Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) Pride (1) pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Elégtelen oktatáspolitika

2013.12.05. 15:00 Y-GEN

Mindenben visszaesett a diákok teljesítménye a 2012-es OECD felmérés szerint. A dolog szomorú, de nem meglepő, és fel kell készülnünk, hogy az oktatáspolitikai mélyszántásnak később jelentkeznek az igazi veszteségei, ha nem történik minél előbb egy határozott irány- és személetváltás.

A magyar oktatási rendszer a legkevésbé képes az otthonról hozott hátrányokat kompenzálni, az EU országai között Magyarországon vannak a legtöbben, akik egyetlen idegen nyelvet sem beszélnek. Ezen a helyzeten a forráskivonás, az iskolaköteles korhatár leszállítása, a nyelvvizsga nélküli diplomaszerzés ötlete, vagy a bürökratikus vízfej, a KLIK létrehozása biztosan nem segít. Még a fideszes Pokorni szerint is többet árt, mint használ. 

Alulteljesítők-2012-EU-benchmark.png

Rosszul teljesítők aránya a PISA-teszt alapján

Hosszú távon az oktatás minősége a prosperálás kulcseleme. A dologban az a szomorú, hogy a kormány ezen a területen nem pusztán nem élt kétharmados erejével egy olyan reform bevezetésével, ami például Finnországot felemelte, hanem dilettáns módon egy rossz reformot vezetett be, ami nem enyhíti, hanem fokozza a meglévő versenyhátrányt.

Pedig lehetett volna másképp is. Oktatás és politika. Konzervatív módon tanuljunk a múltunkból. Gyerünk vissza a szabadságharcunkhoz, sőt még kicsit korábbra, az első felelős magyar kormány megalakulásáig.

Eötvös József oktatásért felelős miniszter 1848. július 24-én benyújt egy törvénytervezetet az elemi népiskolai oktatásról, de csak 20 évvel később lesz belőle törvény, amikor újra ő kerül az oktatáspolitika csúcsára. A magyar férfiak 41, a magyar nők 25 százaléka tud még olvasni ebben az időben, viszont 1890-re 60 illetve 46.5 százalékra javult az arány. Ha valami, akkor ez tényleg sikersztori. Érdemes volt a tanárképzés megújításába invesztálnia, de előtte nézzük az elveit a reformok bevezetésének módjáról.

"Haladni csak úgy lehet, ha míg egyik lábunkkal előre lépünk, a másikat helyben hagyjuk." Ez összecseng a stabilitással, ami például a finn oktatási rendszer egyik alapja (a másik a tanárok társadalmi megbecsülése).

Világosan látja az állam illetve a politikai cselekvés korlátait: "Az egyetemnek reformját megalkotni, mint a t. képviselő úr is jól fogja tudni, nem oly mű, melyet egypár nap alatt vagy egy-két év alatt véghez lehetne vinni; egy egyetemnek reorganizálása igen soktól függ, azt hamar senki nem reorganizálhatja inkább, mint maguk az egyes tanárok, mert ahol egyes kitűnő tanárok vannak, ott van híres, kitűnő egyetem is. (...) Kitűnő egyetem alkotására a szükséges tanerőkön kívül, melyekre nézve mi, magyarok, sokkal szűkebb körre vagyunk szorítva, mint bárki más: mert a külföldről kitűnő férfiakat nem hozhatunk be, s így csak azokat alkalmazhatjuk, akik magukat hazánkban ez egyes tudományos szakokra vetették, tudjuk pedig, hogy az utolsó húsz év folyamában, nem látván a magyar fiatalember kilátást a tudományos téren, szorosan tudományos szakra igen kevesen képezték magokat -, a tanerőkön kívül vannak még anyagi kellékei is minden egyetem létezésének és annak, hogy az egyetem céljainak a mai időben megfeleljen. (…)" - mondja az 1869-es költségvetési vitában.

Kezdeményezésére 1870-ben létrejött a Magyar Királyi Egyetem Középtanodai Tanárképezdéje. Szakosztályaiban kiváló tudósok tanítottak: a mennyiség- és természettani szakosztályban pl. Petzvál Ottó, Nékám Sándor, Than Károly, Eötvös Loránd vagy a már említett Jedlik Ányos.

De kellett egy laboratórium, ahol kipróbálják magukat a tanárjelöltek. Kármán Mór javaslatára egy évvel Eötvös halála után elindult a "Minta" vagy "Mintagimnázium", a mai Trefort (ELTE) gyakorlóiskola elődje. Kármán Mór fia, Kármán Tódor így emlékszik rá vissza: "Apám erôsen hitt valamennyi tantárgy - legyen az latin, matematika vagy történelem - oly módon való tanításában, amely a tárgy mindennapi élettel való kapcsolatait is feltárja. [...] Áttekintettük például a magyarországi gabonatermés néhány éves adatait. Táblázatokat és grafikonokat készítettünk, s ezeken megfigyelhettük a változásokat, s meghatározhattuk a gabonatermés maximumát és minimumát. A diagramokon korrelációkat kerestünk, és a "változás sebességérôl" tanultunk, ami azután elvezetett bennünket a differenciál- és az integrálszámításhoz. [...] Sohasem memorizáltunk szabályokat a könyvbôl. Ehelyett megkíséreltük magunk levezetni a szabályokat. [...] Azontúl, hogy az oktatás akkoriban még új módszereit bevezette, apám a Mintagimnáziumban azt is kezdeményezte, hogy az oktatásban vegyenek részt a végzôs egyetemi hallgatók is. Némelyik oktató ellenezte ezt a tervet, mondván, így ki leszünk szolgáltatva a "kocáknak", ahogyan mi, a középiskolai diákok ezeket a gyakorlatlan oktatókat kegyetlenül elneveztük. [...] A Minta volt Magyarországon az elsô olyan iskola, amelyik véget vetett annak a merev viszonynak, ami tanár és diák között abban az idôben a Biradalomban még általános volt...

Itt tanult Teller Ede, Kandó Kálmán, Polányi Mihály, Szily Kálmán és még ezernyi "celeb". A Fasori Gimnáziumban pedig (egy osztályban) Wigner és Neumann, akik pont annyira változtatták meg a 20 század gondolkodását, mint mondjuk Albert Einstein. Tanáruk Rátz László, 17 éven át a KöMaL főszerkesztője.

Oktatás és politika. Lehete folytatni, de egy biztos: nem kellene messzi menni jó ötletekért.

Címkék: oktatás eötvös pisa

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr855677104

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.07. 12:39:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Freddy 2013.12.06. 02:01:21

Sajnos Orbán Viktort ez az egész nem érdekli.

Kizárólag a hatalom megszerzése, és megtartása érdekli.

Ha érdekelné, akkor - legnagyobb sajnálatára - nem ő lenne a Vezér, mert ő maga és fideszes csinovnyikjai ehhez rendkívül kevesek, mondhatni: seggfejek. Ahhoz értenek, hogy megfélemlítsék az egész országot, és így mindenki aki ért valamihez, kussban marad.

Hogy mi lesz Magyarországgal 30 év múlva? Ez a Fideszt MOST a legkevésbé érdekli, ugyanis MOST akarnak hatalmon lenni, nem 30 év múlva.

Hajrá Orbán Viktor, Hajrá Fidesz! :)

Mária 2013.12.06. 06:10:42

"Ezen a helyzeten a forráskivonás, az iskolaköteles korhatár leszállítása, a nyelvvizsga nélküli diplomaszerzés ötlete, vagy a bürökratikus vízfej, a KLIK létrehozása biztosan nem segít."

Ennek mi köze ahhoz, hogy az általános iskolából éppen kikerült 15 éves korosztály nem világelső az egyébként is vitatható PISA felmérésen?

Dilis Csávó 2013.12.06. 06:49:03

A magyar oktatas szinvonala nem 2010 ota esik; ez egy regota tarto folyamat, ami annak koszonheto, hogy lenyeges valtozas a magyar oktatasban evtizedek ota nem tortent. Az uj erettsegi rendszer, vagy a bolognai folyamat csak a felszint erinti.

Ehhez kepest az Fidesz-kormany persze semmit sem javitott a dolgokon, max. a sajat etatista, uthenger gondolkodasahoz igazitott mindent, de KLIK nelkul is pont ilyen folyamatok lennenek. Sot a magasabb fizetes onmagaban szintent nem oldana meg semmit.
Amire mar regota szukseg lenne, az a tananyag racionalizalasa. Atallas a keszsegfejleszto oktatasra, a lexikalis ismeretek magolasa helyett.

OkoskaTo:rp 2013.12.06. 07:02:34

@Dilis Csávó: +1
Bár Rózsika elgondolása valóban agyament, a magolós oktatás is csak egy ilyen humán végzettségű aggszűz agyában produktív (a reáltárgyak leépítése mellett), ez a folyamat már régebb óta tart, és nem 2-3 év oktatáspolitikai ámokfutásának az eredménye.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.06. 07:12:58

EZ szinte hihetetlen..

Ugyanis
15 éves gyerekek körében végezték a felmérést.

Azaz olyan gyerekek körében, akik kaptak 7 év MSZP-s liberális képzést és 2 év Fideszest.

Tekintve, hogy az MSZP és ballib sleppje 1990 óta tudatosan verik szét az oktatást, semmi különös nincs abban, hogy folyamatosan esik a színvonal.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.12.06. 07:19:51

egy dolgot kéne...tanulni.
ja hogy az nam trendi? akkor ennyit fogtok érni kicsiny fattyak, nyugati cégek összeszerelőiben lehetttek bérrabszolgák....
jó reggelt ideje ébredni
ps. az oktatáspolitika nem fog helyettetek tanulni, és a tölcsért melyen keresztül csak úgy beöntik az okosságot a buci fejetekbe, még nem találták fel.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.06. 07:23:23

Más...

CSeppet álságos az iskolákért aggódnod, miközben a drogok széleskörű legalizálásáért küzdötök válvetve, amik közül a leegnagyobb fogyasztók éppen az iskolás korú gyermekeink:

Itt a PM-es haveros majom:
index.hu/belfold/2013/12/05/a_nav-ban_fuvezett_leadozta_lecsuktak/

ursus artos 2013.12.06. 07:25:20

Annyit azért tudnia kéne a posztolónak, mielőtt hoffmanozik egyet, hogy ezek a gyerekek még a liberális oktatás irányítás gyümölcsei.
Egyébiránt meg a sommás oktatási mélyszántáshoz legalább egyszer el kellene olvasni a NAT-ot, vagy legalább egy kerettantervet - szinte bármelyiket - és akkor látná a poszt toló, hogy mégsem akkora az a mélyszántás, mint amekkorát a feltüzelt és egyébiránt, képzeltel, buta tanárok állítanak.

Etniez 2013.12.06. 07:58:46

Csak halkan jegyem meg, hogy az általános nyelvvizsga kötelezettség baromság, rengeteg szakon semmi szükség nincs rá.
A középfokú nem elég arra, hogy idegen nyelvű- szakfolyóiratokat járass.
Egy szociális munkásnak sokkal inkább cigányul kéne tudnia, mint angolul pl.

Kerek négyszög 2013.12.06. 08:15:45

" dilettáns módon egy rossz reformot vezetett be, ami nem enyhíti, hanem fokozza a meglévő versenyhátrányt."

Nem erről az oldalról kell ennek a ratyi kormánynak a tetteit. Itt minden a saját hatalmi görcsük kiszolgálására megy. Ahhoz hogy hosszú távon tudják a magyar emberek vérét szívni, mutyizgatni, NAV-on keresztül ezermilliárdokat kilopni, bizony buta, irányítható, megvezethető alattvalók kellenek. Ez a fideszkomcsi világ értelme az oktatásban. Kár ennek a lerohadó oktatási teljesítménynek az okát taglalni. Ennyire egyszerű. És ez nem az én véleményem, ezt már sokan megfogalmazták.

Kerek négyszög 2013.12.06. 08:16:23

@Kerek négyszög: Nem erről az oldalról kell ennek a ratyi kormánynak a tetteit...szemlélni

Kerek négyszög 2013.12.06. 08:20:54

@ursus artos:
"Annyit azért tudnia kéne a posztolónak, mielőtt hoffmanozik egyet, hogy ezek a gyerekek még a liberális oktatás irányítás gyümölcsei."

Olvasd el mégegyszer a postot, mert nem érted a lényegét. Ezek a gyerekek nem kezdetektől vannak ilyen szinten, hanem az eredményük a fides rezsim alatt VISSZAESTEK.

ob.szerver 2013.12.06. 08:24:24

"Mindenben visszaesett a diákok teljesítménye a 2012-es OECD felmérés szerint."

Na és? Zsellérnek meg melósnak jók lesznek az Orbán uradalomban meg a Simicska cégeknél. 2018-ra más foglalkoztató már nem nagyon lesz.

Trackers 2013.12.06. 08:26:55

@Kerek négyszög:

Egyrészt ez hazugság, hiszen ezen gyerekek teljesítményét eddig nem mérték.

Az OECD felmérés 15 éveseket mért legutóbb is és most is.

A mért diákok pedig 80-90%-ban a ballib rezsimek oktatáspolitikájának az áldozatai.

Trackers 2013.12.06. 08:28:33

@ob.szerver:
Ne tudom mennyiben jobb az MSZP-s korszakban kialakult segélyezés melletti fekete munka, a közmunkától.

Majd a választók megítélik.

2013.12.06. 08:30:57

Én nem tudok kártékonyabb dolgot, mint a liberális oktatás politika. Az "Énnekem mindent szabad, mert én egyéniség vagyok" szemlélet, amit terjesztenek, a nemzeti érzés elnyomása, nem is sorolom tovább. Csak mégegyszer ne kerüljenek ezek hatalomra...

ursus artos 2013.12.06. 08:35:20

@Kerek négyszög: "hanem az eredményük a fides rezsim alatt VISSZAESTEK"
Hatalmas tévedésben vagy. A fidesz rezsimes új kerettanterv és NAT az idén indult, és felmenő rendszerben történik a bevezetése. A PISA mérések két évente vannak, tehát legelőször a diktatúra eredményeit NÉGY! év múlva lehetne lemérni.
Ilyettén formán a kijelentésed butaság és nem több mint a zsigeri gyűlöleted megtestesülése.

csababácsi 2013.12.06. 08:44:56

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Magyarország jobban teljesít.Hajrá Magyarország!!Hajrá magyarok!!

Kerek négyszög 2013.12.06. 08:45:07

@ursus artos:

Nagyon rosszúl tudod. Ime:

"Matematikából tizenhárom, szövegértésből hat, természettudományból pedig kilenc ponttal szereztek kevesebbet a 15 éves magyar diákok a PISA 2012-es felmérésén, mint három évvel korábban: a jelenlegi átlagpontszám matematikából 477 (2009-ben 490 volt), szövegértésből 488 (2009-ben 494 volt), természettudományból pedig 494 (2009-ben 503 volt).

Úgy tűnik tehát, hogy a 2009-es, bizakodásra okot adó eredmények után - 2000 és 2006 között a magyar tanulók szövegértési teljesítménye változatlan volt, 2009-ben azonban Magyarország is elérte az OECD országainak átlagteljesítményét - ismét romlani kezdtek az eredmények, az idei pontszámok nem érik el az OECD-átlagot, derül ki a legfrissebb felmérés kutatási összefoglalójából, amelyet kedd délelőtt hoztak nyilvánosságra. "

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.06. 09:06:33

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Nevetséges fasz vagy. Neked a múlt rendszerben kelltt volna élned, ott sztár lehettél volna ezekkel a dumákkal. Csak az MSZP- kapitalizmusra, a fideszt pedig szocializmusra kell cserélni, és kész is.

♔batyu♔ 2013.12.06. 09:08:50

Hihetetlen. Ballibsik nemzethalált vizionálnak, Orbán a felelős.

high up! 2013.12.06. 09:10:28

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Nagyon barom fidióta! Lefordítom neked magyarra: 3 évenként van PISA teszt. A parasztvezéred és agysejtmentes lakájai 3 éve vannak hatalmon. Ergo az utolsó felmérés eredménye a ballibsi oktatás számlájára megy, ez a mostanmi meg nemzeti-félázsia nyitás oktatás számlájára.

Az eredény: 3 év alatt a NEMZETI GYEREKEK SZELLEMI KÉPESSÉGE pontosan úgy zuhan mint a életszínvonal, mint a magyar gazdaság, meg mint Baumgartner a világürben.

És nem ez zuhanás lesz az utolsó, mert Orbanescu eftárs Capaccságharca nem áll meg!

high up! 2013.12.06. 09:19:55

Egyébként kik is müvelik és szakmai fejlesztik nap mint nap a társadalmat?

Orbanescu, Kövér, Rogántóni meg a többi, de facto 25 éve munkanélküli hordószónokok.

Balogh, 5 tudomány csúcsminisztere, akinek életében 3 foglakozása volt: betanított esztergályos, gondnok, lelkész.

Hoffmann Rózsika, a karrier-komcsi, aki még arról a 30 oldalas tanulmányról se tud semmmit, amit saat maga írt alá.

Zsigó cukrász elvtárs

Na és a többi MSZMP-s karrier-komcsi: Matolcsy, Pintér, Martonyi, Kerényi, Bencsikbandi, Hegedüs Zsuzska és ne is soroljuk tovább.

Mégis, mit gondol akárki, hova lehet ezekkel megérkezni? A 21. század Európájába, vagy a 13. század magyar jobbágy világába?
Ergo, teccik tudni, hogy nem a külföld teszi gyarmattá (jobbággyá) a magyart, hanem saját maga, a saját maga által választott vezetőivel.

ursus artos 2013.12.06. 09:36:43

@Kerek négyszög: teljesen összevagy zavarodva. A mostani diákok, akik a 2012-est írták nem az új NAT szerint és kerettanterv szerint tanultak. Hanem a régi szerint.
Butaságokat beszélsz, mert nem értesz hozzá. Ettől függetlenül megértem azt, hogy gyűlölöd Orbánt. De ehhez az eredményhez neki és Hoffmann-nak speciel semmi köze.

high up! 2013.12.06. 09:37:04

@ursus artos: ". A fidesz rezsimes új kerettanterv és NAT az idén indult,. tehát legelőször a diktatúra eredményeit NÉGY! év múlva lehetne lemérni."

Meg a lófaxot! 2010 május óta van fidesz-kormány, meséld már el, mire vártak 3 évet?

Teccik tudni, bezzeg az egykulcsos szja-val (amellyel az Orbáni, Zsigamarcell-i 10%-nyi elit réteg évente majd 400 milliárd foritot rak zsebre) nem vártak sepercet se a bevezetéssel. Annak a beveztetését már a hatalom megszerzésének másnapján beindították.

ursus artos 2013.12.06. 09:39:00

@high up!: te ne fordíts le semmit, mert messziről üvölt, hogy fogalmad sincs sem az oktatásról, annak rendszereiről és arról, hogy minőségi változást milyen távlatokban lehet és van értelme vizsgálni.

ursus artos 2013.12.06. 09:40:50

@high up!: nagyon hülye vagy. Hiába Orbán meg 2010, a tanárok 2013 szeptember elsejéig a régi NAT és kerettanterv szerint tanítottak. Olyan kurva egyszerű tény ez, hogy ezen nincs mit nem érteni. Fejezd be az okoskodást, mert csak görcsölsz.

2013.12.06. 09:56:18

Oktatás az is amit a magyar gyerekek este a televizióban látnak. A szemét kereskedelni TVk hosszú évek óta kitartóan rombolják a közerkölcsöt, a közizlést. Ezt is a liberálisoknak köszönhetjük!

Most ujabban, nagyon ravaszul már politizálnak is, persze a balliberális oldal érdekében.

blah 2013.12.06. 09:57:43

eddig is lefelé tartott az oktatás, az, hogy most ezek is rátettek egy lapáttal kb nem oszt nem szoroz.

blah 2013.12.06. 10:05:04

@Lindalinda: meg azt is a tv-nek köszönhetjük, hogy az ilyen hülyék mint te a liberálisokra fognak mindent.

Csore60 2013.12.06. 10:12:57

Tudom, hogy unalmas, de nekem lenne néhány szakmai észrevételem.
1. Az alsó tagozatban növelni az anyanyelvi órák számát.
2. Felére csökkenteni az írás-olvasás tanításának tempóját.
3. Ismeretszerzés helyett képességfejlesztés, méghozzá sokoldalúan.
4. Húzd alá, kösd össze, színezd ki, írd be a szót típusú csilivili munkafüzetek helyett átgondolt, a gyerekeket munkára, gondolkodásra, gyakorlásra serkentő könyvek és módszerek.
5. Idő a fejlődésre, a gyakorlásra, a képességek, készségek megerősödésére.
6. Egyéni fejlesztés, segítés a hátrányok leküzdésében.

Még sok mindent tudnék írni, de ha ezek megoldódnának, már előbbre járnánk.
Azokkal, akik azt írták, hogy a baj nem most kezdődött, mélyen egyetértek. Az elmúlt huszonvalahány év átgondolatlan reformjai, a folyamatos forrásmegvonás "eredményét" láthatjuk. Hosszú ideig tartott tönkretenni a közoktatás, és hosszú idő kéne a rendbetételéhez. Legfőképpen a valódi politikai akarat mellett az, hogy a politika ne szóljon bele a szakmai megvalósításba. Tűzzék ki a célt, adják meg a forrásokat, aztán hagyják olyan szakemberekre, aki pártreferenciáktól függetlenül CSAKIS szakmai szempontok mentén kidolgozzák a módszert. Na, itt bukott meg az egész, mert erre esély sincs a közeli és távoli jövőben.

GonoszMostoha 2013.12.06. 10:26:48

Egyetlen hatalmon lévő magyar kormámnynak sem érdeke a tanult réteg kialakítása, fenntartása. Ebben a kis országban túl sok embernek kell(ene) osztozkodnia meglehetősen kis koncon (a létszámhoz és a területhez képest kicsi a konc).

Soha, egyetlen kormány sem változtatott felfelé drasztikusan az oktatásra szánt anyagi kereteken, épült itt mindig minden, autópálya, stadion, wellness-központ, stb., többszörös áron, mint ami reális lenne, de az oktatásra mindegyik kivétel nélkül csinált.

Sőt, szakmai dilettantizmus jellemzi őket, mintha mindegyik azon versenyezne, hogy minél alkalmatlanabb ember és grádája kapja meg ezt a területet. Vagyis odadobják őket koncnak, lehet őket szidni, mint pl. Rózsikát.

A tanulás ma már privilégium, ugyanolyan luxus, mint valamikor, a XIX. században és a XX. elején. Sóvárogjunk utána, a szülők többsége dögöljön bele abba, ha egy vagy több gyermeke tovább kíván tanulni (különmunkák, túlórák), nem baj, ha 65 éves korára kinyiffan, legalább már nyugdíjat sem kell fizetni nekik. A gyerekeiket meg addig is tartják, amíg tanulnak, nem lesznek regisztrált munkanélküliek vagy közmunkások, tehát nem rontják a statisztikát addig sem.

Ész nem kell, mert akkor a hazugság-politika nem ér semmit, elkezdenek gondolkodni az emberek, a logikát főleg mellőzik a suliban, összefüggéseket felfedezni, statisztikákat összevetni netán elemezni, na, ez a legtöbb embernek és felnövekvő generáció-tagnak olyan sötét mint a bánya feneke omláskor. Így fordulhat elő, hogy amíg kívülálló nemzetközi szervek szerint 1 év alatt több mint 5 %-kal nőtt a drasztikusan szegények száma, addig az aktuális kormány (is) sikerhadjáratról kommunikál. Pedig csak statisztikát kellene nézni, értelmezni. Vagy csak jártunkban-keltünkben szétnézni az utcán, rokonoknál.

GonoszMostoha 2013.12.06. 10:34:26

@Csore60:

Igazad van, de te is tudod, éppen ezek ellen tesz most is a kormány. A tankönyvírás és -kiadás két fő okból kerül hozzájuk:

1. Agymosás céljára csak olyan könyv kerülhet a gyerek elé, amelyet ők írtak.
2. Az ebből befolyó haszon csak az ő zsebükbe megy.

A gyerekeket arra nem tanítjuk/-ják meg, hogyan lehet ismeretekhez nyúlni. Nem a fejükbe kellene gyömöszölni hatalmas információmennyiséget, egyszerűen azokat az alapokat kellene elsajátítani, hogy hová nyúljanak, forduljanak, honnan szerezzenek ismereteket.
Ehhez elengedhetetlen a jó olvasási tempó, a megfelelő szövegértés, a logikus gondolkodás, a kíváncsiság ébren tartása. Sokkal több kutatómunka, kísérlet kellene ahhoz, hogy jobban és hamarabb megérthessék az összefüggéseket.

Termsézetesen most már a délutáni foglalkozásokat is "álcázzák" a pedagógusok (az én gyermekemnél is), mert hivatalosan ilyen nincs. Nincsenek fejlesztések, olyan idő, amikor aprólékosan is el lehet bíbelődni valamivel, el lehet mélyülni egy-egy témakörben, kis kutatási projekteket indítani akár már alsó tagozatban is.

GonoszMostoha 2013.12.06. 10:44:33

Ez kimaradt: Svájcban volt alkalmam hónapokon keresztül részt venni különböző oktatási intézménxekben folyó "tanítási" munkában. Volt a repertoárban a mi általános iskolánknak, középiskolának és egyetemnek megfelelő intézmény, sőt, sikerült egy fogyatékosokat fogadó intézmény munkájába is bekapcsolódni.
Megrázó volt az itthoni viszonyokkal összehasonlítani. Nemcsak a vagyoni helyzet miatt, hanem az emberi tényező, hozzáállás miatt is. A kormányzat az oktatáspolitikában alulról felfelé építkezik, mondván, a gyerekekkel mindennap találkozó pedagógusok tudják a legjobban, mire van szükség, merre menjenek a fejlesztések, milyen irányt vegyen az oktatáspolitika. Amely utóbbit egyébként egyik párt sem néz szélkakasnak. Kiszámítható, hosszú távon tervezhető az oktatás. Rendszeresen megosztják egymással a jó és a rossz tapasztalatokat is a pedagógusok (ez helyi szinten kezdődik, amelyet kiterjesztenek kantonokra=nagyjából mint a mi megyéink, mjad országosan is).
Elképesztő volt azt is látni, hogy ún. felmérőket, dolgozatokat nagyon gyakran a kis könyvtárukban írják meg, ahol pc, könyvek állnak rendelkezésre ahhoz, hogy a felmérőben szereplő kérdéseket a tanuló megválaszolhassa (konkrétan felállhat, levehet egy vagy több könyvet, megnézheti az a fejezetet, amely a dolgozat témájához kapcsolódik).
Jelentős különbség, hogy NEM azt mérik, mit NEM TUD a tanuló (ellentétben nálunk), hanem azt, mennyire sajátította el azokat a képességeket, készségeket, amelyek lehetővé teszik a dolgozat témájában az összefüggések felismerését, konzekvenciák levonását. Mennyire van saját véleménye, egyéni meglátása?
Ez az, amit én annyira, de annyira hiányolok a magyar oktatásügyben. Ehhez tk. még tankönyvekre sincs igazán szükség.

nu pagagyí 2013.12.06. 10:50:03

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: A Fidesz pontosan 2006 óta garázdálkodik az oktatásban. Azóta, amióta megszállta az önkormányzatokat és képesség nélküli politikai csinovnyikokat eröltettek az önkormányzati iskolák élére. A Fidesznél nincs kártékonyabb alakulat, módszeresen visszaélt minden szabadságjoggal, felelősséget semiiért nem vállalva, saját kártevéseit mások nyakába varrva ügyködik azon, hogy a szabadság morzsáit is megszűntesse az országban.

high up! 2013.12.06. 11:05:56

@ursus artos: " tanárok 2013 szeptember elsejéig a régi NAT és kerettanterv szerint tanítottak"

Kérdeztem oksotóni, hogy mi a lófaxot is várt a fidesz az oktatásban, amikor az egykulcsos szja-t egy nap alatt letárgyalta, bevezette és az úri közönség zsebre rakta?

Azt is tudni kellene barátom, hogy a PISA teszt nem NAT tartalmat mér, hanem általános képességeket. Amelyeknek a fejlesztéséhez már 2010 júniusában meg lehetett volna alkotni a törvényeket.

A fidióta kormányzás egyébként az élő bizonyíték arra, hogy mekkora képesség romlás zajlott le az elmúlt 3 évben.
Teccik tudni a PISA teszt pont azt tükröti vissza, hogy mekkora a lemaradása a BIRKAMENET társadalomnak a POLGÁRI társadalmaktól.

ursus artos 2013.12.06. 11:24:42

@high up!: össze-vissza beszélsz, válaszra sem érdemes, amit írsz, Fogalmakat, rendszereket keversz, Hibás következtetésekre jutsz bizonyos értékekből.

s 2013.12.06. 11:42:50

@Mária: Ha elsők lennénk, akkor is vitatnád?

qwertzu 2013.12.06. 11:58:11

Valaki amúgy tudja hogy végzik a felmérést? Mi a motiváció a résztvevők számára?

Az 2012-es angol nyelvű matek feladatokat sikerült megnéznem, minden feladat egyszerű mint a faék. Valahogy nehéz elhinnem az eredményeket, még a világelső is vérszegénynek tűnik.

Reggie 2013.12.06. 11:58:31

@high up!: Abban igazad van, hogy 2010-ben nem nyult hozza a rakat szar oktatasi rendszerhez, amit a szocik letrehoztak es ezert a fidesz a felelos. Viszont ez azt is lelenti, hogy tovabbra is a szocik oktatasi rendszeret mert a teszt, mert az volt ervenyben a fidesz hibajabol. Tehat most csak azt lehet megallapitani, hogy fidesz mulasztott es az mszp rendszere fos.

Reggie 2013.12.06. 11:59:05

@Reggie: ...rendszeret merte a teszt..

JJames 2013.12.06. 12:06:38

Őszintén szólva engem az egész Oktatáspolitika hidegen hagy, mert szerintem úgy szar, ahogy van. Nekem teljesen mindegy, ki van épp kormánypárton, mert úgyis keresztbe tesz, akármit csinál.Olvastam a cikket. Nagyon jó gondolatok vannak benne, mint például, hogy haladni úgy lehet, ha egy lépést előre megyünk a másikat meg helyben hagyjuk. De könyörgöm, ez tündérmese. Mégis mi a francnak a 480 pontos pontrendszer bazdmeg? Mégis mi a francnak kell akkor emeletszintű érettségi egyetemre?!Amelyik kérte, az eddig is kiírta, most meg kötelezővé tették, szinte mindenhol.Mert az érettségi nagyon fontos. Nagyon bazdmeg. Bejutsz vele egyetemre, jobb esetben 3 év alatt szerzel diplomát és utána? Ha van ismerős és jó családból vagy, akkor lesz csak munkád.De amúgy, milyen lehetőségei vannak egy diplomával a kezében álló fiatalnak bazdmeg? Itthon, a végzettségének megfelelően tulajdonképpen semmi. Azzal a diplomával itthon vagy külföldön leszel szobalány, felszolgáló a megélhetésért? Meg miért nem lehet már az autójogosítványt érettségihez kötni bazdmeg , ha már olyan kurva okos az a diák bazdmeg. Miért életkorhoz van izgazítva bazdmeg? Mert ha idősebb lesz, akkor érettebb is szellemileg? A lófaszt.Ki találták az interaktív órákat, meg hogy jól leterheljék a tanárt, csak ezzel éppen a diák nem fejlődik szellemi szinten, legfeljebb beszélni, meg hazudni tanul meg, de gondolkodni nem. Azt kellene már megérteni, hogy a diáknak legyen ideje tanulni, meg gondolkodni az órán. Hogy oldjon meg helyzeteket és a talpraesettségre neveljék őket, hogy megállja a helyét, minden élethelyzetben. Erre, bevezették, hogy érettségiig, kötelező bizonyos óraszámot ledolgoznia a középiskolásnak valamilyen szervnél. Különben nem mehet érettségizni.Ez még jó is lenne, ha nem terhelték volna le az emeltszintű, meg a nyelvvizsga megszerzésével. Miért ilyen kurva nehéz a boldogulás bazdmeg. Nem azt mondom, hogy azok rossz döntések, csak azt,hogy mi a francnak az oktatásnak ekkora feneket keríteni? Mitől félnek? Hogy elveszik a diák a rendszerben, ha nem elég szigorúak? Meg természetismeretet tanulni? Miért a 2évig tanult biológia már miért nem elegendő bazdmeg?MIért kell ilyen baromságokat tanulni feleslegesen? Miért nem tanulhat azt a gyerek, amit szeret?Olyan az oktatási rendszer is, mint a diktatúra. Azt tanulod, amit mondunk bazdmeg. Ha nem, akkor meg 110%, hogy nem lesz munkád. Hát gratulálok, sikerült bazdmeg. Az autójogosítvány megszerzését kötelező is tenném. Mert a környezetét ismeri meg a szerencsétlen végre. Sok gyalogos, nem is tudja a kreszt. Szégyen.

Chris Colombo 2013.12.06. 12:22:44

miért kellene minden diáknak jól teljesítenie ezen a felmérésen? h majd okos emberként lehessen cigiboltban eladó? a felmérés eredménye az h nem minden diák okos...dehát ez régen is így volt, nem?

Reggie 2013.12.06. 12:52:58

@Chris Colombo: Sot regen barlangban, meg erdoben laktunk, minek ez a sok lakas?

Csore60 2013.12.06. 15:05:49

@jóeznekem?:
Nagyon egyetértek. Én csak a kiindulási alapokat vázoltam. Nem a tanítókat hibáztatom, de ott kellene elkezdeni a drasztikus változtatásokat, és felmenő rendszerben folytatni. Sajnos erre nem sok az esély.

Azért ironikus, hogy ebben a fene nagy demokráciában sokkal jobban rátelepedett a politika az iskolára, mint a 60-as, 70-es években. Soha nem volt ilyen kevés beleszólása a szakmának, a szakmailag valóban hozzáértő embereknek a közoktatási döntésekbe, mint manapság.
Kezdődött azzal, hogy a tantestületek alapvető jogait megnyirbálták. Az intézményvezetők kinevezésénél a testületnek már csak véleményezési joga van, egyetértési joga nincs. Vagyis a testület ellenében olyanokat is ki lehet lehet nevezni, akiket a testület alkalmatlannak talált. Amint erre bőségesen láthatunk példákat. És ez csak egy tényező. Ezer sebből vérzik a rendszer. Kevés a pénz, durván alulfinanszírozottak az iskolák. A minimális önállóságtól is megfosztották az intézményeket a KLIK létrehozásával. Iszonyatos túladminisztrálás van, a normális napi működés is nehézségekbe ütközik.

Tudom, nehéz elhinni, de az, hogy még valamennyire is működik a közoktatás, annak köszönhető, hogy a pedagógusok jelentős hányada igyekszik a legjobb tudása szerint megtenni, amit tud. A baj csak az, hogy a legfelkészültebb, legelhivatottabb ember is belefárad, ha hosszú évekig gúzsba kötve kell táncolnia. Sokan elfásulnak, belefáradnak... Szomorú, de sajnos ez az igazság.

WhyCantITouchIt? 2013.12.06. 17:43:59

2011. december: Az OGY elfogadja az új köznevelési törvényt.

2012. március - április: PISA felmérés.

2012. szeptember: Hatályba lép az új köznevelési törvény.

Szívesen.

tatka46 2013.12.08. 14:42:39

Ha hülye az államtitkár akkor még nem hülye a gyerek, csak félre vezetik.

imres 2013.12.08. 20:15:26

"Hosszú távon az oktatás minősége a prosperálás kulcseleme. A dologban az a szomorú, hogy a kormány ezen a területen nem pusztán nem élt kétharmados erejével egy olyan reform bevezetésével, ami például Finnországot felemelte, hanem dilettáns módon egy rossz reformot vezetett be, ami nem enyhíti, hanem fokozza a meglévő versenyhátrányt."

A blogíró és a kommentelők jó része nemcsak szövegértési, de logikus gondolkodási problémákkal is küzd.
Ne feledjük, ha a felmérés 2012-es és 2009-hez hasonlít, akkor azok a diákok, akik ma a tinédzserkor közepét élik, szövegértéssel kapcsolatos ismereteik kezdete 6-7-8-9 évvel ezelőtti.
Elvtársak! Gondolkodni kellene egy kicsit, mielőtt marhaságaitokat leírjátok!
Seggfejek!