Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) egyutt (1) együtt (12) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) fidelitas (1) Fidelitas (2) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kerdoiv (1) kérdőív (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) uber (1) über (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) Vita (1) vita (2) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Lejtmenetben

2016.12.19. 09:00 Derda Ádám

A magyar oktatási rendszer vagy így lehet jobb egyszer, vagy sehogy. Elnézve a jelenlegi magyar jobboldal állapotát ebben a kérdésben, sajnos messze vagyunk még ettől az egyezségtől. Amíg a Jobbik a 18. században él a gyermekek szüleiktől való elszakításával. Amíg a Fideszben a Palkovics Lászlók és Hoffmann Rózsák dominálnak, a Pokorni Zoltánok helyett. Amíg a KDNP ebben a kérdésben is az ultrakonzervatív trollok pártjává silányult.

A magyar közoktatási rendszer épülete omladozik. A tetőről hullanak a cserepek. A mestergerendák megrepedtek. Az ablakokon ki-be jár a szél. Lehet foltozgatni és toldozgatni, új cserepeket rakni rá, kicserélni az ablakokat. De a probléma gyökerén ez nem változtat. Mert az épület egészével van baj, az alapjától kiindulva. Lehet hogy csak egyszerűen túl régi a rendszer, elvégre a megalkotója Eötvös József már 145 éve nyugszik Ercsi temetőjében. De hiába a közvélekedés, a magyar közoktatási rendszer soha nem volt igazán jó. Anyáink és nagyanyáink idejében sem.

Folyik a vita a különböző felmérések összehasonlításáról és sokan mondják azt, hogy pánikra semmi ok, hiszen csak a PISA teszt eredményei ilyen lesújtóak. Más tesztekben nem is szerepelünk annyira rosszul. A valóság az, hogy a PISA teszt az aktuális gazdasági társadalmi környezetben szükséges kompetenciák meglétét, illetve erősségét méri, addig a TIMSS a tantervekben előírt tananyag visszaadását. A TIMSS a KRESZ vizsga, a PISA pedig a forgalmi vizsga, hogyha nem is teljesen tökéletes hasonlatot akarunk keresni. A magyar diákok tudják az elméletet, de a komplex képességeket igénylő gyakorlatban túl merevek. Nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy nem csak annyiból áll az élet, hogy amit mondanak nekik azt hibátlanul, kritika nélkül visszaadják. E miatt történik meg az nemritkán, hogy az iskolában kitűnő tanuló később nehezen találja a helyét az életben, nehezebben mint a kevésbé jól teljesítő társai. Mert az életben is azt várja, hogy az  történik majd, mint korábban az iskolában. Mondanak valamit és ő majd egy az egyben visszaadja azt. Hogy nem kell semmit neki magának hozzátenni. Félrevezeti, átveri őt a magyar közoktatási rendszer, mert az úgynevezett nagybetűs élet egyáltalán nem így működik. 

pisa_2015.jpg

Létezik egy tisztázásra váró tévhit. A tananyag megtanítása nem az elsődleges cél az oktatásban. A legfontosabb cél a kompetenciák, vagy képességek fejlesztése és ebben a képletben a tananyag csak egy eszköz. És mint eszköz, lehet jó és hasznos (a cél elérése szempontjából) és lehet haszontalan teher is. Ezért fontosabb mindennél a 3 évente sorra kerülő PISA teszt eredménye, mert ez az, ami az igazi, elérendő cél szempontjából méri az oktatási rendszerek eredményességét.

A magyar közoktatás ma olyan, ahol a  kreativitás a normától való büntetendő eltérés, a lecke pontos visszamondása pedig a követendőnek beállított viselkedés. És ez akkor is így volt már, amikor én koptattam az iskolapadokat és akkor is amikor a szüleim, vagy a nagyszüleim. Arra nem tanítottak meg, hogy hogyan kell a tanultakat összekapcsolni, hogy hogyan kell alkotni, hogy hogyan kell boldogulni a mai kor viszonyai között. Erre csak akkor tanítottak meg valakit, ha a tanárának, a tananyag  rohamtempóban való leadása és az adminisztráció hegyekben elmerülés mellett volt ideje ezzel is foglalkoznia. Ha a rendszer fenntartása és az eszközükkel való törődés mellett volt ideje a céllal is foglalkozni. Ha a rendszer adta siralmas keretekből képes volt kitörni. Hogy milyenek a keretek, hogy milyenek a tanárok és mennyire tudnak a szakmájuk legjavát adva tevékenykedni, az igenis a kormány és az oktatásért felelős politikusok felelőssége. A kormány szabja meg, hogy milyen legyen a tanárképzési rendszer és milyenek legyenek a keretek, amiket a leendő tanároknak ki kell tölteniük majd. Rendszer szinten a kormány a felelős azért ha szerinte nem alkalmasak a magyar tanárok a versenyképes kompetenciák kifejlesztésére.

lineares-lernen-11.jpg

A gyermekekbe elültetett mentalistással is komoly baj van, amíg úgy megy el egy gyerek az iskolába, hogy a cél az 5-ös megszerzése. Amíg a diplomára úgy tekintenek a hallgatók, mint egy papírdarabra amiért sokat kell szenvedni, de aztán majd több pénzt kereshetnek vele, ha megszerezték végre. A tudás megszerzése pedig addig fontos csupán, amíg átszenvedik magukat az aktuális vizsgán. Ez a mentalistás nem a diákok hibája és nem is feltétlenül a pedagógusoké. Ez a rossz oktatási rendszer hibája, ami ezt sulykolja beléjük a kezdetektől fogva. Mert elsősorban az életben kell, hogy boldogulást biztosítson az oktatásban előcsalogatott és kicsiszolt képesség, nem pedig biblia, vagy múzeumi versenyeken.  

Új épületre van szükség és már régóta arra lenne szükség, méghozzá az alapoktól felépítve. Ehhez pedig az aktuális helyzet mély ismerete, tervezés, megértés és hosszú távú közös munka szükséges. Nem csak a szülők, a diákok és a tanárok részéről, de a különböző politikai oldalak részéről is. Finnországban a később sikertörténetté és példává váló oktatási rendszer alapjait lerakó törvényt 1968-ban fogadták el, az elméleti alapok lerakása ekkor történt meg. Kormányváltásokon és politikai oldalakon átívelően egészen 1982-ig tartott az új rendszer fokozatos átültetése a gyakorlatba. Ennek tükrében látszik, hogy ha igazán komolyan szeretnénk foglalkozni ezzel a problémával, akkor a könnyen jött, könnyen ment politikai hatalom ide kevés lesz. Ezt a problémát nem lehet egy, de még két ciklus alatt sem hatékonyan megoldani.

Valamilyen formájú egyezség, megállapodás és garancia kell, amelyben az elkövetkezendő évtizedeket jó eséllyel uraló politikai erők megegyeznek az elkövetkező 15-20 évben vitt oktatáspolitikai rendszer kereteiben. A változást pedig nem azonnal, 1-2 év alatt tapossák át a rendszeren, ahogy ez Magyarországon minden állami rendszerben szokás, hanem lassan, az érintettekkel egyeztetve, együtt dolgozva, kikérve a véleményüket, kompromisszumokat kötve velük is.

A magyar oktatási rendszer vagy így lehet jobb egyszer, vagy sehogy. Elnézve a jelenlegi magyar jobboldal állapotát ebben a kérdésben, sajnos messze vagyunk még ettől az egyezségtől. Amíg a Jobbik a 18. században él a gyermekek szüleiktől való elszakításával. Amíg a Fideszben a Palkovics Lászlók és Hoffmann Rózsák dominálnak a Pokorni Zoltánok helyett. Amíg a KDNP ebben a kérdésben is az ultrakonzervatív trollok pártjává silányult.

Ehhez a változáshoz a politikai feltételek ma nem adottak. De a politikában sokszor majdnem olyan gyorsan változik a helyzet, mint egy autóversenyen. A politikát pedig az emberek, a választók tudják a leggyorsabban megváltoztatni. Beszélnünk kell erről minél többet és készen kell állnunk majd a szembe jövő kompromisszumokra. Mert bár a mi generációnk és a korábbi generációk éltét már megnehezítették a silány keretekkel, amikre a ma oktatási rendszere épül, de az eljövendő generációk életét még könnyebbé tehetjük a holnap új oktatási rendszerével. 

Rajtunk is múlik.    

Címkék: oktatás garancia egyezség y-gen

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr2212034961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énisfélek 2016.12.21. 15:20:57

"A magyar közoktatás ma olyan, ahol a kreativitás a normától való büntetendő eltérés,"

A magyar közoktatás nem csak ma ilyen, már évtizedekkel ezelőtt is ilyen volt. De igazuk is van: aki nem lép egyszerre, az nem fog boldogulni sem a felsőoktatásban, sem a való életben.
A társadalmunkban nincs hely a kreatív emberek számára. Néhány közülük elég nagypofájú és képes menedzselni magát, a többség vagy megtörik és rabszolgamunkát vállal vagy szép csendben éhen hal.

Medgar 2016.12.21. 15:49:09

Van egy rossz hírem, nincs szükség ennyi kreatívra. Ma mindenki kreatív akar lenni de a nagy többségnek csupán az utasításokat kellene betartania és ez sem megy...

Gabor Ventilla 2016.12.21. 17:07:40

Ádám, Ádám nincs igazad:
Akinek semmi sincs a fejében, az ugyan miről gondolkozhat?
Egy bizonyos lexikális tudásra okvetlen szükség van. Pl a szorzótábla (9x8=72, stb), évszámok (1526), képletek (mozg.energ.=1/2 x m x V-négyzet)
60 éve én úgyszólván tökéletes könyvekből tanultam, pl a fizika könyvemben egyetlen mondatot nem értettem, helyesebben nem találtam kellően indokoltnak. (Ma már értem.) Pár éve belekukkantottam egy mai fizika és törtnelem tankönyvbe...Egyik zagyvább volt mint a másik!
Ennek az az oka, hogy akik a tankönyveket elbírálják, azok bizony másodosztályú emberek, és az ami most következik.

A másodosztályú emberek (akik a papírt meg tudják szerezni, de a használható tudást NEM) "zsigerből gyűlölik" a felkészültebbeket. És PERSZE összefognak ellenük. És mivel többséget alkotnak, az eredmény NEM LEHET KÉTSÉGES.

No, ezért nem boldogulnak a jótanulók.

cog3981 2016.12.21. 17:07:40

@Medgar: szallagmunka mellett igy van, de a robotizalas lassan elveszi ezt is. Ezert kell a kreativitas mert a fonok ad feladatot es neked meg kell oldani a problemat. Az regen rossz ha reszletes lepessorozatot varsz el tole.

kuki123 2016.12.21. 17:51:50

@Gabor Ventilla:
hány éves vagy? 70? 80?
Az hogy szar a könyv már 15 éve is szar volt.
@énisfélek: @Medgar:

Jól látszik, hogy nem értettétek meg mire is van ma már szükség.

Kurvára leszarja mindenki mi volt 1526-ban
De ha valakit érdekel akkor úgy is ott a google és a wikipedia.
Nem a legokosabb, hanem a legalkalmazkodóbb jut valamire az életben.

Jól látszik, hogy a régifajta poroszos oktatással a seggét kitörölheti minden fiatal diák (meg úgy a 40-60 év közötti is)..a mekinél többre úgyse viszi vele..

Már rég át kellett volna térni az angolszász oktatási rendszerre.

Olyan szinten és gyorsan változik a technológia, hogy lexikális tudás egy része értéktelenné vált. A magyar történelem irodalom meg pláne.
A magyar tanítok bocs oktatók meg csak oktatnak nem nevelnek és tanítanak.
Oktatni meg tudod kit kell? Már a szó is negatív jelentéstartalmú "kioktatja a gyereket".

Semmilyen értékelhető használható tudást nem tudnak adni nekik és az életre sem készítették fel őket...csak kioktatták őket.
Így az lesz életfelfogásuk hogy majd valaki megmondja nekik mi lesz. Érdemes megnézni, hogy nálunk nincs pl sztrájk....ez is pont ebből ered.
Ezért vannak szar vezetők is a cégeknél és ezért várjuk el hogy "mond meg mit csináljunk".
Nincsenek önnálló gondolataik, elképzeléseik. Akinek van azt a másik elnyomja mert "nem lehet, az csak rossz lehet"
Szóval ez egy nagyon összetett kérdéskör.

Ezért van az, hogy nyugaton 13-16 éves korig a képességeket alap dolgokat tanítanak, hogy jó legyen a kommunikációjuk, fény derüljön mire is lesz jó az a gyerek, tapasztalatot gyűjt gyakorolja, és ha nem sikerült próbálkozhat, a tananyag pedig könnyed, nem a magoláson van a lényeg, hanem a felfogáson a probléma megoldó képességen. Azon hogy valamiben érdekelté teszik, pl hogy utánna olvasson, önmagát fejlessze. És aztán jöhet a fősuli MSC ahol majd a lexikális tudást majd biflázhatja. De az már használható naprakész tudás lesz. nem valami 15-20éves oldscool szar.
És még ott is az a felfogás, hogy projecteket indítsanak, amihez hasonlókat az életben is kell majd, hogy céget csináljon, hogy a cégeknél komplex feladatokat meg tudjon oldani és átlássa.

A magyar oktatás ehhez képest kibaszottul sehol nincs. Önmagában semmire nem használható sokszor fölösleges lexikális tudással havaztatjuk el a diákokat, és másra nem is jut idő.
A magyar oktatási rendszer már bő 20 éve megbukott!
Tipikus példája a béka és a forró víz esetének.

Gabor Ventilla 2016.12.21. 18:11:34

@kuki123: Jól látszik, hogy nem értetted meg, hogy mire is van ma már szükség:
Elmagyarázom. NEM KREATIVITÁSRA! Hanem 70 év titkosításra.
Értesz már?

kuki123 2016.12.21. 18:38:49

@Gabor Ventilla:
Remélem csak elírtad...
nem inkább titkosítás feloldásra? hogy minden átláthatóbb legyen.

Meg ha szerinted nem kreativitásra van szükség a munkahelyen egy gyártási folyamatban, egy új termékben...
Az egyének gondolkodásában...

Hát inkább meg se szólalj..vagy ne gépelj.

Bambano 2016.12.21. 19:44:54

valaki magyarázza már el nekem, hogy mi a gond a pisa teszt eredménnyel!

a grafikon szerint a szövegértés 2003-ban 482 volt, most meg 470. ez kőkemény 2.5%-os csökkenés. ekkora csökkenéshez elég, ha van egy kis front, vagy a gyerek kicsit fáradtabb, stresszesebb. a többi mutató se mutat nemzethalált, a legnagyobb csökkenés is csak 5.2%-os.

mitől van most világvége, hogy a pisa teszt ennyi lett?? ahhoz képest, hogy a poszt tele van helyesírási hibákkal, pl. vesszőhibák, ez a "zuhanás" nulla.

kuki123 2016.12.21. 22:04:44

@Bambano:
A gond a folyamatos csökkenéssel a tendenciával van
index.hu/tudomany/2016/12/06/pisa_felmeres_eredmenyek/

Valamint azzal, hogy ha megnézed a listát, ez bizony igen az alsó kategória
Ha ehhez hozzá vesszük, hogy gazdag fejlődő országok abból profitálnak hogy az oktatásba fektetnek és próbálják minél magasabb szintre tornázni...nálunk meg masszívan csökken főleg a 2009-es évhez képest, akkor már is sok lesz az 2,5% főleg a 2003-as adat
Tehát kb 15 évet dobtunk ki

No de ne mis lenne ezzel semmi baj.
A vezetők hozzá állása a baj, hogy képtelenek voltka felfogni és tereltek.
Pl:
24.hu/belfold/2016/12/13/pisa-teszt-hoffmann-rozsa-nyugtat-a-fidesz-reformjai-jok/
"A magyar oktatási rendszer sosem lesz olyan, de nem is kell, hogy olyan legyen, mint, mondjuk, néhány tengerentúli országé, amely ebben a versenyben látványos eredményt ért el. Ha ezen országok elküldenék a tanítványaikat egy nagy európai múzeumba, ahol művészettörténeti, történelmi, irodalmi, bibliai vonatkozású ismeretekre van szükség, akkor egy ilyen versenyt a magyar diákok nyernének meg magasabb általános műveltségüknek köszönhetően."

Szóval itt válik el a szar a víztől..mint fentebb is említettem..ki a faszt érdekel a 21. századbna a lexikális adat jellegű tudás, ha nem tudja használni a való életben?
"bibliai vonatkozású kérdések"...beszarok..kurva nagy szükség van rá.
Most képzeljetek el egy állás interjút ....pont nem fogja érdekelni a művészettörténeti, történelmi, irodalmi, bibliai vonatkozású ismeretei..

Nem mondom biztos lesz olyan cég aminek pont ez kell.
10000-ből 1-2 ember nah jó mondjuk 100ember...akinek szakosodni kellett volna.
A többinek minek tanítjuk ilyen középszint módon? Ellenben amiben meg erősek tehetségesek lennének az meg nem oktatjuk.

Nem szeretem a 444-et de jól összefoglalta, döbbebetes nyilatkozatok:
444.hu/2016/12/21/a-liberalisok-a-gyerekek-a-tanarok-es-a-szamitogepek-eskudtek-ossze-a-magyar-oktatas-ellen

Képtelenek azt a 2 összefüggést összekapcsolni: gazdag fejlett ország magas pontszám.
alacsony pontszám, gyenge színvonalú oktatás.

Kb azt mondták a kedves politikusaink:
A világ szarul csinálja, mi feltaláltuk a magyar viaszt, egyébként sincs semmi látnivaló itt.

Bambano 2016.12.21. 22:13:50

@kuki123: mi a bizonyíték arra, hogy nálunk pont olyan ismeretekre és képességekre, ergo oktatásra van szükség, mint más országokban? hint: semmi.

amilyen gyárak mostanában idetelepültek, amilyen dolgozókra nekik szükségük van, arra ez az oktatás is megfelel.

a nagyon profikat meg kb. sosem képezték hagyományos iskolákban, a legnagyobb it guruk pl. mind kibuktak az egyetemekről.

Gabor Ventilla 2016.12.22. 16:12:06

@kuki123: Ember fia!
Hogy tudsz ilyen naív lenni? Hogy tudod komolyan venni ezt a képtelenséget? Azért írtam ezt a hülyeséget, hogy 70 év titkosításra van szükség, hogy kifigurázzam, hiszen pont ez visz rá bennünket az éhendögléshez vezető útra ! ! !
Lehetek olyan hülye, hogy én ezt ne tudjam?