A parlament fideszes többsége megszavazta a reklámadót. Tegnap Gulyás Gergely a reklámadót "egészségügyi termékadónak" nevezte, mivel szerinte igen nagy társadalmi károkat okoz a két kereskedelmi tévé.
Pár órával később kiderült, hogy Gulyás Gergely ennek ellenére nagy barátja az egyik "népbutító produkciónak". Nem ő az egyetlen pártja politikusai közül.
Mielőtt a kormánypárti message box elkészült volna, bizonyára elfelejtették visszanézni az általuk kárhoztatott műfaj egyik koronázatlan királyát, pontosabban annak szereplőlistáját. Hiszen ha megtették volna, egy igazi nagyágyúra bukkanhattak volna az egyik három évvel ezelőtti részben.
Rogán Antalt felesége győzte meg a szereplésről, hiszen Cili nagy rajongója a sorozatnak. A "belváros polgármestere" önmagát alakítja, egyébként pocsékan, de még így is klasszisokkal felülmúlja politikai teljesítményét.
Mi ezzel a baj? A hipokrita eposzi jelzőt a Fideszre aggatni olyan, mint azt mondani, hogy Simicska Lajos cége megnyert egy állami pályázatot. A mai parlamenti vitában L. Simon László úgy fogalmazott,"néhány mai sztárt olyan pénzekből futtatnak, amelyeket értelmes műsorok gyártására kellene inkább fordítani". A Fidesz próbálja magát népnevelő szerepben feltüntetni, de ehhez az egésznek semmi köze. Az egyetlen cél a velük kritikus hangnemet megütő média ellehetetlenítése. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy az utolsó pillanatban egy olyan módosító javaslatot csempésztek a törvénybe, amely még nagyobb terhet ró az RTL-re, míg a másik nagy kereskedelmi televíziónak, a fideszes érdekeltségű TV2-nek csökkenthetővé teszi az adóalapot.
Korábban ezeket a csatornákat sok esetben vidáman használták kampánycélokra, illetve saját imidzsük építésére. Mostanra szövetségesek helyett elhallgattatandó szereplőket látnak bennük. Mára eljutottunk odáig, hogy a kormánypárti politikusok úgy gondolják, hogy már az is belefér, hogy egy 3 millió ember által nézett csatornát levegőnek tekintenek. Mert megtehetik.
Amikor végül kifogynak az érvekből, belegabalyodnak az egymásnak ellentmondó nyilatkozatokba, hogy tulajdonképpen mire is fordítanák a reklámadóból befolyó összegeket, akkor szokás szerint előhúznak egy olyan állítást, amelyet saját múltbeli cselekedeteik tesznek nevetségessé. Amíg Rogán Antalok, Gulyás Gergelyek és L.Simon Lászlók dönthetnek itt bármiről, addig nem érdemes semmit komolyan venni.