Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) Pride (1) pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) tüntetés (6) Tüntetés (1) uber (1) über (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

A fülkeforradalom példaképei

2014.02.12. 12:23 Y-GEN

Orbán Viktor a forradalmi Iránt a népi Kínából köszöntötte. Áder János még mindig nem tért magához az azeri elnökkel folytatott kellemes csevely okozta sokkból, amikor megfogalmazta melegszívű gratulációit új barátjának, az ajatollahnak. Kövér egy idióta, Martonyi szerint hagyományos, jó kapcsolataink vannak Iránnal. Ebből a díszes társaságból talán Lázár János hiánya a legégetőbb. Ő Pozsgayval vigasztalódik, amiért kihagyták a buliból. A magyar külpolitika aktuális mélypontja több, mint dilettáns káderek bénázása, hogy megértsük miért, vigyázó tekintetünk irányítsuk Iránra.

hangings.jpg

A kép forrása

Egy iráni hírügynökség szerint Magyarország gratulált az iszlám forradalom 35. évfordulóján. Rajtunk kívül csupán Kirgizisztán, Tadzsikisztán, Brunei és Azerbajdzsán küldte el jókívánságait Iránnak. Ezzel egy olyan rezsim felé tettük meg a legmagasabb állami szintű gesztust, amely módszeresen semmibe veszi az emberi jogokat, erőszakos cselekedetek sorával megsértve saját jogrendszerét.  Irán nemzetközi jogi kötelezettségeit is sajátosan értelmezi, a 2009-ben őket is elérő arab tavaszt követő megtorlások alkalmával nem riadtak vissza a kövezéstől, a korbácsolástól és a csonkítástól sem éppúgy, mint a tüntetők ezresével történő letartóztatástól. Egy 2013-as ENSZ jelentés szerint csak 2012-ben 297 hivatalos és további 200 titkos kivégzést hajtottak végre az országban. Az emberi jogok semmibe vételének tán legékesebb példája, hogy az iráni bíróságokon a nők szava fele annyit ér, mint a férfiaké. Ezzel az országgal cimborálunk épp. 

173098-lashing-in-iran.jpg

A kép forrása

Ezek után tán nem meglepő, hogy magyarázatot várunk arra, hogy Magyarország miért támogatja a 35 éve regnáló iráni hatalom vallási fanatizmuson alapuló diktatúráját. Az elmúlt négy év bebizonyította, hogy a Fidesz nem áll a jogállamiság pártján, de az még ettől a brigádtól is meglepő, hogy hazánkat egy jogfosztó állam hű követőjének állítja be. Az azeri baltás gyilkos esete megmutatta, hogy milyen káros az, ha a vélt gazdasági előnyöket a kormány az emberi jogok elé helyezi, elfogadhatatlannak tartjuk, hogy mindez megismétlődjön!

Ám ha mégis ezen az úton haladunk tovább, jó előre felírhatjuk a naptárunkba október elsejét és november hetedikét. A Kína Népköztársaság megalakulására küldött köszöntés minden bizonnyal alaposan fellendíti majd az államkötvény piacot. A Nagy Októberi Szocialista Forradalom megünneplésében pedig már úgyis van rutinunk, ugye elvtársak?

november7.jpg

Címkék: fidesz irán forradalom külügy

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr515810764

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.13. 10:26:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ob.szerver 2014.02.12. 16:01:25

Az euro-atlanti kultúrkörben megvetett és lenézett orbánrezsim keleti autokráciákhoz dörgölőzik. A céljuk az, hogy az országot kiléptessék az Unióból, amit viszont csak akkor tennének meg, ha helyettesíteni tudnák azt az évi 1000 milliárdot, amelyet attól az EU-tól kapunk, amellyel szemben szabadságharcot folytatunk, és amelynek a jelentős része Orbán és Simicska zsebében köt ki. A keleti nyitás erről szól, semmi másról.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 16:05:19

'Rajtunk kívül csupán Kirgizisztán, Tadzsikisztán, Brunei és Azerbajdzsán küldte el jókívánságait Iránnak.'

Szemenszedett hazugság, aminek nyoma sincs a cikkben.

'Ezzel egy olyan rezsim felé tettük meg a legmagasabb állami szintű gesztust, amely módszeresen semmibe veszi az emberi jogokat, erőszakos cselekedetek sorával megsértve saját jogrendszerét. Irán nemzetközi jogi kötelezettségeit is sajátosan értelmezi, a 2009-ben őket is elérő arab tavaszt követő megtorlások alkalmával nem riadtak vissza a kövezéstől, a korbácsolástól és a csonkítástól sem éppúgy, mint a tüntetők ezresével történő letartóztatástól.'

Másik szemenszedett hazugság, ez a legnagyobb nemzeti ünnep náluk ezt minden hülye tudja.

Hogy legyen valami örömöd, bréking:

Pártok állása.Ipsos.
Fidesz-KDNP: 53%
Összefosás: 33%
Jobbik: 13%
LMP: 2%
Egyéb 1%

♔bаtyu♔ 2014.02.12. 16:12:57

Na ne hülyéskedjünk. Ha az emberi jogok lenne a mérce, eleve fel sem vettük volna a diplomáciai kapcsolatokat Izraellel.

Arról mi nem tehetünk, hogy Izrael és Irán nem csípi egymást, ez Magyarország.

♔bаtyu♔ 2014.02.12. 16:16:08

"z elmúlt négy év bebizonyította, hogy a Fidesz nem áll a jogállamiság pártján,..."

Csak nem ballib szemek is ki lettek lőve?

Mohamed 2014.02.12. 16:20:34

Ne tegyél úgy poszterkém mintha az általad annyira nagyra tartott euro-atlanti országok ártatlan szűzlányok lennének.

Az euro-atlani országok meg Szaúd-Arábiával meg Katarral ápolnak rendkívül baráti és mondhatni forró viszonyt amelyekhez képest Irán maga a genderfeminizmussal felturbózott jogállamiság.

Azt gondolom mondanom sem kell, hogy a britek 72 Eurofihter típúsú vadászgépet szállítanak le a szaúdiaknak a németek most adnak el 600 darab Leopard-2A7 típúsú harckocsit a szaúdiaknak Izraelnek meg 4 db Dolphin osztályú tengeralatt járót adtak greatisba akikről szintén nemmondható el hogy az őslakos palesztinokkal szemben alkalmaznák az un. jogállamiság normáit
,és akkor még meg sem jegyeztem hogy a szaúdi és katari uralkodó minden szülinapján kap felköszöntést valamelyik amerikai vagy brit vezető politikust nem említve a nagy csinnadrattát amit a franciák rendeztek a kínai miniszter elnök fogadására, éppen hogy csak a diadalív alatt nem autóztatták el.

Kistáska, hol vagyunk mi ezekhez képest
javaslom mindenki söprögessen a maga háza táján.

Mohamed 2014.02.12. 16:24:31

@Mohamed:

kis korrekció: tengeralattjáró, gratisba, nem mondható el,

a szaúdi és katari uralkodó minden szülinapján kap felköszöntést valamelyik amerikai vagy brit vezető politikustól

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.12. 16:29:36

@Mohamed: Az más. Orbán náci, iránbarát Putyin-pincsi diktátor. Meg cigány. :)

benoke77 2014.02.12. 16:30:56

Nem a mi dolgunk belepofázni abba, hogy ott hogy élnek. A mindenkori magyar kormány dolga, hogy gyarapítsa javainkat, ha ahhoz valami diktátorral kell smúzolni hát legyen. Majd ha a perzsák megunják a rendszert, fellázadhatnak és megdönthetik a hatalmat. Igen az sok vért követel, de ez már csak ilyen. 48-at, 56-ot sem harcolta meg helyettünk senki és ez így van rendjén. Sajnálni persze lehet őket.

átlátó 2014.02.12. 16:31:18

A multikulturalis let egyszerüen utopia... engem nem nagyon erdekelnek a mas vallasi alapokon nyugvo szokasok,egyszerüen azert, mert pogany vallasu vagyok. :D
De az mar biztos, hogy mindenki maradjon a picsajan nyugton, en is betartanam az ö szokasaikat, ha szandekomban allna ott elni, - ezzel szemben elvarom, hogy amikor olyan 3-4 oras repülöut utan, asszimilacios idö nelkül landolnak, - hat coki legyen...az remelem kivilaglik, hogy felteteles modot alkalmaztam egy esetleges ottani elet remenyeben. Persze ha van olcso vikendhaz telek, az mas.

ob.szerver 2014.02.12. 16:31:27

@Mohamed:

"a britek 72 Eurofihter típúsú vadászgépet szállítanak le a szaúdiaknak a németek most adnak el 600 darab Leopard-2A7 típúsú harckocsit"

Nem úgy tűnik, mintha értenéd a problémát. Az angolok és a németek (na meg az amerikaiak) miért fegyverezik a szaudiakat? Izrael ellen? Lófaszt. Iránnal szemben. Tehát a rezsim ismét demonstratívan szembe ment a nyugattal, hogy különutasságát bizonygassa és keleti autokráciák kedvébe járjon. Hogy miért, azt már leírtam az első kommentben.

♔bаtyu♔ 2014.02.12. 16:35:25

@ob.szerver: Ja, az ENSZ főtitkár is szembement?

Ő is gratulált.

Söntésarcú Csömör 2014.02.12. 16:43:26

Kik ezek a jobbikos faszkalapok itt ekkora tömegben? Atyaúristen. A rezsicsökkenés így hat az agysejtekre? Erre a felismerésre fogjuk kapni a következő Nobel-díjat.

Muad\\\'Dib 2014.02.12. 16:47:52

Azért azt meg kell hagyni, hogy a forradalom egy meglehetősen brutális diktatúra ellen irányult. Hogy mi lett belőle az más kérdés.

pytty 2014.02.12. 16:51:42

MTI 2014. február 12., szerda 11:54

Irán készen áll a döntő ütközetre az Egyesült Államokkal és Izraellel - jelentette ki szerdán Haszan Firuzabádi iráni vezérkari főnök.

A tábornok blöffnek tartotta a katonai megoldásról szóló amerikai kijelentéseket, amelyet abban az esetben alkalmaznának, ha kudarcba fulladnak az iráni atomprogramról folyó tárgyalások. A katonai vezetőt a Fars iráni hírügynökség idézte.

„Arra figyelmeztetünk, hogy ha agresszió éri erőinket egy területről, akkor annak (a területnek) minden állását megtámadjuk. Nem vagyunk ellenségesek a régió országaival szemben, de ha a térségbeli amerikai támaszpontokról támadás ér bennünket, célba vesszük és megtámadjuk azokat” - mondta a tábornok.

Amerikai illetékesek számtalan esetben hangoztatták, hogy „minden lehetőség nyitva áll” arra az esetre, ha sikertelenül végződnének a Teherán és az 5+1 csoport (Egyesült Államok, Franciaország, Kína, Nagy-Britannia és Oroszország - mint az ENSZ Biztonsági Tanácsának állandó tagjai -, valamint Németország) közötti tárgyalások. A megbeszélések a jövő hétfőn Bécsben folytatódnak.

Firuzabádi kiemelte:"Az elmúlt évtizedben (az amerikaiak) egy katonai megoldás lehetőségét vizsgálták Irán ellen, telepítették erőiket a régióban, de arra a következtetésre jutottak, hogy nem tudják megtámadni (Iránt), és visszavonultak”. A vezérkari főnök szerint végső soron csak „politikai blöfföt” jelentenek az Irán elleni katonai megoldást kilátásba helyező amerikai nyilatkozatok.

Az Egyesült Államoknak számtalan támaszpontja van Szaúd-Arábiában, Bahreinben, Katarban, Kuvaitban és Törökországban. Haszan Róháni iráni elnök az iszlám forradalom 35. évfordulója alkalmából tartott keddi teheráni nagygyűlésen azt mondta, hogy illúzió az Irán elleni katonai támadás lehetősége.

John Kerry amerikai külügyminiszter január végén jelezte: arra az esetre, ha kudarcba fulladnának az Iránnal nukleáris programjáról folyó tárgyalások, az Egyesült Államokban már készek állnak a katonai megoldás tervei, s az amerikaiak azt teszik majd, amit tenniük kell.

♔bаtyu♔ 2014.02.12. 17:05:36

@Söntésarcú Csömör: Ki ez a faszfej egyedül?

Te eltévedtél? Ez egy blog, hozzá lehet szólni, egyebek. Tudod mi a blog? Vannak páran, más a véleményük mint neked, ilyesmi. Demokratikus, liberális és a többi lózung, amit te naponta használsz b+:)

BattleCry (törölt) 2014.02.12. 17:18:40

Örülök ennek a gesztusnak.

Irán azért más világ, más, mint a langyos, meleg fost preferáló nyugat.

A poszter meg akkor ugasson Iránról, ha majd Izraelről is ír egy cikket, amiben elítéli a palesztinok gyilkolását, az illegális lakóépületek építését palesztin területen.

Irán maga a megtestesült demokrácia Izraelhez képest.. úgyhogy csak ne fröcsögjél poszterkém.

nandras01 2014.02.12. 17:44:11

@Sírköves Slomó: @♔bаtyu♔: @Mohamed: @benoke77:
nyugtassatok meg, hogy komolyan gondoljátok, amit gondoltok.
mert viccnek nagyon durva lenne.

p.s.:
tényleg szükséges orbán minden faszságát mentegetni és magyarázni..?

borzimorzi 2014.02.12. 17:47:23

@BattleCry: Tényleg? Iránban évente 3-400 kivégzést tartanak, kb. 20 éve. Az 6-8ezer halott. Izrael a két intifáda alatt lelőtt 5-8ezer palesztint. Sok különbség nincsen.

Ja, ami a palesztinokat illeti, anno Jordánia beengedett közülük párat. Aztán a Közel-Kelet cigányai ott is úgy viselkedtek, ahogy szoktak, úgyhogy Husszein jordán király szétütött köztük. Eredmény 18-25ezer halott palesztin. Alsó hangon kétszer annyi, mint ahány az izraeli fegyverektől halt el.

Vagy azok a muszlimok akik más muszlimok gyilkos indulatainak esnek áldozatul, azok ne érdekesek, csak akiknek a halálát Izrael okozta, vagy legalább rá lehet fogni, hogy Izrael okozta?

Azt hiszed a kettős mérce nem árulja el, hogy voltaképpen csak ürügyeket keresel a túlfejlett antiszemitizmusodhoz?

Csak, hogy tudjuk, miről beszélsz...

Üdv:
b

Szevasztok 2014.02.12. 18:05:18

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy a sok agyament orbánimádónak az iráni gratulációról miért jut eszébe rögtön Izrael. (Költői kérdés volt...)

Kerek négyszög 2014.02.12. 18:12:31

Lehet szemet lesütni jobbantak:

“Az államalapítás óta Magyarország nyugati ország, amely saját jószántából soha sem akar többé a Kelet része lenni. Éppen azért jöttünk ide, mert ott már nem találtuk a helyünket. Szerencsétlen és igazságtalan nagyhatalmi paktumok szorítottak ki a nyugati világból. Egy nyugati kultúrnemzet életére rátelepedett a Kelet uralma, amely megmételyezte és tönkre tette országunkat. Nyugatos nép a keleti önkény hálójában. Ez a magyarok tragédiája, amelyet a XX. századi kommunizmus hozott a nyakunkra. Kékcédulás választás, a szovjet felszabadítás hamis mítosza, a vas és acél országának lázas látomása, a munkásosztály hatalmáról és a Nyugat bukásáról táplált beteges propaganda.
A keleti politika nem tűri az önállóságot, nem tűri a függetlenséget, és nem tűri a szabadságot. Felszámolja az emberek független életét védő védvonalakat. Vagyontalanná tesz, elszegényít, kiszolgáltatottá vetkőztet, ha kell, megfélemlít. A hatalomtól függő élet láncába fűz.
Mióta a Kelet betette a lábát Magyarországra, a magunkfajta szabadságszerető magyarok mindig ugyanazt akarták; szabadulni sorvasztó öleléséből, és elzavarni hazai helytartóikat. A keleti önkény világa helyett megalkotni a magunk szabad magyar világát, kiszakadni a hatalomtól függő élet láncolatából, visszaszerezni, újrateremteni az önálló és független polgári élet garanciáit; tisztességes munkát, tulajdont, szabad vállalkozást és védelmet nyújtó jogrendet. Mindig is ez volt a kívánságunk.
Nyugati demokráciát akartunk, amely a keresztény kultúrára, a szabadság, egyenlőség és testvériség eszméjére épül. Mindig is harcoltunk az áldemokrácia ellen, ahol az élet rendjét az emberek helyett a hatalom szabja meg, a hatalom önkénye működteti, ha érdekei úgy kívánják, hazugsággal, csalással, maffiapolitikával, ha kell, erőszakkal is.
Megszokhattuk már, lombhulláskor eltiport szabadságharcainkra egymagunk emlékezünk. Aki győzelmét ünnepelhetné, az már nincs sehol. S valóban, hol van a mohácsi és a világosi síkon, vagy a budapesti utcán felülkerekedni látszó ottomán, Habsburg- vagy szovjet birodalom?
A szovjetek birodalma is a múlté. Eltűnt, de nem enyészett el nyomtalanul. Helyén ma egy életerős, újratatarozott keleti hatalom emelkedik fel. Izmosodik, terjeszkedik, újraéleszti és pártfogolja egykori híveit, Ukrajnától Közép-Európán át a Balkánig.
A világ lassan ráébred, hogy a történelmi kihívást nem a kommunizmus előtti veszélyes eszmék újjáéledése jelenti, mert azok gyökerei alól a történelmi változások már kimosták a talajt. A nyugati világ számára a történelmi kihívást a keleti új rend gyarapodó erői jelentik, melynek leheletét, jelenlétét, kisugárzását már a bőrünkön érezhetjük.
A beszéd így folytatódik:
Tisztelt hölgyeim és uraim! Nézzünk hát szét az ünnep magaslatáról a mai magyar életen.
Hazugságok ipari méretű termelése, a hatalom eloldása az ellenőrzés pányvájáról, sutba hajított felelősség, intézményesített korrupció, maffiamódszerek. Demokrácia nélküli többpártrendszer, szociális válság, tömeges elszegényedés, munkanélküliség, eladósodás, kiszolgáltatott magyar gazdaság. Dobra vert ország.
A független, szabad élet elfojtása, amerre csak nézünk. Adókkal megfojtott kisvállalkozások, sorsukból kilábalni képtelen, máról-holnapra élő kiszolgáltatott kisemberek, tíz körmével hiába kapaszkodó, süllyedő polgárság. Nincstelenné, kiszolgáltatottá tett emberek, akik nem mernek felszólalni és kiállni az igazukért, mert a hatalomtól függ a másnapi megélhetésük. Hiába a NATO és uniós tagság, ez nem a Nyugat, és nem a XXI. század. Ez a keleti élet, és a múlt század, amit húsz év óta próbálunk magunk mögött hagyni, de újra és újra elér, körülfon és visszahúz bennünket.
Orbán Viktor 2007

Szúnyog 2014.02.12. 18:15:13

Volt poszt Izraelnek küldött gratulációkor? ja nem? Akkor duguljon el a szerző!
Az egész poszt amúgy röhejes, aki írta annak semmi fogalma sincs nemzetközi kapcsolatokról, diplomáciáról, nemzeti érdekről. Csak a megszokott napi fika.

zobod 2014.02.12. 18:19:04

Mi abban a terror, hogy kivégzik a gyilkosokat, erőszaktevőket, illetve sokat a drogcsempészek, és fegyveres rablók közül.

martineden 2014.02.12. 18:28:47

@Sírköves Slomó: Hogy neked is legyen fidesz-jobbik csicska,olvasd.....Nézőpont: Bárkire, csak a Fideszre ne!
Valamit nagyon elcseszett a kormány kedvenc kuta­tóintézete a bizonytalanokat segítő alkalmazással.

különvélemény 2014.02.12. 18:33:50

Az USA kormányának és személy szerint több elnöknek puszipajtásai a szaúdiak, ami ott megy, az sokkal sötétebb középkor, mint Irán.

Titkos börtönei is az USA-nak vannak, valamint ő tart fogva mindenféle jog nélkül embereket és kínoz meg naponta. Iránban legalább jelképes bírósági ítéletek vannak.

Lovag Mihály 2014.02.12. 18:34:36

@martineden: 2014.02.12. 18:28:47

hát ez már megaszánalom, ilyenbe kapaszkodtok? tényleg itt a végetek. menj fel a mandátumkalkulátorra és állítsd be a csúszkákat 100%-os összefosás győzelemre, aztán gyere vissza és hivatkozz arra. ultraLOL-ok vagy

martineden 2014.02.12. 18:35:35

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Az más. Orbán náci, iránbarát Putyin-pincsi diktátor. Meg cigány.,,,Ezt mind tudjatok es megis nyaljatok a valagat.Gratula jobbikos csicska

Lovag Mihály 2014.02.12. 18:36:18

@különvélemény: 2014.02.12. 18:33:50

én azt se értem, h Snowdennek miért kellett ELMENEKÜLNIE a demokratikus júeszéjből a putyindiktatúrába

martineden 2014.02.12. 18:37:18

@Lovag Mihály: lofasz miska ti kapaszkodtok a csuti ciganyba mert nelkule ehen halnatok.

Asakura Hao 2014.02.12. 18:37:54

@Söntésarcú Csömör: ezek csak a CÖF fizetett csicskásai.

Lovag Mihály 2014.02.12. 18:40:33

@martineden: 2014.02.12. 18:37:18

te is érzed, h gáz vagy

martineden 2014.02.12. 18:40:39

@Lovag Mihály: Mondjuk az oroszoktol mutass egyet akinek sikerul elmenekulni,ha allamtitkot kotyog ki

Sírköves Slomó 2014.02.12. 19:00:52

Az a probléma, hogy az ENSZ főtitkár ferdeszemü, és ideológiailag nem elég képzett ahhoz hogy tudja hogy minden zsidóbérencnek Izraelbe kell gratulálni az iráni forradalom alkalmából is.

Igy véletlenül Iránba gratulált german.irib.ir/nachrichten/item/254175-un-generalsekret%C3%A4r-gratuliert-zum-sieg-der-islamischen-revolution-im-iran

sőt még bulit is tartottak, amin a következő országok képviseltették magukat: 'die UN-Botschafter von Deutschland, England, Frankreich, Australien, Spanien, Holland, Russland, China, Italien, Afghanistan, Pakistan, Indien, der Türkei und einer Anzahl arabischer Länder teilgenommen'

Ehhez képest a poszt ezt hazudja 'Rajtunk kívül csupán Kirgizisztán, Tadzsikisztán, Brunei és Azerbajdzsán küldte el jókívánságait Iránnak.' persze a szokott módon forrás megjelülése nélkül.

Kandabula 2014.02.12. 19:25:51

@Sírköves Slomó: Államfőkről volt szó! Amiket felsoroltál, azok csak nagykövetek.

Lovag Mihály 2014.02.12. 19:29:36

@Kandabula: és szerinted kit / mit KÉPVISELNEK a nagykövetek?

Kámasuka 2014.02.12. 19:30:12

@Kandabula: Az államfők csak táviratot küldtek mint Áder.

Ezek ott buliztak.

Kandabula 2014.02.12. 19:30:49

@Lovag Mihály: látom, nem érted. Mindegy.

Kámasuka 2014.02.12. 19:33:33

@Lovag Mihály: Szó nincs róla. Jó ballib módjára ilyen hazugságot ereszt meg

'Egy iráni hírügynökség szerint Magyarország gratulált az iszlám forradalom 35. évfordulóján. Rajtunk kívül csupán Kirgizisztán, Tadzsikisztán, Brunei és Azerbajdzsán küldte el jókívánságait Iránnak.'

Ott a link a posztban, szó nincs benne arról amit a poszt hazudik csak annyi van hogy Mo. gratulált, és kész. Ettől még Obama és DarthVader is gratulálhatott.

Kámasuka 2014.02.12. 19:35:06

@Kandabula: Te teljesen hülye vagy.

Poszt: 'Rajtunk kívül csupán Kirgizisztán, Tadzsikisztán, Brunei és Azerbajdzsán küldte el jókívánságait Iránnak. Ezzel egy olyan rezsim felé tettük meg a legmagasabb állami szintű gesztust, amely módszeresen semmibe veszi az emberi jogokat, erőszakos cselekedetek sorával megsértve saját jogrendszerét. Irán nemzetközi jogi kötelezettségeit is sajátosan értelmezi.....stbstb'

színtiszta hazugság lásd a linkeimet

sapiro 2014.02.12. 19:36:31

@Sírköves Slomó: Irán tagja az ENSZ-nek, nyilván ez indokolja, hogy a főtitkár gratulál a nemzeti ünnephez és az ENSZ valamelyen fogadást ad, gondolom ez szinte kötelező is. Sértés lenne, ha nem tenné. Ilyenkor persze a "megfelelő szinten" képviseltetik magukat a nemzetek, hiányzás megengedett. Részünkről gratulált a külügyminiszter, az országgyűlés elnöke, a miniszterelnök és a köztárdasági elnök is. Ez azért - legkevesebb - nem általános.

martineden 2014.02.12. 19:37:57

@Lovag Mihály: lofasz miska akkor mert nem a nagykovetunk gratulalt.Mert a tolvajszovetseg koszontotte szemelyesen?

Lovag Mihály 2014.02.12. 19:41:29

@Kandabula: 2014.02.12. 19:30:49

valóban nem értem miért kell állandóan hazudoznotok

@Kámasuka: 2014.02.12. 19:33:33

szánalom a köbön

@martineden: 2014.02.12. 19:37:57

micukám, ne nyald már meg az ujjadat miután kivetted a seggedből

Mekk Meister 2014.02.12. 19:44:59

Ostoba iras, megint a tendenciozus, egyoldalu huhogas megy, csak hogy legyen miert szidni a horthyfasisztakriptonyilasantiszemita Zorbankormanyt. A titeket penzelo Amerikanak ugyan kik a legnagyobb haverjai? Es o maga miket muvel a szabadsag es demokracia teljes es cinikus megcsufolasaval? Ugorjunk mar at az ilyen alszent es demagog szovegeken. A tudatlansag nem ment fel.

_most_ 2014.02.12. 19:49:40

hihetetlen, hogy a fidesz erkölcsileg mennyire mélyre tud süllyedni, mondjuk azok után, hogy szabadon engedték a baltás gyilkost nem lepődök meg semmin, ezeknek tényleg semmilyen elveik sincsenek.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 19:49:46

OStoba MSZP csicskák, hiába hazudoztok.

Aki dolgozik, az tudja, hogy az MSZP-t nem szabad kormány közelébe engedni.

- Az ingyenélő segílyeseket hozná helyzetbe újra
- Elvenné a családi adókedvezményt amivel a dolgozó gyermekeket nevelő emberek járnak jól.
- Kétkulcsost akarnak aminek határa legutóbb 150 bruttó volt havonta.

Aztán..

- Megtagadták határontúli honfitársainkat 2004-ben
- Több tízezer ellenzékit verettek beazonosíthatatlan karhatalmistával 2006-ban
- Az országot az EU utolsó helyéra pakolták 2010-re hogy 2002-ben még a szlovákok elött voltunk
- Eladósították az országot
- Megduplázták a munkanélküliségi rátát.

Szeritnem nem mindegy.

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

Kámasuka 2014.02.12. 19:50:09

@sapiro: Ha nem általános akkor erre biztosan van valami forrás is, a poszton kívül aminek erre a kijelentésedre nincs forrása, ahogy neked se.

tuticsajok · http://tutipartner.blog.hu/ 2014.02.12. 19:52:16

Szép új világ... Ezt akarja a nép?!

_most_ 2014.02.12. 19:53:52

viszont a fidesz hívekben csalódtam, látják, hogy vezérüknek mennyire fontosak az iráni ünnepek, és erre sehol egy békemenet a iráni forradalom tiszteletére, Irán helyében ezt úgy értelmezném, hogy a magyarok nem igaz barátai Iránnak.

sapiro 2014.02.12. 19:54:09

@Mekk Meister: a pénznek nincsen szaga, de azért fogadjuk el, hogy vannak olyanok, akik büdösszájúval csak az éhhalál küszöbén fekszenek le.

sapiro 2014.02.12. 19:59:36

@Kámasuka: minden szóbajöhető közjogi méltóság gratulált, ez tény. Nincsen ezzel baj, nagyon udvarias emberek, biztosan minden nemzet nagy ünnepén hasonlóan járnak el. Forrásom meg tényleg nincsen, de van egy kutam.

zobod 2014.02.12. 20:01:27

@tobias2: azt is írják, hogy a srác államellenes fegyveres csoportot szervezett és vezetett.

tobias2 2014.02.12. 20:10:05

@zobod: Azt Nagy Imréről is írták, és a kiarakatperében el is ismerte.

zobod 2014.02.12. 20:18:28

@tobias2: az a mondás, hogy bukott egy fegyveres szervezkedést. Nem ő az első, nem is az utolsó aki így járt a végén. Ez ilyen műfaj, miért kellene sajnálni, azért, mert talán a "mi" emberünk? Az amerikaik is ilyen fekete-fehérben gondolkozva ölelték keblükre bin ladent, és az összes dzsihadista haverját, a kommunista agresszor ellen harcoló derék ifjú mudzsahedeket. Persze az is lehet, hogy fogtak a perzsák egy lánglelkű random arab költőt, és kivégezték mert ők ilyenek. Lehet, de nem túl valószínű...

Szúnyog 2014.02.12. 20:23:32

@Fullmoon121212: "de azért elolvastad:)) "

Mit? A vincentet nem, oda szinte soha nem nézek be.

Kámasuka 2014.02.12. 20:24:04

@sapiro: Az a tény hogy mind3nak van egy hivatala a levlistán meg rajta van minden ország nemzeti ünnepe aztán megy a kör email.

Mint mindenhol.

liebend 2014.02.12. 20:32:15

@ob.szerver: ugye, ezt a hülyeséget visszavonod, Atlantista barátom, pont az atlanti seggnyalás miatt csinálja a külügyünk az iráni lépéseket. persze tudom, ha van sapka azért, ha nincs sapka, azért. Íme: hu.euronews.com/2014/02/03/uj-fejezet-kezdodik-europa-es-iran-gazdasagi-kapcsolataiban

sapiro 2014.02.12. 20:59:19

@Kámasuka: szerintem kicsit több ennél. Üzleti tervei vannak a kormánynak, ehhez meg nem árt egy kis udvarlás. Ez sem baj, de érthetőek az ellenérzések is, pl.: www.punkosdi.hu/content/10-ev-borton-a-biblia-terjeszteseert Az már viszont nagy baj, hogy minden esemény, hangsúlyozom: minden esemény, még egy ilyen köszöntő is, egyeseknek csak egy újabb alkalom a gyalázkodásra. Ez senkinek nem tesz jót.

Kámasuka 2014.02.12. 21:04:57

@sapiro: 1. Szerinted kinek akar megfelelni Orbán? pármillió szavazónak, párezer vállalkozónak?

Vagy annak az elég életszerütlen esetnek hogy ott sittre vágnak egy magyar bibliaügynököt? Mi a fontosabb?

2. teljesen egyetértek

Sztavrosz_ (törölt) 2014.02.12. 21:06:22

Most nem azért de gratulálni egy évfordulón és támogatni egy hatalmat nem ugyanaz.

Én mondjuk megkérdőjelezem e szent jobb körbehordozását is csupán humánus szempontból... tök morbid.

alex4 2014.02.12. 21:23:57

@zobod: „...Nem ő az első, nem is az utolsó aki így járt a végén..."
.
Így van! Kétezer éve ugyanez történt a Római Birodalomban is. Jó pár ilyen szervezkedő ürgét felszögeltek - az egyiknek aztán elég jó marketingje lett (igaz a meséjét még évszázadokkal később is toldozgatták-foldozgatták) és ma már a Föld lakosságának majd' egyharmada azt hiszi, hogy tényleg így volt - persze, a többi ötmilliárd ember meg magasról tesz az egészre...

martineden 2014.02.12. 21:28:35

@Lovag Mihály: micukám, ne nyald már meg az ujjadat miután kivetted a seggedből....Mivan kis langyi lofasz miska,ne magadbol indulj ki

martineden 2014.02.12. 21:31:01

@Mekk Meister: tudatlansag nem ment fel....Akkor mert irsz baromsagokat fideszcsicska?

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2014.02.12. 21:36:31

Nagy szerencse, hogy a ti kenyéradó gazdáitoknál nincsen se halálbüntetés, se kínzás. Ja, de mégis van.

martineden 2014.02.12. 21:41:02

@Kuruc ezredes: Kenyerado gazdad neked van a csuti cigany szemelyeben.Imadkoztok hozza a rezsicsokkentesert fideszcsicska

Kandabula 2014.02.12. 21:45:23

Kicsit kihagytam, kíváncsi voltam, mire megy ki a "beszélgetés". A Fidesz-ügyeletesek egyszerűen tájékozatlanok a diplomácia világának finom jelzéseit illetően. Papagáj módjára fújják a magukét és összekevernek mindent. Épületes ostobaságokat hordanak össze. Jellemző, hogy az akasztásos, kéz- és láblevágásos videókra még csak nem is reagáltak. Pedig ott most ez a trendi. Sajnálom és megvetem őket.

Kuruc ezredes · http://polgarda.blog.hu 2014.02.12. 21:45:34

@martineden:

Nézd csak:

www.hazaeshaladas.org/tenyek-es-hazugsagok/kik-tamogatjak-egyutt-2014

"Bajnaiékat amerikaiak pénzelik?

Sosem tagadott tény, hogy a Bajnai Gordon által alapított Haza és Haladás Közpolitikai Alapítványt támogatja az amerikai demokrata párthoz közel álló agytröszt, a Center for American Progress. Ez az intézmény az Egyesült Államok egyik vezető szakpolitikai kutatóműhelye, amelynek támogatására büszke az Alapítvány."

Ezt ők maguk állítják saját magukról.

"Y-GEN
Az Együtt-PM fiataljainak nem hivatalos blogja."

Ezt meg a blog állítja saját magáról.

Szúnyog 2014.02.12. 21:51:31

@martineden: az az érdekes, hogy te tényleg nem érzed, mennyire a béka segge alatt vagy. Csak hányni tudsz.

sapiro 2014.02.12. 21:51:52

@Kámasuka: A kormánynak (ha ez egyenló Orbánnal, akkor Orbánnak) az ország érdekeit kell szolgálnia, ebbe mindenféle üzleti kapcsolatok építése, fenntartása, bővítése is beletartozik. Aki ebben ugyan nem érintett, de esetünkben pl. nem tetszik neki az, hogy Iránban a keresztényeket néha kicsit "megpogromozzák", nem örül annak, hogy éppen ott akar üzletelni a kormány. A vérmesebbje akár el is ragadtatja magát (igen, megjelennek az orbánfóbiások is). Erre csatasorba áll a mindig liberálbolsit kiáltók hada, és kész a purparlé. Kell ez nekünk?

Kámasuka 2014.02.12. 21:53:38

@sapiro: 'A vérmesebbje akár el is ragadtatja magát (igen, megjelennek az orbánfóbiások is). Erre csatasorba áll a mindig liberálbolsit kiáltók hada, és kész a purparlé. Kell ez nekünk?'

Viccelsz? Hát persze!..:)

sapiro 2014.02.12. 22:15:51

@Kámasuka: Viccelek, persze. :) Németországban dolgozom, küldöm a pénzt, csak néha megyek haza. Majd eldől, hol halok meg.

fehérfarkas 2014.02.12. 22:35:03

@különvélemény:

Irén valóban nem skandináv demokrácia, de Ázsia, Afrika, Dél-Amerika, Kelet-Európa országainál nem rosszabb. Az elmúlt 35 évben hatalmasat fejlődött a sah bukása óta. Pedig volt egy 8 évig tartó háborúja, amikor a Nyugat támogatásával (a vegyifegyverek alapanyagait és a gyártási technológiát is a nyugat szállította Szaddam Husszeinnek) Irak megtámadta, és vegyifegyvert is bevetett ellene. Valamint több mint 2 évtizede folyamatos nemzetközi szankciók alatt áll az ország, amit az elmúlt 2 évben külön meg is szigorítottak az USA nyomására. Ennek ellenére aki elmegy Teheránba, az egy modern 21. sz-i világvárost lát. Nagyon sokat fejlődött Irán a forradalom óta infrastruktúrálisa, iparilag, egészségügyi ellátások és oktats terén. Kevesen tudják, de Irán a top 20 ország közé tartozik K+F, robotika, nanotechnológia, űrtechnológia, génkutatások, és rákbetegségek kutatása terén.
Hogy mennyire szigorú vagy sem a mostani iráni rezsim, ahhoz csak egy adalék: Reza Pahlavi sah idején több tízezer embert végeztek ki. Pahlavi sah a nyugat nagy barátja volt, és a nyugati sajtó teli volt a sahot dicsérő cikkekkel, hogy Irán Ázsia mintaországa. Ráadásul az atomprogramot sem a forradalom utáni Irán indiította el, hanem még a sah, amit akkor a nyugat nem szankciókkal büntetett, hanem támogatott.
Mi az oka annak, hogy Irán ellenség lett? Az olaj és földgáz. A világ 3 legnagyobb földgáz, és 4. legnagyobb olajmezővel rendelkező országa a forradalom után államostotta az olajbizniszt, és kizavarta az amcsi és brit olajcégeket az országból.
1953-ban a demokratikus(!!!) Moszaddek-kormány a CIA és az MI6 az Ajax hadművelet keretében megpuccsolta, és Pahlavi sahot ültette helyette a hatalomba, és évtizedeken keresztül támogatta a sah diktatúráját. Miért? Mert a hatalomért cserébe a sah bagóért elprivatizálta az országa olajszektorát a jenkiknek és briteknek.
És mi volt a demokratikus Moszaddek bűne? Az, hogy államosította az ország olajszektorát, mivel a brit cégek hatalmas bevételre tettek szert belőle, míg az ország alíg látott valamit a bevételekből.

Ja, a vallási fanatikus Iránnal kapcsolatban pedig annyit - hogy az az USA és Nyugat-Európa, amelynek a wahhabita Szaúd Arába a legnagyobb közel-keleti szövetségese, az jobb ha vallási fanatizmus ügyében nem szól egy szót sem. Szaúd Arábiához képest Irán szekuláris ateista országnak számít.
(mondjuk semmi bajom a szaúdiakkal, a saját országukon belül úgy élnek ahogy akarnak - nekem a kettős mércével van bajom: a diktátor sahot az ázsiai demokrácia bajnokának tüntette fel a nyugat; valamint a szaúdi wahabbitákkal szövetkező Nyugat Iránt tartja a vallaási fanatikusnak; valamint atomfegyverekkel rendelkező Nyugat (USA, Anglia, Franciaország, Izrael) Iránt szankciózza az atomprogramja miatt).

Illetve a kettős mércén kévűl van még egy bajom: az emberi civilizció bölcsőjének egyik részét már lebombáztuk Irakban: szó szerint 3-5-7 ezer éves műemlékeket bombáztunk szét. Irán szintén egy hasonlóan ősi civilizáció (korábbi nevei: Perzsia, Média, Szusza, Elám). Irakban úgy viselkedtünk mint a Nyugat-Római Birodalmat leromboló barbár nomád germán és szláv törzek. Nem szeretném, ha a Nyugat ezt megismételné, és Iránban is ugyanilyen barbár módon viselkednénk. Lebombázni bármit könnyen le lehet. A civilizáltság nem a bombák kioldógombjainak megnyomásánál kezdődik: itt a barbárság kezdődik.

fehérfarkas 2014.02.12. 22:46:53

@Kandabula:

Nézd, Iránban szigorú büntetések vannak a bűnözőknek. Más társadalom mint a nyugati. Ott az emberek azért felháborodtak, és a közbiztonság elűnését démonizálták, amikor Teherán (13 milliós város = több mint 6x nagyobb mint Budapest) egyik közparkjában egy fiatal párt meggyilkoltak. Ott emiatt a lakosság már a közbiztonság megszűnésétől fél, a kásoz és anarchia eljövetelétől tartott. Nálunk Magyarországon ezzel még a kertévék híradóinak bűnyügyi híreiben is csak az utsó helyre lehetne bekerülni egy fél perces hírként.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2014.02.12. 22:52:30

@zobod:

Mármint erre gondolsz?

index.hu/kulfold/2014/02/07/iranban_kivegeztek_egy_ellenzeki_koltot/

Kivégezték Hashem Shabani iráni költőt, számolt be a Radio Free Europe. A 32 éves költőt január 27-én végezték ki, halálának híre azonban csak most került nyilvánosságra. A költőt és aktivistát 14 másik aktivistával azért ítélték halálra, mert „háborút viseltek Isten ellen”.

Shabani a perzsa Iránban élő arab kisebbség egy tagja volt, aki az arab kultúra és irodalom megismertetéséért dolgozó Dialóg Intézet alapítójaként volt ismert.

Shabanit három éve börtönözték be, és a hírek szerint kínzásoknak is alávetették. Raboskodása alatt nem kapott megfelelő jogi védelmet, írta a Guardian. Az ítéletet az iráni elnök, Haszan Róháni hagyta jóvá, ami azért érdekes, mert Róháni az utóbbi időben nyitott politikus képét igyekszik kelteni. Legutóbb például történelmi bejelentést tett arról, hogy elítéli a Holokausztot.

Nekem nem úgy tűnt, hogy ez gyilkos lenne...

fehérfarkas 2014.02.12. 23:08:31

@_most_: "viszont a fidesz hívekben csalódtam, látják, hogy vezérüknek mennyire fontosak az iráni ünnepek, és erre sehol egy békemenet a iráni forradalom tiszteletére, Irán helyében ezt úgy értelmezném, hogy a magyarok nem igaz barátai Iránnak."

:D :D :D ez tetszik :D :D :D

Komolyra fordítva a szót, Irán és Orbán két külön dolog. Orbán és a Fidesz kritizálását nem kell összekerni Iránnal.
Irán ugyanúgy nem tökéletes mint bármely más ország. A demokrácia hazájából az USÁ-ból lehetne csupa olyan dolgot bemutatni, amihez képest Irán tünne a világ legjobb országának, az USA meg a legrosszabbnak.
Irán 200 éve nem támadott meg más országot (míg őt többször is megtámadták ezen időszakban: legutóbb 1980-ban Szaddam Husszein Irakja a Nyugat támogatását élvezve).
Irán nem puccsolta meg más ország demokratikusan megválasztott kormányát, hogy helyére Iránt kiszolgáló bábdiktátort ültessen, míg az USA és Anglia megtette: 1953-ban a demokratikus Moszaddek-kormányt a CIA és az MI6 az Ajax hadművelet keretében megpuccsolta, hogy helyére a (báb)diktátor sahot ültesse.
Iránban a világon az egyik legalacsonyabb a bűnözés és az egyik legmagasabb a közbiztonság, ezzel szemben az USA-nál csak néhány latin-amerikai és polgárháborús afrikai országban nagyobb a bűnözés. Iránban a felsőoktatási rendszerbe a teljesítmény alapján kerülnek be a diákok, míg az USÁ-ban meg jelentős mértékben a szülők vagyoni helyzete dönti el. A fizika szakon a legtöbb nő Iránban tanul (70% felett a női hallgatók aránya) - és a természettudományok más szakain is Irán a top 10-ben a női hallgatók arányát nézve. Az orvosi ellátás az Iránban az irániaknak ingyenes, míg az amcsi polgároknak az USÁ-ban fizetős, és aki nem tudja megfizetni (a biztosításán keresztül, mert nincs pénze olyan magas biztosításra), az nem kap egészségügyi ellátást. És még lehetne hosszan sorolni az összehasonlító példákat.
Nem azt mondom, hogy Irán a világ legjobb országa. Egyáltalán nem azt mondom, de az amit a nyugati édia leír Iránról, annak a 90%-a manipaláció, propaganda, a tények szándékos elferdítése és torz bemutatása. Érdekes, hogy akik voltak Iránban azok teljesen mást mesélnek, mint ami a nyugati médiában szerepel. Mintha nem is ugyanarról az országról lenne szó.

Nekem vannak iráni ismerőseim, és a teheráni ismerőseim számára Budapest egy unalmas kis falu, ahol 2 hét után már unatkoznak, mert nincs mit csinálni. Még shoppingolni és plázázni sem tudnak itt, mert a teheráni üzletekhez és plázákhoz képest a pestiek száma, mérete, kinézete, vevők kiszolgálása való és arukészlete szégyenletesen kevés. (a seggrészegre ivós diszkózás pedig nem az irániak világa, így ezeket a helyeket ők messzire elkerülik Pesten)

fehérfarkas 2014.02.12. 23:17:59

@zobod:

Erről jut eszembe, nemrég egy békés amerikai túristák végeztek ki Iránban az amcsi kormány tiltakozása ellenére. Az amcsi média egy ideig lovagolt az ügyön, de amikor az iraki hatóságok a "békés amcsi turistáról" átadtk az infót, hogy valójában egy CIA ügynöknök, aki már korábban is járt az országban (az iráni erőmek elleni akciók elleni titkosszolgálati hadművelet keretében), akkor azután az amcsi kormány és média hirtelen elhallgatott. Valahogy jobbnak látták hallgatni, minstem kiderüljön, hogy a CIA a mai napig küld kémeket Iránba. Iránban pedig az ellenséges kémeket kivégzik.
Ha hinni lehet a hivatalos híreknek, akkor az iráni titkosszolgálatnak az lett gyanús, hogy miközben az USA 2 éve beszigorította az Irán elleni szankciókat, és az amcsi állampolgároknak megtiltotta az Iránba való utazást, akkor mégis miért megy egy amcsi polgár Iránba a saját kormányának tiltása ellenére? Ezután lenyomozták az illetőt, és kiderült, hogy "békés turista" helyett valójában CIA ügynök.

Szúnyog 2014.02.13. 02:00:11

@fehérfarkas: Jól írsz, s jókat. Ezt már történelmi blogokon is észrevettem. Ezért sem értem, hogy miként lehetséges néha nagyon olcsó fikázóként hozzászólnod. mintha két ember lenne a nick mögött.... :)
A mostani Iránnal kapcsolatos hozzászólásaid élveztem, okosak, tájékozottak voltak. Köszönöm.

benoke77 2014.02.13. 08:47:40

@nandras01: Nem tudom a többiek mit írtak, én csak a véleményemet írtam le és tartom. Eszemben sincs a törpét védeni, ugyanezt írnám, ha a Gyurcsány lenne a miniszterelnök és Iránban jópofizna. Lehet nem szép, de ha gazdasági hasznunk van belőle ám legyen. A nyugati világ gyönyörűen elhitette veled, hogy elvek mentén politizál, de ez koránt sincs így. Lehetünk mi a kivételek persze, de akkor nem túl sok országgal állnánk szóba:-)

gvi 2014.02.13. 17:02:19

Kellően gusztustalannak érzem a végére reflexből odaköpött November 7-utalást, aminek mellesleg semmi köze a cikk tartalmához, de persze jó magyarként megtanultuk úgy ünnepelni (vélt vagy valós) győzelmeinket és úgy gyászolni (vélt vagy valós) vereségeinket, hogy közben fogalmunk sincs róla, mi is történt valójában, de főképp cseppet sem érdekel minket. Az Októberi Forradalom egy népet szabadított fel a cárok (a nyugati királyokéval össze sem hasonlítható mértékben) elnyomó uralma, illetve (II. Miklós esetén) végtelen vezetői alkalmatlansága és felelőtlensége alól, ezen kívül európai színvonalú oktatási, egészségügyi, mezőgazdasági és ipari reformokat hozott el Oroszországba. 1917 az oroszok számára éppen olyan dátum, mint nekünk 48 (én mint amilyennek 56-ot álmodjuk). Azok az események pedig, amik a forradalom és a polgárháború után történtek, semmilyen módon nem következményei annak; mert ha például 48 sikere tartós lett volna, semmi nem garantálja, hogy nem épült volna ki valami aranyos kis Szálasi-féle rezsim kis hazánkban, hiszen a jelmondatok kiforgatása, a forradalmi hangulat kihasználása neki is ugyanúgy kedvelt eszköze volt, mint Sztálinnak.
De talán abba is bele lehetne gondolni, hogy Franciaország (ami talán ma a legközelebb áll a valódi demokratikus állam ideájához) még mindig a Marseillaise-t használja himnuszaként, pedig azért Robespierre és a barátai sem olyan romantikus forradalmárfigurák voltak, mint például Petőfi.

fehérfarkas 2014.02.13. 21:12:53

@Szúnyog:
Valószínűleg azért, mert más a külpol téma, és más a belpol téma, és nálam a kettő teljesen külön van.
Vagyis sokakkal ellentétben a külpolitikai értékítéletemet nem a magyar belpolitika és pártszimpátia befolyásolja, hanem a külpolitikai tények és információk. A saját ismerőseim közül is sokakkal vitázok emiatt, mert sokan a belpolitika szűrőjén keresztül nézik a külpolitikát. De van fordított példa is, amikor a hozzám hasonló belpolitikai meggyőződésű ember, külpolitikában is hasonlóan látja a dolgokat. És van olyan is, amikor külpol témában azokkal értem meg magamat, akikkel belpol témában nagyon élesen vitázunk. :)

Nem leszünk gyarmat ! 2014.02.13. 22:44:51

Irán tisztességesebb partner mint az "euro-atlanti' országok többsége.
Nyitottabbnak kell lennünk a keleti országok iránt, ne legyünk az USA csicskái.

Az úgynevezett euro atalanti országok is megérik a pénzüket.

- Guantanamón ma is foglyokat kinoznak.
- Az USA közel 400 000 embert deportált vissza Mexikóba.
- Az USA által pénzelt ún. civilt szervezetek polgárháborúkat robbantottak ki az arab világban.
- Több NATO állam terroristákat támogat Sziriában.
- Több euro-atlanti ország sajtójában rendszeresen jellenek meg szélsőséges magyarellenes cikkek.

Irán legalább korrekt tisztességes partner.

Oki08 2014.02.14. 03:16:45

armenianow.com/news/51925/armenia_iran_islamic_revolution_congratulation_president_sargsyan

Here's the best list I could generate of countries that (according to reports) sent their congratulations on the 35th anniversary of Iran's revolution:

Turkey (an official spoke at a celebratory rally, not sure if official congratulations were sent)
Tajikistan
Kyrgyzstan
Azerbaijan (given by their transportation minister on behalf of the president)
Brunei
Armenia
Hungary
Tunisia (new ambassador, may have been shamed into it)
Venezuela
www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2013/Feb-11/206015-venezuela-congratulates-iran-on-revolution-anniversary.ashx
Afghanistan (second vice president)

+
Sziria, Kina es Oroszorszag is melletuk van.
www.islamicinvitationturkey.com/2014/02/12/hizbullah-congratulates-iran-islamic-revolution-has-made-iran-pivotal-country-in-region-world/

www.shiitenews.com/index.php/pakistan/8959-pakistani-leaders-hail-success-of-islamic-revolution

en.haberler.com/uae-president-vp-congratulate-iran-on-national-day-370528/

Oki08 2014.02.14. 03:25:36

@gvi: Franciaorszagnak amugy a forradalom (egy angol tipusu fejlodes helyett) nagyobb karokat okozott, mint hasznot. Gyakorlatilag a gyarmatositasban, a gazdasagi es technologiai fejlodesben es demografiailag is lemaradt Anglia mogott.

Az irani forradalom egy normalis reakcio volt a kollaborans sah uralma ellen (sot a sah eppen fuggetlenedni akart es ezert puccsoltak meg, de ahogy 1917 ben a nemetek kuldetk Lenint, 1979 ben a franciak Khomeinit). Az iraki tamadas megerositette a rendszert. Mindenesetre olyan korulmenyek kozott (mint nalunk a czigoknal vagy a nem europai bevandorlok nagy reszenel)a korlatlan demokracia kifejezetten karos, a halalbuntetes pedig hasznos (azok ellen is, akik megyilkoltak tobb irani tudost az elmult evekben. Sok ilyet fogtak el es kotottek fel a hatosagok).

Kayassine 2014.02.15. 02:11:51

Jó lenne a ha ilyen szépen himbálóznának a 2006-os szemkilövők is, elsősorban a vezetőkre gondolok.
Demokrácia egy hazugság. A "fejlett nyugat" egy hazugság.
Az EU-ból csak baszogatást kapunk, csoda ha keletre nyitunk?
Túlzott deficit eljárás még évekkel azután is, hogy nem volt.
Az EU vizsgálja a pálinkafőzést. Jujj de nagy probléma, remélem vagy 1000-en vizsgálják.
Annak örülök, hogy a demagóg, hazug szaraitok nem maradnak szó nélkül.
A kedvencem amikor ballibek cigányozzák Orbánt.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.02.15. 16:29:28

@Kuruc ezredes: Ki is fizette az Orbán Viktor angliai tanulmányait?

Valami Sörös... Soros esetleg? Nem rémlik, régen volt már...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.02.15. 16:32:09

@Nem leszünk gyarmat !:

"- Több euro-atlanti ország sajtójában rendszeresen jellenek meg szélsőséges magyarellenes cikkek."

Vagyis több euro-atlanti országban merészelnek kritikus szavakat használni a magyarokkal szemben. Amit ugye nem szabad, mert hát itt dobog a Föld szivcsakrája is.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.02.15. 16:34:55

@Kayassine:

"Demokrácia egy hazugság. A "fejlett nyugat" egy hazugság."

Jah, azért rohannak és tapossák le egymás az angol és német bevándorló munkások a magyar határnál... ja várj, fordítva van.

Az igazság természetesen Putyinnál van.

Na, teszek félre pár fontot, hogy majd tudjanak etetni téged is a segélyszervezetek, ha majd a hozzád hasonló hülyék túlszaporodják Magyarországot.
süti beállítások módosítása