Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) uber (1) über (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

A szovjet paksaméta

2014.01.29. 00:30 Y-GEN

Vlagyimir Putyin végignézett Európa perifériáján: hol talál olyan gátlástalan populista diktátorjelölteket, akik némi legitimitás-vásárló osztogatás reményében hajlandók hosszú távra Oroszországhoz kötni magukat, ezzel segítve az újjáépülő orosz gazdasági érdekszférát

Fehéroroszország - check. Lukasenko természetesen semmi kivetnivalót nem lát abban, hogy örök hűséget fogadjon Moszkvának, szolgaian teljesítve minden Putyin által támasztott politikai és gazdasági feltételt. Ezért cserébe nyomott árú gázt kap, ami a túléléséhez szükséges köldökzsinórként funkcionál. Ha Moszkva lejjebb csavarja a csapot, az emelkedő rezsiköltségek miatti felháborodásnak talán sikerülne végleg elsöpörnie a kontinensünk szégyenfoltjaként tovább élő szovjet típusú diktatúrát.

Ukrajna - check. A kijev utcáin dúló politikai válság miatt gyakran elfelejtjük, hogy van itt egy másik válság is: a pénzéhes oligarcháitól és korrupt politikusaitól szenvedő Ukrajna épp egy súlyos gazdasági krízis közepén van. Vajon mit választ egy nyakig eladósodott, fizetési kötelezettségeit teljesíteni alig képes ország vezetője az elnökválasztáshoz közeledve - a gazdaságot egészséges pályára állítani tudó reformokat, az orosz függés rövid távon kemény költségekkel járó csökkentését vagy az évtizedekre szóló nyakörvet Putyintól, amiért cserébe neeem-leeesz-gázáremelés? Da, tovarisi, az utóbbit választja. 

Na és ekkor jött a meglepetés. Amire senki se számított. Hogy Magyarország??? Sto? A piacgazdasági átmenet éveken át legsikeresebb országa? Aki a rendszerváltás után a régiót messze meghaladó sebességben indult meg az Ausztriához való felzárkózás felé? Az Európai Unió tagja?Igen, gaszpagyin Putyin, el se hinnéd, de Magyarország az elmúlt évtizedben megfordult, és elindult vissza a Szovjetunió felé. Ez az új csávó, szintén Viktor, "szabadságharcol" az EU-val, őrjöng és gyarmatosítás-visszaverő Békemenetet gründol, amikor amerikai szövetségesei számon kérik rajta a nyugati típusú demokratikus jogállam lábbal tiprását. Jó, mi? (Persze, szerintem is furcsa, hogy 89-ben még pont ellenünk ágált, dehát fiatalság, bolondság...) És mondok még jobbat, gaszpagyin Putyin - Orbán Viktor épp rezsit csökkent! Ha választások előtt kinéz némi olcsó gáz az oroszoktól, vagy csak beígérünk a Lajos nevű barátjának egy-két zsíros építési projektet, mindegy lesz neki, hogy épp aláírja a belépési nyilatkozatát az újjászerveződő orosz befolyási övezetbe. Simán elárulja a hazáját, az eddig hangoztatott elveit, azt a generációt, aki már európainak vallja magát. "Eurázsia a Duna partján". De jól hangzik, mehet is a sajtóba

89orbán.jpg

Érdemes alaposan átgondolni, hogy mi történik épp velünk és körülöttünk. 

A szabadságukért éppen az életüket kockáztatva harcoló ukránok egybehangzóan azt kiáltják: rosszul döntöttél, Viktor, elárultad a jövőnket, tönkrevágtad egy generáció álmát a nyugat felé mozdulásról. Elszámítottad magad - van, ami az olcsó gáznál is fontosabb.

Persze a megkötött Orbán-Putyin paktum tartalmáról semmit sem tudunk. Pártunk és kormányunk jó szovjet szokás szerint nagyjából azon a tájékozottsági szinten tart minket, mint egy karámnyi birkát illik. Jogosan tesszük viszont fel a kérdést, hogy mire ez a nagy sietség?

Egyik valószínű magyarázat, hogy Putyin látja - az új energetikai technológiák rohamos térnyerésével talán ez az utolsó esélye, hogy felépítse az új Szovjetuniót. Ha a palagáz-forradalom beindul (például Ukrajnában erre jó esély van), jóval kevésbé lesz képes egy kontinenst a gázcsapok elzárásával zsarolni, ezzel érdeket érvényesíteni. Ezért kellett lépni Ukrajnában, és talán ezért nem várhatott a paksi biznisz sem. (Miközben minden mértékadó kutatás azt állítja, az új magyar atomerőmű építéséről szóló döntéssel még egy évtizedig várhatnánk.)

Putyin érdekei világosak – de mit nyer Orbán? Az egyik (a kormányzat által hevesen cáfolt) magyarázat, hogy a számunkra egyértelműen káros, drága és az oroszoknak való kiszolgáltatottságunkat növelő Paks-dealtől a kormány talán rezsicsökkentési álmait betetőző olcsóbb orosz gázt remél. Ma egy jó nagy szívesség az oroszoknak, aztán a 2015-ben lejáró orosz-magyar gázármegállapodás újratárgyalásánál Putyin elvtárs is biztos segít majd a hatalmon maradáshoz szükséges rezsifaragásban. Ismerős? Úgy tűnik, Orbán is rákapott populista diktátorjelöltek keménydrogjára, az olcsó orosz gázra. És ha a rezsicsökivel biztosítva van még pár ciklusra a trón, akkor miért is érdekelné bölcs vezérünket, Putyin új pincsikutyáját, hogy az orosz nyakörv általában elkezd egy idő után szorítani?

A másik probléma, hogy az oroszok nem viccelnek. Nekik egyértelmű érdekük, hogy a Gazprom jó sokáig, egy jó nagy gázmennyiség kötelező átvételét rögzítő szerződést köthessen. Az európai trend, az energiahatékonyság növelése Putyinéknak nettó szívás, hiszen kevesebb Gazprom-gázra lesz szükség. Sajnos nem bízunk benne, hogy a nemzeti érdekeknek naponta szembemenő, nem éppen a tárgyalási képességeiről híres, és szakpolitikai döntéseknél a számokat rendszeresen mérföldekkel elhibázó kormányunkat nem csalogatja bele az orosz tárgyalópartner egy ordas nagy csapdába.

A gáz mellett vagy helyett mindkét Viktornál lehetséges magyarázat lehet az is, hogy aki a saját gazdasági klientúrájának szorításában él, annak zsíros építési projektekkel kell kitömnie az oligarchái zsebeit - erre pedig az orosz gigaberuházások jellemzően alkalmasak. Sokan leírták már, hogy a paksi történet nyertesei nagy meglepetésre szintén Lajos cégei lesznek. Így a Simicska-művek magánérdekekei által foglyul ejtett állam még egy jó ideig nem szabadul. Ez a magyarázat a mi esetünkben már csak azért is gyanús, mert amíg a gázüzletágban voltak zsíros beruházási lehetőségek, addig gázpártiak voltunk – mihelyt ezek kiszáradtak, átálltunk az atom mellé.

Végezetül a gyakran elhangzó érv: nincs más út, csak Moszkva. De van. A balti országok még a 90-es években piaci alapokra helyezték az energiaellátásukat, ezzel rövid távon leállva ugyan az olcsó orosz drogról, hosszú távon viszont biztosítva maguknak azt a szabadságot, hogy végleg lecövekelhessenek a szabadságot és gazdasági prosperitást nyújtó Európai Unió mellett - és ne sodródjanak vissza az újjáépülő Szovjetunió karjaiba. Innen nézve sokkal érthetőbb az is, hogy miért vállalták be a baltiak kemény megszorításokkal járó árfolyampolitikát annak érdekében, hogy minél hamarabb beléphessenek az eurózónába, ezzel még szorosabbra fonva a nyugattal való gazdasági integrációt (fájdalommentesebb válságkezelést tett volna lehetővé, ha az észtek pl. kilépnek az euró előszobájának tekinthető rögzített árfolyamrezsimből, és leértékelik a valutájukat).

A baltiak nálunk jóval keményebb leckékben tanulták meg, hogy mit jelent az oroszok igája alatt élni, így őket jóval nehezebben tudja rászedni néhány populista politikus, aki olcsó rezsivel kampányolva akarja a saját hatalmát bebetonozni - az orosz függőség árán. Tudják, hogy bár a nyugathoz tartozásnak ára van, nem kérdés, hogy meg akarjuk-e fizetni, vagy inkább olcsón eladjuk magunkat az új Szovjetuniónak. Az ukrán utcákon tüntető tömeg nap mint nap ugyanezt deklarálja. Most rajtunk a sor

Címkék: szovjet putyin paks hátraarc ütköző

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr875786911

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.01.31. 15:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A tízmillió atomtudós közgazdász országa 2014.01.29. 21:04:45

. Tényleg Alkesz Pistabácsi és Otthonkás Marinéni döntse el népszavazáson, hogy bővítsük-e a Paksi Atomerőművet? Bajnaiék hű fegyverhordozója, a PM-es Jávor Benedek népszavazást kezdeményez a Paksi Atomerőmű új egységének a megépítése ügyében. Azt mé...

Trackback: Ne rémisztgess engem a Szovjetunióval! 2014.01.29. 21:02:36

. A választókorú lakosság 40%-a a Szovjetunió felbomlásának évében még vagy meg sem született, vagy kiskorú gyerek volt. Felesleges rémisztgetni a fél országot a vörös terrorral. Így szerintem nem csak vicces, de értelmetlen hiszti is az, hogy a balo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

7esbusz 2014.01.29. 12:23:11

Kár minden rinyáért. Hazaáruló orbán és bandája csak a tünet, egy torz gondolkodású társadalom végkifejlete. Ki választotta meg őket? És ki fogja még 4 évre? Na ki? Na ugye. Ennyi.

♔bаtyu♔ 2014.01.29. 17:58:28

@7esbusz: Bajnaiéktól nem egy atomerőművet kaptál volna, hanem egy újabb IMF hitelt. Amire még büszke is lenne, hogy lám, milyen hamar felvette.

Nem hiszem, hogy ennyire ostobák is vannak. És ha neked Orbán megmagyarázza akkor mi van? Nem kéred?

"azt a szabadságot, hogy végleg lecövekelhessenek a szabadságot és gazdasági prosperitást nyújtó Európai Unió mellett"

A posztból pedig szerintem bőven elég ez is.

♔bаtyu♔ 2014.01.29. 18:10:32

Európai szabadságjogok:
nemzeti.net/l.php?u=1773452

Mintha itthon Kövér határozatlan időre Lendvainak megtiltaná a parlamenti felszólalást, mert Lendvai egy felszólalás kapcsán vitába keveredik vele.

hunyuan 2014.01.29. 18:13:10

@♔bаtyu♔:
trafikos vagy-e?
orsós is felvette volna ám csakhogy ezek zilyemefesek nagyjából látni szeretnék mire megy el, akkó meg nem lehet ám lopni-lopni-lopni
oszt így már nem kóser a csuti cigónak meg a csürhéjének

♔bаtyu♔ 2014.01.29. 18:17:18

@hunyuan: Na akkor most ezt írd le normálisan haver.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.01.29. 18:18:11

@♔bаtyu♔: Igazad van, nincs IMF hitel. De van helyette Amerikában kibocsájtott kötvény ugyanennyi értékben, csak kétszer annyi kamatért. Az nem hitel? Nem látsz tovább az orrodnál vagy annál, amit a pártközpontban lediktáltak?

J.László 2014.01.29. 18:18:30

"Vlagyimir Putyin végignézett Európa perifériáján: hol talál olyan gátlástalan populista diktátorjelölteket, akik némi legitimitás-vásárló osztogatás reményében hajlandók hosszú távra Oroszországhoz kötni magukat, ezzel segítve az újjáépülő orosz gazdasági érdekszférát?"

Nem olvastam tovább.

J.László 2014.01.29. 18:22:46

@♔bаtyu♔:
Nyugdíjat fizetni hitelből rendben van. Atomerőművet építeni hitelből nincs rendben. Ez a "liberálisok" pengeéles tudása.

flort 2014.01.29. 18:22:50

@doominogame: hagyd, lehet, hogy közmunkás szegény és naponta megkapja egy szövegfile-ban, hogy miket másolhat be, mint a véleményét.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.29. 18:27:26

Na és Angela Merkel, a Harmadik Birodalom kancellárja?

♔bаtyu♔ 2014.01.29. 18:28:03

@doominogame: Elmondanám, hogy Bajnaiék az IMF hitelbe buktak bele. Pontosabban a feltételeibe. Pedig nem is ők fizették vissza 4! év alatt.

Miért kellett volna Orbánéknak ezt felvenni? A kamat pedig csak az elején volt kétszer annyi.

Most megnézheted akár a kamatokat, akár magát a hitelfelvételi igényt. Elég nyilvánvaló, alacsony államháztartási hiánnyal, jó exporttal kisebb a hitelfelvételi igény.

Sőt még kisebb lenne, ha Gyurcsányék nem növelik meg az államadósságot 30%-al.

♔bаtyu♔ 2014.01.29. 18:28:40

@flort: Ez már azért sem lehet igaz, mert azt te megértenéd.

♔bаtyu♔ 2014.01.29. 18:29:42

@J.László: Pedig ez is jó:))

""azt a szabadságot, hogy végleg lecövekelhessenek a szabadságot és gazdasági prosperitást nyújtó Európai Unió mellett""

J.László 2014.01.29. 18:32:55

@♔bаtyu♔:
Mint egy KGST brosúra a '60-as évekből.

Bogyó 2 2014.01.29. 18:39:26

@doominogame: Pontosan.Egyfajta mumus az IMf-hitel, bezzeg, ha ilyen kötvény van, akkor az jó. Valahogy ez nincs az óriásplakátokon. A kétharmaddal elért alacsony hiány és a magas kamat révén tudtak kötvényeket eladni.A velünk egy fejlettségű volt szoc. országok mind lehagytak bennünket, s ez ügyben ez a kormány már több hibát elkövetett mint a szocik, akiket persze szintén nem lehet elégszer hibáztatni. De ők legalább a jogállamot nem szüntették be.

Bogyó 2 2014.01.29. 18:40:25

@J.László: "Nem olvastam tovább."

Pedig néha nem árt az igazsággal szembenézni.

vadi3 2014.01.29. 18:41:52

@♔bаtyu♔: Tisztelt Hozzászóló! Az elmúlt néhány év devizahitelei után merem remélni, hogy a magyarok is megtanulják nem építünk, vásárolunk, költekezünk hitelből, pláne nem olyan hitelből aminek a feltételeit sem ismerjük. Ismered-e az orosz megállapodás feltételeit? Mered-e azt mondani, hogy jó lesz nekünk? Biztos vagy-e abban, hogy Paks II 30 év múlva is rentábilisan fog termelni? Remélem mindegyik kérésre igen a válaszod, mert különben nem tartasz előbbre, mint az egyszeri devizahiteles aki elhitte hogy neki JÓ lesz, aztán nem lett.

J.László 2014.01.29. 18:43:32

@Bogyó 2:
Valóban nagy igazságok vannak itten leírva "a szabadságot és gazdasági prosperitást nyújtó Európai Unió"-ról.

Különben mit szóltok hozzá, hogy úgy néz ki, Schultz lesz az EU elnöke (főkomisszárja, bocsánat)?

martineden 2014.01.29. 18:49:11

@♔bаtyu♔ hanem egy újabb IMF hitelt. Amire még büszke is lenne, hogy lám, milyen hamar felvette. ....Te hulye fideszcsicska.A VAJDAD IS RINYALT AZ IMF-NEL,DE NEM TUDOTT VOLNA ELEGET LOPNI,IGY DUPLA KAMATERT MASTOL VETT FEL KETSZER ANNYIT

martineden 2014.01.29. 18:51:40

@J.László: Nem olvastam tovább....El hiszem.Faj az igazsag,mi fideszcsicska.Rosszat mondtak a vajdara,hu mi lesz most

J.László 2014.01.29. 18:53:24

@martineden:
Ha szólásra nyitod a szádat, a fideszcsicskán kívül egyéb is kijön belőle alkalomadtán?

martineden 2014.01.29. 18:54:14

@J.László: Nyugdíjat fizetni hitelből rendben van....Bizony valamivel becsuletesebb mint nyugdijvagyont ellopni es a seggere verni.A csuti cigany jobban teljesit,lopasban.Hajra Magyarorszag

Bogyó 2 2014.01.29. 18:55:10

@J.László: Egyáltalán nem állítja egy liberális sem, hogy jó dolog hitelből fizetni a nyugdíjakat. Azokat muszáj fizetni, ha kell, hitelből is.Atomerőműről viszont szerinted tényleg most így a választások előtt három hónappal feltétlen muszáj volt dönteni? Lekötni az országot évtizedekre? Komolyan elhiszed, hogy ez tisztességes döntés volt? Eleve ízléstelen ilyen döntést választás előtt meghozni, amikor semmi kényszerítő erő nincs rá, még 10 év múlva is bőven ráért volna, ha az ország érdeke számítana.
Selmeczi "amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra" magyarázata szemforgató, álságos és számotokra láthatóan is hazug. Nincs rá semmi igazi ok, ha lenne, már decemberben is nyilvános vita lehetett volna róla, de ti se tudtatok még január 1-jén se semmit. S akkor ha a miniszterelnök bejelenti, eldöntötte, évtizedekre, nektek így is jó, teljesen mindegy, felőletek bármit megtehet, nem számít a véleményetek és a miénk se. Nektek ez tetszik, nekünk hadd ne tessen.
És akkor az nem is került szóba, hogy muszáj-e tényleg egy elavult atomtechnológia mellett letennünk a voksot, amikor a normális országok már mind egyre inkább a megújulókban gondolkodnak, látva, hogy biztonságos az atom, általában, ha nincs semmi rendkívüli. De ha van, akkor viszont kurva nagy a baj. Egy fukusimai helyzetre Paks sincs felkészülve, nem szólva az atomhulladék problémáiról, s arról, hogy az uránból sincs végtelen mennyiség. Hiába nem megy most a lecserélés, nem is mondta senki hogy holnap kell. 20 évünk lehetett volna a lehető legjobb döntés kiagyalására, látva a világ ilyen irányú fejlődését. De nem, nekünk ez kell, most, amíg még Simicskáék képben vannak, pedig Selmeczi ismerhetné a Lassan járj, tovább érsz szólásmondást is.

J.László 2014.01.29. 18:56:01

@martineden:
Te náci vagy barátom. Rasszista szemét. Kiírtad magad az írástudó emberek közül.

martineden 2014.01.29. 18:56:17

@J.László: Miert nem vagy fideszcsicska?Hiszen ejjel nappal dolgozol a rezsicsokkentesert,a vajda halas lesz

martineden 2014.01.29. 18:59:11

@J.László: Te náci vagy barátom. ...Na vegre bevallottad ,hogy akinek a jelszavA;HAJRA MAGYARORSZAG az mind budos naci.Egyetertunk

Blogger Géza 2014.01.29. 19:01:50

"Miközben minden mértékadó kutatás azt állítja, az új magyar atomerőmű építéséről szóló döntéssel még egy évtizedig várhatnánk."

Ki az a barom, aki ezt állítja?

Bogyó 2 2014.01.29. 19:03:13

@J.László: Igazad van, Oroszország meg Kína a szabadság élharcosa, a gazdasági prosperitásé meg különösen.
Naponta tele vagyunk az Oroszországba bebocsátást követelő svéd, holland és osztrák menekültekről szóló híradásokkal, akik a brutális elnyomás, rendőrterror, meg hát persze a nyomor elől menekülnek ezekből az országokból a felvilágosult, gazdag és művelt és rendkívül toleráns Oroszországba, Kínába és a többi testvéri államba, Fehéroroszország, Ukrajna, Kazahsztán, na még azok is nagyon ígéretes helyek.
De reméljük, hogy a sok külföldre szakadt hazánkfia is hazajön, akik a jobb élet reményében menekültek el Moszkvába meg Pekingbe pincérkedni, sofőrködni stb.

Ember, úgy azért szoktad érzékelni a valóságot?

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.01.29. 19:03:25

Ugyanazok a szarrágók, akik Orbánt azért szapulták, mert hogy miért támadja a kormányt a Déli Áramlat melletti kiállásért, az oroszokkal való elköteleződésért az Unióval szemben, azok most szapulják azért, mert nem az Unióval szemben, de oroszokkal kötött egy gazdasági szerződést. Szarrágók...

martineden 2014.01.29. 19:04:02

@Blogger Géza: Ki az a barom, aki ezt állítja?....Es ki az aki nem?Jaaa aki lopni akar de hamar am.

Bogyó 2 2014.01.29. 19:09:13

@Blogger Géza: Ki az a barom?

Kevdes Géza, ha te ennyire képben vagy áruld már el, mennyi időnk lett volna még 2 hónap, három?
S azt is áruld el, mit tudott erről az ország mondjuk 2013 december 13-án, ha ez ilyen fontos döntés, hogy most adj uram, de azonnal, muszáj volt eldönteni, s nem várhatott egy új kormány felállásáig?
Nem érzel semmi ellentmondást?
(Költői volt, tudom, hogy nem, ha franciákkal írta volna alá, s azért, hogy végleg elküldjük az oroszokat, akkor most azt támogatnátok bőszen)

Paks kb. 20 évig működőképes. Nagyon újat mondasz, ha szerinted 2014-ben be kellene zárni, ha pártunk és kormányunk nem hoz ilyen bölcs döntést.

J.László 2014.01.29. 19:10:36

2018-ig leállítják a német atomerőműveket. Attól kezdve áramimportra fognak szorulni. Ha Németországnak nincs elég árama, ki lehet találni, hogy csökkenni vagy nőni fognak-e az európai áramárak.

Hogy mekkora hülyék ezek az Orbánék. És ez csak hagyján. De meg sem kérdezték az IMF-et!

7esbusz 2014.01.29. 19:15:53

@♔bаtyu♔:
Épp te nem érted... Ha Mesterházy ugyanezt csinálja akkor sem. Nem az erőmű építéséről van vita, arról sem nagyon, hogy honnan és mennyi, de ez a ruszki cég is épített a közelmúltban sokkal olcsóbban erőművet. A lényeg, hogy mi volt az alku tárgya. És ezt nem tudjuk. Vajon miért nem? Az sem visszás nektek feltétel nélküli zombiknak, hogy az Ukránok kvázi meghalnának, csak hogy az EU-hoz tartozzanak, a Viktord meg (szavak szintjén) legszívesebben kilépne a "sátán birodalmából", csak azért, hogy azonnal egy keletre lévő másik keblére boruljon. Nemcsak 25 évvel ezelőtti saját magát köpi szembe, hanem téged is, te meg aláállsz és még tapsikolsz is hozzá.

J.László 2014.01.29. 19:16:26

@Bogyó 2:
A franciák egy csavarhúzót nem tudnak a helyére tenni. Bemutatták Pakson is.

Bogyó 2 2014.01.29. 19:17:23

@♔bаtyu♔: Bajnaiék kurvára nem az IMF hitelbe buktak bele, hanem Gyurcsány elkúrásaiba. Bajnai teljesen mindegy volt, hogy mit csinál, az ország el akarta küldeni a szocikat, s várt a Fidesz-csodára. Most aztán láthatja mindenki, mi a csoda lényege.Teljesen nyilvánvaló, hogy a Fidesz sokkal kevesebb szavazatot fog kapni idén, akkor is, ha relatíve győzni fog. A szokásos stabil jobboldali massza marad melle, akik számára Orbán bármit csinál, akkor is rászavazanak. A szocik meg valamennyi szavazót visszaszereznek, de túl sokat nyilván nem, mert nem tudták magukat normálisan felépíteni, s igazi kihívóvá válni, s a gondolkodó emberek nem felejtették el nekik, amit műveltek. Jobboldalon viszont nem szokás az ilyen jellegű gondolkodás, fontosabb a hit, akár a tények ellenében is.

Bogyó 2 2014.01.29. 19:20:43

@jobbdemokrata: Basszus, te olvasod is amit írsz? Azt mondod, hogy miért támadják Orbánt akinek nem tetszett, hogy puccot emlegetett a Gyurcsány-orosz tárgyalásoknál, ha most meg ő köti meg a szerződést, ráadásul mindenféle nyilvánosság kizárásával, hosszú távra meghatározva az ország sorsát?
Szerinted???

J.László 2014.01.29. 19:21:18

@7esbusz:
"...az Ukránok kvázi meghalnának, csak hogy az EU-hoz tartozzanak..."

Eddig ez a nap hozzászólása.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.29. 19:22:31

MI az amit nem tudsz ?

Tudod mit építenek, mennyiért és milyen feltételekkel.

Mit szeretnél még tudni ?

Aki titkos paktumot kötött Putyinnal az a Gyurcsány volt.

Bogyó 2 2014.01.29. 19:22:47

@J.László: "2018-ig leállítják a német atomerőműveket. Attól kezdve áramimportra fognak szorulni. "
Persze, ezek a németek ilyen hülyék. Csak Orbán az okos.

Mária 2014.01.29. 19:23:48

Egyet magyarázzon meg nekem a kedves Poszter, ha kérhetem:

Egy Oroszországgal kötött szerződés szerinte mitől "szovjet"?

Érti egyáltalán az "orosz" és a "szovjet" közötti különbséget?

J.László 2014.01.29. 19:25:14

@Bogyó 2:
Az még hagyján. Fukushima után 20%-ra mentek fel a zöldek. Hogy kifogják a szelet a vitorlájukból, hozta meg ezt a döntést a Merkel kabinet. Kristálytiszta politikai döntés volt. Hogy tisztán lássuk az "európai szakértelmet".

sírjatok 2014.01.29. 19:27:45

@doominogame: "Igazad van, nincs IMF hitel. De van helyette Amerikában kibocsájtott kötvény ugyanennyi értékben, csak kétszer annyi kamatért"

"csak kétszer annyi kamatért" Vagy inkább ugyanannyiért. Csak hosszabb futamidőre. Ja meg ez nem változik menet közben. Hú de rossz tényleg.

privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578

privatbankar.hu/kotveny/kiszamoltak-nem-is-lett-volna-olyan-olcso-az-imf-hitel-255454

Blogger Géza 2014.01.29. 19:29:21

@Bogyó 2: Miért kellett volna várni a harmadik Orbán-kormányra? Ezek nem választási ciklusra szóló, hanem évtizedekre döntések. Amit már megalapozott egy 2009-es parlamenti határozat. (Akkor nem hisztiztél, hogy minek a bővítés előkészítéséről egy 95%os parlamenti döntés?) 5 év a parlamenti döntéstől az aláírásig az valami rohamtempó???

J.László 2014.01.29. 19:30:54

@Bogyó 2:
Bocsánat, 2022-ig állítják le az összeset. Rosszult tudtam a dátumot:
de.wikipedia.org/wiki/Kernkraftwerke_in_Deutschland

Bogyó 2 2014.01.29. 19:35:03

@J.László: Biztosan nem is tudnák megoldani, mert a franciák is hülyék, bezzeg az oroszok.

Mindenesetre igazán nagy atomerőmű-baleset az oroszoknál volt, s még földrengés se volt hozzá, a franciáknál meg nem volt ilyesmi.
A Paks2 egy totál új blokk-építés, hótmindegy, hogy orosz technológia volt eddig Paks.
De lehetne orosz is, ha tényleg ők a legjobb ajánlatot adók, meg ha eldől, hogy tényleg az atom mellett kell dönteni. De erről nincs vizsgálat, nincs vita, nincs hatástanulmány, nincs legjobb ajánlat, hanem egyenesen megegyezés, amiről alig tudunk valamit, azt mindenesetre igen, hogy monopolhelyzete volt az oroszoknak, s ez a másik fél számára inkább baj, mint nem.

J.László 2014.01.29. 19:40:11

@Bogyó 2:
Ajjajaj. Ne keverjünk össze egy pártközpontból utasított katonai kísérletet egy tényleges balesettel.

Mutass légyszi egy darab francia beruházást, amivel ne lett volna valami komoly zűr. Egy metró szerelvényt nem tudnak rendesen összerakni. Akikben lehet bízni, azok a németek és a japánok. Aki pedig tudja, mi az atom, azok az oroszok. Tetszik, nem tetszik.

Egyébiránt úgy tudom, amiben nincs kizárva, hogy tévedek, hogy a világon három ország képes faltól falig kulcsrakész atomerőművet építeni: Oroszország, Japán, Dél-Korea. A kulcsra kész alatt azt értem, hogy mindent az ég világon ők raknak össze, nem pedig ide-oda kiszervezik és utána számláznak.

Bogyó 2 2014.01.29. 19:41:18

@Mária: Szerintem Mária te nem érted, hogy ua. Mindkettő orosz imperialista, birodalomépítő törekvés, csak egyszer vörös, máskor meg nemzeti-keresztény színezetben, ami a tömegek hülyítésére jó, elfedni a lényeget. Ha szerinted lényeges a különbség az oroszok külpolitikája szempontjából, akkor te bevetted az internacionalista, baráti országok stb. maszlagot. Vagy most vagyunk barátok?
Maga Putyin személye is hűen jelzi ezt az egészet. Az egykori KGB-s uralja ma a keresztény Oroszországot.Hót mindegy, hogy pártfőtitkárként, elnökként, vagy cáratyuskaként.

Szerinted Észak-Koreában is van jelentősége, hogy az aktuális Kim király vagy pártfőtitkár?
Lásd már a lényeget!

Bogyó 2 2014.01.29. 19:45:29

@J.László: Fukushima után. Nem véletlenül. Rohamos a fejlődés a megújulók területén, senki nem tudja megmondani, milyen lesz 10 év múlva.
Emlékszem, hogy 10 év múlva még azt mondták, jók ezek a digitális fényképezők, de a filmes jobb minőséget ad, nem éri meg lecserélni.Ma már nem kérdés mit válasszunk.
Ezért kellene akkor dönteni, amikor valóban muszáj.
De itt nem ezek voltak a szempontok, még a jobboldaliak egy részének is nyilvánvaló, csak összekacsintanak.

J.László 2014.01.29. 19:47:15

@Bogyó 2:
Képzeld el, maradnak 20%-on, aztán most velük kéne koalícióra lépni. Már csak az baszna be.

Blogger Géza 2014.01.29. 19:49:17

@Mária: Ha az Y generáció ilyen hülye, tényleg jobb, ha nem szól bele a politikába.

J.László 2014.01.29. 19:50:27

A múlt héten volt egy fazon itt az indexen, aki egészen komolyan levezette, hogy 20 év múlva fúziós áram lesz mindenhol és valami kiszabott olcsó lesz az energia. Tetszett nagyon.

Bogyó 2 2014.01.29. 19:53:58

@Blogger Géza: "Miért kellett volna várni a harmadik Orbán-kormányra? Ezek nem választási ciklusra szóló, hanem évtizedekre döntések."

Pont ezért illett volna. Mert cinizmus, ha ezzel azt akarod mondani, úgyis mi győzünk. Ezzel magyarázni egy ilyen döntést.A Kormány nézzen szembe majd egy ilyen szerződés következményeivel legalább egy ideig.
A 95%-os döntés pedig,Fukushima előtt volt, azóta sokan másként gondolkodnak erről, és az a Korm, határozat nem mondta azt, hogy egy ilyen döntést nem kell széles körben ismertetni, megvitatni, akár a lakosság véleményét megismerni.
Rólunk döntenek, nélkülünk. Nem négy évre, évtizedekre.
Te kritikátlanul minden Kormány-döntést elfogadsz, de miért gondolod, hogy az a jó világ, ahol mindenki így tesz?
Az ilyen világ a diktátorok és az alattvalók világa.

sírjatok 2014.01.29. 19:58:40

@Bogyó 2: "Emlékszem, hogy 10 év múlva még azt mondták, jók ezek a digitális fényképezők, de a filmes jobb minőséget ad, nem éri meg lecserélni.Ma már nem kérdés mit válasszunk."

Én meg arra emlékszem, hogy 2000-re holdkolónia lesz, meg repülő autók. Honnan tudod, hogy a zöld erőforrások a "digifénykép" kategória lesz, és nem a "holdkolónia"?

sírjatok 2014.01.29. 19:59:25

@J.László: Tényleg tényleg, a fúziós energia is olyan, hogy időgép nélkül aligha lesz, hiszen mindig pont 20 évre van, amíg elterjed.

Lovag Mihály 2014.01.29. 20:00:45

@Bogyó 2: 2014.01.29. 19:53:58

figyi, egy kormány addig kormányoz, amíg át nem adja a következőnek a hatalmat. tudomásom szerint nincs olyan idő, h a váltástól visszaszámolva x ideig nem dönthetnek. ez most az én és a te pártszimpátiámtól független.

Mária 2014.01.29. 20:00:50

@Bogyó 2:

" Szerintem Mária te nem érted, hogy ua."

Te tényleg azt gondolod, hogy az "orosz" és a "szovjet" az ugyanaz?

Komolyan mondom, besírok :D

Blogger Géza 2014.01.29. 20:00:56

@Bogyó 2: Bizony, a parlamenti demokráciákban a legfontosabb döntéseket a parlament hozza, és nem holmi anarchista occupy mozgalmak vagy blogok. (A Paksról szóló szerződésit is a parlament fogja ratifikálni.) Érdekes egy rendszer, ismerkedj meg vele.

J.László 2014.01.29. 20:06:15

@sírjatok:
Én meg arra emlékeszem, hogy 2000-ig ember lép a Marsra és világszerte győz a kommunizmus. A SZU 1970-ig utól fogja érni Amerikát, az NDK pedig 1962-ig az NSZK-t. 1980-ban nem lesz lakbér, mindenki ingyen lakik. Egy inget egyszer fogunk felvenni, mert papírból fog késülni és olcsóbb lesz újat venni, mint kimosni.

Sőt: mindenki a szükségletei szerint! Tanították az iskolában, annyira istenbizony halál komoly volt.

Mária 2014.01.29. 20:12:22

@Blogger Géza:

"Ha az Y generáció ilyen hülye, tényleg jobb, ha nem szól bele a politikába."

Nem csak ezek a félművelt gyerekek nem tudják.

Pár napja volt az Indexen cikk, hogy 15 millára bírságolta a GVH a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgő magyar gyártóját, mert azt sejttette a reklámjuk, hogy a pezsgő orosz, bár a cirill betűkön kívül semmi nem volt se a terméken, se a termékben, ami orosz eredetű lett volna :)

Ráadásul a pezsgőjüket nem is Rosszijszkoje Igrisztoje, hanem Szovjetszkoje Igrisztoje név alatt árulják, de ezt már én teszem hozzá :)

Na most én nem is ezen akadtam ki, mert ezt már tudtam.

Én azon akadtam ki, hogy a gyártó úgy hirdette a cikkben is mutatott reklámjában a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgőt, hogy az a "pezsgők cárja".

Hát nem tudom, mit szólt volna ehhez a reklámhoz pl. II. Miklós orosz cár, ha a Romanov-házat bármilyen pozitív kontextusban egy lapon említik a szovjethatalommal :(

_most_ 2014.01.29. 20:12:33

Egyetértek a posztban leírtakkal, Orbánt nem érdekli más, csak, hogy építgethesse a diktatúráját és ehhez a kgb-s Putyin kitűnő partner, mivel neki köztudottan nincsenek erkölcsi aggályai a diktatúrákkal szemben. A fideszes oligarchák eltartása meg egyre többe kerül, de őket ügye muszáj pénzelni. Az agyhalott fidesz szavazókat meg annyira behülyítette Orbán, hogy még az orosz tankokat is örömünneppel fogadnák :D

J.László 2014.01.29. 20:14:59

Mi történt Máriával?

sírjatok 2014.01.29. 20:16:33

@J.László: Nem bírja a demagógiát egyik oldalról sem. Becsülendő.

J.László 2014.01.29. 20:17:29

@Mária:
Jelentem, én román főzésű Sztalinszkaja vodkát iszom. A Bethlen Gábor utca és a Garay utca sarkán árulják egy kínai ABC-ben. Lapos üveges, zsebben elfér.

Mária 2014.01.29. 20:33:02

@J.László:

És milyen betűkkel írták rá a nevét a címkére?

Mert erre itt latin betűkkel írták fel a "Москва" helyett azt, hogy "Mockba" nyilván azért, hogy a rencerváltás utáni korosztály is el tudja olvasni :DDD

m.cdn.blog.hu/na/napihulyeseg/image/K%C3%A9p004(3).jpg
.

arsenal71 2014.01.29. 20:45:07

@J.László: Ne is olvasd. Esetleg rávezet milyen ostoba vagy. Azt pedig semmi áron!

arsenal71 2014.01.29. 20:54:05

@Mária: Mint ahogy a magyarok gondolkodása sem változott így az oroszoké sem. Azért mert nincs Szovjetunió még a gondolkodásuk szovjet. És bárkit bedarálnak aki segíti nagyhatalmi törekvéseiket.
Aki nem látja hogyan bánnak el barátaikkal, szövetségeseikkel az vak. Ritka az a birka aki önként megy nyiratkozni.

nyomasek 2014.01.29. 20:55:07

@post: "Jogosan tesszük viszont fel a kérdést, hogy mire ez a nagy sietség?"

Mert Rothschildéknak kell a pénz és találtak hozzá jó partnereket. Birka bal-jobbozók.

Larry Silverstein 2014.01.29. 21:51:40

Az Orbán Putyin paktumról nem is fogsz megtudni semmit, nem is tartozik rád mondjuk.

A parlament viszont szavazni fog róla, anélkül a paktum szart sem ér.

Kivancsi 2014.01.29. 21:52:30

mostmar mindenki szamara vilagos!

- miert is vehettuk meg a mol reszvenyeket
- miert is mehetett a malev csodbe a ruszkik piizen

a kopcos kis cigot fuloncsiptek mikor ment a mol-ert azt megigerte hogy rossz atomut fogunk venni...
miert is volt olyan surgos? hat?
meg a valasztasok elott gyorsan nyelbe kellett utni mert ha nincs megrendeles a ruszkik legyilkoljak a fel felcsutot... csak azert :)

2014.01.29. 21:55:10

@J.László:
"Jelentem, én román főzésű Sztalinszkaja vodkát iszom."
Attól vagy retardált, oroszbarát hazaáruló majom.

"Nem olvastam tovább."

Anyád. Akkor ne is írj ide, tetves Orbán-bolsi.

2014.01.29. 22:00:33

@J.László: " Mi történt Máriával?"
Nem akarja kielégíteni senki, ez a legnagyobb gondja. Az okát nem tudom, talán az esztétikája, talán az éles gondolkodása tehet róla...
Bepróbálkozhatsz, ha éppen nincs fiúd... cserépkancsó.

Mária 2014.01.29. 22:01:49

@arsenal71:

"Azért mert nincs Szovjetunió még a gondolkodásuk szovjet. "

Erről az oroszokat is megkérdezted?

Mária 2014.01.29. 22:04:13

@Viktor Mutyin:

"Nem akarja kielégíteni senki, ez a legnagyobb gondja."

Mert te ugye pont úgy viselkedsz, mint akinek rendben a szexuális élete, ugye?

Lófüttyöt neked oda hátulra, hátha az rendbe tesz :D

J.László 2014.01.29. 22:40:18

@Mária:
Latin betűkkel: Stalinskaya

Mária 2014.01.29. 22:50:38

@J.László:

Közben rákerestem én is. Igényes dizájn, nyugati piacra, nem olyan retro ótvar, mint a COOP-os vodka :)

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.01.30. 08:47:46

@Bogyó 2: ahamm...körte-alma...okoska, kérlek, olvasd el miről van szó a kommentemben, köszönöm!

Gyingizik 2014.02.03. 10:25:42

Micsoda lenyűgöző, wall street-nyugatos- neoliberálnyik szöveg:

"...A balti országok még a 90-es években piaci alapokra helyezték az energiaellátásukat, ezzel rövid távon leállva ugyan az olcsó orosz drogról, hosszú távon viszont biztosítva maguknak azt a szabadságot, hogy végleg lecövekelhessenek a szabadságot és gazdasági prosperitást nyújtó Európai Unió mellett." A valóságban történelmük legnagyobb válságát élték át: az ott élő népesség 1/3-a elvesztette az állását, 50%-al csökkent a fizetése, 20%-ban kivándorolt Londonba pizzafutárnak. Ha bejött 1 db multi, a balti országban az ország kicsinysége okán 10%al "növekedett" az ipar. A valóságban nem a litvánoknak termelte a profitot, hanem külföldre. Mindez a megszorítások árán, ebből lett az állami támogatás, amivel becsábították őket az országba. Ha meg kiment a multi 10%al csökkent az ipar. Ez az a "gazdasági prosperitás" amit az EU nyújtani tud. Nem azt mondom, hogy az oroszok jobb volt nekik (kiirtották a lakosság 30%-át, ezért és csakis ezért vállalnak MINDEN nyugatos megszorítást, mert ez az ára, hogy ne kerüljenek vissza a ruszkikhoz) De ettől még az EU által köze nincs a balti országoknak vmi hiteles gazdasági modellhez. ("prosperitáshoz")!
süti beállítások módosítása