Szeretetdoboz

Y-gen

Szigorúan szubjektíven.

Címkék

#korrupciókormánya (1) áder (1) akkor amikor (1) aktivizmus (1) alaptörvény (1) aligátor (1) államadósság (1) államosítás (1) anilogue (1) arc (2) arrogáns (1) atom (4) augusztus20 (1) AVM (1) a hét arca (1) a hét hátraarca (2) A város mindenkié (1) bajnai (2) baloghjózsef (1) baszódjál meg kdnp (1) bayer (1) bayerzsolt-hatás (1) bce (1) békemenet (1) belügyminisztérium (1) belváros (1) berkecz balázs (1) bevándorlás (1) bevándorlók (7) bódvalenke (1) Böröcz László (1) bősz anett (1) bróker botrány (1) budapest (1) Budapest Park (1) budapest pride (1) bukás (1) buli (1) bulika (2) bullshit (1) bürokrácia (1) büszke (1) cba (1) CEU (1) cipősdoboz (1) civil (1) civilek (1) cókmók (1) corvinus (2) coub (1) csatlakozz (1) czeizel barbara (1) Dánia (1) debrecen (1) dekkoltás (2) demokrácia (12) diktatúra (1) doboz (1) ecsetféreg (1) egészségügy (2) egyenlőség (1) egyetem (2) egyetemjárás (1) egyezség (1) egyház (1) együtt (12) egyutt (1) elfogadás (1) ellenkultúra (1) ellenzék (1) előadás (1) előítéletek (1) Elvándorlás (1) elvándorlás (2) energiapolitika (1) eörsi mátyás (1) eötvös (1) ep (2) epic (1) erkölcsihulla (1) erőszak (1) értéknyolatkozat (1) eu (6) euratom (1) európa (2) évleértékelő (1) fail (1) fekélypásztor (1) felelősség (1) feljelentés (2) félrebeszél (1) feminizmus (4) fiatal (2) Fidelitas (2) fidelitas (1) fidesz (42) film (1) flash (15) florida (1) fodor (2) fodor gábor (1) forradalom (1) fót (1) fuckyou (1) fütyülés (1) garancia (1) gáz (3) gazdaság (1) gazdpol (1) gfg (1) gif (1) gofuckyourself (1) gólya generáció (1) gömöri zsolt (1) Gulyás Márton (1) gyakornok (1) gyermek (1) gyíkemberek (1) gyűlöletkeltés (2) Gyurcsány (1) habony (1) hajléktalan (3) hajléktalanság (1) hallofshame (6) hatodik alkotmánymódosítás (1) hátraarc (5) haza (1) hilter (1) hipok (1) híradó (1) horthy (1) hovahaza (4) humor (1) identitás (1) idióták (1) igazságvadász (1) iksz (1) illiberális demokrácia (1) intézet (1) irán (1) iskola (1) itthon (1) jegybank (1) jobbik (7) juhász péter (1) kampánycsend (1) kamupárt (1) Kanada (1) kapitalizmus (1) kaposvár (1) karnis mihály (1) kennedy (1) kérdőív (1) kerdoiv (1) kerényi (1) kereszténység (1) kisebbségek (1) kiss lászló (1) kitüntetés (1) kivándorlás (1) klik (1) kokárda (1) kóklerkormány (2) kóma (1) komcsi (1) komondor (2) kontraszelekció (1) könyvégetés (1) konzervatív (1) kopaszok (1) korrupció (7) korszakváltás (1) kövér (1) közgép (1) kozmosz (1) közösség (1) kriza (1) kudarc (1) külföld (3) külpolitika (1) kultúra (2) külügy (2) lánczi andrás (1) lászló (2) lázár (1) lemondás (1) leszaggatjuk (1) liberálisok (3) Louis de Funes (1) lovagkereszt (1) m1 (1) magyarország (1) magyarugar (1) magyarvagyok (1) magyar krónika (1) magyar paralimpiai bizottság (1) majdan (1) mandiner (1) március 15 (2) matolcsy (3) megemlékezés (1) megsértett (1) melegek (1) menedzsment (1) menekültek (1) miertmaradjak (2) miertmaradjakitthon (1) migráció (1) migránsok (1) minimál (1) miskolc (1) mlp (1) mnb (1) mob (12) mozi (1) mszp (3) műhely (1) munka (1) munkáspárt (1) muskatnuss (1) mutyi (1) náci (1) nácik (1) nav (4) negyed6negyed7 (1) németország (1) nemzet (2) nemzeti (1) nemzetiségek (1) nemzeti egyezség (1) nemzetkép (1) nemzetpolitika (1) nemzettudat (1) népszavazás (3) neverwalkalone (1) nézettség (1) ngm (1) nők (2) nvi (1) nyelviskola (1) oktatás (8) önkormányzat (1) önmarcang (1) orbán (12) orbánisztán (2) orbanlegend (1) orbán viktor (4) oroszok (1) oroszország (1) ostoba (1) paks (9) panama (1) Pápa (1) parlament (2) pártok (1) pécs (1) pintér sándor (2) pisa (1) plakátrongálás (4) polgári engedetlenség (2) policy (1) politics (1) politikai kultúra (2) pride (1) Pride (1) pride2016 (1) primitív (1) program (1) provokátor (1) putyin (4) quaestor (2) questor (1) raoul (1) rasszista (1) reklámadó (1) rendőrség (3) rétvári bence (1) rezsicsökkentés (1) rip (1) riszpekt (1) rita (1) rogán (1) rtl (1) sántha hanga (1) schiffer (1) schmitt pál (1) Simándi Szelim (1) simplicity (1) soft power (1) soros (1) sport (1) start-up (1) svédek (1) svédország (1) szabadság (1) szabad magyarország (1) szabad oktatás (1) szakmai gyakorlat (1) századvég (2) szdsz (1) szélesgábor (1) szervilizmus (1) szigetvári viktor (1) szigor (1) szíjjártó (1) szijjártó péter (2) színház (1) szolidaritás (1) szovjet (1) tanya (1) társadalom (1) tarsoly (1) tarsoly csaba (1) tavares (1) terrorizmus (3) terrorvészhelyzet (1) tgm (1) tiltakozás (1) tolerancia (1) tóthjózsef (1) trafikmutyi (1) tréfarépa (1) trianon (2) Tüntetés (1) tüntetés (6) über (1) uber (1) újbaloldal (1) ukrajna (3) unió (3) unortodox közgazdaságtan (1) uszítás (1) uszka (1) ütköző (34) vajna (1) választás (4) vállalkozz (1) Vállalkozz Itthon Fiatal (1) váradi andrás alapítvány (1) vasárnap (1) vég (1) vélemény (1) velünkteljes (1) vereség (1) verseny (1) vita (2) Vita (1) vitaest (1) vona (1) wtfállamtitkár (1) y (20) y-gen (16) y-generáció (1) y-genneedsyou (1) yolo (3) zászló (1) zene (1) zsolt (1) Címkefelhő

Miért nem lehet Londonból levélben szavazni, ha Marosvásárhelyről meg igen?

2016.04.21. 18:31 plumsworld

Nem csak az utazási költségről van szó. Az Alkotmánybíróság által is jóváhagyott szabályozás egy nagyon rossz üzenet a még visszatérésen gondolkodók felé.

Jelen szabályozás szerint egy marosvásárhelyi (mondjuk) Kirunában élő honfitársunk szavazhat levélben, de egy füzesabonyinak 1200 kilométert kell utaznia, hogy Stockholmban, a külképviseleten leadhassa szavazatát. Az alkotmánybíróság döntése szerint ez a szabályozás nem diszkriminatív. Szerintem pedig az, annyira az, hogy tiltakozni is hajlandó vagyok miatta, de a történet nem ennyire egyszerű.

Első lépésben szeretném leszögezni, hogy ez a kérdés kisebb részben szól arról, hogy a határontúli kettős állampolgároknak vagy a tartósan külföldön dolgozó magyaroknak mennyire van joguk Magyarországon (vagy Magyarországról) szavazni. Sokkal inkább szól arról, hogy a magyarországi lakcímmel rendelkező, a példában füzesabonyi és a lakcímkártyával nem rendelkező (de akár ugyanabban a nyugat-európai városban dolgozó) marosvásárhelyi polgárra miért vonatkoznak másféle szabályok. 

1-2.jpg

Kiruna látképe (forrás)

A marosvásárhelyi polgár csupán pártlistára szavazhat levélben, míg a füzesabonyi mind pártlistára, mind az egyéni (füzesabonyi) választókerületi jelöltre leadhatja szavazatát, már amennyiben több száz vagy ezer koronáért elutazik Stockholmba, esetleg Füzesabonyba. Tegyük hozzá, hogy a választókerületi voks értékesebb, vagyis a levélben szavazó marosvásárhelyi csak egy töredék súlyú szavazatot adhat le. Ugyanakkor a jelen szabályozás eredménye a gyakorlatban az, hogy a marosvásárhelyi szavazni fog levélben Kirunából (pártlistára), míg a füzesabonyi sehogy nem szavaz majd (pártlistára sem). 

Több ilyen valóban megtörtént esetről tudunk, és az indítványozó az alkotmányjogi panasz előterjesztésének indokaként is azt adta elő, hogy külföldön, Magyarországtól 1400 km, Magyarország külképviseletétől 137 km távolságra tartózkodik, így a külképviseletre történő utazás oda-vissza több mint öt órát igényelne, és mintegy 25 ezer forintos utazási költséget jelentene számára. Amíg egy 1956-os emigráns magyar levélben is szavazhat Londonból, addig egy ott dolgozó magyar fiatal csak személyesen a külképviseleten voksolhat. Pedig lehet, hogy szomszédok. 

Miért nem szavazhat a füzesabonyi is levélben, ahelyett, hogy a követségre utazna? Ugyanis a levélben szavazás ellen érvként felhozható kockázatok a határon túliak esetén is ugyanúgy fennállnak. Megvan a kockázata, hogy akár halottak nevében adnak le voksokat, hiszen a magyar hatóság erről nem értesül. Pálffy Ilona, a Nemzeti Választási Iroda elnöke szerint az általuk elkövethető csalás a választópolgárok kisebb számára és földrajzi szóródására tekintettel jóval kevesebb veszélyt jelent a választások tisztaságára. Az persze nem világos, hogy a földrajzi szóródás miért lenne nagyobb mondjuk a Romániában, mint a Németországban élő magyarok közt?

Persze szavazhat levélben a füzesabonyi is, amennyiben 15 nappal a választások előtt kijelentkezik magyarországi lakhelyéről, de akkor csak pártlistára. Mondhatánk azt, hogy akkor jelentkezzen ki magyar lakcíméről mindenki, aki szavazni szeretne. A kijelentkezés egyrészt a gyakorlatban nem is annyira egyszerű, másrészt vannak ingázók, akik néhány hónapot egyik, néhányat a másik országban élnek, tehát a magyar lakcímüket is aktívan használják. Persze lehetne egy olyan új szabályozás, hogy levélben szavazni csak pártlistára lehessen, függetlenül attól, hogy van-e valakinek magyarországi lakcímkártyája. Az alkotmánybírósági döntés után ez egyrészt nincs kilátásban, másrészt ezzel a megoldással továbbra is csak egy töredék súlyú szavazatot adhatna le az is, aki csak egy fél éves szerződéssel él külföldön.

Ezen a ponton válik az ügy kényessé. A határontúliak számára magyarságuk megélésében egy fontos előrelépés volt a szavazati jog megszerzése. Ez (szerintem) rendben is van, mert különösen a 21. században válik egyre értelmetlenebbé ezt az egész ügyet mindenáron térre kivetíteni. A kulturális és nyelvi kötelékek mellett határokon átívelő gazdasági, tudományos, művészeti projektek, az online munka és kapcsolattartás lehetősége szünteti meg egyre inkább a valóságélmény térbeli izolációját. Ezt nem lehet csak azzal mérni, hogy ki hol fizet adót (és vesz ezért cserébe igénybe közszolgáltatásokat).

Ugyanakkor egy füzesabonyi külhoni esetén a magyarországi kapcsolatok vélhetően még erősebbek. Előfordulhat, hogy az illető azért van pár évet Kirunában, hogy az ott megkeresett pénzből finanszírozza füzesabonyi építkezését, mert otthonról ezt nem tudná megtenni. Tehát nem kalandból, hanem gazdasági kényszer miatt költözik ki, és már a következő választási ciklusra visszaköltözne, mert várják a szerettei. Ő közvetlenül érintett abban, ki képviseli majd a választókerületét. A külhoni magyarok évi 3-4 milliárd eurót utalnak haza, ami az évi 5-6 milliárd eurós EU-s pénzekkel összemérhető nagyságrend. A kettő együtt a GDP 10 százaléka.

2013 tavaszáig elvileg úgy volt, hogy a külföldön tartózkodó, de magyarországi lakcímmel rendelkező választópolgárok is szavazhatnak levélben. Mindez Gulyás Gergely fideszes képviselő indítványa után került ki a törvényből egy utólagos módosítással. Nem értem, hogy miért nem gondolják, hogy ez is egy elég érzékeny téma.

Nem csak arról a költségről van szó, amit a Stockholmba beutazás jelent, hanem arról is, hogy az ilyen kényszerekkel is távolabb lökik Magyarországtól azokat, akik még gondolkoznak egy esetleges visszatérésen.

Ez egy rossz üzenet. Egy rossz üzenet a nagyon sok rossz üzenet közül.

Választási csalás a Nemzeti Választási Irodánál

Szilva Attila 

Uppsala, Svédország

Ha tetszett a bejegyzés:

1. Gyere el valamelyik következő eseményünkre!

2. csatlakozz a csapatunkhoz! Klikk ide!

3. Szeress minket Facebookon!

Címkék: választás fidesz külföld együtt demokrácia kopaszok nvi

A bejegyzés trackback címe:

https://y-gen.blog.hu/api/trackback/id/tr278651594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.21. 19:39:38

Nem veszi a fáradságot, hogy utazzon = ne szavazzon.

Szakura 2016.04.21. 20:09:49

@BircaHang Média: Az erdélyi nem veszi a fáradságot, ne szavazzon. És nincs diszkrimináció.

pynkladi 2016.04.21. 20:22:45

Így van.
Csak olyan szavazzon, akinek bejelentett lakóhelye van Magyarországon ÉS ténylegesen itt is tartózkodik.
Ha nem Magyarországon él, ne szavazzon, ha Magyarországon él, de épp elutazott, akkor se (így járt).

Külföldről könnyű okoskodni, egy családi ebédnél mi is meg tudjuk oldani Amerika valamennyi problémáját, és frankón meg tudjuk mondani, hogy a "zamerikaiknak" hogyan kellene szavazniuk a saját elnökválasztásukon.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.04.21. 20:34:54

Szerintem külföldről csak Orbán Viktorra lehessen szavazni. Ne szarakodjunk már.

gabors 2016.04.21. 20:41:19

@scaurus: " Amerika valamennyi problémáját, és frankón meg tudjuk mondani, hogy a "zamerikaiknak" hogyan kellene szavazniuk a saját elnökválasztásukon. "

ez kicsit szar pelda mert az usa-ban minden allapolgar szavazhat levelben az elnokvalasztason (kerni kell elore) meg az is aki nem utazsik sehova. Sot van allam ahol mar CSAK levelben lehet szavazni !!!

Az is igaz hogy az usa-ban nincs automatikusan regisztralva senki hanem ezert lepeseket kell tenni de nem komplikalt egy kb A5 (levelezolap) meretu nyomtatvanyt kell kitolteni... azt annyi...

Amugy miert ne szavazzon egy magyar allampolgar fuggetlenul attol hogy hol el ... ez alapveto jog (meg a legujabb takolmany szerint is) csak ugyesen szabalyozzak.

Engem is basztatott hogy ismeros lanya aki 1 napot sem elt Mo-on (szulok is erdelyiek) de magyar allampolgarok (is) siman szavazhatott levelben nekem meg el kellett autoznom a konzulatusra (szerencsere nincs annyira messze)

sdani 2016.04.21. 20:44:31

@gabors: Ha ennyire basztat, miért nem jelentkezel ki?

biobender 2016.04.21. 20:50:24

Ne tegyunk mar ugy mintha nem ertenenek - erdelybol 99,9% szavazott orbanra. Ok egyszerre kapjak meg a nemzethy dicsosseget tok ingyen magyarorszagtol es az eu tagsagot romaniaban ha minket kirugnak is a zeubol.

Mas kerdes?

pynkladi 2016.04.21. 20:57:32

@gabors: félreértettél.
Nem a levélben szavazás az érdekes, hanem az, hogy aki nem itt él, nincs épp itthon, az a választásokon ne vegyen részt.
Fordítva is így gondolom, egy Indonéziában élő vagy turistáskodó amerikai ne szavazzon az amerikai választásokon.

biobender 2016.04.21. 21:05:04

@scaurus: mi a gond a turistakkal?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.04.21. 21:10:27

Lehet szavazni levélben is , ehhez annyi kell, hogy végleges külföldi letelepedést jelentsen be a lakohelyileg illetékes kormány ablaknál.

Melee 2016.04.21. 21:29:00

Azért nem lehet levélben szavazni külföldről, mert a külföldön élők nagyobb része nem a Fideszre szavaz. Ilyen egyszerű.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.04.21. 21:35:45

@scaurus:

Igazad van. Nehogy már a világot látott, a demokráciát értő és azt minden nap ténylegesen gyakorló, a fejletteb kultúrkörökben élő magyarjának szavazati joga lehessen már Magyarországon. Még akkor sem, ha trükközésből még mindig megtartja az állampolgárságát, hiába lehetne már neki akár három másik állampolgársága is.

Még csak az hiányozna, hogy az ilyenek befurakodjanak a mi társadalmunkba és mérgezzék azt az igényeikkel, meg a fejlődésre való ösztökélésünkkel.

Hagyjanak ezek minket békén, itt csak a röghöz kötött magyar parasztjának járjon a szavazati jog, aki egy szót nem tud idegen nyelven megszólalni. Bennetek van a jövő.

Phteven 2016.04.21. 21:36:04

@biobender: Így van! Akik meg nyugaton melóznak, 99,9%-ban küldenék el Orbánt és sleppjét a büdös picsába. Ugyan az, mint a szavazó körök határainak tologatása.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.21. 21:53:33

@Szakura:

Így igaz, menjen el a követségre szavazni. Én is ezt mondom.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.21. 21:54:48

@Phteven:

Mítosz. A kitántorgottak politikai szimpátiája nem más, mint a belföldieké.

Londonban a Fidesz legutoljára 45 %-kal lett első.

HaCS 2016.04.21. 22:34:59

Egyetértek abban, hogy minden szavazásra jogosult polgárra ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, de úgy gondolom, itt fordítva ültök a lovon. Ha már egyszer szavazás, és az ország sorsáról döntünk, akkor legyen szíves az ember személyesen megjelenni egy hivatalos helyen, ha fontos neki az ügy. Nem beszélt alapvetően akkora hülyeségeket a Navracsics. Csak ebből a szempontból tényleg mindegy, hogy az ember Amszterdamban él, vagy Sepsiszentgyörgyön. Maximum annyival könnyíteném, (ha már határon túliak) hogy előzetesen regisztrálhatnának egy határhoz közeli választókörzetbe, de a személyes megjelenés, és ellenőrizhetőség szerintem alapkövetelmény (kellene, hogy legyen).

Kiráz a hideg ezektől az idegen országokban levélben feladott soha nem ellenőrizhető cetlis szavazásoktól.

"Ez egy rossz üzenet. Egy rossz üzenet a nagyon sok rossz üzenet közül."

gabors 2016.04.21. 23:25:31

@scaurus: szerencsere az USA-alakotmanyat nem fogjak a te gondolkodasmodod alapjan atirni ahogy a fidesz tette ..

gabors 2016.04.21. 23:29:03

@sdani: Miert tennem ??? hogy az itt leirtak alapjan leertekeljem a szavazatomat ??

mint irtam ez egyfajta elorelepes mert eddig meg ezt sem tudtam megtenni .. mostmar csak szavazasonkent kell kernem hogy tegyenek at a konzulatusi szavazo korbe mindezt onine szoval nem annyira maceras ... es kb 40 km-re van a konzulatus ennyit meger az allampolgari jogom gyakorlasa 4 evente (plusz EU parlament)

sdani 2016.04.21. 23:52:50

@gabors: "leertekeljem a szavazatomat"
Ez teljesen értelmezhetetlen... mindenkinek ugyan annyit ér a szavazata. A kérdés az, hogy mennyire akarsz élni az állampolgári jogoddal, hajlandó vagy-e elviselni a kellemetlenségeket, illetve a lehetőségek közül melyiket választod. Én emiatt végre kijelentkeztem az állandó lakcímemről több év külföldi tartózkodás után, úgyhogy pont annyira tudok levélben szavazni, mint az erdélyiek. És rohadtul nem érdekel, hogy ki mennyire tekinti "értékesnek" a szavazatomat.

VT Man 2016.04.21. 23:59:31

Uristen, ennyi hülyeséget, mint a posztban!

Persze, könnyű otthonrol osztani az észt, hogy "a kivándorló magyarok ezt és ezt gondolják".
Szerinted.

Kormányváltással mi is változna? Megugranának a bérek 80 ezerről 160 ezerre, meg 150-ről 300 ezerre?

Ezt komolyan gondolja a szerző?

Vagy nem baj, hazamegyünk, igaz, csórók leszünk, de Gyurcsány lesz az urunk, az kárpótol??

Ad Dio 2016.04.22. 00:11:47

Ez a kettős mérce igen nagyon hányinger. Vagy mindenki szavazhat, vagy senki.
A külföldi magyarok szavazati joga amúgy is minimum problémás. A kettős állampolgársággal semmi bajom, de a szavazati jog nem indokolt. A külföldön élő magyar állampolgároknál annál inkább.

Nzoltan 2016.04.22. 04:15:48

Aki kiutazik évekre mondjuk UK-be, azt miért érdekli, hogy éppen ki a kiskirály itthon?
Mást se olvasni a magyarokat köpködő blogokon (pl. határátkelő), hogy a kiköltözők vissza se néznek, hanem minden reggel kolbászoskerítést reggeliznek.

2016.04.22. 07:18:28

@BircaHang Média: "Londonban a Fidesz legutoljára 45 %-kal lett első." Ez nem azt jeletni, hogy a kint élők 45%-a fideszes, hanem azt, hogy a kint szavazók 45%-a az. A többség el se ment szavazni, vagy azért, mert már leszarja az egészet, vagy azért, mert annyit kellett volna utaznia, hogy megérte neki inkább dolgozni, vagy azért, mert nem is engedték regisztrálni.

Exploiter 2016.04.22. 07:27:11

Ügyfélkapun amúgy miért nem lehet? A szavazatszámlálás lehetne egy query, erre a pármillió emberre néhány ezred másodperc, aztán meg is van. És működik az északi sarkról is, ha jó az idő.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.22. 07:44:02

@Ylim:

Miféle harcos ellenzéki az, aki nem nem képes elmenni az urnához se?

Megoldás: a Londonban mosogatók NEM harcos ellenzékiek, ahogy ezt a ballib médiák állítják.

2016.04.22. 08:26:56

Aki nem itt lakik miért van itt a LAKCÍME? Ez is valamiféle adócsalásos dolog?

2016.04.22. 08:29:03

Értem, hogy a gyűlölet célja az elcsatolt területeken élő magyar, de ha jól értem mindössze annyiról van szó, hogy az szavazhat levélben akinek nincsen magyarországi lakcíme. Magyarán nem itt lakik. Tehát ha nem itt laksz akkor erről értesítsd a hatóságot és utána szavazhatsz levélben. Nem így működik?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.04.22. 08:31:10

Nehogy Dopeman nyerje a következő választást, minden külföldön mosogató szellemi példaképe, azért, bazmeg.

Jé!
USAban meg regisztrálniuk is kell magukat a zembereknek?
Micsoda fasizmus!

Netuddki. 2016.04.22. 09:02:03

A kérdésre nagyon egyszerű a válasz. A külföldön munkát vállalni kényszerülők biztosan nem az orbánra szavaznak (orbán=fidesz), míg a határon túliaknak több mint 90%-a rá.

Ez a választási csalás egy formája. Akinek van magyarországi lakcímkártyája az szavazhasson oszt jó nagyot! Ha külföldön dolgozik, akkor meg a nagykövetségen, vagy jöjjön haza.

Ez a levélben szavazás csalásgyanús. A kubatovék beállítanak pár kopaszt kitölteni a leveles szvazólapokat, aztán mindjárt megvan az orbánnak a 95%-os HTM szavazat. Amit meg a határon túliak visszaküldenek egyből mehet a kukába. Csak azért nem 100%, mert a kopasz is tévedhet ha dolgozik.

Netuddki. 2016.04.22. 09:07:40

@A csótány is ember: "Értem, hogy a gyűlölet célja az elcsatolt területeken élő magyar"

Qrvára nem érted! A szokásos, tolvajlelkű, fideszes agitprop egyszerűsíti le odáig a dolgokat, hogy aki nem ért egyet a HTM szavazati joggal az csakis gyűlölheti őket. Olyanoknak akik el is hiszik ezt a fajta sajátos érvelést. Miközben pont ezzel ver éket az orbán a határon túliak és az itt élők között.

Netuddki. 2016.04.22. 09:12:22

@Tibi !: De ezek a fideszes megnyilvánulások olyan egyszerűek mint a szeg, és ugyanarra a kaptafára épülnek.
Ha nem tetszik a tolvaj orbán rezsim "paraszt" migráncspolitikája, akkor bevándorláspártinak bélyegeznek. Ha nem tetszik a vasárnapi zárvatartás, akkor multikedvencnek. Ha csak nem teszik a politikájuk, akkor sorosbérnec vagy.
Így körülbelül általános alsó tagozatban szoktak érvelni, a fölött már gáz. Ennél már csak az gázabb ha valaki jól be is szopja ezt.

BISMARCK 2016.04.23. 09:22:17

akikről beszélünk, ill. a szüleik, nagyszüleik nem szabad akaratukból kerültek másik országba, hanem pont annak ellenére, ezért mi, akik itt maradtunk felelősséggel tartozunk értük, szerény lehetőségeink között nem nagy áldozat az, h egy szavazatot biztosítsunk számukra egy-egy választás alkalmával
a 150 éves török megszállás alatt meghívták az országgyűlésbe azoknak a vármegyéknek a nemeseit is amelyek a török hódoltságba tartoztak (vhogy nem merült fel,h csak azért mert így alakult ne szólhassanak bele a törvényhozásba)
a szavazás meg rém egyszerű, egy magyarországi lakcímmel rendelkező szavazó két szavazatot adhat le, akinek nincs lakcíme az egyet (de a két szavazat feltétele, h v itthon szavazzon v a követségen)

gabors 2016.04.25. 17:37:13

@sdani: "mindenkinek ugyan annyit ér a szavazata."

dehogy ... latszik nem ertesz hozza a listas szavazat kb fele annyit ert mint az orszaggyulesi korzetben leadott

Hongrois Lovag Anatole 2016.05.01. 19:31:47

Nagyon sok igazságot lehet itt olvasni. A lényeg. Valóban, mi jogon mer szavazni az aki külföldön él és sosem volt magyar lakos. Nem ismeri a magyar életet. A másik. Az Orbáni zsidó diktatúra nagyon ravasz. Buszokat küld külföldre és behozatja a magyar ajkúakat akik sosem éltek Magyarországon. Személykocsiknak fizeti az üzemanyagját. Sok román állampolgárral beszéltem akik röhögnek az egészen, Orbán fizet és ők megteszik amit mond-kér a zsidó Fidesz, ez egy ilyen üzlet nekik. Mellé útiköltséget és pénzt kapnak a szavazásért. Ezt tette most a Fideszi zsidó banda az utolsó választásoknál, Ezért nyert. Londonba nem küld járművet, Németországba sem mert az már nem éri meg neki, ugyanis sokan menekültek ki a diktatúra elől családostul és ezt mind az Orbáni diktatúra miatt.

Hongrois Lovag Anatole 2016.05.01. 19:33:03

közreadjuk a magyar kormány zsidó tagjainak listáját:
Orbán Viktor
Semjén Zsolt
Navracsics Tibor
Lázár János
Pintér Sándor
Martonyi János
Matolcsy György
Balog Zoltán
Németh Lászlóné
Fazekas Sándor
Hende Csaba
Varga Mihály
Tállai András
Felkai László
Kontrát Károly
Győri Enikő
Bába Iván
Németh Zsolt
Szatmáry Kristóf
Nagy Róza
Cséfalvay Zoltán
Czomba Sándor
Csizmadia Norbert
Pleschinger Gyula
Naszvadi György
Kovács Zoltán
Bíró Marcell
Rétvári Bence
Répássy Róbert
Szabó Erika
Simicskó István
Jávor András
Halász János
Hoffmann Rózsa
Soltész Miklós
Szócska Miklós
Szőcs Géza
Hegmanné Nemes Sára
Vízkelety Mariann
Fónagy János
Kovács Pál
Molnár Ágnes
Völner Pál
Czerván György
Farkas Imre
Budai Gyula
Illés Zoltán
Kardeván Endre
V. Németh Zsolt
Fodor Lajos
Vargha Tamás
"Ahol zsidóznak, ott zsidó vagyok."
(Orbán Viktor, 2012. november 27.)
süti beállítások módosítása