Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Paks 2: Most kéne abbahagyni

2015.03.16. 13:40 ygenszerkeszto

Inkompetens szakértők írnak szerződéseket inkompetens politikusoknak. Most kéne kiszállni, ameddig még nem öltünk bele milliárdokat egy olyan projektbe, ami már születésekor halálra volt ítélve.

A múlt héten az EURATOM, az EU atomügyi szervezete visszaküldte Paks 2 tervezett üzemanyag-beszerzési szerződését. Pontosan nem tudjuk, mi volt a szerződésben, de a nyilatkozatok alapján kizárólagos beszállítói szerződést adtunk a Rosatomnak. Azt viszont biztosan tudjuk, hogy az EURATOM azért utasította el a szerződést, mert szó szerint ütközött a jogszabályokkal. Szó szerint.

Tehát: az EU jogszabályai között le van írva egyértelműen, hogy mit szabad és mit nem szabad írni egy ilyen szerződésben. Erre Magyarország Kormányának sikerül egy olyat aláírnia, ami szó szerint szembemegy ezekkel.

Ráadásul még csak angolul sem kell tudni hozzá:
[A hasadóanyagokkal való ellátási szerződéseknél] ...tilos minden olyan magatartás, amely arra irányul, hogy meghatározott felhasználóknak kiváltságos helyzetet biztosítson.
(Forrás: Az európai atomenergia-közösséget létrehozó szerződés, 6. fejezet, 52.cikk, 2012 EUR-lex)

Nekem ez azt mutatja, hogy még annál is nagyobb a baj mint eddig gondoltuk: nem értenek hozzá. Inkompetens szakértők írják a szerződéseket inkompetens politikusoknak, senkinek nem jut eszébe, hogy egy Google-keresést nyomjon a hatályos EU-s jogszabályokról.

És ez csak a bemelegítés volt, a két igazi meccs csak most fog elkezdődni. Az EU vizsgálja, hogy tiltott állami támogatásnak minősül-e 12 milliárd eurót rákölteni egy atomerőműre, illetve azt is, hogy ezt szabályos-e nyilvános tender nélkül (nem).

Ne legyenek illúzióink, Orbán Viktor és a haverjai nem varázslók, nem fogják miattuk megváltoztatni az EU szabályozását. A magyar futsalpályán eddig mindig átírták a játékszabályokat ha éppen erre volt szükségük. Az EU-ban viszont nagy pályán megy a játék, és ha mindenki más képes betartani a közösen alkotott szabályokat, akkor Orbánék miatt nem fogják átírni őket.

Most kéne kiszállni. Megkaptuk a figyelmeztetést, az EU nem fogja hagyni hogy megépüljön Paks 2. Ráadásul februárra az is kiderült, hogy nem érdemes Putyinra alapozni a jövőnket: kizsarolt egy látogatást az EU-ba, megkoszorúzta az 56-ot leverő katonák sírját, majd gázszerződés nélkül lelépett.

Paks 2 meghalt. Most még olcsón, nagy arcvesztés nélkül vissza lehet vonni a szerződéseket. Szálljunk ki most, ne engedjük hogy kóklerek építsenek atomerőművet Magyarországon.

Vendégszerzőnk írása

Címkék: eu oroszország paks euratom

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr1007274909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 08:34:37

És akkor mit csinálsz, te felépíted?

Az egész jól mutatja, hogy mennyivel drágább lenne, ha nem az oroszok építenék. De azt is, hogy milyen szemét módon avatkozik be az USA gazdasági érdekei védelmében az egyes országok belügyeibe.

Egyébként a most épülő finn erőmű sem tudja a kettős szabványt, sőt egyetlen ny.európai erőmű sem.

Ez most valahogy csak NÁLUNK fontos.

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 08:36:46

Ja, azt is jól mutatja, hogy az ellenzéknek semmi sem drága, csak bukjon bele Orbán. Beszélnek zöld energiáról és efféle faszságokról, mivel pontosan tudják, hogy bármely más megoldás mint az orosz valóban drága lenne.

hanta boy 2015.03.17. 08:45:46

"Inkompetens szakértők írnak szerződéseket inkompetens politikusoknak."

De kibaszott nagy szerencsénk van, mert van nekünk egy "ygen vendegszerzonk" aki megmondja a tutit!!!

Pan Modry 2015.03.17. 08:47:39

@♔bаtyu♔:

Nem mutat semmi semmit, ugyanis eppen azert titkositottak mindent harminc evre hogy most ne lathassuk hogyan lopja szet a magyar nepet a fidesz bagazs es Putyin.

Egyebkent a finn atomeromu minden csak nem sikersztori, ugyhogy bmilyen szempontbol amoge bujni elgge szanalmas.

Pan Modry 2015.03.17. 08:48:18

@hanta boy:

titkositani ilyen dolgot harminc evre azert kell, hogy ne lassuk feketen feheren hogy itt bizony meglopjak a magyar kemenyen dolgzo kisembereket.

hanta boy 2015.03.17. 08:52:30

@♔bаtyu♔:
Ja, telkjesen igazad van! Az ilyen totál hülyék, mint ez itteni vendégszerző, "szakmai" indokok mögé rejtik alantas politikai támadásukat!

ALAPESET: AMIT A FIDESZ KORMÁNY CSINÁL, AZ CSAK SZAR LEHET!!

Ugyanezek a majmok, még nagyobb pofával üvöltenék a világba, hogy atomerőművet akarunk, ha Orbánék az atomerőmű ellen foglaltak volna állást!!

Milyen bolond ez az Orbán, nem akar atomerőművet, hisz Anglia, Finnország, Franciaország, stb, stb ...is atomerőművet épít!

Van rajta sapka, nincs rajta sapka....

hanta boy 2015.03.17. 08:53:53

@Pan Modry:

Akkor pofázz, ha felteszed előbb az internetre az Izraeli vagy az ámerikás atomerőművek hasonló adatait!

Pan Modry 2015.03.17. 08:56:34

@hanta boy:

az izreali es az amerikai atomeromuvek nem az en penzembol epultek, viszont az EDF uj angliai eromuven sokkal transzparensebb minden, fel sem kell tennem a netre, te is utananezhetsz.

De ha te ujra amoolyan kvazi vas es acel orszagat akarod epiteni, es vesztesegesen akarsz majd aramot exportalni, akkor tedd, de gyozz meg egy hulye orszagot errol, es ne a magyarok penzed akard ellopni!

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 09:17:17

@Pan Modry: A finn erőmű azért nem sikersztori, mert a franciákkal kezdték felújíttatni. Egy orosz rendszerű atomerőművet. Buktak is rajta pár millió dollárt.

Most azt is az oroszok újítják fel és kizárt, hogy képes lenne fogadni pld. USA, vagy francia fűtőelemet.

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 09:19:17

@Pan Modry: Rendben, akkor próbáld meg kikérni pld. a szlovák atomerőmű iratait, pontosan ügyelve arra, hogy kizárólag azt, amelyik nálunk is titkos.

Nem kellene ezeket a szólamokat mantrázni, mert az atomerőművek körüli dolgokat minden ország titkosítja.

Pan Modry 2015.03.17. 09:22:44

@♔bаtyu♔:

ezt bebuktad kisapam, a szlovakok uj eromuve az Enel es az allam joint venture-e. Es eppen rajottek hogy a zoldforradalom miatt kurva nagy buko az egesz es el akarjak adni, csak eppen az eromu erteke nem eri el a nulla eurot sem. Az eromu tobb mint felkesz allapotban van, es igy sincs senki aki akar ingyen atvegye, befejezze es uzembe helyezze.

Na, milyen az ha teged pofoznak? :DDD

Pan Modry 2015.03.17. 09:26:04

@♔bаtyu♔:

bla bla bla, annyira ordit a hozzaszolasod a targyi tevedesektol hogy kabe szavankent kellene szetszednem.

Szerintem kerdezz meg egy masik kapot hogy mit kommentelj mert elkezdted az atlag putyinseggnyalo szinvonalat is messze alulmulni.

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 09:28:41

@Pan Modry: Az áramszolgáltatót akarják eladni és nem az atomerőművet.

" A szlovák cég kétharmados tulajdonától egyébként súlyos adósságai miatt szabadulna az olasz energiaipari óriás, az Enel, amely épp kiárusítást tart szerte Európában."

Tehát nem a "zöld forradalom", hanem a kurvanagy adósság miatt és nem a szlovákok, hanem az olaszok, lévén az ő tulajdonukban van.

www.vasarnapihirek.hu/fokusz/kelle_nekunk_szlovak_atomeromu

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 09:30:16

@Pan Modry: Nehogy már te akard szavanként szétszedni, már így is elérted a gyurcsánycsicskák színvonalát.

♔bаtyu♔ 2015.03.17. 09:31:36

Az atomerőművek a csomag részei és nem zöldforradalom és efféle általad kitalált baromságok. Vágod már?

Pan Modry 2015.03.17. 09:33:22

@♔bаtyu♔:

azt javaslom hogy tenyleg kerdezz meg vkit a kommented elott ne egesd magad be ennyire.
Az Enel el akarja adni az atomeromuvet, es senki nincs aki ezert penzt adna. Ertd ugy hogy a vegen az Enel fog fizetni valoszinuleg azert hogy valaki azt megvegye, ugyanis az eromu varhato profitabilitasa negativ.
Illetve amit el akarnak adni az a Slovenska Elektrarna aminek a portfoliojaba vannak jo elemek, de ppenseggel az atomeromu a lofasznak sem kell, meg ingyen sem.

Pan Modry 2015.03.17. 09:34:58

@♔bаtyu♔:

az aram ara kb. 34 euro szlovakiaban, ilyen ar mellett nem eri meg atomeromuvet epiteni, csokolom...

Hogy nagysegrendileg is megertsd, 45 euros aramar mellett sem eri meg, sot 55 euros aramarnal is bukfenc az atomeromu.

mortullus 2015.03.17. 09:35:41

@Pan Modry: zöldforradalom :) hát lol, nah

GOSA 2015.03.17. 09:37:06

Sem a finn sem a UK Hinkley Point nem volt tenderezterve. Csak Mo-in zajkik ilyen hisztéria. Na meg Németo. - e úgy tűnik nekik volt rá pénzük. Igaz volt pénzük arra is hogy a fél világot végi pusztítszák beleérteve végül a saját országukat is.
A cikk írója nam ismeri a szerződés részleteit mégis véleményt mond. Ez a demokrácia lejáratása!!!
Az is egyértelmű, hogy egy gazadási versenyről van szó, ahol minden jogi-gazdasági eszközt bevetnek az ellenfél kiütésére.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.03.17. 09:43:46

De mi szól a kiszállás mellett? Ha a szocialisták lennének a kormányon ugyanúgy épülne Paks. És ugyanúgy titkosítanák az adatokat. Csak akkor Orbán tiltakozna ellene mint, ahogy tette 2008-ban. :)

Pan Modry 2015.03.17. 09:49:48

@mortullus:
akkor majda zt irom hogy a szelfarmok es a solarpanelek kapacitasok nagyvolumenu kiepitese, ami sokkal hosszabb es csak a hozzad hasonlo faszfejek nem ertik hogy aki az arampiacon a zoldforradalom szot hasznalja az ezt takarja.

wolves84lb 2015.03.17. 09:50:05

@Pan Modry: most komolyan batyura pazarlod a karaktereidet úgy, hogy észérvekkel próbálod meggyőzni?

Az ő fajtája csak ezt érti: a kurvaanyádtemocskoshazaárulófideszbuziorbánhívő.

Pan Modry 2015.03.17. 09:50:40

@flash.gordon:

ez nem politikai kerdes, hanem erosen szakmai...

es igen, ha a szocik vagy barki mas is lenne kormanyon akkor is le kellene allitani...

Ami faszsag, az partlogotol fuggetlenul faszsag!

Pan Modry 2015.03.17. 09:52:04

@GOSA:
egyelore se a finn se a Hinkley nem sikersztori (bar az utobbi tekinteteben legalabb van valami transzparencia, az elobbi esetben meg nem 100%-ig allami a beruhazas)

De felig-meddig elbaszott projektekre hivatkozni kurva szanalmas...

Pan Modry 2015.03.17. 09:58:22

@wolves84lb:

szerintem o inkabb egy buta berkommenter, aki megkapja a kapojatol reggelente hogy mit kell irni es valahol vicces is ilyen szanalmas buta emberek velemenyet olvasni egy ideig. Egy ido utan valoban faraszto, ebben igazad van.

mojoking77 2015.03.17. 09:59:49

Igazabol az a legszornyubb, hogy mind a ket oldal vakon ugatja a holdat. Semmilyen informacio nincs kiadva senkinek.
Az, hogy egy bertollnok, aki penzt kap erte (@♔bаtyu♔: ) mit mond, kb pont annyira erdekes, mint amikor a mandineren megjelenik egy post. Az a legzornyubb, hogy folyamatosan kapunk kulfoldrol pofonokat, amiket 1. a kormany agyonhalgat, (ele sok ismerosom kulugyes, sokkal nagyobb a baj, mint amit a kis kocsog es az egy ket hozza hu partkatona meg enged szelloztetni kifele), 2. Jelenleg Mayarorszagon nincs ellenzeki ero, akik mindezeket nyilvanossagra hoznak. (Lasd a vasarnapi bbezarast, ami ellen a torveny meghozasa UTAN majd egy honappal kezdett tiltakozni az MSzP-nek nevezett korcsok gyulekezete).
Az atomenergianak sajnos van letjogosultsaga, egesz eyszeruen nem tudnank a lakossagi es az ipari elektromos aram igenyeket kielegieni nelkuluk.
A szerzo riogat a 33%-os AFA-val, en visszariogatnek a 30-40 000 Ft-os lakossagi villanyszamlaval. Az sem kevesbe irrealis a masik oldalon

chepunk 2015.03.17. 10:15:03

Van pofátok az USA beavatkozásról beszélni? Pont a ruszki avatkozik be de nagyon! Már most 2 milliárd EUR-al többről beszél putyin evtárs mint egy éve mi lesz a vége? Ráadásul a ruszkik teljhatalmú degeáltja ott fog ülni a magyar energiabizottságban, biztosítva, hogy a magyar drágán vegye az áramot, csak, hogy nekik megérje!

Pan Modry 2015.03.17. 10:15:42

@mojoking77:

vannak tenyszeru indokok az atom ellen:

1. Az utobbi evekben nem volt sikeres nuke projekt europaban
2. A mostani aramarak mellett a legtobb projekt leallt vagy szenved
3. Magyarorszagnak nem kell feltetlen onmaganak megtermelni az osszes aramot es nem is kell mindezt feltetlen atombol.

Mészáros Laci 2015.03.17. 10:22:57

@Pan Modry:

Na mi a gond a finneknél tervezett orosz vver-1200-zal? Mitől nem sikersztori?

Pan Modry 2015.03.17. 10:24:41

@Mészáros Laci:

mondjuk attol hogy mind a koltsegek mind a befejelzes varhato ideje kurvara elszalltak...

Mészáros Laci 2015.03.17. 10:25:23

@chepunk:

Na ez jogos, vezérünk megsértődött (pedig van két szakma, amiben ez TILOS, és az egyik a politikus) és most Rosz-felé hízeleg.

mojoking77 2015.03.17. 10:25:58

@Pan Modry: Nezd, ez azt tudom, hogy ez a kozel 40 eves, elavult atomeromu ellatja a magyarorszagi elektromos igenyek kozel felet. Igaz, hogy veszelyes, de mig pl a franciaknak van 19 belole, es koszonik szepen jol vannak, a briteknek szinten 9, a nemeteknek, akiket az osszes zold peldakent hoz fel 12, es igy tovabb, szerte a vilagban, addig en sem erzem annyira fontosnak a full bezoldulest. Arrol nem is beszelve, hogy a foszilis energiahordozok mennyire szennyezik a kornyezetet. Eleg ha kimesz valamikor Januar-Februar kornyeken Pest valamelyik, csaladi hazas kulvarosi reszebe. Hala annak, hogy lassan mindenki atall vegyes tuzelesre, es kandallokra, neha napokig nem lehet latni a napot a fusttol. Nos ez tenyleg fontos es kovetendo.
De ne menjunk bele az atomenergia pro- es kontra vitajaba. Telesen felesleges, megyozni nem tudsz, akkor meg minek hergeljuk feleslegesen egymast?

Mészáros Laci 2015.03.17. 10:27:07

@Pan Modry:

De hát még el se kezdték. Nem sokkal a pax2 előtt írták alá a szerződést a finn konzorcium és a Roszatom.

Pan Modry 2015.03.17. 10:29:24

@mojoking77:

en nem ertekelem az atomot biztonsagi szempontbol, az atomeromu anyagi szempontbol az egyik leheto legrosszabb valasztas Magyarorszagon.

mojoking77 2015.03.17. 10:32:54

@Pan Modry: :)
Miutan minden adat titkositva van, ezert rad fokozottan ertendo az elso hozzaszolasom elso mondata. Felinformaciokbol, propaganda es ellenpropaganda anyagokbol tenyeket leszurni es megdonthetetlen elveket allitani nem feltetlenul a legokosabb megoldas. Szerintem.

gigabursch 2015.03.17. 10:35:03

Kedves vendégszerző.

Nagyon nem mindegy az okos hülyéskedik vagy a hülye okoskodik.

Te itt nemcsak okoskodsz, de tettenérhetően még hülye is vagy a témához. (a nyugati valag nyalásáról már nem is beszélve).
Szóval már épp elegen elmondták, hogy egy saját beruházás kérdésébe az Ojjópalyi Jujjdejónak nemigen van beleszólása. Kb annyi, mint a kispad mögött ülőknek a csapat összeállításba. Az hogy drukkerkodsz, az egyéni dolgod, az is hogy hülyeséget beszélsz, mert hülyének lenni alanyi jogon járó alkotmányos alaplehetőség.
De fennen hangoztatni => gáz...

Az áram nem a falból jön. Az egy dolog, hogy én is szívesebben használnék olyan áramot, aminek nincs környezetterhelése, de az ilyet még nemigen találták fel, illetve az áramirányítás és főleg a tárolás - nem csak nálunk - nemigen áll olyan szinten, hogy pl. szélerőművekre lehetne ráépíteni az ország villamosenergia-gazdálkodását.

Szóval ezért kár volt böfögnöd...

Pan Modry 2015.03.17. 10:40:43

@mojoking77:

a titkositasnak nyilvanvaloan az az oka hogy ne latszodjon a kemenyen dolgozo kisembereknek hogy mekkora bukta az egesz.

Mészáros Laci 2015.03.17. 10:41:20

@gigabursch:

"nemigen van beleszólása."

dehogynem. beléptünk az EU-ba, ez sok előnnyel és kötelezettséggel jár. a kötelezettségek közé tartozik pl az, hogy bizonyos saját beruházásokba VAN beleszólásuk.

ettől független, hogy az orbánfóbiások néha teljesen elszállnak.

Pan Modry 2015.03.17. 10:42:23

@gigabursch:

azert meg neked volt kar idebofognod, mert azt nem tudod megindokolni hogy miert az atom a legjobb energetikai opcio arra hogy kiszorjunk minimum 3500 milliardod, ugyhogy tovabbi egesek elkerulese vegett jobb ha szepen bekussolsz.

gigabursch 2015.03.17. 10:52:55

@Mészáros Laci:
Barátom: Az Ollyópaji Jujjdejónak max abban van beleszólása, hogy bizonyos környezetirányítási és gazdálkodási folyamatok betartásra kerüljenek, de hogy az ehhez való "gépjárművet" kitől vesszük, már nem.

@Pan Modry:
Olvasási analfabéta vagy. Leírtam én, hogy az atom a legjobb? Nem. Olvasd el még1×, kérlek.

Azért kár ilyen épületes stílusban megnyilvánulnod, hogy egy kicsit fröcsöghess.

Amúgy, ha szépen visszatekersz a különböző blogokon, akkor észrevehetnéd, hogy nem egyszer és nem kétszer megírtam. Alapvetően nem támogatom az atomos beruházást. (tk. noemisszió)

Úgyhogy fröcsögj csak nyugodtan ha jól esik, alighanem ezt hoztad otthonról, ez van...

mojoking77 2015.03.17. 10:54:05

@Pan Modry: Nyilvanvaloan....
Mi egyeb lehetne. Hallottal mar az uldozesi mania kifejezesrol? Illete arrol, hogy nem foglalunk allast olyan dolokban, amirol nem tudunk kb semmit?
Bar teny, hogy pont azt csinalsz amit csak akarsz, egyedul sajat magadat jaratod le mindenki elott. De hat ugye, mint irtam, lelked rajta.

Pan Modry 2015.03.17. 10:56:11

@mojoking77:

nem hiszem hogy en jaratnam le magam, ugyanis te vagy akkora hulye hogy tamogatsz egy 30 evre titkositott 3500 milliard forintos biankot kapott projektet.
Ugyhogy kiskomam kurva gyorsan szallj le a magas lorol mielott engem kezdesz kioktatni!

Pan Modry 2015.03.17. 10:57:11

@gigabursch:

ha nem bizonyitottan az atom a legjobb arra hogy kiszorjunk 3500 milliardot, akkor nem szabad kiszorni atomra ezt a 3500 milliardot! Pont!

gigabursch 2015.03.17. 11:03:00

@Pan Modry:
Bár nagyon szép és rendkívül okos vagyok, mindezeken felül szerény is, de(!) nem rendelkezem azzal a tudással, hogy meg tudja ítélni, az-e a legjobb alternatíva vagy nem.
Örömmel tölt el, hogy úgy általában ebben a kérdésben annyi, de annyi okos ember van, hogy ex-catedra mindent meg tudnak mondani.

Hozzá kell tegyem. Azt sem tudom mérlegelni, hogy az egész titkosítás mögött milyen gazdasági és biztonságpolitikai dolgok húzódnak, amit talán jobb is ha nem kötnek az orromra.

Bizonyításról:
Tanultam egy pár dolgot az életemben, egy része épp bizonyításról szólt. Nos láttam én már annyi bizonyítást (egyes matematikai tételektől kezdve akár doping-tesztekig), hogy tisztában vagyok azzal, a javát csak elhiszem, semmint ésszel felfogom.

gigabursch 2015.03.17. 11:10:49

"Most kéne kiszállni. Megkaptuk a figyelmeztetést, az EU nem fogja hagyni hogy megépüljön Paks 2. Ráadásul februárra az is kiderült, hogy nem érdemes Putyinra alapozni a jövőnket: kizsarolt egy látogatást az EU-ba, megkoszorúzta az 56-ot leverő katonák sírját, majd gázszerződés nélkül lelépett."

Itt csak két bődületes hazugsűg van.
1.) Az a bizonyos figyelmeztetés vastagon cáfolásra került, egyedül egy brit lap próbált kampányt indítani - eddigi ismereteim szerint

2.) Putyin nem oda tett koszorút. kuruc.info/r/2/139623/

Így hazudtok ti...

mojoking77 2015.03.17. 11:13:13

@Pan Modry: Jo erre meg valaszolok, mert kirohogtem magam az idiotasagodon.
Ugye te is az az agymosott vagy, aki, ha meglatja a Fideszt valahol, akkor leereszkedik a voros kod, es beindul a nyartermeles, heves horgorohamok kozepette. Vannak rendesen a masik oldalon is hasonlok, oket tartjak Fidesz trolloknak, te akkor gondolom az MszP Trollok nepes taborat gyarapitod.
Lelked rajta. Engem meg ugy tanitottak, hogy nem mondok velemenyt olyan helyzetben, amirol semmit nem tudok. Elek a gyanu lehetosegevel, hogy jo esellyel nem lesz jo, ha a Fidesz talalta ki, es kivitelezi, de lassuk eloszor, mi is lesz belole.
Naked meg, tovabbi jo frocsogest, csak meg ne artson, meg a vegen gyomorfekelyt, vagy valalm imeg rosszabbat kapsz a sok horgestol...
(Ja, es kikomad am az apad picsaja, draga baratom -csak ha mar igy belejottel a szemelyeskedesbe. Tovabbiakban magadra hagylak, hiaba szeretnel tobb hsz-t kicsikarni ebbol a postbol, reszemrol ennyi volt a max, amit ez ert. Sot meg ennyit se igazan, ma engedekeny hangulatban voltam iranyodba. Oszd be a hetre).

Pan Modry 2015.03.17. 11:16:30

@mojoking77:

na, nagy duzzogva visszavonultal, ezzel elismerve igazam :DDD
ez is tobb mint a semmi

Pan Modry 2015.03.17. 11:21:44

@gigabursch:
ha egy 3500 milliardos beruhazasrol nincs megitelve, bizonyitva hogy az a legjobb alternativa akkor nem ver el epeszu ember ilyenre 3500 milliardot.
Es az hogy Orban, Lazar vagy 7 evvel korabban valamelyik MSZP-s bohoc azt mondja hogy ez jo, de semmi mas nem tamasztja ezt ala, azt bizony nem szep okos dolog beszopni.

A magyar allam es intezmenyei arra sem kepesek hogy megtagadjak az engedelyt egy 150 milliardos kamukotvenykibocsatasra, de meg arra sem, hogy egy 80 milliardos kozpenzzel megtamogatott MTVA egy normalis hiradot lehozzon, miert hinnenk nekik hogy egy 3500 milliarod beruhazas eseten ez az orszag erdeke, megpedig ugy hogy semmilyen lenyeges reszlet nem publikus a kemenyen dolgozo kisembereknek.

Mészáros Laci 2015.03.17. 11:28:05

@gigabursch:

"de hogy az ehhez való "gépjárművet" kitől vesszük, már nem."

én nem ismerem az eu szabályokat, de vannak kötelező versenyeztetési szabályok (pl a fűtőelembeszerzésre vonatkozót biztosan megszegtük), meg pl. állami támogatás tiltására vonatkozóak.

a németek elég jól kitaposták, hogyan lehet pl az állami támogatás tilalmát megkerülni -- ha kártunk és pormányunk nem a sértődés ösvényén járna, egyszerűen csak követni kéne a bevált recepteket, de ezek hülyék, fejjel mennek a falnak, pénz nem számít.

Mészáros Laci 2015.03.17. 11:29:22

@Pan Modry:

"visszavonultal, ezzel elismerve igazam"

kb mint a fekete lovag a gyalog-galoppban :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.03.17. 11:41:18

@Pan Modry: No, de ha elismered, hogy szakmai akkor miből gondolod, hogy ebből a kisember bármit is értene? Meg melyik szakma? Mert ez annyira energetikai mint honvédelmi, környezetvédelmi kérdés. Ráadásul talán elöször a rendszerváltás óta a két nagy párt közösen (!) kezdett bele a kidolgozásába.

Persze most lehet azt mondani, hgoy sem a szakértőknek sem a politikusoknak nem hiszel és neked akkor sem jó de valamilyen szinten meg kell bízni a hozzáértőkben.

Gondolod ha most nyílvános lenne mondjuk egy 3500 oldalas tanulmány, aminek a 3/4-ét nem érted beljebb lennél?

Tényleg szerinted hány beruházás készült el volna az utóbbi 50 évben ha mindenről közössen kéne dönteni?

Pan Modry 2015.03.17. 12:25:33

@flash.gordon:
Nem keszultek nyilvanos szakmai anyagok. De ahhoz nem kell megcsak energetikai szakertonek sem lenni, hogy a jelenlegi aramar mellett egy mocskos nagy veszteseg lesz az egesz anyagilag.
Az europai halozatba omlik a nulla marginalis koltsegu energia, evrol-evre tobb, ebben a helyzetben amire egy ilyen kis tranzitorszagnak mint Magyarorszag legkevesbe egy rugalmatlan alaperomure van szuksege ami raadasul messze az imprt egy a nagykereskedelmi magyar aramar felett termel.

gigabursch 2015.03.17. 12:29:17

@Mészáros Laci:
POnt ahogy tenmagad is írtad. Vannak versenyeztetési szabályok.
S vannak helyzetek, ahol nincs verseny. Úgymond "Te" döntesz. (remélem nem érted félre)

Persze, az hogy az Ollyópaji Jujjdejónak a kedvenc műsora a bürokreténizmus, az nem jelenti azt, hogy ez mindenhol jó és követendő.
Megjegyzem pl a franciákból azóta nem kérek mióta szétcseszték Paks II-es blokkot, majd több év után végül az otthagyott szarhalmot mégiscsak a ruszkikkal kellett megoldani.
Arról persze nem szól a fáma, hogy mindez mennyibe került a hazai delej fogyasztóknak, mivel amiatt a ~450 MW hiány miatt vastagon importálnunk kellett évekig, ami persze sose tesz jót a GDP-nek és a költségvetésnek sem.

S ahogy fentebb írtad.

Azok a szakemberek, akik a döntéshozók számára adnak adatokat, érveket, összefüggéseket, stb. azok pártfüggetlenül nagyjából évek óta ugyanazt mondják.
S mindez meg nagytöbbségünk ismeretein messze túlmutat.

Nyilvánvalóan abba se szólok bele, hogy egy gyógyászati intézmény miért tartja jobbnak az adott MR-t, mint a másik cég CT-jét, holott mind a kettő hasonló elven működik, meg egy csomó képet ad. A beteget a gyógyulás, az orvost a gyógyítás érdekli. Nem a részletkérdések.

mortullus 2015.03.17. 12:55:07

Miért nem építünk Oláh György-féle metanol erőműveket?

Mészáros Laci 2015.03.17. 13:01:50

@gigabursch:

A franciák (pontosabban a német-francia konzorcium) sok pénzt fizetett azért (teljesítménykiesés, takarítás költsége, odaveszett fűtőelemek).

A közvetett kárt nem kérhetjük számon rajtuk - mont ahogy Viktorunkon sem a nyakasságának az árát.

Mészáros Laci 2015.03.17. 13:07:07

@mortullus:

per momentán nincs olcsó metanolunk.

@Pan Modry:

"a jelenlegi aramar mellett"

néha lehet olvasni újságban, hogy ennyi euró egy MWh, de valójában ez nem így van, nem tudsz ezen az áron energiát vásárolni. ez egy átlagos nagyker ár, amiben benne van az offpeak és a peak ár.

benne van az is, amikor a német nagykereskedők hatalmas veszteséggel kénytelenek eladni a KÁT rendszerben átvett nap/szél áramot. amely veszteséget aztán a német állam bevasal a német fogyasztókon - íme egy példa módszer arra, hogy szubvencionáljunk egy szektort az EU tilalmát megkerülve.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.03.17. 13:15:41

@Pan Modry: De ha nincsenek szakmai anyagok akkor honnan veszed, hogy drágán termelne illetve, hogy lehet az import olcsób mint a hazai? Elvégre ez pont fordítva szokott lenni.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.03.17. 13:16:21

@gigabursch:
Azok a szakemberek, akik a döntéshozók számára adnak adatokat, érveket, összefüggéseket, stb. azok pártfüggetlenül nagyjából évek óta ugyanazt mondják.
S mindez meg nagytöbbségünk ismeretein messze túlmutat.

Itt a lényeg.

Pan Modry 2015.03.17. 13:25:09

@Mészáros Laci:

dehogynem tudsz ezen az aron aramot vasarolni, sot tudsz kulon peak-et es offpeak-et is ha eppen ugy tartja uri kedved.

Pan Modry 2015.03.17. 13:26:27

@flash.gordon:
az hogy dragan termelne azt ki lehet szamolni a beruhazas koltsegebol es a termeles marginalis koltsegebol nagysagrendileg.
az hogy mennyibe kerul az imprt alternative azt pedig nyilt piacon kereskedik es csak meg kell nezni az arat.

Mészáros Laci 2015.03.17. 13:30:24

@Pan Modry:

mondom: ez ÁTLAGOS ÁR.
vannak rövid időszakok, amikor konkrétan nulla, vagy negatív áron tudják eladni a német nagykereskedők az energiát. vagyis fizetnek azért, hogy a franciák átvegyék, duzzogva.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2015.03.17. 13:31:24

@Pan Modry: Nem tudom mi az a marginális költség de azért így elég nehéz bármit is számolni. Hiszen a meglévö paksi erömü által mai napig megtermelt árammennyiséget elosztom a beruházás meg a fentartás árával akkor is a hetvenes évek beli árat vettem alapul . Ráadásul itt még azt is figyelembe kell venni, hogy 2^éven belül Paks elavult lesz illetve Százhalombatta is ki fog esni. Ezeket mivel pótolnád?

Az import áramra sem írsz árat pedig állitólag te összehasonlítottad.

Mészáros Laci 2015.03.17. 13:31:28

@Pan Modry:

a másik porbléma, hogy a német szubvenciós rendszer öt év múlva elkezd kifutni (már most is nagyon fáj nekik) és akkor már nem lesznek ennyire alacsonyak az átlagos árak sem.

Pan Modry 2015.03.17. 13:34:51

@Mészáros Laci:
amirol te beszelsz azok a spot oras arak, viszont pont ez az a szint ahol egy atomeromu rugalmatlan, viszont standard termekeket adott idoben adott aron kereskednek.
A francia nemet hataron meg piacosszekapcsolas van, az aram iranyat a francia nemet keresleti-kinalati gorbe hatarozza meg.

Pan Modry 2015.03.17. 13:35:50

@Mészáros Laci:
dehogynem, ugyanis a szel es a nap miutan ki van epitve a kapacitas nulla marginalis koltsegen termel, attol hogy nem lesz mwh-kenti szubvencio az a mar beepitett kapacitasokat nem befolyasolja.

Mészáros Laci 2015.03.17. 13:45:26

@Pan Modry:

...és ezeknek a spot áraknak az átlagából jön ki a 40 eur. és ezek a német szubvencióval (EEG-Umlage) könnyített árak.

Mészáros Laci 2015.03.17. 13:57:38

@Pan Modry:

"ugyanis a szel es a nap miutan ki van epitve a kapacitas nulla marginalis koltsegen termel"

nemár.

1. a szélerőműveknek van folyamatos karbantartásigénye, iparági átlag az új szélkerék árának 3%-a. a szélkerekek élettartama 20 év körül van (feltéve, hogy az év 70%-ban forog)

2. napelemek élettartama 20-25 év, de üzemeltetési költségek itt tényleg nagyon alacsonyak, a rendszeres takarításon túl 1% alatt.

szeirntem egy álláspont hitelességét nagyban rombolja a végletes elfogultság.

Pan Modry 2015.03.17. 14:32:46

@Mészáros Laci:
nem azt mondtam hogy ingyen vannak, hanem azt hogy a termeles marginalis koltsege nulla.
Csak tegy kulonbseget a fully loaded cost es az egy addicionalis mwh-ra kivetitett marginalis koltseg eseten.

Solar es wind eseten ez a marginalis koltseg nulla (illetve a kedvederd nullahoz konvergal)
Az eves karbantartas koltsege nem resze a termeles marginalis koltsegenek.

Mészáros Laci 2015.03.17. 15:00:40

@Pan Modry:

de akkor az atomerőmű marginális költsége is nulla :) ha egy jelenlegi paksi blokk egyszer meg van rakva, akkor kb 4 TWh-t marginális költség nélkül termel :)

Mészáros Laci 2015.03.17. 15:03:00

@Pan Modry:

az atom persze nem feltételnül jó példa, de még a disznózsír-tüzelésű gázturbinás erőműveknek is van olyan pénzügyi vagy műszaki paramétere, amiben, ha eléggé lecsupaszítjuk, lekörözi az összes többit.

persil mosóporok között legjobb a persil, a többi a nyomába sem érhet.

Pan Modry 2015.03.17. 15:08:52

@Mészáros Laci:

nem, az atomeromuvek marginalis koltsege kb. 18euro/mwh+
szemben a kozel nulla koltsegu szel/solar-ral szemben

Viszont az utobbiak bekerulesi es fenntartasi koltsege ma mar alacsonyabb a nuke-nal, illetve a trend is az hogy alacsonyabb es alacsonyabb lesz (5-10 eve mas volt a helyzet(

Mészáros Laci 2015.03.17. 15:11:39

@Pan Modry:

...mondom, nincs értelme keresni EGYETLEN olyan paramétert, amiben az egyik jobb, mint a másik. kicsit visszább kell venni a lendületből és hevületből és akkor lehet beszélgetni.

Pan Modry 2015.03.17. 15:12:17

@Mészáros Laci:
azert ez egy kicsit mas, nehany parameterrel jol leirhato egyfajta technologia, pledaul:
termeles rugalmassaga
bekerulesi koltseg
eves fenntartasi koltseg
uzemido
bekerulesi koltseg

ezeket osszevetve en nem latom miert kellene 3500 milliardod kiszorni Paksra, es esszeru ervrendszert meg nem hallottam Paks mellett.

Mészáros Laci 2015.03.17. 15:24:42

@Pan Modry:

pedig van érvrendszer, csak mivel te nem szereted, ezért nem tartod ésszerűnek. a finnek meg ésszerűnek tartják hogy bővítsék az olkiluto telepet.

- energiából érdemes minél kevésbé kiszolgáltatottnak lenni
- az atomenergia különös előnye, hogy jó pár évre előre lehet fűtőanyagot betárolni
- az árát kevéssé rángatják meg alkalmi politikai és gazasági válságok

vannak persze ellenérvek is:
- valaki a fenti tényezőket nem tekinti fontosnak
- durván megugró költségek

Mészáros Laci 2015.03.17. 15:29:55

@Pan Modry:

- az energiarendszer egészének átalakításával törekedhetünk az alkalmi nap és szélenergiatermeléshez jobban igazodó felhasználásra
- energiatárolókkal (pl SZET) kiszolgálhatjuk azokat az igényeket, amelyek pl éjjel igényelnek áramot
- egyéb erőművek, amelyek kiszolgálják a gazdaság energiaigényét mondjuk egy elejétől végéig ködös taknyos novemberben, amikor nap se süt, szél se fúj
süti beállítások módosítása