egy fiatal hazaspar teljes nyugalommal, magabiztosan a kovetkezoket nyilatkozta:
Ok Iranbol jonnek, es nagyon szeretik a techno zenet, de Iranban a hatosagok nem engedik az igazan nagy technopartik rendezeset. Azert akarnak nemetorszagba menni, mert ott fantasztikus technopartik vannak. A feleseg meg hozzatette, hogy lehet hogy vegul Hollandiaba mennek, mert megis csak Hollandia a techno hazaja.

URISTEN, ATYAURISTEN, JEZUSOM !!!

Es ezek a szegeny menekultek nyilatkoznak majd Berlinben a nyugati mediaba, hogy Magyarorszag, a magyar hatosagok rosszabbak, mint a holokauszt, meg az ISIS terroristai egyuttveve.

kisQtya 2015.09.16. 23:14:40

Abszurd, hogy terhes nőkkel és gyerekekkel felfegyverzett hadsereg ostromolja a határunkat és lebasznak, ha védekezünk.

Abszurd, hogy azt a picike semmi kis egy ezreléknyi migránst nem tudja befogadni az EU legnagyobb, legerősebb állama, amelyik idehívta őket, hanem azt mondja, hogy osszuk el. Anyád Merkel!

kisQtya 2015.09.16. 23:18:39

@conchita wurst: Ez a csürhe azt sem érti, hogy ha nem veszi fel a kapcsolatot a hatóságokkal, akkor láthatatlan marad az előtt az ellátórendszer előtt, amelynek csecsén kíván lógni? Tehát illegális tartózkodással egy kibaszott fillérhez nem tud hozzájutni az EU-ban.

Exploiter 2015.09.16. 23:21:11

Még egy pár nap, és eldől, addig orbán is rosszul alszik.
A kérdés, hogy a migránsok elég kitartóan dobálnak-e gyerekeket a kerítésre, hogy az átlag európai barom felkapja a vizet és komoly nyomás alá helyezze az országot.
A szerbek már kapcsoltak, viszik őket máshová, úgyhogy aki ott maradt, az csak erre játszik.

kisQtya 2015.09.16. 23:40:49

@Exploiter: A szerbek is jobban járnak. Mert ha a húgyagyúak hisztije matt be kell ereszteni ide ezeket a bevadult dzsihádista bikákat, akkor mi fogunk menekülni innen hamarosan.
Én megmondtam a páromnak, hogy menjünk Albániába.
A szegénységbe csak nem jön utánunk ez a falka....

annamanna 2015.09.17. 03:49:28

Szerintem a megoldás az lenne, hogy csak azt fogadja be egy másik ország (mindegy, hogy uniós vagy nem uniós országból érkezik valaki), aki ismeri az adott ország nyelvét, vagy minimum megfelelő szinten beszél angolul (azzal bárhol elboldogul); van szakmája, végzettsége, és biztosított a munkavállalása.
Amennyiben ezek a feltételek nem állnak, akkor is be lehet fogadni máshonnan embereket, de őket zárt táborokban kell kiképezni arra, hogy képesek legyenek boldogulni az új környezetben. Tehát addig semmilyen bevándorló nem hagyhatja el a tábort, amíg nyelvvizsgát nem tett, nem szerzett szakképesítést (akár férfi, akár nő), és lehetőleg ajánlatot is kapott valahonnan, hogy felveszik dolgozni. És természetesen a befogadó ország szokásaival, kultúrájával is valamilyen szinten meg nem ismerkedett, és erről is számot nem adott.
Ezek nélkül teljesen felesleges embertömegeket számukra idegen világokra zúdítani, ahol képtelenek megállni a helyüket, és csak azt lesik, hogy mennyi segélyt osztogatnak.
Egy iskolában sem lehet a hetedik osztályosok közé másodikosokat engedni, mert akkor nem lehet tanítani, és nem lehet tanulni sem. Lehetetlen, hogy valaki egyből a hetedik osztálynál kezdje az iskolát; az egyáltalán nem lesz a hasznára és semmit sem fog érteni belőle.
A muzulmán migráció már több évtizede folyik, ezt már több évtizede kellene kezelni és felismerni, hogy képzés nélkül lehetetlen az integráció.
Ha időben elkezdték volna, akkor most csak azok nyomulnának az EU-ba (vagy az EU-n belül másik helyre) akik vállalják azt a feltételt, hogy képzésben részesülnek, és a képzés idejéig korlátozzák a mozgásukat, zárt táborban tartózkodnak.
Bármihez akarok kezdeni az életben, értenem kell hozzá. Nem lehet megúszni a felkészülést semmire. Miért pont az az óriási kultúrsokk lenne ez alól kivétel, amikor egy egész más országba, más földrészre kerül át valaki? Aki nem hajlandó vállalni a képzést, az nem hajlandó integrálódni, az útnak se induljon.

Semper Fidelis 2015.09.17. 06:30:03

"Csak átmenni óhajtanak"

Én meg egy LaFerrarit óhajtok. Figyu próbálj meg bemenni óhajtani az USA területére papírok nélkül aztán majd írd meg milyen a demokrácia arrafelé.

Заграница нам поможет, запад с нами. (törölt) 2015.09.17. 07:30:03

@conchita wurst: bizony, egy kompetens kormány legalább olyan szigorúan járna el, mint az angolszász országok. Kanada, Ausztrália, Új-Zéland. Lehet menni. Csak nyelvet kell beszélni, hiányszakmában kell pengének lenni, előre fel kell tudni mutatni egy munkaszerződést. Ja és persze nem határozatlan idejű a munkavállalási engedély, hanem pár évre szól, pláne nem szórják könnyelműen az állampolgárságot.
Harmadik világ söpredékét meg koncentrációs táborba zárja Ausztrália. Demokratikusan, hisz a választóit védi így a kormány. A féktelen ballibsizmus csak Európa kontinentális részén tombol. Máshol még a liberális se tör saját népére ilyen barom módon.

konrada 2015.09.17. 07:53:35

Mi ez a nagy hotspot imádat?
Miért volna jó nekünk, Magyarországnak, ha 10-100 ezer számra bocsátanánk be magukat azonosítani nem akaró embereket, akiket addig kéne itt tartani, míg ki nem derül, tényleg kicsoda, és azután abból kimazsolázzák a többi országból azokat, akiket be akarnak fogadni???

Szerinted melyik volna nagyobb gáz: az, ami most van, amikor pár tucatnyian dobálnak át a határon, vagy az, ahogyan hatalmas menekülttáborokat - ahol a kultúrális szintjük miatt is eleve szemét van, meg egymás megfélemlítése - zár körbe a rendörség, és harcol a kitörni akaró tényleg sok ezres - mert más útjuk azoknak tényleg nincs - tömeggel???

...mert ez utóbbi boritékolható, hiszen vagy hotspot, és ott tartjuk, de az rabság...
...vagy Röszke-hegyeshalom menetrendszerinti járat.

...tán nem véletlen nem kér ebből egyetlen normális választó sem...

conchita wurst 2015.09.17. 08:04:39

@konrada: Megy az 5letelés...kvóta, kvóta, ma már arról beszélnek h nem kötelezően de kvóta. De ez tüneti kezelés.

Juncker tegnap biztonságos bevándorlási útvonalak kialakításáról beszélt, amiből jól lejön h a faszi delíriumos, azt se tudja hol van. Merkelnél is rosszabb.

Hotspot hotspot hotspot, csak nekünk nem kő hotspot.

Ami kell, az az EU teljes déli határának katonai ellenőrzése, a válsággócok közelében levő országok humanitárius pénzelése, esetleg fegyveres beavatkozás szíriában (bár ez nem oldja meg a nemszírek migrációját).

Nehéz ügy.

Hmmm... 2015.09.17. 08:07:57

@Mészáros Laci: "...akik még Szaudi Arábiának is büdösek"

Szerintem ez is egy olyan hangzatos kijelentés, amit érdemes átgondolni, még ha egy _akárki_ is beszél róla (tudatlanul, vagy más okból)... mert nem lehet, hogy éppen fordítva van? Nem lehet, hogy az arab országok között is vannak olyan különbségek, amikbe komolyabb tanulmányok nélkül mi nem látunk bele, és amik miatt ezek az országok nem vehetők csak úgy szimplán egy kalap alá?

conchita wurst 2015.09.17. 08:22:43

@Hmmm...: Filozófiai a kérdés....

A nyugatnak 2 útja van. A liberális mindenkit szeretünk és befogadunk szép gondolata, és a foggal-körömmmel védjük a jólétünk szintjét(pl. az újabban becsatlakozott szegény EU tagországokkal szemben is) szimpla gyakorlata.

A 2 együtt nem megy.

Orbán tudja és ki is mondja, h neki szimpatikusabb a jólét megőrzése és az elv feladása. A nyugati politikusok egyelőre úgy beszélnek, mintha mindenkit szeretnének, miközben kirekesztően cselekednek.

Na de mit várjunk azoktól, akiknek az őseik leigázták a fél világot és a civilizáció terjesztésének nevezték a gyarmatosítást?

Hmmm... 2015.09.17. 08:35:51

@annamanna: a lényeget illetően sok mindennel egyet tudok érteni, de embereknek táborokba _zárásával_ semmiképpen (még ha az bármennyire is a cél érdekében és jó szándékkal is történik). Viszont erre nem is feltétlenül van szükség; régen is megvoltak a módszerek emberek figyelemmel kísérésére, és ezek a lehetőségek azóta csak bővültek.

Hmmm... 2015.09.17. 08:54:29

@conchita wurst: Orbánról és a hozzá kötődő szellemi nagyságokról nekem megvan a saját különbejáratú véleményem. Tipikus, csak a saját rövid távú érdekeiket néző viselkedés (nemzetieskedő köntösbe bújtatva): ha már felkapaszkodott, akkor mindenki más le van @arva, és ráadásul _hiszi_ (de nem _tudja_, csak erőszakolja), hogy ez mehet hosszú távon is. Fel kell fogni, hogy a világ egyetlen nagy olvasztótégely (előbb a közlekedés, aztán a kommunikáció forradalmával), és ezen már semmi sem változtathat. De ez nem kell azt jelentse, hogy az emberek feladják a saját kulturájukat, éppen ellenkezőleg: befogadóbbnak kéne lenni hozzá. Viszont az önzésükből is kicsit alább kéne adniuk, mert észre kéne venniük azt is, hogy az ő gazdagságuk a többiek szegénységére épült... és egyrészt az egyes helyszíneken, másrészt a befogadás helyén kellene sokkal támogatóbbnak lenniük.

Exploiter 2015.09.17. 08:54:54

@Hmmm...:

Az előző kommentedre: persze, hogy vannak különbségek, különben nem irtanák egymást úgy, ahogy nálunk még az állatokat se lehet, mert bezárnak pár tíz évre. Illetve a stabilnak mondható ottani diktatúrák és feudális rendszerek pont nem vágynak emberek millióra, akik semmi mást nem hoznak oda, csak konfliktusokat, terrorizmust és káoszt. Ez persze remek érv arra, hogy mi fogadjuk be őket itt, ahol még a vallási, tradicionális háttér is más és a puszta mindennapi élet is alapvető konfliktusokat generál.

Az utóbbira:
A titkosszolgálatokat nem tudom, mennyire érdemes túlbecsülni. Sokszázezer ember aktív követéséhez azért kell némi erőforrás, és akkor nem is beszéltél a szélsőségesek megfigyeléséről, illetve a rendőrség állományát már most is nagyrészt az köti le, hogy menekültekkel foglalkoznak, mi lesz, ha ennél többen szaladgálnak majd mindenfelé?
Kíváncsi lennék, ha most a németeket megkérdeznéd, hogy hol vannak, mit csinálnak azok az emberek, akik beléptek az országukba, vajon hány százalékról tudnának magabiztosan nyilatkozni?

conchita wurst 2015.09.17. 09:11:33

@Hmmm...: Ez kb. ilyen liberrált ballib vágyálom, rég nem téma.

Mészáros Laci 2015.09.17. 09:11:44

@Hmmm...:

Igazad van, a "büdösek" szó szerinti értelmezése kellemetlenné teszi azt, amit írtam. De tartalmilag valóban arról van szó, ahogyan értelmezted: a szaudiak nem akarnak tömegesen befogadni olyan bevándorlókat, akik az országuk egyébként meglehetős szigorral fenntartott rendjét megzavarhatnák.

Az európai emberek nagy része annyira belekényelmesedett egy nárcisztikus életmódba (nem tudok jobb szót erre), hogy a saját gondolkodásmódját terjeszti ki minden emberre és el sem tudja képzelni, hogy valami más is lehet.

Amit egyetemes emberi értéknek nevezünk, az max európai érték )de azon belül is inkább északeurópai, amit a déli tagállamok gazdasági kényszerből fogadnak el, nem szívből). Nekem szimpatikusak ezek az északeurópai értékek, és meg kell mondjam, élvezem azt a jólétét, békét és prosperitást, amelyet ezekre az értékekre alapuló társadalom meg tud teremteni. Épp ezért, féltemi is, egy másik (nem alacsonyabb rendű, de nagyon más) értékrendtől, amely a maga környezetében bizonyára megállta a helyét.

konrada 2015.09.17. 09:16:02

@Hmmm...:
...persze, legyünk támogatóak, mi kisemberek itt ejrópában, mert a mi gazdagságunk az ő szegénységükből van, nem a mi és apáink munkájából....

...de az azért megvan, hogy amíg nincs teljes egyenlőség, addig mindig lesz társadalmi igazságtalanság, és ha a jobban élőknek kell leadnia az igényét a legszegényebbek felé, akkor az avval jár, hogy ott, ahol élni lehet, ahol jó élni, az lesz olyan a végén, mint ahonnan a világ szegényei elvágynak.
...hiszen akinek 1 pár cipője van, bár 10 éve hordja is, az még mindig jobban él, ezért az új és újabb érkező mindig azt fogja látni, hogy ott jobb, még ha az már csak romokban hasonlít egykori gazdagságára...

conchita wurst 2015.09.17. 09:18:30

@Hmmm...: Befogadónak lenni kb. baromság. Olyan mint ha a gyerekedet cigány ovodába adnád, de senki nem adja a gyerekét cigány ovodába, sőt kiveszi, ha felvesznek oda egy cigányt.

Befogadónak a jó dolgokkal, szokásokkal kapcsolatban kell lenni, a kakit meg irtani kell.

Közel keleti migránsokra (számolatlanul és ellenőrizetlenül) Európában nem volt, nincs és nem is lesz szükség. Aki nyelvet beszélő részecskefizikus meg orvos, és mellesleg iráni az meg jöhetett eddig is és jöhet most is. Ki kell mennie a repülőtérre és kész.

konrada 2015.09.17. 09:21:24

@Exploiter:
...s nem ha nincsenek is százezrek mozgásban, hanem működő rendszerben keveseket kell is megfigyelni...

Az megvan: hogy ahogy cigányokat lövöldöző magyarok, a francia újságírókat lövöldözők, az ikertornyokat lerombolók, a bostoni futókat felrobbantók, a 71 szírt autóba fullasztók, de még a norvég Brevik is megfigyelés alatt volt, aztán mégis...
Akkor hogy lehetne százezreket???

high up! 2015.09.17. 09:34:46

Jaj, ma is hülye és inkompetens az egész világ! Miért?

Mert az Átlaghülyemagyar aszonta!

Az egész világ hülye ahhoz, hogy tudja, hogy hogyan kell élnie. Meg azt se tudja, hogy csak az Árja társadalmaknak van létezési joguk. Minden egyéb más genetikai tévedés és devolúció. A multikultitól Nyugat-Európa a Balkán szintje alá süllyedt.
A fasza, fajtiszta árja társadalmak, mint pl. Átlaghülye-Magyaroszág meg eközben Gyorsnaszád lett, a fél világ ezt akarja másolni. Röszke után Hegyehalomnál is szögesdrót kerítést kell építeni, mert a nyugati világ is minden nap ideszökik, hogy a legnagyobb jólétben és boldogságban sikerüljön neki élni.

Bécstől Londonig uralkodik a szellemi sötétség, a saját sírjukat ássák. Csak Átlaghülye-Magyarország az egyetlen szellemi lángoszlop, csak ez az ország prosperál, csak itt szaparodik a fehér európai úgy, hogy azzal megmneti az egész keresztény fehér európai világot.

In Adolf Hitler we trust

FOLYTASUK!

conchita wurst 2015.09.17. 09:37:52

@Exploiter: @konrada: Ja, megfigyelni, persze.

Tehát engedjük be a retkeket az országba mert illik, aztán még magunknak gyártsuk a megoldhatatlan problémákat...hát annyira nem jön be.

Ma is százezrek élnek a nyugati nagyvárosokban(London, Párizs, Rotterdam) a gettókban, akikről a hatóságoknak fogalmuk sincs, semmilyen módon nincsenek regisztrálva, és a megtalálásuk is lehetetlen a jól felszerelt nyugati rendőrségeknek is, mert a helyi rasszista migránsok bújtatják őket.

Személyesen ismerek olyan zugcéget, ahol olyan kínaiak dolgoznak, hogy 1 útlevéllel 10en utaznak be az EUba úgy, hogy 1-1 beutazás után postán(!) visszaküldik az útlevelet Kínába. Kb. ilyen szinten van a nyilvántartás, de a kínai legalább tényleg melózni jön, aztán el is húz.

igazi hős 2015.09.17. 09:39:03

@Agysebész migráns: Nem kell azon dolgozni senkinek, a Fidesz tettet szitokszóvá a "liberális"-t (ebben az ostobasági versenyben méltó partnere volt a szélsőjobb), ahogy lejáratta a "magyar", "polgár" és "keresztény" szavakat is. Ebben csak az a szomorú, hogy a Fideszre ezek közül csak a liberális jelző állt meg, az is régen volt.

high up! 2015.09.17. 09:39:20

@konrada:

húha okostóni, te is megfigyelés alatt állsz, ha életedben egy emailban, facebookon akárcsak egyszer is leírtál egy olyan szót, amit az elemző program szerint további vizsgálatot követel a terrorizmus elleni harc jegyében.
Tehát összvissz sok 100 millió ember állhatott eddig a világon rövidebb-hosszabb ideig "megfigyelés" alatt.

FOLYTASSUK!

igazi hős 2015.09.17. 09:41:03

@Proud Mary: "hogy akarsz befogadni a házadba olyanokat akik nem érzik magukra nézve kötelezőnek a házirendet? " B+, a miniszterelnökünk a leginkább ilyen, nem?

conchita wurst 2015.09.17. 09:45:23

A horvátok túltesznek a németeken, osztrákokon:

1 nap alatt gondolták meg magukat: 'a horvát rendőrség szerint ugyanis egy nap alatt 5600-an érkeztek hozzájuk, közölte a Reuters.
A horvát belügyminiszter szerint az uniónak hot spotokat kellene építenie, hogy még Szerbiában regisztálják a menekülteket.'

igazi hős 2015.09.17. 09:45:30

@Spiritmonger: @dukeekud: Szerintem zárjátok rövidre a kört és előbb házon belül döntsétek el, hogy írástudatlan fundamentalisták vagy éppen nyugatimádó felvilágosultak akarnak ide jönni, mert így, egymás alatt ez a két komment nagyon ütközik.
Mi ez a káosz, nincs ott egy kormányszóvivő, aki megmondja nektek a mai véleményeteket?

stim 2015.09.17. 09:45:50

Szerbia úgy tűnik vagy nem képes kezelni a helyzetet vagy nem akarja. Mindenesetre nem azért fogják felvenni az Európai Únióba, hogy hívatlan elemeknek megengedi, hogy Szerbia területéről támadják Magyarországot. Ha rövid időn belül nem térnek észhez azt veszik észre, hogy Európa felől mindenhonnan kerítés épül köréjük és a migránsok bent rekednek Szerbiában mint egy zsákban és szembesülnek majd azzal amivel a németek, az osztrákok és pár európai ország, hogy ha nem védik meg a határaikat akkor egy vesztesebb pozícióból kell megoldani ugyanazt a problémát amit meg akartak kerülni akkor amikor számolatlanul és ellenőrizetlenül százezreket engedtek be a hazájukba. Nekem érdekem, hogy Szerbiában is rend legyen; nekik még inkább.

high up! 2015.09.17. 09:45:57

Egyébként drága fidesznácik, Balog eszergályos (gy.k. Orbeanszku szégyenkeresztény minisztere) tegnap a német köztévében csak benyögte, hogy mire fel okádja ki magából Orbaneszku ezt a halom Hitleri fajelméletet és mások vallásának a gyalázását.

Szóval aszonta Balog esztergályos, hogy mindez azért van így, mert "Hát a magyar nép ilyen, ezeknek ezt kell mondani!"

Szóval ti aranyos félázsiai maradvány neonácik, Balog főnökötök papírost adott nektek arról, hogy ti civilizálhatatlan, fajgyülölő, náci érzelmü suttyók vagytok. A nömzöti kormány csak alkalmazkodik a fajtátokhoz.

FOLYTASSUK!

igazi hős 2015.09.17. 09:55:19

@Hmmm...: DFTT! Ha érdekelné 5 perc alatt utánaolvashatna, hogy miért nem fog _soha_ Szaúd-Arábia szunnitákat beengedni a területére (mert azzal polgárháborút generálna), de nem fog, mert hangzatos féligazságokkal sokkal kényelmesebb az élet, mint gondolkodó emberként.

stim 2015.09.17. 09:57:29

Érdekes egyébként, hogy a horvátoknak is milyen pillanatokon belül megváltozott a véleményük amikor a saját bőrükön érzik a problémát.

Olyan ez az egész válság mint egy Douglas Adams könyvben amikor egy űrhajó egy meccs közepén leszáll a pályára és nem veszi észre senki mert MÁS VALAKI PROBLÉMÁJA álcázással van ellátva. Mindenkinél akkor derül ki, hogy mi az IGAZI véleménye amikor a szavazói érzik a saját bőrükön a probléma súlyosságát és remeg alatta a szék. Addig lehet nácizni, addig megy a PC beszéd, a képmutatás, a kamerának játszva előadják a jófejséget de amikor ott a helyzet, hogy meg kéne már végre oldani a problémát mert a saját portáját fenyegeti akkor hirtelen lehull az álarc és hajlandóak akár felelősen is viselkedni. Az aki értelmesebb. A határokat védeni önvédelem, vagyonvédelem. A roppant liberális svédeknél sorra erőszakolják a nőket; talán még ők kérnek elnézést. Nekik már nem is a küszöbükön van a probléma hanem még beljebb de még mindig ragaszkodnak egy eltévedt ideológiához. Örülök, hogy a mi kormányunk ezt nem várja meg.

igazi hős 2015.09.17. 10:00:07

@conchita wurst: "Orbán tudja és ki is mondja, h neki szimpatikusabb a jólét megőrzése" Orbánnál többet kevesen tettek ennek az országnak a nyomoráért, igaz több ezer embernek komoly jólétet adott.

"Na de mit várjunk azoktól, akiknek az őseik leigázták a fél világot..." Most arra vagy büszke, hogy minket tönkrevertek Merseburgnál? Micsoda hazaáruló...

konrada 2015.09.17. 10:01:18

@high up!:
Kivételesen igazad van. Valóban hiába figyelnek meg sok milliónyi embert is, ha egyéni tetteket nem lehet a legtöbb esetben kiszűrni.

Ezért írtuk azt, hogy hülyeség volt kedves kommenttársunk megjegyzése arról, hogy ellenőrzésre elég kellene lenni a megfigyelésnek is, mert van már arra eszköz...

Hmmm... 2015.09.17. 10:28:22

@Mészáros Laci: pontosan értettem a szóhasználatodat, arra is reagáltam. Az arab országok befogadókészségéről is (és _mindig_) hiteles (minél pontosabb) _adatokat_ kell nézni, hogy ne tévhitek alapján ítélkezzünk. Az ENSZ főtitkára szerint, ők majd utánanéznek állításoknak.

conchita wurst 2015.09.17. 10:32:24

@igazi hős: Ja a nyomor miatt szavaztak Orbánra már 3x, meg amiatt fognak 2018ban is. Meg amiatt hogy mmindenki más nyomorékabb volt.

Hari Seldon 2 2015.09.17. 10:34:50

Azért hoppá hoppá!
Hiába mondjuk, hogy az EU 500 milliós. Ilyenkor "nagyvonalúan beleszámítják a 40 milliós Lengyelországot, 20 milliós Romániát, 45 milliós Spanyolországot, stb...
Nem kell a hülyének nézés.
Ezek A németekhez mennek (annak is a 60 milliós nyugati feléhez, (ami már most buzulmán fertőzött) a svédekhez ami 10 millő meg az angolokhoz (szerencsére hozzánk franciába nem nagyon jönnek...)
Szóval hányan is laknak ott? Kb max 150 millió (ha nagyon bőven számoljuk, és belevesszük az angolokat, és a hollandokat)
Amúgy oda akarnak menni, ahol mondjuk 80 millió ember él.

Hmmm... 2015.09.17. 10:40:47

A rövidlátás korrekciójához _jó szemüveg_, az önzés leküzdéséhez pedig (ha az élet nem kényszerít rá, és másképp nem megy) sok tapasztalat, és az alapján leszűrt bölcsesség kell. Az olvasás (nem csak az _érdekes_ blogoké) ebben sokat segít, és Ferenc pápa mondandóján is érdemes elgondolkodni. Én ennyit tudok mondani, többet nem.

Agysebész migráns 2015.09.17. 10:47:03

@conchita wurst:

A horvátok gyorsabban tanulnak, mert intelligensebbek, mint a sógorék :)

Mészáros Laci 2015.09.17. 10:52:41

@Hmmm...:

A szaudiak bátran vállalhák, hogy ők személy szerint senkit nem fogadtak be, cserébe adtak egymilliárd dollárt a török és jordán táborok fenntartására.

konrada 2015.09.17. 10:55:53

@Hari Seldon 2:
A hollandokat tán ne, mert bár qra befogadóak, de a fél magyarországnyi területen a sűrün lakó 20 millának már nem nagyon kell a saját gyarmati árujukon kívül még párszázezer tömbösített muszlim is...

konrada 2015.09.17. 10:57:16

@Mészáros Laci:
...meg még pár milkát adnának a németeknek is, hogy építsenek pár ezer mecsetet maguknak.,))

Hari Seldon 2 2015.09.17. 11:07:18

@konrada:
OK. Én csak nagyjából összevettem hogy maximum nagyjából menni is az a 500 millió.
Hát kb 60 + 20 - 10 (megy mondjuk az UK 60 milliója)

Proud Mary 2015.09.17. 11:32:17

@igazi hős: 2015.09.17. 09:41:03

nem

@high up!: szasz náci, mizu? ma sem áll veled szóba senki irl?

konrada 2015.09.17. 11:48:27

@Hari Seldon 2:
UK dettó. Azoknak is éppen elég a saját gyarmataikról érkezettek, a Földközi-tengeren, Balkánon át érkezők közül egyet sem, csak Szíriából válogatott 8 ezret akarja még felvenni, de azt is sok évre elosztva.
(És még ettől is rezegni kezdett a léc az EU-ban maradásra.)

chrisred 2015.09.17. 11:53:28

@conchita wurst: Magyarázd el, hogy működik ez, ugyanis nagyjából tisztában vagyok azzal, hogyan lehet Kínában schengeni vízumot szerezni. Vagyis egy fél évig érvényes schengeni vízumpecséten (ami egy belépést engedélyez), van tíz belépő bélyegző és nulla kilépő?

Bambano 2015.09.17. 15:41:47

akárhol olvasok hr-es blogokat, mindenhol az van, hogy jó benyomást kell tenni, vigyázz, mit töltesz fel a blogodra magadról, mert utánanéznek, stb. stb.

egy hr-es magyarázza már el nekem, hogy ha ő, szakmai tudásának legjavát nyújtja és teljes mellszélességgel kiáll a vállalata érdekei mellett, akkor melyik migránst venné fel először:
- aki a vasúti sínre lökte a családját, majd összeverekedett a gyereket védeni akaró magyar rendőrrel?
- aki annyira becsüli meg azt, amit kap, hogy egy lendülettel kihajítja a sínekre?
- aki téglával dobálja meg a mellette elhaladó vonatot?
- aki annyira hajlandó alávetni magát a szabályoknak, hogy áttöri a rendőrsorfalat, vészféket huzigál, okiratokat pusztít el

tehát kedves agyhalott liberók, meséljetek már, melyik migránsból lesz olyan munkaerő, akit tényleg felvennél???

annamanna 2015.09.17. 23:49:56

@Hmmm...: Sajnos nem oldható meg másképp. A kínai bevándorlóknál a zárt táborokra nem (vagy csak nagyon kis részben lenne) szükség, mert ők is hozzászoktak a teljesítéshez. Európában a gyerekek megszokják, hogy tanulni muszáj, teljesíteni muszáj, nincs apelláta. Nincs kedvük hozzá, de a szülő nem ismer kibúvót, mert a szülő élete is egy csomó muszáj között telik. Nem vagyunk zárt táborba zárva, de akkor is kényszereknek engedelmeskedünk.
A közel-keleti bevándorlóknál azonban ugyanaz figyelhető meg, mint a cigányoknál: alig pár százalékuk fogható munkára, a többi a segélyen élősködik, randalírozik, erőszakoskodik. Ez már több évtizedes megfigyelés Európában, ahogyan az is köztudott, hogy az arab államok általában szegények és elmaradottak, a legfőbb bevételi forrásuk az olaj, anélkül borzasztó nagy volna az elmaradottság.
Emögött egy általános társadalmi minta áll, ami összefügg a nők helyzetével: amely társadalmakban a nő elnyomott, és nem dolgozik, hanem otthon van (ilyen a cigány, az indiai és a muzulmán kultúra is), ott a gyereknevelés során a nő nem fog hangsúlyt fektetni a tanulásra, a gyerektől nem vár el komoly teljesítményt. Ha a gyerek nem szokik hozzá, hogy muszáj tanulnia, akkor felnőttként is csak nagyon korlátozottan lesz munkára bírható. Emiatt aztán az egész társadalom elszegényedik (már csak azért is, mert a nők kiesnek a termelőmunkából), és a férfiak is felelőtlenebbek.

Ahhoz, hogy komolyan vegyék azt, hogy Európában dolgozni kell, be kell illeszkedni a társadalomba, el kell fogadni a szabályokat, teljesíteni kell az elvárásokat, először is mindenképpen hozzá kell szoktatni őket a kényszerekhez.

Európában a 2. vh-ig lehetett komoly reguláris hadsereget szervezni, mert addig az emberek komolyan vették a behívót. "Kossuth Lajos azt üzente... mindnyájuknak el KELL menni". Ma más senkinek a kedvéért nem mennének harcolni az európai fiatalok, lehetetlenség lenne rábírni őket, hogy komolyan vegyék a behívót.
Ha az ember nem vesz komolyan valamilyen szabályt, akkor nem is fogja betartani azt.
A közel-keleti emberek számára Európa nem is egészen "igazi" világ, hanem kicsit virtuális, komolytalan játékvilág, amit eddig a tévében, filmeken láttak. Kiszakadtak az eddigi "komoly" valóságból, és most mindent szabad, nincsenek szabályok, már azok sem érvényesek, amik eddig kötötték őket. Ilyen állapotban nem lehet elvárni sem integrációt, sem komoly munkát, sem nyelvtanulást, csak randalírozást, balhézást, kődobálást, mert a számukra ez a helyzet sok tekintetben olyan, mint egy jó buli. Tudják, hogy az európaiak rendesek, szelídek, fegyelmezettek, befogadók, kedvesek. Ide ők pihenni jönnek, nem dolgozni. Legalábbis nagyon úgy tűnik. Ha megkérdezik valamelyiket, hogy mi a terve, annyit mond: eljutni Németországba, aztán majd lesz valahogy.
Melyik kínai migráns mondana ilyet?

Ami azt illeti, ez a fajta mentalitás azért Európától sem áll távol: ahol liberális az iskolarendszer (pl. Angliában) ott már szinte minden szakmunkát bevándorlók végeznek el, mert lehetetlen egy jó angol szakembert találni. Ugyanakkor egyre nagyobb a kosz, széjjelség.

Sajnálom, hogy nincs ennél jobb megoldás, de nem lehet csupán babusgatni az embereket, mert akkor elkanászodnak.

A brutális gonoszság és a fegyelmezetlen túldédelgetés is a pokolba vezet.
Ahhoz, hogy nyugalom legyen, STRUKTÚRÁT kell létrehozni, ahhoz szabályok, rend, fegyelem kell, és aki ezzel nincs tisztában, azt meg kell tanítani rá; ahhoz, hogy megtanulja, kényszer kell. Nem brutalitás, de muszáj lenne egy normális, józan rend, rendszer, mert a káosz, az anómia végül tényleg háborúhoz vezet.

annamanna 2015.09.18. 00:07:30

@high up!: Balog Emberi Erőforrás miniszter, ő az első számú felelőse a migránskérdésnek, idáig egy szalmaszálat sem tett keresztbe, nála már csak Semjén Zsolt lustább és semmittevőbb (a két vallási szélhámos). Már mindenki nyilatkozott, amikor az Emberi Erőforrás miniszter még mindig hallgatott; de ha megszólal, akkor ő hazudik a legpofátlanabbul.
Az egész borzalomnak Balog Zoltán az első számú felelőse, mert ő a szakminiszter; az ezer kopt család bekamuzásával el is ismerte, hogy a migránskérdés az ő hatásköre!
Ne csak a többiek legyenek szidva, amikor az első számú felelős csöndben lapul a háttérben, mint szar a fűben. Nem ártana többet emlegetni a valódi felelőst, aki Emberi Erőforrás miniszterként veszi fel a fizetését! Ha csak ennyi telik tőle, akkor igazán visszamehetne esztergálni.

apanna 2015.09.18. 06:24:24

@annamanna: hát persze Jolánka...

apanna 2015.09.18. 06:36:20

Elkeserítő hogy ennyire okoskodó, de buta emberek posztolnak.

annamanna 2015.09.18. 06:38:26

@apanna: Elkeserítő hogy ennyire okoskodó, de buta emberek mini-szterkednek. img.444.hu/balog_zoltan_emmi_miniszter_emberminiszter-animated.gif
süti beállítások módosítása