Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) elvándorlás (2) Elvándorlás (1) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) Pride (1) pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) tüntetés (6) Tüntetés (1) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Mit üzensz a hallgatóknak?

2013.12.11. 23:24 Y-GEN

Bajnai Gordon múlt héten, a BME-n tartott előadást a Managment Szakkollégium meghívására. Még épp időben elkaptuk előtte, hogy kicsit kikérdezzük, szerinte milyen a jó előadó vagy mit üzen a hallgatóknak a vizsgaidőszak közeledtével. A videó után pedig az előadásról készült beszámolónkat olvashatjátok.

Sokszor és sokan hangoztatják, hogy mennyire érdektelenek a fiatalok. Ez szerintem egyszerűen nem igaz. Rengetegen átlátnak azon az ügyeskedésen, amit a jelenlegi kormányzat folytat azért, hogy takargassa a szakadékot, amely felé egy expressz vonat sebességével robog az ország. Őket nem lehet hülyeségekkel megetetni. Ők nem csak igénylik, de egyenesen követelik, hogy az országot hiteles és hozzáértő emberek vezessék. Elegük van a légvár-építésben profi, minden másban viszont tehetségtelen politikusokból. Talán épp ezért tarthatott Bajnai Gordon, múlt héten, telt ház előtt előadást a jó kormányzásról.

Az előadás fő kérdései azok voltak, hogy mi is történt velünk a rendszerváltás óta, és ez hogyan torkollott az orbáni rendszerbe. A rendszerváltás első évtizedében a gazdaság teljesítménye javult. Az ország gazdagabb lett és a privatizációval létre jött egy tehetős réteg. De ez a javulás az alsóbb osztályok mindennapi életében valójában nem jelent meg. Sőt, számukra ez a korszak sokszor tartós munkanélküliséget vagy szegénységet jelentett és jelent mai napig is. Hiába volt a kapitalizmustól várt csoda, ez az ellenkezőjét hozta.

Mivel a gazdaság és politikai szereplői nem tudták kiépíteni azokat a normálisan működő rendszereket, amin keresztül a gazdasági fellendülés mindenkihez eljuthat, így megjelent az igény a nagy állami transzferekre és ezzel párhuzamosan a populizmusra. Így 2008-ig egy jóléti javulás volt megfigyelhető, egy gazdasági stagnálás mellett, (bár 2006-ban volt egy kísérlet a konszolidációra, de mivel ez nem vette figyelembe a társadalom tűrő képességét - és a populizmusban lubickoló Fideszt - el is bukott). Ezt leginkább hitelből finanszírozta mind az állam, mind a lakosság

Itt egy kis ugrás következik az időben, nézzük hogyan szerezte vissza a bizalmat a válságkezelő miniszterelnök. Erre sok bizonyítékot mutathatunk, de ami a legfontosabb az euró árfolyama. Gyurcsány Ferenc lemondásakor az árfolyam 308 volt, még mikor a Bajnai kormány átadta a stafétát Orbán Viktornak, már 265 volt a közepe. A mostanit le se akarom írni, mert elsírom magam. Mindent elmond a mai helyzetről, hogy harmadik éve kevesebb a beruházások értéke, mint az amortizációé, tehát több pénz megy ki a gazdaságból, mint amennyi bele. És, hogy mért kell a bizalom? Ahhoz, hogy megint egyensúlyba kerüljön az ország gazdasága és végre elkezdődjön a tartós gazdasági növekedés.

Nincs nagy tudománya annak, hogy miként sikerült visszanyeri a bizalmat. Egyszerűen el kellett hagyni a régi rossz beidegződéseket, szakítani a szavazatszámoló magatartással és csinálni kellet egy fej nehéz programot, amellyel sikerült a ciklusgörbe elé ugrani. Nehéz és kemény lépéseket kellett megtenni. Az alapelv az volt, hogy olyan kiadáscsökkentéseket kell végrehajtani, amik legkevésbé gátolják a növekedést. Így újra egyensúlyba kerültünk, (és így Magyarország a ciklikusan kiigazított költségvetési egyenlege pozitív volt az időszakban). Lehetőség lett volna arra, hogy gyorsabb növekedéssel jöjjünk ki a válságból, mint a régió többi országa. Ehelyett a bizonytalansággal, a korrupcióval és rossz döntések egész sorával hazavágták ezt az esélyt. És ha ez nem lenne elég, a mostani fogyasztás fenntartásához már a családi ezüstöt is eltapsolták, (értsd magán nyugdíjpénztár vagy bankadó).

A mai magyar valóság az, hogy a kormány képtelen megállítani a középosztály lecsúszását, és ezért a társadalom súlyosan instabillá kezd válni. Mégis mit lehet tenni ilyen helyzetben? Jól kell kormányozni, aminek az alapvetése a következő:

A társdalom tetején az államnak liberálisnak kell lenni, a középrétegeknél konzervatívnak, az alsó szegmensnél pedig szocialistának.

Tehát jó kormányzás nem egyfajta ideológiát próbál mindenkire ráerőltetni, hanem a törekvő emberek szolidáris társadalmát igyekszik megteremteni. Ennek nagyon sok lépése van, köztük a fiatalok munkához vagy oktatáshoz való juttatása, vagy a telepes program.

Ha érdekelnek a részletek, nézz körül a blogon vagy gyere el a legközelebbi alkalomra és tedd fel a saját kérdésedet.

 

Címkék: előadás egyetem bajnai ütköző

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr325677193

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.12. 13:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wagem 2013.12.12. 08:31:43

Mit üzent??
Hogy kell okosan libát lopni?
Hogy kell milliárdos cégeket becsődöltetni,úgy hogy jól jöjjön ki belőle a család.
Hogy kell úgy szart keverni,hogy ott sem volt.
Hogy kell nem emlékezni semmire..
Hogy kell szendén pislogni,úgy hogy az összes öregecskedő feleség össze pisilje magát a gyönyörtől?
De a leglényegesebb üzenet..
Hogy kell,hogy lehet következmények nélkül a szakadék szélére kormányozni egy országot.

Mária 2013.12.12. 08:45:56

"hogy kicsit kikérdezzük, szerinte milyen a jó előadó"

:DDDDD

Legközelebb kérdezzétek ki a csigát is, hogy milyen a jó távfutó. Vagy a vakondot, hogy miért előny a zsákmány elejtésénél az éles látás.

:DDDDD

Hannibal ante portas 2013.12.12. 08:46:33

"És, hogy mért kell a bizalom? Ahhoz, hogy megint egyensúlyba kerüljön az ország gazdasága és végre elkezdődjön a tartós gazdasági növekedés."
Csk jelezném, hogy ez már jól kitapinthatóan működik. Mert az €/HUF árfolyam hiába volt 265, ma meg 290 és 300 között ingázik, de a GDP 2009 - ben, Bajnai gazdasági minisztersége és miniszterelnöksége alatt -6,3%, ma meg valahol + 1,5 fölött. Az államadósságról és miegyébről ne is beszéljünk. Szóval, összességében Bajnai nagyot alakított abban, hogy a Fidesznek 2/3 lett 2010 - ben. Ezért aztán, meg a többi "jó kormányzás" érzetének sulykolása miatt az egész blog tökéletesen hiteltelen kampányduma.
Nem beszélve a "telt ház" fogalmáról: a Szakkollégium Facebook oldala szerint az előadás regisztrációhoz kötött volt, 118 személy vett részt rajta. Értelmes és jószándékú diákok kezdeményezését nem volna szabad politikai és különösen ócska kampánycélok érdekében felhasználni és hais színben feltüntetni.

Parajpuding 2013.12.12. 08:53:10

Remélem sokan hasonlóan gondolkodnak a felsőoktatás hallgatói közül, mint a cikkíró.
Sajnos egyenlőre a pöcegödör alja felé tartunk, ameddig Wagem, Mária és hasonló primitív létformában leledző agyhalott orkok adják a szavazók többségét.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.12. 09:03:56

mégis Ő honnan tudná, hogy milyen egy jó előadó?

Noname 2013.12.12. 09:07:25

Bajnai gazdasági miniszterként vastagon részt vett az elkúrásban.

akist 2013.12.12. 09:10:40

"Mivel a gazdaság és politikai szereplői nem tudták kiépíteni azokat a normálisan működő rendszereket, amin keresztül a gazdasági fellendülés mindenkihez eljuthat, így megjelent az igény a nagy állami transzferekre és ezzel párhuzamosan a populizmusra. Így 2008-ig egy jóléti javulás volt megfigyelhető..."
Szerzőnk bizonyára nagyon fiatal és nem emlékszik a populizmus csúcspontját jelentő "Jóléti rendszerváltás" c. programra. Valószínűleg arra sem emlékszik, hogy kik nyerték ezzel a választást 2002-ben.
Bajnai továbbra is unalmas, lassan szánalmas...

luis5 2013.12.12. 09:12:42

Hát az egy vicc amikor a sz@r kiabál hogy büdös van.
Nincs időm kifejteni Bajnai hülyeségeit és totális tévedéseit de ő maradt aki volt: egy ultraortodox fantáziamentes, neolibero, egy totálisan alkalmatlan (untauglich) politikus(ön)jelölt + a szponzorok embere. Aki érdekes módon mindig abból gazdagodott ha mások tönkrementek.
Minden stabil, gazdag társadalom fundamentuma a gyarapodó, elégedett középosztály, ennek a kiszélesítésén kéne neki is gondolkodnia. Az alsó 10-20%-al nincs mit kezdeni gazdaságilag, ők mindig is segélyeken, közmunkán fognak tengődni, aminek mértéke a társadalom gazdagságától függ majd.
Bajnai programja nagyjából kimerül a következőkben: sarcoljuk meg a még létező középosztályt, hogy ebből befogjuk az underclass száját és ezzel párhuzamosan az elit szabadon (liberális elvek alapján) lophasson.
Kösz, nem.

pisda 2013.12.12. 09:16:41

@luis5:

Most is ez megy :)

Csak így sarcoljuk meg az underclass valamint "létező" középosztályt és ezzel párhuzamosan hagyjuk az elitet szabadon lopni (konzervatív elvek alapján)

Anselmo 2013.12.12. 09:27:28

Igaz hogy a közép-európai mezőny végére csúsztunk a baloldali kormányzás alatt, de már épp meg akarták csinálni nekünk az aranykort, mikor jött Orbán és emiatt nem tudták megtenni.
Bár már kormányozni is az ellenzék miatt nem tudtak, tehát mindenről Orbán tehet.

semmiextra 2013.12.12. 09:31:31

@Hannibal ante portas:
Az ugye nem zavar, hogy nem magasabb a mostani GDP, mint 2010-ben amikor Bajnaiék átadták a kormányrudat?
Ja mert most van a válság csúcsa amikror mindenki zuhant, wait..., neem! :D
Nézz a dolgok mélyére néha...
@akist: Tanulj meg olvasni... 2000-2008 ebben benne van az MSZP is vastagon. Senki nem mentegeti őket...

Lovag Mihály 2013.12.12. 09:32:09

Nem értem Bajnait. Volt rá ideje, több, mint eddig bárkinek, hogy csináljon valamit. Miért utólag világosodik meg?

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.12. 09:32:20

Tízmilliókkal gazdagszik Tiffán Zsolt a Fidesz Baranya megyei elnöke

Egyre többször bukkan fel a sajtóban negatív színben Tiffán Zsolt a Fidesz Baranya megyei elnökének neve. A leginkább villányi óriáspincészetéről ismert Tiffán hirtelen robbant be 2010-ben a Fidesz élvonalába, majd ő lett Baranya Megyei Önkormányzat elnöke, országos hírű politikus. Az első komolyabb balhéja akkor történt, amikor kikezdett a sellyei Ormánságból érkező éhségmenetelőkkel, akiknek Tiffán szalonnát és kenyeret küldött.). Szintén jelentős visszahangot keltett az, amikor Tiffán Ede és fia, Zsolt 107,9 millió forintot nyertek "Panzió építése Szársomlyó tövében, a természetben" című pályázatukra. Ingyen a fidesz lobbinak juttatott borokkal vette be magát a politikába, de a bora már nem „menő” ezért lapát vár rá!
Tiffán Zsolt amúgy igen jómódú, vagyonnyilatkozata szerint számos ingatlan tulajdonosa. Villányban egy 223 négyzetméteres lakóház tulajdonosa fele részben, valamint ugyanitt egy 10967 négyzetméteres szőlő és udvar fele az övé. Nagyharsányban teljes mértékben övé egy 7271 négyzetméteres szőlőgazdálkodás, illetve 50 százalékban birtokol egy 3964, egy 1279, egy 1252 és egy 30888 négyzetméteres szőlőgazdálkodást. Fizetése vagyonnyilatkozata szerint: a Baranyai Megyei Közgyűlés elnökeként havi bruttó 600 ezer forintos fizetést kap (2012. január óta). Ezek mellé a havi bruttó 394 230 forintos országgyűlési képviselői tiszteletdíj, 532 211 forintos választókerületi pótlék és 115 950 forintos lakhatási támogatás, összesen tehát bruttó 1 millió 642 391 forint jut havonta Tiffán Zsoltnak, ami a 4 éves parlamenti ciklus alatt több mint bruttó 60 millió forint közpénz.

2013.12.12. 09:32:56

@Parajpuding: Nincs azzal gond, amikor a posztmszp-szdsz gittegyletek és szimpatizánsaik a tőlük eltérő pártszimpátiával rendelkező embereket mind fizetett ügynöknek és agyhalottnak könyveli el, csak akkor nem kellene az igazi demokraták, sőt, egyenesen a demokrácia védőinek szerepében tetszelegni, mert ez így elég szánalmas.

Márpedig amíg a "baloldali" pártok programja arról szól, hogy vegyünk el újra mindent amit lehet a dolgozó rétegtől, és osszuk szét magunk és az ingyenélők között, és az a legnagyobb problémájuk, hogy az alkoholista, magukat összehugyozó, összeszaró csövesek nem baszhatják szét bp belvárosát, addig bizony - az felmérések alapján az szavazók többsége szerint - teljesen rendben van, hogy ilyen messze vannak a kormányra kerüléstől.

Lovag Mihály 2013.12.12. 09:33:56

@semmiextra: "2000-2008 ebben benne van az MSZP is vastagon."

tudtommal szövetségesek, tehát most is vastagon benne lesz az mszp. semmi keresnivalója a politikában annak aki összeáll a botoxos ildikóval meg a puruttya bandájával.

Mária 2013.12.12. 09:35:32

"Rengetegen átlátnak azon az ügyeskedésen, amit a jelenlegi kormányzat folytat "

Meg azon az ügyeskedésen is, amit a jelenlegi ellenzék folytat, hogy ismét a hatalomba jusson. Ezért nincs sehol a támogatottságotok.

*

"A rendszerváltás első évtizedében a gazdaság teljesítménye javult."

Ez nem igaz.

*

"Az ország gazdagabb lett és a privatizációval létre jött egy tehetős réteg."

Az ország nem lett gazdagabb, és mondjuk úgy, a tehetős réteg se a saját képességeivel boldogult, hanem úgy halmozta fel a vagyonát, hogy az átkosból ismerős jó szoci elvtársak fillérekért megszerezték a közvagyon állami vállalatokba fektetett részének döntő hányadát.

*

"De ez a javulás az alsóbb osztályok mindennapi életében valójában nem jelent meg."

Persze hogy nem, hiszen a jó öreg szoci elvtársak csak a közvagyon magánosításában voltak profik, a vagyon működtetéséhez, vagyis a vállalkozáshoz tulokagyúak voltak.

*

"nézzük hogyan szerezte vissza a bizalmat a válságkezelő miniszterelnök"

Sehogy nem szerezte vissza. Többhetes casting után volt az egyetlen jelölt, aki úgy vállalta el a számára előírt program levezénylését, hogy írásban megzsarolta a kormánypártot és kikapcsolta a választott képviselők általi kontrollt.

Bajnai a kormányzása egyetlen kurta évében nem "válságkezelő miniszterelnök", hanem arrogáns kis kesztyűbáb volt.

*

"Gyurcsány Ferenc lemondásakor az árfolyam 308 volt, még mikor a Bajnai kormány átadta a stafétát Orbán Viktornak, már 265 volt a közepe. "

Mégis a Fidesz nyerte a választást, méghozzá elsöprő többséggel. Ami azt bizonyítja, hogy Bajnai és a mögötte álló szocik csak arra voltak képesek, hogy egy előre megírt programot IZOMBÓL végigjátsszanak, de arra nem voltak képesek, hogy megnyerjék és maguk mellé állítsák a választókat.

*

"Mégis mit lehet tenni ilyen helyzetben? Jól kell kormányozni, aminek az alapvetése a következő:"

Következetesen átugorjátok azt a lépést, hogy a kormányra kerülés előtt meg kell nyerni egy választást. Azzal nem fogjátok megnyerni a választást, ha papagáj módjára ismételgetitek, hogy 2014-ben ti kerültök kormányra. Máshoz meg nem igazán értetek, a kampányhoz meg az emberek megnyeréséhez meg végképp nem értetek. És lehet, hogy ez így is van jól.

*

"A társdalom tetején az államnak liberálisnak kell lenni, a középrétegeknél konzervatívnak, az alsó szegmensnél pedig szocialistának."

Ez egy bődületes ostobaság. Egyetlen kormány se képes arra, hogy minden választói réteg minden igényét kielégítse. Nem lehet minden réteg felé jópofizni.

Egyetlen, átgondolt, koherens, megvalósítható programmal kellene előállni, amelyben olyan kompromisszumok vannak, amelyekben a KÖZ java érdekében minden réteg hoz áldozatot, és minden réteg nyer is rajta valamit. Ezt a programot kellene a választóknak elmagyarázni, és a döntő többségükkel elfogadtatni.

De erre ti nem vagytok, és soha nem is lesztek képesek.

tisztapista 2013.12.12. 09:36:01

Nem is tudom, kinek állt jobban érdekében ez az interjú. A riporternek, aki ezzel egy országos ismertségű politikust kapott mikrofonvégre?

Vagy Gordonnak, aki ezzel még 500 embert meg tudott szólítani?

ostvan2 2013.12.12. 09:46:42

Elolvasva a kommenteket, 100x inkább Bajnai, mint bárki, aki ma a hatalom közelében van. Lehet, hogy rossz előadó, de már látott (vezetett) ténylegesen működő vállalkozást (a libázást kérem elhagyni, arról többszörösen bírósági végzése van, hogy abban NEM sáros. Még a Magyar Nemzet is elismerte, hogy így történt!). Van egy dolog, amiben - szerintem - jobb, mint bármelyik korábbi (beleértve a jelenlegit is) miniszterelnök: jó kompromisszumos megállapodásokat tudott kötni, amivel Magyarország nem járt rosszul. Tudom, hogy ez sokaknak vörös posztó, de - könyörgöm - mi a jobb: 100 megegyezés (ami mind kevesebb, mint az eredeti követelésünk), de mind hozott valamit, vagy soha nem megegyezni a szomszédainkkal, ergó "nem veszítettünk", ám arról nem szólnak a hírek, hogy mit nem nyertünk.

lbalazs 2013.12.12. 09:46:56

A gazdaságban a szocialisták sem remekeltek valóban, de a közjogi rendszert nem rombolták le. Ami most történik, azért sokkal rosszabb, mert már nincs jogállam, és ameddig ez így van, nem is lehet jó a gazdaság.

Mária 2013.12.12. 09:49:35

@tisztapista:

"Vagy Gordonnak, aki ezzel még 500 embert meg tudott szólítani?"

Nem az a kérdés, hogy hány embert tudott ezzel az átlátszó kampánymaszlaggal megszólítani, hanem az, hogy akiket megszólított, azok mit válaszoltak :)

Blogger Géza 2013.12.12. 09:49:42

Az EUR/HUF árfolyam azért volt természetellenes erős Bajnai idején, mert természetellenesen magas volt a HUF kamatláb. Ez nem különösebben nagy érdem, és nagyon drága mulatság volt (erősen megnövelte a finanszírozási költségeinket).

lbalazs 2013.12.12. 09:52:51

A középosztály erőssítése valóban fontos lenne. A Fidesz az elmúlt években, hogy takargassa a gazdaság rossz teljesítőképességét, a szegényektől csoportosított át jövedelmet a középosztályhoz (mellékesen a gazdagokhoz is, de gondolom ez nem volt cél). Ezzel csak az a baj, hogy elindultunk a délamerikai fejlődés útján. Ha sokáig erre megyünk, nem lehet majd megállni éjjel a pirosnál, mert kirabolnak, és bekerített őrzött lakótelepeken kell laknia középosztálynak (már vannak ilyenek). Biztosan ez az amit szeretnénk?

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.12.12. 09:52:58

LOL,vicces,hogy a bal-libbant söpredék még mindíg gazdasági zseninek tekinti ezt az idióta tolvaj elkúrót :))
Mindeközben az mszmp MEGINT megy az euhoz feljelentgeti az országot index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fgazdasag%2Fenergia%2F2013%2F12%2F12%2Faz_unio_vizsgalja_az_e.on_allamositast%2F

internacionalista söpredék

Blogger Géza 2013.12.12. 09:53:49

@lbalazs: Akkor vajon hogyan lehet az, hogy jövőre minden mértékadó várakozás szerint 7 éves csúcson lesz a gazdasági növekedés Magyarországon? Lehet, hogy a magyar gazdaság szereplői nem dőlnek be ezeknek a demagóg dumáknak (megszűnt a jogállam és társai), hanem teszik a dolgukat?

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.12.12. 09:56:46

@ostvan2: azt ugye tudod hogy bajnai 10+évig dolgozott az mszmp és gyurcsótány alatt?ergo,nyakig szaros ő is.

@lbalazs: jah,az kurva nagy jogállam volt.mikor embereket lövettek,vittek börtönbe (ahol meztelenre vetkőztetve verték őket) politikai hovatartozásuk miatt

lbalazs 2013.12.12. 10:04:17

@Blogger Géza: És az hogy lehet, hogy az amortizációt sem éri el a befektetés? Hogy a jelenlegi növekedés nagy részét még az előző kormányok alatt elindított beruházások adják?
Igaz nem látszik egyből a jogállam hiánya. Ha nem túl durván csinálják, nem zárnak be a cégek, csak nem nyitnak újak. Idővel majd érezheted te is, éppen ezért kellett a szegényektől átcsoportosítani a jövedelmeket, hogy ne érezd a stagnálást. Persze ezt már nem lehet tovább csinálni, már nincs mit elvenni.
A hétéves csúcs éppen a válság éveit jelenti. Tehát lassan visszaáll a gazdaság, igaz később mint a környező országokban, igaz drágán megfizetünk ezért, de nem baj :)

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.12.12. 10:04:29

Most látom csak,hogy az oldalsó reklámcsír tele együtt bannerrel LOL akinek eddig nem volt egyértelmű a dolog

sorstalan gáz 2013.12.12. 10:08:25

"mi is történt velünk a rendszerváltás óta, és ez hogyan torkollott az orbáni rendszerbe."

Úgy hogy Ferkó haver meg a Gordon csicskája együtt összehozták az irdatlan államadósságot, meg a Fidesznek a kétharmadot. Gratulálunk a teljesítményért!

♔bаtyu♔ 2013.12.12. 10:09:52

Annyira még Gordon sem jó szakértő mint az Index gazdasági rovatának "szakértői"

"Gyógyszer és üzemanyag nélkül maradhat Magyarország".

Azon viszont csodálkozom, hogy Bajnaiék társaságába Soros miért önti még a pénzt. Persze, Soros ezt innen szerzi, valójában mi, adófizetők finanszírozzuk Bajnaiékat, de akkor is.

♔bаtyu♔ 2013.12.12. 10:13:45

@sorstalan gáz: Már 2006-ban okt. 23-i események után követeltem, hogy Orbánék nevezzék ki tiszteletbeli Fidesz taggá Gyurcsányt. Senki nem tett olyan sokat Orbánék 2/3-áért mint ő és persze a ballibsi rajongótábor, akik akkor is az örömtől sikítoztak, amikor már zuhant a repülőjük.

Persze most mindegyikük köpködi Gyurcsányt.

luis5 2013.12.12. 10:17:05

@semmiextra:
"Az ugye nem zavar, hogy nem magasabb a mostani GDP, mint 2010-ben amikor Bajnaiék átadták a kormányrudat?"
Hazudni csak pontosan és szépen:
GDP alakulása:
2009-25.626 Mrd Ft
2010-26.513 Mrd Ft
2012-28.048 Mrd Ft
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt001.html
2013-as teljes év még nincs természetesen

tisztapista 2013.12.12. 10:19:08

@lbalazs: "És az hogy lehet, hogy az amortizációt sem éri el a befektetés?"

Ez az igazi lúzerek érve. Pontosan olyan, mint amikor az építőipar több pénzt akar kizsarolni a kormánytól, esetleg EU pénzeket, és arra hivatkozik, hogy az évi SZÜKSÉGES 40 ezer lakás helyett csak néhány ezer épül. Érdekes módon nem dőlnek össze a 100 éves házak, ha egy-két évig nem épül sok új lakás. Majd a következő évek növekedése kiegyensúlyozza.

Az ipari amortizációt hagyjuk, ugyanez pepitában. Több helyet személyesen ismerek, ahol nullára amortizált eszközökkel termelnek már évek óta - minden gond nélkül, versenyképesen.

akist 2013.12.12. 10:21:33

@semmiextra: Biztos baj van a látásommal, de nem látom a cikkben a 2000-es év említését. Idéznéd?
Köszönettel.

nnnnnnnn 2013.12.12. 10:22:43

minden normális ember reméli, hogy még a parlamentbe se kerül be ez a nyomi libás elkúró.

sorstalan gáz 2013.12.12. 10:24:35

"Gyurcsány Ferenc lemondásakor az árfolyam 308 volt, még mikor a Bajnai kormány átadta a stafétát Orbán Viktornak, már 265 volt a közepe. "

Tett azért közben az euró egy kis kitérőt felfelé, egészen a 320 közelébe, ami a leggyengébb forint árfolyam az edigiekben. Aztán már csak az IMF óriáshitele tudta viszarántani a forintot, a becsődölés előtti utolsó pillanatban

Szép kis válságkezelés ez hitelből, ami a következő kormányra hagyja a visszafizetés terhét, természetesen

Moin Moin 2013.12.12. 10:26:31

A pogányok többet tudnak a Szentháromságról, mint Bajnai a politikáról.:-)

Azt hiszi, hogy a jó politika a sok kis, alaposan kidolgozott szakpolitikából áll össze, egyszerű addikcióval. Ez nem igaz: a szakpolitika csak szolgáló, ezsköz a politika által ktűzött és a társadalmat mobilizálni képes célok eléréséhez.

Ezt a Bajnak-stáb egyszerűen nem tudja felfogni: nincs reális, a valóságon alapuló, egységes és koherens célrendszer, csak az események utáni futnak. Nem véletlenül kezdődik az Együtt szinte minden hírlevele úgy, hogy "Reagálunk XY fideszes politikuska szavaira..." Elfelejtik, hogy ha scak valaki után mennek örökösen, akkor sohasem fognak tudni elébe kerülni.:-)

Vision 2013.12.12. 10:29:22

@ostvan2: Ja, Pintér pedig bíróság előtt sem állt soha, miközben mindenki tudja, hogy ő a keresztapa Pesten. Hagyjuk már ezt, egyszerű trükkökkel el lehet mosni a felelősséget.

A cikkhez:

"Elegük van a légvár-építésben profi, minden másban viszont tehetségtelen politikusokból. Talán épp ezért tarthatott Bajnai Gordon, múlt héten, telt ház előtt előadást a jó kormányzásról."

Na ne röhögtess már. Bajnai kormánya egy vízió nélküli egyszerű végrehajtó báb volt, ami az IMF-EU segélyért cserébe megcsinálta azt, amit kértek tőle. Nem mondom, hogy ezek rossz intézkedések voltak, de ne találjuk már ki azt, hogy ez a mókus egy géniusz, mert akkor a gyári munkás is az, aki az utasításoknak megfelelően gyártja le a bögréket.

Moin Moin 2013.12.12. 10:29:53

@luis5:

Szép - csak éppen ha figyelembe veszed a forintban számolt inflációt, akkor a 28.048 gyakorlatilag azonos a 26.513-mal.:-)

Ne csak a puszta számokat nézd - és mutasd be másoknak, érvként -, hanem azok összefüggéseit is!

ursus artos 2013.12.12. 10:33:51

Még mielőtt hanyatt esnénk az egyetemisták előtt, ők sem teljesítettek szignifikánsan jobban az akkori PISA-teszten...

aaabbbccc 2013.12.12. 10:37:49

Azt sem kellene elfelejteni, hogyha Bajnai marad a miniszterelnök, a HUF/EUR árfolyam akkor sem maradt volna 265, mivel az eurozóna inflációja stabilan 1-2% mig a Ft inflációja 2010 környékén meg több, mint 5% volt, vagyis éves szinten minimum 3-4% árfolyam kiigazítás kellett történjen, és milyen érdekes, a 290-300 Ft-os árfolyam pont ott is van

Pop40 2013.12.12. 10:40:55

@Parajpuding: +1
@ostvan2: +1
@Mária: A sok marhaságból csak egy:

"Többhetes casting után volt az egyetlen jelölt, aki úgy vállalta el a számára előírt program levezénylését, hogy írásban megzsarolta a kormánypártot és kikapcsolta a választott képviselők általi kontrollt."

Azért a szoci képviselők ezer irányba húzását "választott képviselők általi kontroll"nak nevezni... Muhahahahaha :DDD

A taktikai érzéked nem a legjobb, kicsit hamarabb kellett volna elkezdened a fidesz seggét nyalni. :)

@♔bаtyu♔:
"valójában mi, adófizetők finanszírozzuk Bajnaiékat, de akkor is."

Kedves elvtárs, el kéne már dönteni, miért is köpködöd Bajanit. Eddig az volt a lemez, h az amcsik finanszírozzák, és az ő bábjuk, most kiderül, mi finanszírozzuk, franc se tudja már ezt követni.:)

Azt meg sem kérdezem, hogy Vityát mégis ki finanszírozza, gondolom, véletlenül sem mi. :)

Pop40 2013.12.12. 10:44:01

@Moin Moin:

Ebben sajnos van igazság. Bajnai politikusnak csapnivaló.
Többek közt ezért is szavazok rá. Elég volt már azokból, akik csak a politikához értettek, semmi máshoz nem.

Pop40 2013.12.12. 10:51:50

@sorstalan gáz: "Úgy hogy Ferkó haver meg a Gordon csicskája együtt összehozták az irdatlan államadósságot, meg a Fidesznek a kétharmadot. "

Az az "irdatlan adósság" az emútnyócban 10 ezer milliárddal növekedett.
Ebből 3e milliárd volt a 13. havi nyugdíj, amit a fidesz MEGSZAVAZOTT.
2 ezer milliárd volt ugyanez a közszférában, + az ottani béremelés: a fidesz ezt is MEGSZAVAZTA.
3 ezer milliárd meg ment a manyupba, amit a fidesz nyom nélkül ellopott kormányváltás után, s AZ ADÓSSÁGOT MÉG EZZEL SEM VOLT KÉPES CSÖKKENTENI.
Ezzel az emútnyócra kevesebb, mint évi ezer milliárd adósságnövekedés jön ki (mivel a manyup megvolt kormányváltáskor.)
A narancskomcsik meg úgy tartják mondjuk közel helyben az adósságot, hogy elloptak 3000 mill manyupot, ami évi 1000 milliárd.
Innentől fogva miről is beszélsz?

Zsidózz inkább egyet, az a nevedből ítélve jobban megy.

tisztapista 2013.12.12. 11:02:35

@Pop40: "A narancskomcsik meg úgy tartják mondjuk közel helyben az adósságot, hogy elloptak 3000 mill manyupot, ami évi 1000 milliárd.
Innentől fogva miről is beszélsz?"

Az én pénzemet az "lopja" el, akit én erre szavazatommal felhatalmazok. Mivel az ország fele a kétharmados Fideszre szavazott, innentől kezdve csak a másik felének jelenthet problémát a manyup "ellopása". Ha nekik ez ennyire nagy probléma, akkor önérzetük biztosan elráncigálja őket a szavazóurnákhoz, és leadnak egy-egy protesztszavazatot a Fidesz ellen.

Nem az ő hibájuk lesz, hogy a töketlen Bajnaira adott szavazatok elvesznek, mert a parlmentbe jutási küszöböt sem fogják megugrani...

Anselmo 2013.12.12. 11:03:41

Egyébként miért van az, hogy az összes ex SZDSZ-es pártocska és gittegylet kék-fehér színeket használ a jelképeiben? Lásd ennek a blognak a bannerjét. Csak nekem tűnnek fel az ilyen apróságok?

nnnnnnnn 2013.12.12. 11:11:11

@Pop40: jól teszed, hogy a bajnaira szavazol. így legalább nem jelentesz veszélyt a szavazáson :D

tisztapista 2013.12.12. 11:14:09

@Anselmo: "Egyébként miért van az, hogy az összes ex SZDSZ-es pártocska és gittegylet kék-fehér színeket használ a jelképeiben? Lásd ennek a blognak a bannerjét. Csak nekem tűnnek fel az ilyen apróságok?"

Ha arra akarsz célozni, hogy a kék-fehér nemzeti színekkel rendelkező görögök állnak emögött, akkor szerintem igazad van. Az SZDSZ is csődbe ment, meg a görögök is, szerintem is egymástól tanulták.

Pop40 2013.12.12. 11:15:28

@tisztapista:

"Az én pénzemet az "lopja" el, akit én erre szavazatommal felhatalmazok."

Hogy a te pénzed ki lopja el, nem különösebben érdekel, bevallom.
Hogy az enyémet ki, az már annál inkább.

" Mivel az ország fele a kétharmados Fideszre szavazott, innentől kezdve csak a másik felének jelenthet problémát a manyup "ellopása"."

Ennyire nyíltan és találóan leírva még soha sehol nem olvastam, hogy az átlag fideszes annyira hülye, hogy csinálhat velük a fidesz bármit, ők akkor is támogatják, mert 3 éve rájuk szavaztak. Mint a vágómarhák. :)
Új infó mondjuk nem volt benne, de kösz, hogy ezt így leírtad.

"Bajnaira adott szavazatok elvesznek, mert a parlmentbe jutási küszöböt sem fogják megugrani..."

Muhahahaha. :D
Persze, hogyne.
Sőt, még az 1 százalékot se, ugye?:D

guu 2013.12.12. 11:16:10

"És ha ez nem lenne elég, a mostani fogyasztás fenntartásához már a családi ezüstöt is eltapsolták, (értsd magán nyugdíjpénztár vagy bankadó)." Bizony rafináltak ezek.Már el is felejtettük,hogy a családi ezüstöt a bankokban tartottuk :) :)

Pop40 2013.12.12. 11:17:07

@$$$=$$$:

Nem veszélyeztetem a fidesz négyharmadát, ami csak a kvk-knál, meg bomlott agyú narancsmajmok elméjében létezik?:D

Csak meg ne lepődj jövőre. :DDDDD

nnnnnnnn 2013.12.12. 11:17:58

@Pop40: nem lepődöm meg ha bajnai be se kerül a parlamentbe. viszont iszom akkor egyet örömömben.

sorstalan gáz 2013.12.12. 11:39:47

@Pop40:
Értem, akkor tehát a Fidesz a felelős érte, hogy a GDP-arányos államadósság a 2002-es 53%-ról felugrott 82%-ra a 2002-2010-es időszakban

De ha így látjátok a felelősség kérdését ti bolsevikok, akkor nem értem, miért igyekeztek annyira kormányzati pozícióba kerülni? Hiszen enélkül is ti lesztek a felelősek mindenkori ellenzékként

tisztapista 2013.12.12. 11:42:12

@Pop40: "Ennyire nyíltan és találóan leírva még soha sehol nem olvastam, hogy az átlag fideszes annyira hülye, hogy csinálhat velük a fidesz bármit, ők akkor is támogatják, mert 3 éve rájuk szavaztak. Mint a vágómarhák. :)"

Szívesen.
Tudod én is sokat gondolkodtam arra, hogy a művelt értelmiségivel szemben, a suttyó átlagfideszes miért gondolkodik máshogyan a TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI NYUGDÍJRENDSZERRŐL?

Hagyjuk most az olyan szánalmas érveket, mint:
- A társadalombiztosítás kötelező
- Az oda befizetett pénz nem az állampolgáré, hanem egy biztosítás havidíja, amely nem baleset, vagy lopás esetén fizet, hanem a nyugdíjkorhatár elérésekor
- Ennek következtében az ott gyűlő pénz felett nincs tulajdonjoga vagy rendelkezési joga az állampolgárnak.
- Lopásnak nevezni egy manyup államosítást pont olyan, mintha kötelező biztosítót váltasz év végén, és a régi biztosítódtól vissza akarod kapni a sok év alatt befizetett biztosítást...

Hagyjuk is ezeket az érveket. Mert a törvényeken rugózó suttyó fideszessel szemben VALÓJÁBAN a művelt értelmiséginek van igaza, aki TUDJA, hogy:
- hiába hívják az egészet "társadalomBIZTOSÍTÁSnak", attól az még egy megtakarítás, vagy részvénytulajdon, de legalábbis osztalékot azért kellene utána kapni.
- hiába "BIZTOSÍTOTT" az állampolgár neve a rendszerben, attól az ő valódi pozíciója még VEZÉNYLŐ TÁBORNOK, de legalábbis VÁLASZTOTT PARLAMENT FELETT ÁLLÓ EGYSZEMÉLYŰ DÖNTÉSHOZÓ
- ezért minden állampolgár közvetlenül szólhat bele a befizetett járulékok elosztásába
- lopás az, amit én vagy a pátom annak hazudunk.

Ez alapján az is NYILVÁNVALÓ, hogy a suttyó átlagfideszessel szemben miért van meg a több nagyságrendes erkölcsi fölénye a művelt értelmiséginek.

sorstalan gáz 2013.12.12. 11:49:10

@Pop40:
"Bajnai politikusnak csapnivaló.
Többek közt ezért is szavazok rá. "

Akkor gondolom a nadrágodat is olyan szabóhoz viszed foltoztatni, aki csinál még egy lyukat a meglevő mellé, de ez többe kerül, minha egy újat vettél volna

tisztapista 2013.12.12. 11:49:54

@Pop40: "Sőt, még az 1 százalékot se, ugye?:D"

Az 1%-ot elérhetik. Adóm 1%-ból szívesen támogatok olyan civil szervezeteket, mint a jövőre létrehozandó "Politikusrák Alapítvány".

Az alapszabályuk szerint segítik majd az ország testén élősködő és elburjánzó politikusdaganatok felfedezését és eltávolítását. Sajnálom a beteg állatokat, de ennek nagyobb társadalmi haszna lenne mint egy kutyamenhelynek vagy egy madárkórháznak.

2013.12.12. 11:57:44

@Pop40: Mi van azzal, aki még azelőtt visszalépett az államiba, hogy a fidesz ezt megtette volna mindenki mással?

Miért gondolják az emberek azt, hogy ha nem lesz majd miből fizetni a nyugdíjat (összezuhan a gazdaság), akkor a mnyp megtakarításaidat, ami gyakorlatilag állampapírba volt befektetve, nem veszted el ugyanúgy? Ha csődbe megyünk, akkor baszhatod az állampapírokban álló millióidat is. Akkor nem mindegy, hogy magát a számlát egy bank vezeti, vagy az állam?

lbalazs 2013.12.12. 12:10:33

@sorstalan gáz: De olyan szabóhoz semmiképpen nem vinném, aki szépen beteszi a zaciba az ollót, a tűt, a cérnát, a pénzt feléli és várja, hogy majd jönnek a jó idők, és akkor majd minden szép lesz. Na ilyen az, amikor nincs beruházás.
De nem ez a lényeg, hiszen sem a Fidesz, sem az MSZP nem volt jó a gazdaságban. Azonban a Fidesz tönkretette a jogállamot, ami sokkal nagyobb baj, mint az, hogy nem értenek gazdasághoz.

Moin Moin 2013.12.12. 12:12:41

@Pop40:

A politikusi alkalmasság az egyik szükséges, de ne elégséges feltétele annak, hogy valaki jó politikusként hasznos és értelmes politikát folytathasson. Ahhoz kell, hogy az illető egyáltalán eljusson a startvonalig: hogy megszerezhesse a kormányzáshoz szükséges többséget. De kell ahhoz is, hogy meg is tudja őrizni a hatalmát és ezzel a cselekvőképességét.

Bajnai, nem lévén politikusi képességei, a startig sem fog tudni eljutni – hiszen hiába szavaz rá esetleg párszázezer „racionális technokrata”, vagy olyanok, akik kiábrándulván a „csak politikus politikusokból”, a Bajnaira szavazással tiltakoznak ellenük, ez még összesen sem elég a hatalomhoz. (Ezt világosan mutatják a támogatottsági adatok – amelyeket Bajnai esetében talán inkább támogatatlanságiaknak kellene nevezzünk.) Mivel nem politikus, így nem képes felkelteni maga iránt a széleskörű érdeklődést és szimpátiát. Enélkül viszont nem lehet demokratikus úton hatalomra kerülni.

Bajnairól a kezdetektől a Tűzszekerek c. film egyik mondata jut eszembe: „Amit isten kihagyott, nem pótolhatod.” Bajnaiból az jóisten kihagyta a politikai tehetséget és ezt egy Szigetvári „Excel-tábla” Viktor, vagy egy Juhász „.F@szomsetudja!” Péter sem képes pótolni.:-)

Mária 2013.12.12. 12:22:20

@Anselmo:

"Egyébként miért van az, hogy az összes ex SZDSZ-es pártocska és gittegylet kék-fehér színeket használ a jelképeiben?"

Ennek a színpárnak a szimbolikájával utalnak arra, hogy a fellegekben járnak.

Mária 2013.12.12. 12:23:47

@Anselmo:

Bár szerintem te nem erre céloztál a kérdés feltevésével :)

nyelv-ész 2013.12.12. 12:47:42

"A társdalom tetején az államnak liberálisnak kell lenni..."

Aha... és vajon kiket tekintsünk a "társadalom tetejének"? Valamint mit jelent az, hogy velük liberális a kormányzat? Nekik mindent szabad?

sorstalan gáz 2013.12.12. 13:50:33

@lbalazs:
"Azonban a Fidesz tönkretette a jogállamot,"

Pedig Gyurcsány és Bajnai annyira féltve óvták, hogy háromszoros kordonnal körülkerítették

tisztapista 2013.12.12. 13:54:27

@nyelv-ész: "Aha... és vajon kiket tekintsünk a "társadalom tetejének"? Valamint mit jelent az, hogy velük liberális a kormányzat? Nekik mindent szabad?"

Igen, ez arról szól, hogy az elit buzulhat, meg külföldi kölcsönből eladósíthatja az országot, KÖVETKEZMÉNYEK NÉLKÜL.

A konzervatív középosztály mindezt tétlenül nézi, az alsó néprétegek száját pedig szociális intézkedésekkel tömjük be.

Jaj, de szép freudi elszólás volt ez Gordon részéről, a 2002-2010 közötti időszak legtömörebb ars poeticája. Csak nem jött be, mert 2010-ben a konzervatív középosztály és az alsóbb néprétegek fellázadtak, de ezek a mai napig nyalogatják a se..beiket. Például Szárszón.
süti beállítások módosítása